kissj Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Závada včera: odlomené držiaky v tele termostatu. Oprava trvá 15 minut. Stačilo by vymeniť vonkajší domec, pravdepodobne za pár korun, ale v servise nemaju len komplet domec s termostatom a snímačom za 1600 Sk. Ako vidím je to dosť častá zývada na Fabiách , vyzerá to na konštrukčnu chybu, prečo nepredávajú osobitne len ten plastový vonkajší diel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kissj Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Opravené - vymena vonkajšieho domca termostatu aj s termostatom. Rozdiel v cene: Skoda servis 1600 Sk, Fiat servis 700 Sk, Predajca autosúčiastok 310 Sk.Ceny v servisoch je bez práce, len za materiál. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seatik Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Zdravím vsetkých na fore: Podobný problem mam aj ja so SEATOM.Zavital som na toto forum,lebo na seat-fore som sa nič mudre nedočítal. Pri naštartovaní auta počuť taky zvuk akokeby niečo čluplo.Pri pridaní plynu niekedy počuť cirkuláciu vody v chl.systéme(počuť to aj pri teplom motore keď stojim na križovatke).Podľa mňa mu dosť trvá kým začne topiť (išiel som ráno cca 4 km.pri tepl.0,5 a ručička sa ani nepohla).Už som vymenil aj termostat,ale nejak nepomohlo(dufam že nebude zlý aj to nový).Hlavne ma se..e ten člup.zvuk pri naštartovaní.Voda v nádržke je pri max. Nemá niekto podobný problém,alebo nevie kde je "seat" zakopaný? Vopred diky za nejaku radu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Auto se mi při 5°C ohřeje za 5km - ručička ukazuje kolmo vzhůru. Jen tak jsem sahal po ujetí cca 3km (ručička pod uhlem 45° vzhuru) na horní hadici od chladiče a byla vlažně-teplá, spodní byla studená. Má to tak být? Nemají být obě studené? Jaké je rozmezí otvírání termostatu? Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kissj Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 termostat otvára prí 87°C a plného zvihu /7 mm/ dosiahne pri teplote 102 °C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kissj Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Opravené - vymena vonkajšieho domca termostatu aj s termostatom. Rozdiel v cene: Skoda servis 1600 Sk, Fiat servis 700 Sk, Predajca autosúčiastok 310 Sk.Ceny v servisoch je bez práce, len za materiál. A stalo sa čo sa stať nemalo 22.1.08 som menil termostat a včera skoro som prehrial motor. Neotvoril sa mi termostat , tem medení čudlík nepracuje , skušal som ho prevariť ,ale nevytláča ihlu. Dal som tam vnutrajšok zo starého termostatu a zatial všetko ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka1982 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 (edited) Omlovám se pokud to tu někde je kompletně řešeno ( našel jsem pouze několik témat s tímto tématem ale nikdy pohromadě). Mám Fabii 1.4 Mpi 44 kW r.v. 2002 najeto 129 000 km s polo-klimou. Před 3 dny se mi rozsvítila kontrolka motoru emisí. Ještě týž den jsem si všiml že auto moc netopí. Respektive od včerejška jde z ofuků jen vlažný vzduch a to i po 40 minutách ježdění.Dále se ani nehne ukazatel teploty motoru.Prostě zůstane dole a nic. Navíc pokud je vlažný motor tak mi auto špatně chytá.Když ho nechám stát přes noc a ráno nastartuju chytne napoprvé ale pokud vypnu motor a za 10 minut chci odjet tak prostě chytne až na 3-4 pokus. Dále se mi zdá že víc žere,respektive počítač hlásí spotřebu kolem 9-10 litrů,je fakt že jezdíme ve městě ale stejně se mi to zdá moc. Díky za nápady co by to mohlo být,nechce se mi věřit že to bude hned několik závad najednou např. 1.teplotní čidlo a díky tomu neukazuje teplotu? 2. termostat a proto netopí nebo servomotorek? Jinak auto jezdí normalně,nekouří,táhne dobře. Ještě jednou díky za jakoukoliv odpověď,auto jsme kupovali v březnu tohoto roku a dosud s ním nic nebylo. P.S. Jakmile závadu vyřeším nechám téma moderátory smazat.Nepsal bych další zbytečné téma jako nováček,ale manželka je těhotná a auto opravdu potřebuje ( v MHD se jí dělá špatně).Díky Edited January 4, 2009 by Jirka1982 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
