Martab Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Ohledně panoramy, je třeba rozlišovat to co má Scala, vlepené pevné sklo, které se nedá otvírat. To veraz nebude (resp. je to stejkné jako čelní sklo, to taky nevrže :-) ). Potom u vyšších modelů, kde se dá otvírat a je tam mechanizmis, tak může vydávat nějaké zvuky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cajky Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Tady jde o to, co vyberu z nabídky ročních aut. A někde s právě píše jen tempomat a někde adaptivní. A to, které mám zatím vyhlidnute jako největšího favorita, tak je u něj psáno jen tempomat. @Martab A zastínění tou roletou je 100%ní? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Roleta je "děrkovaná" takže ní vždy nějaké světlo bude procházet. ACC poznáš jednoduše z fotek interiéru, klasický tenpomat má na levé straně pod volantem jendu páčku, auta s ACC mají dvě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cajky Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 (editace) A jak se auto zachová ve chvíli, kdy na dálnici mě předjede auto a zařadí se zpátky do mého pruhu metr přede mě? Takových idiotů za cestu potkám docela dost. Nechci, aby mi nějaký asistent dupnul díky tomu na brzdu, že dám čelo na volant. Nejradši bych všechny tyhle asistenty vypnul, kromě mrtvého úhlu. Ale jak dafr říká, že když je vypnutý front asistent, tak je vypnutý i tempomat, to mi moc radost nedělá. @Martab Je nějak znatelně vyšší teplo v autě v létě díky té panoramě? Editováno: 6. Červen 2020, autor: cajky Doplnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Z těch asistentů jsem měl taky strach a připlatil jsem si kvůli nim multifunkční volant, abych je mohl rychle vypínat tlačítkem na volantu. Dopadlo to tak, že nic nevypínám a nemám s tím problém. Nejeto přes 3tis. a za tu dobu žádná nahodilá akce ze strany asistentů. Pokud mě na dálnici někde předjede jak píšeš, což se stává denně, zobrazí se jen ikona bez zvuk. signálu o dodržování bezpečné vzdálenosti. Nikdy se mně ještě nestalo, že by auto začalo samo brzdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 (editace) Mám zkušenost jen v Rapidu co máme v rodině, nějak nepociťuji problém, v létě když to stojí venku je tam tak či tak vedro a za jízdy klimatizace nemá problém to vychladit. Ten ACC si ideálně vyzkoušej v nějaké předvádečce pokud je k tomu požnost, jsou lidi kterým to vyhovuje, jiným to vyhovovat nemusí. @vormen ale ty máš klasický tempomat a "jen" FA, ne? Editováno: 6. Červen 2020, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafr Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 před 22 minutami, cajky napsal: A jak se auto zachová ve chvíli, kdy na dálnici mě předjede auto a zařadí se zpátky do mého pruhu metr přede mě? Takových idiotů za cestu potkám docela dost. Nechci, aby mi nějaký asistent dupnul díky tomu na brzdu, že dám čelo na volant. Nejradši bych všechny tyhle asistenty vypnul, kromě mrtvého úhlu. Ale jak dafr říká, že když je vypnutý front asistent, tak je vypnutý i tempomat, to mi moc radost nedělá. @Martab Je nějak znatelně vyšší teplo v autě v létě díky té panoramě? Scalu mám 3 měsíce, najeto 3500 km. Fakt z toho neměj obavy. Právě v této situaci se ti auto s T nebezpečně přiblíží k tomu, kdo tě tak blbě předjel, kdežto AT zpomalí, nechá auto poodjet a pak přidá. A opravdu to není tak, že dupne necitlivě na brzdu, ale zapípá a začne podle potřeby brzdit (víc či míň), ale s citem. Já mám ve Scale všechny asistenty a jediný, který občas vypnu je Lane assist. On je na dálnci a na širokých cestách fajn, ale na úzkých klikatých silničkách se má snahu přetahovat a já přehledné levé zatáčky projíždím přes půlku. No a v ten moment se chce trochu přetahovat. Ale zase si nemysli, že ti strhne volant. Když ho držíš oběma rukama, tak tě ani nepřetáhne. No ale po delší době je to otravné, tak někdy vypínám. Nebo třeba po opravách nebo rozšiřování krajnic silničáři zalévají spáry a on to někdy vidí jako čáru a snaží se tam vecpat. Tak tam taky vypínám. Ale nic jiného kromě SS nevypínám. a když se vrátím k tomu brždění FA, tak je to tak zatím jsem měl možná jednu zkušenost a myslím, že to bylo tak,, že napřed pípnul a krátce ťuknul do brzdy, teprve kdybych nereagoval, tak asi začne prudce brzdit. Nebo má někdo podobnou zkušenost? 