Publikováno Leden 15, 20196 r Nabízí se CGPA za slušné peníze ze zbořené Fabie II. Motor jsem nastartoval a v servisní knížce našel i výměnu rozvodů. Jaké úpravy (katalyzátor, kabelový svazek? a co já vím) na autě jsou potřeba, abych ho mohl použít místo rozpadlého AZQ ve Fabii I?
Leden 15, 20196 r Důvodem je legislativa, takové auto není způsobilé provozu, jestliže má jiný kód motoru než je v TP a ŠA neumožňuje záměnu pohonných jednotek.
Leden 16, 20196 r Změnu lze zapsat do TP, ale je to tak náročný proces včetně homologace, že je jednodušší koupit nový vůz.
Leden 16, 20196 r Autor před 8 hodinami, Martab napsal: Důvodem je legislativa, takové auto není způsobilé provozu, jestliže má jiný kód motoru než je v TP a ŠA neumožňuje záměnu pohonných jednotek. No a kdo ten rozdíl pozná? 3 válce, 2 vačkové hřídele, 12 ventilů - na pohled k nerozeznání. Ano, liší se v detailech - třeba v provedení rozvodového řetězu. Omlouvám se, že jsem nepřesně formuloval svůj dotaz. Naprosto mě nezajímá formální, ale jen a jen technické hledisko záměny. Zástavba jistě není problém, ale vím, že 3-válec 1,2l 12V existoval v minimálně třech generacích (od roku 2003 - s problematickými rozvody, od roku 2006 až 2011 s jinými rozvody a konečně od roku 2011 poslední Euro 5 verze) a tak bych rád věděl, jestli si zástavba vynutí ještě nějaké změny v příslušenství (ať už na straně sání, výfuku nebo elektroinstalace).
Leden 16, 20196 r Pri tych problemoch ktore su so zapisom, tak vide lacnejsie kupit AZQ. Minimalne na SK je to tak, ze to takmer ani nejde zapisat.
Leden 16, 20196 r Pokud tě nezajímá legálnost dané přestavby, tak to samozřejmě lze, existuje i 55kW verze z Rapidu. Ono jde předělat HTP na 1.8 T 20V, ale číslo motoru je na něm vyřazeno, takže ukaž vypadají stejně, jde to poznat.Co se týče toho co bude třeba předělat, záleží co vše s motorem koupíš.
Leden 16, 20196 r Autor Tyhle motory - obecně řečeno - nejsou. A když jsou, jsou drahé - 15 tis. je standardní cena. Protože se sypou, tak se na vrakáči ani neohřejí. Najít AZQ ve slušném stavu je skoro nemožné. Ono to platí i o CGPA, ačkoli je to mnohem spolehlivější provedení motoru. A naprostý unikát je, když máš možnost se o motoru z vrakoviště dozvědět důvěryhodné informace. Přivedli mě k autu, kterému dodávka skoru utrhla zadek. Bylo možné se posadit dovnitř a nastartovat nabízený motor, ještě nevymontovaný z auta - i když benzín byl do motoru přiveden provizorně. Servisní knížka - auto jezdilo každy rok do autorizovaného servisu a při stavu 62 tis. km byly měněné rozvody. Nerad bych prošvihl dobrou koupi.
Leden 16, 20196 r Autor před 9 minutami, Martab napsal: Pokud tě nezajímá legálnost dané přestavby, tak to samozřejmě lze, existuje i 55kW verze z Rapidu. Ono jde předělat HTP na 1.8 T 20V, ale číslo motoru je na něm vyřazeno, takže ukaž vypadají stejně, jde to poznat. Co se týče toho co bude třeba předělat, záleží co vše s motorem koupíš. Takhle to ale není myšleno. Mně nejde o to za každou cenu dostat do Fabie motor, který tam nepatří. Je to jinak - jak použít motor v dobrém stavu se známou historií místo vadného - i když tam nepatří. Koupit s motorem můžu zatím cokoliv, ale nevím co chtít.
Leden 16, 20196 r jiná motorová jednotka, nebude ti sedět immo, nutno vypnout, není tak náhodou CPGA z CAN 2.0 auta? Palivová čerpadla jsou stejná? čidla katalyzátoru?
Leden 16, 20196 r Takové auto by stejně mělo na první technické vyletět....... Upraveno Leden 16, 20196 r od LiveBomb
Leden 16, 20196 r Tak ono, dát do auta motor, který by případně splnil vyšší EURO limit by i smysl mělo, jenže tady se bavíme o záměně mezi generacemi, kde se bojím i uložení apod, platforma podvozku není stejná a bojím se, že držáky taky nejsou shodné - a tady vidím problém...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.