autospravca Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Skontroluj či je dosť chladiacej zmesy v nádržke.Pri strate náplne podozrenie na tesnenie hlavy.Keď sa chladivo nestraca tak na 90% je to termostat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dušan 20VTurbo Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 podle mě je to taky termostat. Jeho výměna je "skoro" jednoduchá. Jeho funkci bys poznal i podle teploty hadic v motoru. Za termostatem by to mělo být podstatně teplejší jelikož tam jde horká voda z hlavy. Pokud je to vlažný, tak je pořád otevřený což není pro motor moc dobrý a v tom případě nedoporučuju trápit vysokýma otáčkama. Myslim ze cena je nekde okolo 500KC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka1982 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Díky za odpovědi.Teď jsem v práci až do večera,ale jakmile se vrátím mrknu se na chladící kapalinu a zkusím hadice od termostatu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas1450 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Jirka1982 chod kupit teplotne cidlo a termostat ak sa ti nestraca chladiaca zmes a hnet to vymen budes mat pokoj.. ale odporucam kupit polsky termostat a cidlo tep.motra origo skoda drzim prsy.. daj potom vediet ako to dopadlo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amigo Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 ak vytiahnes cidlo teploty chladiacej kvapaliny a mas tam este stary termostat na ktorom sa ulamuju packy tak to uvidis a potom lahko vymenis. ale tiez to skusis podla teploty hadic . je zaujmave ze neukazuje ani teplotu na pristrojovke. inak cena termostatu je asi 300 a cena cidla asi 200 korun vymena trva par minut ale pozor nevymienat pri horucom motore nechaj to vychladnut nech znizis tlak. a sleduj ci mas ozaj stav chladiacej kvapaliny v poriadku ci sa nestraca . este ma napadlo pri 120 tkm uz treba vymenit aj pelovy filter pri nohach spolujazdca nebudes verit ako inak zacne fukat kurenie. drzim palce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka1982 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 (edited) Takže update.Právě mi volala manželka že auto už trochu topí a i ukazatel teploty motoru se hýbe.Ale po 3 dnech mi to přijde stejně dost naprd. Takže objednám jak termostat tak i čidlo a vyměním to. Jinak pylový filtr jsem čistil před zimou,bordelu tam bylo pomalu na půl 10l kýble,auto jsem měl potom jak jetel.Díky všem Teď jsem koukal na termostat s teplotním čidlem..našel jsem tento termostat ale našel jsem i originál za 900-1100Kč.Není ten první nějak moc levný za 370,-- ? Edited January 4, 2009 by Jirka1982 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amigo Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 cena je zaujimava ale v podstate netreba menit komplet cele aj s puzdrami ale staci len samotny termostat a samotne cidlo skusim kuknut fotky a supnem ti sem . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amigo Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 pozri si tu v sekcii temu raficka ukazovatele teploty a tam je aj vymena ale pozor na horuci motor !!! obrazky su z danej temy preto autor foto pardon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka1982 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 (edited) cena je zaujimava ale v podstate netreba menit komplet cele aj s puzdrami ale staci len samotny termostat a samotne cidlo skusim kuknut fotky a supnem ti sem . Tak už jsem zjistil proč je ta cena tak nízká.Je to China výroba.Takže do toho 100% nepůjdu.Našel jsem jiný komplet za 625 Kč což by cenově odpovídalo. Jinak díky za tip,zrovna jsem na to téma s ručičkou narazil a hodně mi to pomohlo. Edited January 4, 2009 by Jirka1982 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka1982 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 (edited) Takže problém vyřešen Byl to termostat . Žádný ulomený kousky,normálně se roztrhl ten kovový vnitřek ale naštěstí jsem všechny části dohledal.Doufám. Teplotní čidlo jsem taky raději vyměnil,bylo tam ještě původní tj. 7 let starý. Při