DušanV Vloženo 8. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2019 Hmm.... najeto celkově 45 km a už tomu dáváš až 5000 ot/min, no mělo by to v pohodě vydržet, ale přeci jen je to na začátek záběhu celkem dost. Jinak HTP i v té nejslabší verzi má větší točivý moment než jakékoliv nové 1.0 MPI , takže to je taky znát a hlavně podstatné asi bude, že to HTP-éčko je určitě zajeté a ty to srovnáváš s úplně syrovým motorem. Výrobci aut dneska sice tvrdí, že záběh motoru skoro není potřeba, ale 100 % to asi tak nebude. Každý nový motor se potřebuje tak nějak "usadit". Holt trochu toho motoristického citu je potřeba, ale přiměřeně, ať z toho nemáš línou mrchu. Jinak mě se pocitově MPI solidně sbíralo už tak od 1500 ot/min, samozřejmě musíš mít zařazenou odpovídající rychlost. Jezdil jsem dříve i ty HTP-éčka a tak pocitově srovnávám dynamiku jízdy mého současného MPI 55 kW s úrovní HTP 44 kW. Ale jízda není jen o té dynamice, ale i spotřebě, zvukovém vjemu, plynulosti jízdy, výdrži techniky atd., atd.. Tam má MPI pravděpodobně navrch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thepromise Vloženo 8. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 8. Červenec 2019 No to víš, najížděl sem na dálnici a modlil se, aby mě ten kamion nesešrotoval :D budu na to hodný do cca 500 km, pak přejdu na běžný styl jízdy. Přeci jen není to moje, musí to vydržet a sám mám zkušenost že motor, co dostává za uši jezdí lépe, než zajížděné mrchy, co se bojí otáček :)) ale tohle nemá cenu nad 5 tis. posílat vůbec. Uvidíme až si to trochu sedne, dám pak vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr AMF Vloženo 9. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2019 (editace) No nevím, mám najeto necelých 5.000km a v neděli při cestě z chalupy, dálnice 165km/h otáčky lehce přes 5tisíc a právě tady se mi zdá že má motor stále dost tahu, určitě by dále zrychloval, ale mě se nechtělo. Editováno: 9. Červenec 2019, autor: Petr AMF Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 9. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2019 @Petr AMF Ale ty máš 55kW verzi, ta není uměle přiškrcena. 44kW verze má "spodek a střed" shodný s 55kW verzí, ale právě ve vysokých otáčkách je SW uškrcena na 44kW 55kW: 44kW: Skoro do 4500ot jsou ty průběhy stejné, dále u silnější verze výkon dále stoupá, kdežto 44kW už jen udržuje výkon a vadne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thepromise Vloženo 9. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 9. Červenec 2019 před 10 minutami, Petr AMF napsal: No nevím, mám najeto necelých 5.000km a v neděli při cestě z chalupy, dálnice 165km/h otáčky lehce přes 5tisíc a právě tady se mi zdá že má motor stále dost tahu, určitě by dále zrychloval, ale mě se nechtělo. Uz mas neco najeto.... Mas 44kw verzi? taky doufam, ze se trochu rozjezdi. Uz mam najeto 100km, spotreba zatim 5.8, ale i u ty cekam ze spadne, dnes 16km do práce 5.2.... v pátek smer morava od mlady boleslavi 3 lidi a naklad, uvidime jak si s tim poradi. Jinak me překvapila active vybava. Uz v zakladu ma vse co člověk potřebuje. A dojezdy oken jsou prijemna zmena? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr AMF Vloženo 9. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2019 Aha neuvědomil jsem si. Ano já mám 55kw. Spotřebu máme po praze 5.6. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thepromise Vloženo 14. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 Najeto 680 km. Nějaké plusy... Auto se rozhodně rozjezdilo, oproti první jízdě kdy bylo od spodu fakt letargický, ve třech lidech celkem nebyl problém držet se kamionu i s klimou ve velkém dešti ( silnice 38 ). Spotřeba je fakt dobrá, cestu tam jsem jel ještě lážoplážo, 4.9 l/100. Cestu zpět sem už jel nadoraz :) 5.2l/100... kdybych podobným stylem jel s HTP, Spotřebu mám o 2l vyšší. Opět musím pochválit výbavu active, nic mi v tom vlastně nechybí a to ani po přesednutí z lepších výbav. Človek si pak uvědomí, že ostatní věci jsou naprosto zbytečný kraviny :D Ale přiznávám, jsem fakt skromnej člověk. Nějaké minusy... Oproti silným tsi to má opravdu silně plavný podvozek, hodně uskakuje zadní náprava na nerovnostech, při přímém směru to zase skoro uspává jak se to kolíbe :D Výkon motoru je opravdu na hraně, stačí na udržení kamionu, když sem v tomto obsazení v čas nepodřadil, kamion mi do kopce při výjezdu z vesnice i ujížděl. Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) Shrnutí... motor je rozhodně lepší než htp, však je novější. Výkonem na tom rozhodně lépe není. Lidem klidných povah musí naprosto dostačovat :) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 (editace) před 6 hodinami, thepromise napsal: Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) Fabrika nemusela, ale chtěla abychom si za pár nul a jedniček v řídící jednotce motoru a za 11 kW navíc zaplatili u silnějšího Mpi až 20.000,- Kč, a aby taky asi byla tzv. větší pestrost motorové nabídky. Zajímavá filozofie? Snad ten Mpi se do budoucna udrží, třeba i v té nové Mpi EVO 59 kW a uvidíme ho i ve Fabii IV. Chtělo by to někde vyčíst jak se ten motor projevuje v praxi, když je již co by základ v Seatu Ibiza a VW Polo. Editováno: 14. Červenec 2019, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thepromise Vloženo 14. