Přejít na obsah

Termostat 1.4 MPi


Arnie

Doporučené příspěvky

Závada včera: odlomené držiaky v tele termostatu. Oprava trvá 15 minut. Stačilo by vymeniť vonkajší domec, pravdepodobne za pár korun, ale v servise nemaju len komplet domec s termostatom a snímačom za 1600 Sk. Ako vidím je to dosť častá zývada na Fabiách , vyzerá to na konštrukčnu chybu, prečo nepredávajú osobitne len ten plastový vonkajší diel?

post-15010-1200992171_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vsetkých na fore:

Podobný problem mam aj ja so SEATOM.Zavital som na toto forum,lebo na seat-fore som sa nič mudre nedočítal.

Pri naštartovaní auta počuť taky zvuk akokeby niečo čluplo.Pri pridaní plynu niekedy počuť cirkuláciu vody v chl.systéme(počuť to aj pri teplom motore keď stojim na križovatke).Podľa mňa mu dosť trvá kým začne topiť (išiel som ráno cca 4 km.pri tepl.0,5 a ručička sa ani nepohla).Už som vymenil aj termostat,ale nejak nepomohlo(dufam že nebude zlý aj to nový).Hlavne ma se..e ten člup.zvuk pri naštartovaní.Voda v nádržke je pri max. Nemá niekto podobný problém,alebo nevie kde je "seat" zakopaný?

Vopred diky za nejaku radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto se mi při 5°C ohřeje za 5km - ručička ukazuje kolmo vzhůru.

Jen tak jsem sahal po ujetí cca 3km (ručička pod uhlem 45° vzhuru) na horní hadici od chladiče a byla vlažně-teplá, spodní byla studená. Má to tak být? Nemají být obě studené? Jaké je rozmezí otvírání termostatu?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Opravené - vymena vonkajšieho domca termostatu aj s termostatom. Rozdiel v cene: Skoda servis 1600 Sk, Fiat servis 700 Sk, Predajca autosúčiastok 310 Sk.Ceny v servisoch je bez práce, len za materiál.

A stalo sa čo sa stať nemalo 22.1.08 som menil termostat a včera skoro som prehrial motor. Neotvoril sa mi termostat , tem medení čudlík nepracuje , skušal som ho prevariť ,ale nevytláča ihlu. Dal som tam vnutrajšok zo starého termostatu a zatial všetko ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Omlovám se pokud to tu někde je kompletně řešeno ( našel jsem pouze několik témat s tímto tématem ale nikdy pohromadě).

Mám Fabii 1.4 Mpi 44 kW r.v. 2002 najeto 129 000 km s polo-klimou.

Před 3 dny se mi rozsvítila kontrolka motoru emisí. Ještě týž den jsem si všiml že auto moc netopí.

Respektive od včerejška jde z ofuků jen vlažný vzduch a to i po 40 minutách ježdění.Dále se ani nehne ukazatel teploty motoru.Prostě zůstane dole a nic.

Navíc pokud je vlažný motor tak mi auto špatně chytá.Když ho nechám stát přes noc a ráno nastartuju chytne napoprvé ale pokud vypnu motor a za 10 minut chci odjet tak prostě chytne až na 3-4 pokus. Dále se mi zdá že víc žere,respektive počítač hlásí spotřebu kolem 9-10 litrů,je fakt že jezdíme ve městě ale stejně se mi to zdá moc.

Díky za nápady co by to mohlo být,nechce se mi věřit že to bude hned několik závad najednou např.

1.teplotní čidlo a díky tomu neukazuje teplotu?

2. termostat a proto netopí nebo servomotorek?

Jinak auto jezdí normalně,nekouří,táhne dobře.

Ještě jednou díky za jakoukoliv odpověď,auto jsme kupovali v březnu tohoto roku a dosud s ním nic nebylo.

P.S. Jakmile závadu vyřeším nechám téma moderátory smazat.Nepsal bych další zbytečné téma jako nováček,ale manželka je těhotná

a auto opravdu potřebuje ( v MHD se jí dělá špatně).Díky

Editováno: , autor: Jirka1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě je to taky termostat. Jeho výměna je "skoro" jednoduchá. Jeho funkci bys poznal i podle teploty hadic v motoru.

Za termostatem by to mělo být podstatně teplejší jelikož tam jde horká voda z hlavy. Pokud je to vlažný, tak je pořád otevřený což není

pro motor moc dobrý a v tom případě nedoporučuju trápit vysokýma otáčkama. Myslim ze cena je nekde okolo 500KC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak vytiahnes cidlo teploty chladiacej kvapaliny a mas tam este stary termostat na ktorom sa ulamuju packy tak to uvidis a potom lahko vymenis. ale tiez to skusis podla teploty hadic . je zaujmave ze neukazuje ani teplotu na pristrojovke. inak cena termostatu je asi 300 a cena cidla asi 200 korun vymena trva par minut ale pozor nevymienat pri horucom motore nechaj to vychladnut nech znizis tlak. a sleduj ci mas ozaj stav chladiacej kvapaliny v poriadku ci sa nestraca .

este ma napadlo pri 120 tkm uz treba vymenit aj pelovy filter pri nohach spolujazdca nebudes verit ako inak zacne fukat kurenie. drzim palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže update.Právě mi volala manželka že auto už trochu topí a i ukazatel teploty motoru se hýbe.Ale po 3 dnech mi to přijde stejně dost naprd.

