Speedlimit Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Mohol by niekto popisat ako zistit ci je vadny termostat alebo cidlo? Resp. co sa prejavuje pri vadnom termostate a co pri cidle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oct Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Mohol by niekto popisat ako zistit ci je vadny termostat alebo cidlo? Resp. co sa prejavuje pri vadnom termostate a co pri cidle? Cidlo spolehlive zjisti VAG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aka Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 (edited) Mohol by niekto popisat ako zistit ci je vadny termostat alebo cidlo? Resp. co sa prejavuje pri vadnom termostate a co pri cidle? Cidlo spolehlive zjisti VAG. Mně AVG psal nesmyslný signál čidla G62 (nebo tak nějak - zkrátka to znamenalo nesmyslný signál z čidla teploty chlad. kapaliny), ale ve skutečnosti byl rozpadlý termostat. Jak se to projevovalo? - na budících ručička teploty stále na 50st. (ale dle odhadu to bylo daleko méně) - auto netopilo - špatně startovalo - při akceleraci cukalo - ihned po nastartování začaly přichlazovat obě vrtule na chladiči, běžely klidně i 15-20min. po zhasnutí motoru - na displayi naskočily kontrolky "elektroniky motoru", "ASR" a na maxidotu to začalo ukazovat špatné emise Edited November 17, 2006 by aka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oct Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Ja mel vadnou tu smycku co jde do budiku, teplota litala jako pri vadnym termostatu. Auto se ale chovalo normalne, zadne projevy co pises Ty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aka Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 (edited) 2Oct: Zkrátka jsem chtěl napsat, že není pravidlem, že by VAG "řekl", že je vadné čidlo a to čidlo skutečně vadné bylo. Může to pak být právě ten termostat, vedení čidla, říď. jednotka.... Edited November 17, 2006 by aka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aka Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Trocha počteníčka... http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=13498 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oct Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 2Oct:Zkrátka jsem chtěl napsat, že není pravidlem, že by VAG "řekl", že je vadné čidlo a to čidlo skutečně vadné bylo. Může to pak být právě ten termostat, vedení čidla, říď. jednotka.... Ja to beru, nastesti me takoveto zavady nepotkaly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aka Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 (edited) Ja to beru, nastesti me takoveto zavady nepotkaly. Mě joa vyšlo to pěkně draho.... Ale po výměně se to zdá být ok... . Tak jestli máte někdo podobné průvodní jev, je možné, že to bude právě termostat. Jinak to čidlo se dá údajně proměřit, jestli je funčkní. V servisu by si s tím měli vědět rady.. Edited November 17, 2006 by aka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smejky Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Já měl v háji čidlo, projevovalo se to tak, že po nastartování motoru ( zvláště po delší odstávce vozu, vetšinou druhý den ráno ) mi ručička teploty vylezla max o 1mm, mohl jsem najet i 150km a nehla se. Po vypnutí zapalování a opětovném nastartováni se ručička usídlila na 12ti hodinách a nevychylovala se již žádným směrem, čidlo jsem koupil v za cca 340Kč ( mám klimu 1.4MPI50KW). Termostat je v poho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smejky Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Já měl v háji čidlo, projevovalo se to tak, že po nastartování motoru ( zvláště po delší odstávce vozu, vetšinou druhý den ráno ) mi ručička teploty vylezla max o 1mm, mohl jsem najet i 150km a nehla se. Po vypnutí zapalování a opětovném nastartováni se ručička usídlila na 12ti hodinách a nevychylovala se již žádným směrem, čidlo jsem koupil v za cca 340Kč ( mám klimu 1.4MPI50KW). Termostat je v poho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feryn- Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 porucha termostatu popr. cidla teploty vypada asi takhle...(ono to casto odejde paralerne, ja osobne sem si to nechal vymenit cely, a to nejen to cidlo ale i tu celou krabici, ktera stoji 4000,-)...motor se to obecne zahriva o dost pomlaeji nez normalne, vetsinou tak cca za 30 minut, a hned na to ti zacne kolisat rucicka na teplomeru, ktera se muze zase vratit atd. proste to blbne, vsimne si toho kazdej, v servisu mi sice jednou rekli ze to muze delat v zime klimatizace ale to je blbost...jinak ta rucicka se ani nemusi vysplhat na spravnou teplotu, nejlepe co muzes udelat je to dat znamemu, ve skodovce ti reknou ze mas spatny jak cidlo tak i termostat a nemusi to tak byt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heckeer Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Odešel mi teremostat, nechtělo se mi kupovat kompletní sadu i s čidlem, tak jsem trošku zapátral a podařilo se mi koupit termostat s víčkem za 480kč.Teď už se zase ohřívá jak má Měnil jsi ho sám ? je tam nějaký problém? budu taky měnit to víčko s termostatem ne celou hlavici popiš na co třeba dát pozor a je něco potřeba odvzdušnit?