Publikováno Květen 5, 20196 r Ahoj, ráda bych se zeptala, jestli následující chování spojky u 1.4 MPI je normální. Vlastně doufám, že je to závada, protože mne to dost štve. Jde o to, že v dolní třetině nebo čtvrtině chodu pružina spojky vždy téměř přestane klást odpor (přestane mi zvedat nohu). Nemluvím o záběru spojky, jenom o síle, kterou se pedál snaží vrátit nahoru, i na vypnutém motoru. Problém je to proto, že je pak těžší pustit spojku zcela plynule a kontrolovaně, když pružina dole skoro netlačí, a pak se najednou v třetině chodu odspoda jakoby probere a vykopne mi nohu nahoru. Výsledkem je cuknutí, a to mi vadí. S rok novou, ostře zabírající spojkou je to ještě horší. U žádného jiného auta jsem se s tím nepotkala (ani u šrotového Golfu 3). Auto má najeto 285 000 km. Dělá to od začátku co auto mám (dva roky). Jinak ale vše na spojce chodí hladce, nemám pocit, že by někdo něco vázlo, drhlo, apod. Umím se představit, že je to tak navrženo schválně, aby se předešlo neúplnému vyšlapávání spojky a tím poškození převodovky. V tom případě bych se chtěla zeptat někoho, kdo zná detailně konstrukci spojkového pedálu, válců a spojky, v které součásti se realizuje tenhle nerovnoměrný odpor pedálu a jestli by šlo ji nahradit nějakou z jiné motorizace nebo modelu, která to nedělá. Díky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.