Přejít na obsah

Nízký tlak oleje


Jandre78

Doporučené příspěvky

ahoj,koupil jsem Yeti 4x4 2.0tdi 81 kw,vše je v pohodě jen když je teplota oleje vyšší než 90 stupňů,začne mi to hlásit nízký tlak oleje,hladinu oleje jsem zkontroloval a oleje je dost,olej je tam mogul 5w-30 od předešlého majitele.Olej jsem zatím neměnil protože je tam 2 měsíce,olej.filtr taktéž. Mogul se mi moc nezamlouvá,po svátcích bych ho ctěl vyměnit za Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 .

Prosím o radu nebo skušenosti,díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jen informace, že bylo v těchto kilometrech měněné čerpadlo oleje by mě patrně od koupě odradila. Věští to totiž nějakej větší průser. 

Tohle vypadá, že všechny jednoduchý (levnější) příčiny možného problému už se zkoušely pořešit a nepomohlo to.

 

Pokud nebyla při koupi výraznější sleva na vadný motor, bylo by patrně na místě odstoupit od smlouvy pro skrytou vadu. 

Smrdí to totiž opravou klikovýho mechanizmu, příp. koupí jiného motoru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní je namontit manometr na změření tlaku oleje, a pak to pěkně pojezdit od studena do zahřátí a zjistit, jakým tlakem to maže od studena po zahřátí, základ před tím, než by se do motoru vůbec lezlo. To hlásí jen na volnoběh nebo i při jízdě?

No a nebo to prodejci rovnou vrátit, tak jak už psali kolegové přede mnou, tohle "smrdí" a to hodně B)

 

Co je to za kod motoru, CFHA, CFHF nebo CLCA? Tady jsou hodnoty

Spínač oleje Při tlaku 0,03 … 0,06 MPa (0,3 … 0,6 bar) se musí světelná dioda rozsvítit = sepnutý obvod = zhasnutá kontrolka. Pokud je tlak nižší, obvod se rozepne a skočí hláška o nízkém tlaku.

Při ohřátém motoru cca na 80st chladicí kapaliny

Tlak oleje při volnoběhu: min. 0,08 MPa (0,8 bar)
Tlak oleje při otáčkách 2000 1/min: min. 0,14 MPa (1,4 bar)

 

Jak vidíš, rezerva spínače při volnoběhu je 0,2bar, pokud to hlásí a spínač není KO, ten motor nemaže ani s novým čerpadlem ... Určitě to neřeš jen změnou viskozity oleje, tohle je problém "hardware" ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viskoznější olej není řešením příčiny.

 

Pokud se dříve měnilo olejové čerpadlo, mohlo se měnit proto, že redukční ventil v čerpadle špatně reguloval maximální tlak oleje. To (vysoký tlak) mohlo způsobit vytlačení zátek zaslepující konce vyvrtaných mazacích kanálů.

 

Takhle mně to do sebe logicky zapadá. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V jakém otáčkovém rozmezí to zahlásí nízký tlak oleje?

Pokud by to bylo nad 3000 ot/min, tak by mohl být problém v přepínání čerpadla na vyšší výkon který se děje při překročení 3000 ot/min.

 

Tlak oleje do 3000 ot. je max. 2 bary, po překročení těchto otáček se zvýší výkon čerpadla a tlak dosahuje cca 4 bary. Každý režim má svůj snímač tlaku.

Chtělo by zjistit který čidlo hlásí problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jardo, neblbni, tohle není TSI s variabilním olejovým čerpadlem, proto to má taky jen jeden spínač tlaku oleje. Tady k žádnému přepínání čerpadla z nižšího na vyšší tlak nedochází, tlak narůstá lineárně a nesmí překročit určitou hodnotu, to Jandre ale nemusí řešit, má zásadní problém s nízkým tlakem.

 

Když to takto blbne, může to být jen vedení k tomu čidlu nebo čidlo=spínač tlaku oleje samotné, které prostě může samo fixlovat=náhodně rozpínat, či může být přicpaný kanálek k čidlu.

 

Bez změření skutečného tlaku oleje se dál nehneš a je to zásadní pro jistotu, že to skutečně maže jak má, pak je třeba prověřit to čidlo a jeho vedení včetně konektoru, no a pak i samotný pohon čerpadla, tedy ozubený řemen ...

 

To že na tom měnili olejové čerpadlo může být jen diletantismus těch, kteří se to snažili léčit bez celkové kontroly ostatních věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čau všem, jen pro info - řešil jsem podobný problém na 2.0 TDI CR 103kw cfhc,,,, . Po záhřátí na 90° začala vyskakovat hláška "nízký tlak oleje, vypněte motor" + červená olejnička, stávalo se většinou při otáčkách +/-1500 ale vždy až po zahřátí.

...čidla + čerpadlo + olej včetně filtru vyměněn - proměřění tlaku OK, na diagnostice bez závad...

 

Celý problém byl v poškozené kabeláži ve dveřích/sloupku/airbagu (vše na první pohled fungovalo),  laicky řečeno - kabeláž někde "kostřila" a budíky/čidla z toho byly zmatené... 

https://uloz.to/file/ZdUeTAwB16Lq/diagnostika-jpg

 

diagno.jpg

Po opravě těchto závad zázračně přestala vyskakovat i hláška o oleji - objeveno náhodou, v rámci řešení závady airbagu. Kdyby se airbag nerozsvítil další na řadě by byla výměna budíků...

Editováno: , autor: EIK1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...