Jandre78 Vloženo 24. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2018 ahoj,koupil jsem Yeti 4x4 2.0tdi 81 kw,vše je v pohodě jen když je teplota oleje vyšší než 90 stupňů,začne mi to hlásit nízký tlak oleje,hladinu oleje jsem zkontroloval a oleje je dost,olej je tam mogul 5w-30 od předešlého majitele.Olej jsem zatím neměnil protože je tam 2 měsíce,olej.filtr taktéž. Mogul se mi moc nezamlouvá,po svátcích bych ho ctěl vyměnit za Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 . Prosím o radu nebo skušenosti,díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 24. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2018 Může bejt klidně čerpadlo "děravý". U ztulího - hustýho oleje OK, ale jak se olej prohřeje a zřídne, začne z opotřebovanýho čerpadla utíkat nebo ho čerpadlo nenasaje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 24. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2018 Chce to fyzicky změřit manometrem jestli není KO jen čidlo. Pokud bude opravdu nízký, bude patrně problém v redukčním ventilu který zůstává viset. Tedy pokud motor je jinak OK - neklepe na klice. Kolik to má mít najeto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jandre78 Vloženo 24. Prosinec 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2018 čerpadlo má být údajně nové,má to najeto 134 000 km a motor neklepe,Po svátcích zajedu do servisu a uvidíme.Zatím dík a veselé Vánoce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p2p Vloženo 24. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2018 Tj už to řešili a nevyřešili a raději to prodali... Nezávidím ti tuhle situaci...Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 24. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2018 Tak už jen informace, že bylo v těchto kilometrech měněné čerpadlo oleje by mě patrně od koupě odradila. Věští to totiž nějakej větší průser. Tohle vypadá, že všechny jednoduchý (levnější) příčiny možného problému už se zkoušely pořešit a nepomohlo to. Pokud nebyla při koupi výraznější sleva na vadný motor, bylo by patrně na místě odstoupit od smlouvy pro skrytou vadu. Smrdí to totiž opravou klikovýho mechanizmu, příp. koupí jiného motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 25. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2018 Na druhou stranu by možná problém vyřešil hustší olej? Je tam 5W-30, tak zkusit 10W-40 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 25. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2018 Hlavní je namontit manometr na změření tlaku oleje, a pak to pěkně pojezdit od studena do zahřátí a zjistit, jakým tlakem to maže od studena po zahřátí, základ před tím, než by se do motoru vůbec lezlo. To hlásí jen na volnoběh nebo i při jízdě? No a nebo to prodejci rovnou vrátit, tak jak už psali kolegové přede mnou, tohle "smrdí" a to hodně Co je to za kod motoru, CFHA, CFHF nebo CLCA? Tady jsou hodnoty Spínač oleje Při tlaku 0,03 … 0,06 MPa (0,3 … 0,6 bar) se musí světelná dioda rozsvítit = sepnutý obvod = zhasnutá kontrolka. Pokud je tlak nižší, obvod se rozepne a skočí hláška o nízkém tlaku. Při ohřátém motoru cca na 80st chladicí kapaliny Tlak oleje při volnoběhu: min. 0,08 MPa (0,8 bar) Tlak oleje při otáčkách 2000 1/min: min. 0,14 MPa (1,4 bar) Jak vidíš, rezerva spínače při volnoběhu je 0,2bar, pokud to hlásí a spínač není KO, ten motor nemaže ani s novým čerpadlem ... Určitě to neřeš jen změnou viskozity oleje, tohle je problém "hardware" ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2018 Viskoznější olej není řešením příčiny. Pokud se dříve měnilo olejové čerpadlo, mohlo se měnit proto, že redukční ventil v čerpadle špatně reguloval maximální tlak oleje. To (vysoký tlak) mohlo způsobit vytlačení zátek zaslepující konce vyvrtaných mazacích kanálů. Takhle mně to do sebe logicky zapadá. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jandre78 Vloženo 25. Prosinec 2018 Autor Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2018 Jen mi vrtá hlavou,že 23.12. jsem jel z Volar do Protivína (cca 50 km ) a nic mi to nezahlásilo a až cestou zpět (tak po 5 hodinách ) mi to zahlásilo tak po 40 km cestou do kopce (to jsem to drobet honil) a pak zase nic,vždyť kdyby byl problém tak mi to hlásí dřív . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 25. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2018 V jakém otáčkovém rozmezí to zahlásí nízký tlak oleje? Pokud by to bylo nad 3000 ot/min, tak by mohl být problém v přepínání čerpadla na vyšší výkon který se děje při překročení 3000 ot/min. Tlak oleje do 3000 ot. je max. 2 bary, po překročení těchto otáček se zvýší výkon čerpadla a tlak dosahuje cca 4 bary. Každý režim má svůj snímač tlaku. Chtělo by zjistit který čidlo hlásí problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 26. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2018 Jardo, neblbni, tohle není TSI s variabilním olejovým čerpadlem, proto to má taky jen jeden spínač tlaku oleje. Tady k žádnému přepínání čerpadla z nižšího na vyšší tlak nedochází, tlak narůstá lineárně a nesmí překročit určitou hodnotu, to Jandre ale nemusí řešit, má zásadní problém s nízkým tlakem. Když to takto blbne, může to být jen vedení k tomu čidlu nebo čidlo=spínač tlaku oleje samotné, které prostě může samo fixlovat=náhodně rozpínat, či může být přicpaný kanálek k čidlu. Bez změření skutečného tlaku oleje se dál nehneš a je to zásadní pro jistotu, že to skutečně maže jak má, pak je třeba prověřit to čidlo a jeho vedení včetně konektoru, no a pak i samotný pohon čerpadla, tedy ozubený řemen ... To že na tom měnili olejové čerpadlo může být jen diletantismus těch, kteří se to snažili léčit bez celkové kontroly ostatních věcí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
EIK1 Vloženo 21. Květen 2020 Sdílet Vloženo 21. Květen 2020 (editace) Čau všem, jen pro info - řešil jsem podobný problém na 2.0 TDI CR 103kw cfhc,,,, . Po záhřátí na 90° začala vyskakovat hláška "nízký tlak oleje, vypněte motor" + červená olejnička, stávalo se většinou při otáčkách +/-1500 ale vždy až po zahřátí. ...čidla + čerpadlo + olej včetně filtru vyměněn - proměřění tlaku OK, na diagnostice bez závad... Celý problém byl v poškozené kabeláži ve dveřích/sloupku/airbagu (vše na první pohled fungovalo), laicky řečeno - kabeláž někde "kostřila" a budíky/čidla z toho byly zmatené... https://uloz.to/file/ZdUeTAwB16Lq/diagnostika-jpg Po opravě těchto závad zázračně přestala vyskakovat i hláška o oleji - objeveno náhodou, v rámci řešení závady airbagu. Kdyby se airbag nerozsvítil další na řadě by byla výměna budíků... Editováno: 21. Květen 2020, autor: EIK1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.