strangerino Vloženo 31. Březen 2019 Vloženo 31. Březen 2019 Ahoj, před nedávnem jsem zakoupil skoro nového Rapida s 1.6 TDI CR 85kW CXMA a všiml jsem si jedné věci, která mi nedá spát... Četl jsem zde dokonce i téma k 2.0 TDI CR, kde docházelo ke stejné závadě, ale nedocetl jsem se žádného kloudného řešení a proto bych se rád zeptal jestli se někomu z Vás nepovedlo tento problém vyřešit. Mám najeto 93xxx a občas ráno dochází k tomu, že auto nechce startovat. Točí rychle, ale naprázdno bez náznaku chytnuti a pak najednou z ničeho nic naskočí a běží stabilně. Když motor vypnu a znovu chci nastartovat, tak naskočí na drc. Děje se to jak při cca 5C venku, tak i když je třeba 13C... Ale je to opravdu velmi náhodné a dochází k tomu třeba jednou za týden při prvním startu ráno. Ještě dodávám, že mam normální klíčové startování, takže žádné tlačítko nebo něco takového... Tankuju jedině Vervu, případně Efectu. Baterie je nová s AGM pro start-stop. Je v autě cca 2 týdny, ale závada přetrvává. Jinak na autě nepozoruji žádnou závadu. Akorát jednou došlo k tomu, ze při cca 1700ot. na 4st začalo auto lehce cukat, ale podražení na 3st a opětovné přeřazení na 4st pomohlo a vše už bylo ok... Četl jsem zde, že je možné přehrát SW, ale nevím jestli by to pomohlo, protože reakce zde byly všelijaké a každý tvrdil něco jiného... Jinak ještě dodávám, že je to MR10/2015 Citovat
Dodi 15 Vloženo 2. Duben 2019 Vloženo 2. Duben 2019 Jen rýpnutí, "skoro nového z roku 2015 s téměř 100 tis km na hrbu"?! :-) K tématu, co žhavení nebo tlak nafty a pak treba nějaké cidlo? Citovat
strangerino Vloženo 6. Duben 2019 Autor Vloženo 6. Duben 2019 Na žhavení bych to asi neviděl, posledně ráno, když bylo -10 tak auto chytlo na drc a ani to nevypadalo jako studenej start... Tlak nafty hádám, že by se projevoval i za jízdy, kdy by docházelo ke kolísání otáček, či škubání. A padání nafty bych asi taky vyloučil, včera jsem startoval po 4 dnech stání a bylo to taky na drc... Vlastně už zase nějakou dobu je od toho klid, takže vůbec netuším kde hledat a vim, že když to dam do autorizaku tak skončím na částce někde kolem 50-100tis, protože tam se závada nehledá a neopravuje, tam se pouze mění díly do te doby, dokud se to nevyřeší... A ono těžko hledat něco, co se objeví jednou, max. dvakrát do týdne Citovat
strangerino Vloženo 14. Září 2019 Autor Vloženo 14. Září 2019 Tak jsem se konečně dokopal k výměně toho relé a bohužel. Sporadicky se opět projevují dlouhé starty. Chyba bude pravděpodobně jinde. Zkusím to ještě pozorovat a ev. přidám video. Citovat
Jean94 Vloženo 17. Prosinec 2019 Vloženo 17. Prosinec 2019 Zdravím, s tímto problémem se také u svého Rapida setkávám. Motor CAYB, nájezd 130.000 km. Už jsem měnil baterku s vyšším startovacím proudem, preventivně vyměnil palivový filtr a vyměnil jsem žhavící svíčky. Nejhorší je, že se problém objevuje nepravidelně, zkoušel jsem ještě z druhého Rapida (stejná motorizace) vyměnit žhavící relé ale auto chytlo na drc. Hodně závisí na venkovní teplotě a pokud auto stojí déle než 8 - 10 hod. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.