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 před 12 minutami, DušanV napsal: Fabrika nemusela, ale chtěla abychom si za pár nul a jedniček v řídící jednotce motoru a za 11 kW navíc zaplatili u silnějšího Mpi až 20.000,- Kč, a aby taky asi byla tzv. větší pestrost motorové nabídky. Zajímavá filozofie? Snad ten Mpi se do budoucna udrží, třeba i v té nové Mpi EVO 59 kW a uvidíme ho i ve Fabii IV. Chtělo by to někde vyčíst jak se ten motor projevuje v praxi, když je již co by základ v Seatu Ibiza a VW Polo. Když bude do konce roku evo v nabídce, objednám si ho a porovnám :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 15. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2019 Tento test není o tom jestli je lepší HTP nebo MPI, ale jestli pořídit MPI 55 kw, TSI 70kW nebo 81 kW, a je to zajímavé srovnání, takže jsem si ho dovolil sem dát:: https://autobible.euro.cz/srovnavaci-test-3x-skoda-fabia-1-0/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thepromise Vloženo 15. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 15. Červenec 2019 dnes při cestě z Chrudimi pokořena hranice 1000km, to je za týden slušná porce:) ted už to tak přibývat nebude. Zkoušena vmax na hradecké dálnici 165kmh a zrychlení ve dvou z 0-100... 18s :D mám i video :) další poznatek, při zařazené 5tce, se z 50ti krásně rozjedu z vesnice na 90 bez jakýkoliv náznaku protestů.. to s htp nejde. Kamarád jezdící RS fábií se smál, mě to tak hrozné nepřišlo. V testování pokračuji :)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 15. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2019 (editace) Pěkně tomu dáváš pokouřit, jen co je pravda, ale když to auto nemáš na furt jako já (pravděpodobně auto na dožití), tak proč ne. Já mám zatím necelých 5000 km a musím přiznat, že maximálku jsem zatím nezkoušel. Ale chystám se po dovolené na první výměnu oleje v motoru (soukromě doma, na těch 30.00 km , nebo 2 roky při první výměně se nedá vůbec přemýšlet) aby motor vydržel. Editováno: 15. Červenec 2019, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 15. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2019 před 49 minutami, thepromise napsal: .... další poznatek, při zařazené 5tce, se z 50ti krásně rozjedu z vesnice na 90 bez jakýkoliv náznaku protestů.. to s htp nejde. Kamarád jezdící RS fábií se smál, mě to tak hrozné nepřišlo. V testování pokračuji :)) jj, aj mně dcera říká, že nemám manuální převodovku, ale poloautomat , že si s pětkou vystačím jak v obci, tak mimo obec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Jo to je fakt, ta 5-tka opravdu i v obci při 50-sátce v pohodě táhne, ale zatím v záběhu ji raději moc nepoužívám, ať z toho motoru není líný "VELBLOUD".? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Kolik to MPI točí v obci při 50km/h na 5RS, 1500ot.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 (editace) No jedna věc je že to ten motor třeba nějak "pobere" ,ale druha věc je jestli je ideálni jezdit s takto podtočeným motorem. Editováno: 16. Červenec 2019, autor: bitttpower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr AMF Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Při 50km/h na pětku nezkouším, ale v 60km/h má na pětku 2.000 otáček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Na první pohled článek mimo: https://www.auto.cz/volkswagen-ma-novou-manualni-prevodovku-debutuje-v-passatu-vyrabi-ji-seat-a-pouzije-i-skoda-130129 ale Citovat O výrobu nové převodovky se postará Seat, který i pro další značky koncernu bude schopný vyrábět až 450.000 šestistupňových manuálních převodovek ročně. O výrobu se postarají jeho závody El Prat de Llobregat (Španělsko) a Córdoba (Argentina). Spolu se zahájením výroby MQ281 byla produkce manuálu MQ200 z El Prat de Llobregat kompletně přesunuta do Vrchlabí, do závodu Škoda. Tam se uvolnila kapacita po převodovce MQ 100/SQ, kterou už nebude využívat trio Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!, kvůli přechodu na čistě elektrický pohon. Naopak německý závod Kassel Volkswagenu se koncentruje na produkci dvouspojkových převodovek DSG. Tak že by i MPI ve Fabii přešlo na MQ200 a MQ100 by byla nahrazena? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thepromise Vloženo 16. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 No jasne ze bude, v zari nam pada plan z 670 na 570 denne, stroje se pomalu předělávají na mq200, 1.0 mpi evo by mela mit mq200. Jen nevim, jestli jeste v soucasne fabii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 @thepromise Samozřemě, že příští generace bude mít MQ200, stejně jako další auta na MQB A0 tam jsem si jistý na 99%, já myslel současnou generaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 ano při 50km/h točí 1500 ot., což na lechtání po rovině úplně v pohodě a bez protestů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Tak to máte skoro jako benzínový 2.8 V6, co byl svého času v SI, ten si taky vystačil s pětkou od 50 do 220 :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 ano při 50km/h točí 1500 ot.,... Takže stejně jako 1.2 TSI 81kW na 4RS [emoji1787] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 17. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2019 tak ne, drobná korekce, dnes jsem se na to detailněji zaměřil, tady na maďarských rovinách, takže 1500 otáček odpovídá tacho 45km/h (reál 41km/h), tachometrových 50km/h je někde kolem 1600 a reálných 50km/h = tacho 54km/h je rovných 1750 otáček Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2019 Tak to odpovídá, že v MPI 55kW je 5RS zhruba stejně dlouhý jako u TSI 81kW 4RS (tam je reálných 50km/h cca 1600 a reálných 130 cca 4100ot.) ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.