Takže objednám jak termostat tak i čidlo a vyměním to. Jinak pylový filtr jsem čistil před zimou,bordelu tam bylo pomalu na půl 10l kýble,auto jsem měl potom jak jetel.Díky všem :palec2:

Teď jsem koukal na termostat s teplotním čidlem..našel jsem tento

termostat

ale našel jsem i originál za 900-1100Kč.Není ten první nějak moc levný za 370,-- ?

Editováno: , autor: Jirka1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cena je zaujimava ale v podstate netreba menit komplet cele aj s puzdrami ale staci len samotny termostat a samotne cidlo skusim kuknut fotky a supnem ti sem .

Tak už jsem zjistil proč je ta cena tak nízká.Je to China výroba.Takže do toho 100% nepůjdu.Našel jsem jiný komplet za 625 Kč což by cenově odpovídalo.

Jinak díky za tip,zrovna jsem na to téma s ručičkou narazil a hodně mi to pomohlo.

Editováno: , autor: Jirka1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže problém vyřešen :palec2:

Byl to termostat . Žádný ulomený kousky,normálně se roztrhl ten kovový vnitřek ale naštěstí jsem všechny části dohledal.Doufám.

Teplotní čidlo jsem taky raději vyměnil,bylo tam ještě původní tj. 7 let starý. Při dolévání kapaliny se mi ozvala kontrolka chlazení motoru ale po pár minutách a restartu

motoru je klid.Takže jenom zajedu do servisu aby mi vymazali tu chybu z počítače páč kontolka emisí stále svítí. Třeba zhasne než tam pozítří pojedu :smich:

Auto topí jako kamna, ručička ukazatele teploty motoru funguje,prostě paráda.

Jinak manželka děkuje všem kdo mi tu radili (já samozřejmě taky). Prosím tímto moderátory o zamknutí popř. vymazání tohoto topicu.

Ještě jednou DÍKY všem ;)

Editováno: , autor: Jirka1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravim mam fabcu 1.4mpi 2001 44kw,, problem je ten ze teraz som presiel cca 20km a teplomer stale ukazuje najnizsiu hodnotu, zvlastne je aj ze teplota z ofukov je len taka letna, mozno 18stupnov aj menej, pri nastaveni na najteplejsie, inokedy to fukalo horuci vzduch ze sa nedalo dychat pomaly. Snimac teploty bol meneny, takisto aj termostat mozno pred 1-2mesiacmi. Neviem ci to ma nieco suvis, ale je problem aj s otackami v neutrale, od 1100 do 700 niekedy klesnu uplne dole z nicoho nic tak ze ho skoro zadusi, potom zas ide normalne :) uz fakt neviem co stou fobiou, furt sa len nieco s.erie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co nejdřív vyměn termostat,jinak tě čeká v nejbližší době rozsvícení kontrolky emisí a takhle dostává čočku katalyzátor i lamda sondy,nehledě na to že to bude žrát. To že je 2 měsíce starý,neznamená že nemohl prasknout. Vodní pumpy tady u toho motoru neodchází a kdyby,tak by to spíš vařilo.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som menil termostat a uplne novy bol zly bol to verex a ty sa cudujes ze ma 1,5 mesiaca ..Inak popozeraj boli o tomto nejake temy vacsinou ked je zly termostat tak teplota sa nedostane do stredu a zvysi sa jedine ked stojis alebo si v kolone je stale otvoreny keby bolo cidlo teploty zle tak ti pada teplota hore dole adost blbo by to aj startovalo ked je motor zohriaty cidlo dava signal ze motor je studeny asi tak :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám prblém, už tam mám druhéčidlo ujedu 30km a teplota je stále jako by na nule, akorát se pohne při otočení klíče a víc nic , vyndal sem čidlo ohřál horkovzdušnou pistolí a taky se tonepohlo ani o mm. Nevíte někdo co by s tím mohlo být, motor jde neklidně někdy mi i při vyndání rychlosti chcípne a nechce nechytit.. točí jak blázen a nic a ted naposledy se rozsvítila kontrolka volant a problikávalo ecp a staerter vůbec netočil , akorát udělal jako když má snahu ale baterie byla v pohodě. nevíte někdo prosím co s tím??Jako po těch 30 kilometrech už to topí, a myslím že když ani tím ohřátím čidla se ručička nezvedla, takže to bude termostat..,

a škrtící klapka se mi taky zdá v pohodě, při pohledu se shora čistá, krásně lesklá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...