dolévání kapaliny se mi ozvala kontrolka chlazení motoru ale po pár minutách a restartu motoru je klid.Takže jenom zajedu do servisu aby mi vymazali tu chybu z počítače páč kontolka emisí stále svítí. Třeba zhasne než tam pozítří pojedu Auto topí jako kamna, ručička ukazatele teploty motoru funguje,prostě paráda. Jinak manželka děkuje všem kdo mi tu radili (já samozřejmě taky). Prosím tímto moderátory o zamknutí popř. vymazání tohoto topicu. Ještě jednou DÍKY všem Edited January 6, 2009 by Jirka1982 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirQoo Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 zdravim mam fabcu 1.4mpi 2001 44kw,, problem je ten ze teraz som presiel cca 20km a teplomer stale ukazuje najnizsiu hodnotu, zvlastne je aj ze teplota z ofukov je len taka letna, mozno 18stupnov aj menej, pri nastaveni na najteplejsie, inokedy to fukalo horuci vzduch ze sa nedalo dychat pomaly. Snimac teploty bol meneny, takisto aj termostat mozno pred 1-2mesiacmi. Neviem ci to ma nieco suvis, ale je problem aj s otackami v neutrale, od 1100 do 700 niekedy klesnu uplne dole z nicoho nic tak ze ho skoro zadusi, potom zas ide normalne uz fakt neviem co stou fobiou, furt sa len nieco s.erie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juke.box Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 (edited) Co nejdřív vyměn termostat,jinak tě čeká v nejbližší době rozsvícení kontrolky emisí a takhle dostává čočku katalyzátor i lamda sondy,nehledě na to že to bude žrát. To že je 2 měsíce starý,neznamená že nemohl prasknout. Vodní pumpy tady u toho motoru neodchází a kdyby,tak by to spíš vařilo. Edited January 22, 2010 by juke.box Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirQoo Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 no spotreba sa poriadne navysila, v pondelok tam zbehnem, ale nechapem fakt... ten termostat mal teraz mozno 5tyzdnov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
headquest Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 jak se ti pohnula ta spotreba? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirQoo Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 jak se ti pohnula ta spotreba? z 6.5 cca na 7.7-8l, skusal som aj rukou chytit kvapalinu chladiaciu v nadrzke, a nebola nako extra tepla, tiez len taka letna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
headquest Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 (edited) zkus po nastartovani motoru rukou teplotu te tluste hadice od termostatu do chladice, musi byt studena, max vlazna az dokud nemas rucicku ukazatele teploty ve stredu pole Edited January 23, 2010 by headquest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stukator Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 ja som menil termostat a uplne novy bol zly bol to verex a ty sa cudujes ze ma 1,5 mesiaca ..Inak popozeraj boli o tomto nejake temy vacsinou ked je zly termostat tak teplota sa nedostane do stredu a zvysi sa jedine ked stojis alebo si v kolone je stale otvoreny keby bolo cidlo teploty zle tak ti pada teplota hore dole adost blbo by to aj startovalo ked je motor zohriaty cidlo dava signal ze motor je studeny asi tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pustick Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Ahoj, mám prblém, už tam mám druhéčidlo ujedu 30km a teplota je stále jako by na nule, akorát se pohne při otočení klíče a víc nic , vyndal sem čidlo ohřál horkovzdušnou pistolí a taky se tonepohlo ani o mm. Nevíte někdo co by s tím mohlo být, motor jde neklidně někdy mi i při vyndání rychlosti chcípne a nechce nechytit.. točí jak blázen a nic a ted naposledy se rozsvítila kontrolka volant a problikávalo ecp a staerter vůbec netočil , akorát udělal jako když má snahu ale baterie byla v pohodě. nevíte někdo prosím co s tím??Jako po těch 30 kilometrech už to topí, a myslím že když ani tím ohřátím čidla se ručička nezvedla, takže to bude termostat.., a škrtící klapka se mi taky zdá v pohodě, při pohledu se shora čistá, krásně lesklá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.