¨ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Odpojil jsem hadičku spodní co vede do expanzky, tím jsem odpustil vodu, pak jsem sikama roztáhl sponu a sejmul hadici co vede do chaldiče. Odšrouboval jsem 3x šrouby na 8čku klíč a sejmul jsem víčko, to jsem vyhodil, nové mázl silikonem a začal montovat zpět. Jinak chladící kapalinu jsem dolil a ok, nic nebylo třeba odvzdušňovat. Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heckeer Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 a to original tesneni co jsi tam misto nej dal silicon je gumový kroužek? nějaký jsem k tomu objednal ale nevím na 100% jestli to je ono.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Jo, on by asi těsnil jen o-kroužek ale radši jsem teho mázl silikonem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heckeer Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 ok díky moc .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedlimit Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Zdravim, tak konecne som vymenil termostat bol uplne rozpadnuty, novy ma vysiel 400Sk, na druhy den som vsak spozoroval ze sa motor ohrial na ovela dlhsom useku ako s tym rozpadnutym, proste rucicke sa nechcelo ist hore. Moze byt vadne aj cidlo napriek tomu, ze Vag nic nehlasi? Alebo ako si to mam vysvetlit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinoslav Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 speedlimit: Kdyz jsem se o tomhle bavil s klukama ze servisu, tak rikali, ze kdyz menej termostat, automaticky davaj i nove cidlo. Cidlo neni drahy a predejdou tim pripadnym potizim, ktere se pry bez vymeny cidla objevuji velmi casto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Marinoslav: Naprostý súhlas, to isté odporúčam robiť aj ja. Väčšinou sa stáva, že termostat a čidlo odídu buď naraz, alebo veľmi krátko po sebe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kociar Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Mám 1.2 40kW a mám tiež problém so zahriatim motoru. Auto som kúpil pred mesiacom a ručičku teploty som na 90°C ešte nevidel. Čítal som tu asi všetky diskusie ohľadom tejto témy ale nikde nie je presne povedané čo je vlastne zlé, či termostat alebo snímač teploty. Na diagnostike mi vypisuje "nezmyselna hodnota zo snimača G62 - sporadicka chyba" co vsak vobec nemusi znamenat ze čidlo je zlé. Auto ide úplne normálne, kúrenie musím na dlhších cestách sťahovať lebo mi je horúco a v meste po 3-4 km sa ručička síce zdvihne, auto začne kúriť ale ručička neprekročí štvrtinu budíka. Navyše keď ešte zapnem venitlátor na 4 tak začne prudko klesať rovnako ako keď zvýšim rýchlosť. Chladič je teplý hneď aj 3km po naštartovaní. Mne to jednoznačne vychádza na otvorený termostat. Zvládnem jeho výmenu doma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPKAR Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Mam fabiu 1.4 mpi 50 kw. najazdenych okolo 60 tis km. Pred casom som vymenil cidlo, lebo blbol ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny. Ako keby odvtedy motor stratil vykon, hlavne pri rozbiehani a pri nizsich otacok. Spotreba isla nahor podla palubneho pocitaca z 6-6.5 na 7.5-8.5 Mal s tym uz niekto problem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepa007 Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Mam fabiu 1.4 mpi 50 kw. najazdenych okolo 60 tis km. Pred casom som vymenil cidlo, lebo blbol ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny. Ako keby odvtedy motor stratil vykon, hlavne pri rozbiehani a pri nizsich otacok. Spotreba isla nahor podla palubneho pocitaca z 6-6.5 na 7.5-8.5 Mal s tym uz niekto problem ? Čidlo by nemělo mít vliv. Zahřeje se ti normálně motor? Nejezdíš s podchlazeným? Jinak na spotřebu taky může mít vli i přezutí na zimní pneu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPKAR Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Motor sa zahreje normalne. V gumach to nebude, lebo zimne mam uz skoro 2.5 mesiaca a tento problem zacal asi pred mesiacom. Uz som pocul,ze to moze byt prilis bohatou zmesou. No uvidim, tento tyzdem zajdem s tym na diagnostiku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepa007 Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 OK chce to VAG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozlustechnykus Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Me kdyz blbo cidlo teploty tak sem u zahratyho motoru obcas ani nenastartoval,musel sem to nechat treba i pul hodky vychladnout. Ztrata vykonu nebo zvysena spotreba - nevsim sem si. Po vymnene cidla bez problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.