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 (editace) @cajky Za mě celkově vítězí adaptivní tempomat. Střídám služební (klasický) a soukromé auto (adaptivní) a napíšu zkušenosti: Klasický: + funguje i pokud je "radar" zakrytý sněhem - pokud před vámi začne brzdit auto, pokud nezareagujete, vesele vás tempomat bude tlačit do zadku před vámi jedoucího auta = musíte být furt ve střehu Adaptivní: + pokud před vámi začně brzdit auto, "nemusíte se o nic starat" a auto si drží vzdálenost + když vás brzdí auto, jakmile hodíte blinkr pro předjetí a trošku vyjedete z pruhu, AT začne hned zrychlovat + když se chystáte předjet a chcete mezi autem před váma menší mezeru a vyšší rychlost pro předjetí, plynem "přetlačíte" tempomat + když se před vás někdo "vetře" na nebezpečnou vzdáenost, auto nedá tvrdé brzdy, ale citlivě zpomalí, aby se mezi váma vytvořila opět bezpečná vzdálenost - v zimě může nastat situace, že "radar" nemá výhled a jste bez tempomatu - pokud v pruhu nalevo od vás jede někdo pomaleji (levo a středoproudaři na dálnici), auto si řídí rychlost podle něj (jde ale přetlačit plynovým pedálem) Klasika funguje dobře pokud před váma nic nejede. Adaptivní vám dovolí si "trochu" odpočinout - což se může hodit na delší trasy. Osobně tempomat zapínám hlavně na dálnici, v městě/vesnici když není provoz a jede se plynule bez neustálého střídání brzdy/plynu. Z asistentů vypínám pouze vedení v pruhu - buď na klikatých okreskách, nebo na dálnici, kde není výrazné přechodné žluté značení. Editováno: 6. Červen 2020, autor: Michal T. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cajky Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 (editace) Po přečtení všeho už se zase přikláním spíše k tomu adaptivnímu :) A všechny ty asistenty, když se vypnou, zůstanou vypnuté, dokud se nezapnou nebo jako u start stop se musí na každou jízdu? S tou navigací věděl by někdo? Jsem závislý na navigaci waze, teď ji používám na telefonu v držáku v mřížce v Rapidu. Což ve Scale vzhledem k umístění určitě nepůjde. Proto mě zajímá, ať koupím jakoukoli Scalu Style, půjde propojit telefon s displejem, abych měl waze na displeji nebo potřebuje mít i Scala Style něco dokoupeného? Jak se to případně jmenuje? Editováno: 6. Červen 2020, autor: cajky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 musíš mít Smartlink a ideálně bezdrátovej, abys nemusel telefon pořád tahat z kapes a připojovat ho kabelem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @cajky AA ide samozrejme na display. Taktiez mirrorlunk a od noveho roka mi ide i sygic bez licencie na mirrorlink. Takze vie to vsetky navi z androidu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cajky Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @vormen s tím si mi neudělal radost, projel jsem už desítky ročních aut a Smartlink jsem viděl snad jen jednou :( To abych začal spíš hledat dobrý držák na palubku pro telefon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @cajky style ma smartlink podla mna vo vybave. Bezdratove sa doplacalo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cajky Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Kéžby to byla pravda. Kabel by mi vůbec nebavil. V tomhle autě nemám nic a už mi celkově z toho vybírání a všech možností výbavy docela hrabe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Podle aktuálního ceníku je SmartLink v základu u Style, doplácí se za bezdrátovou verzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 jj, Style a MC mají drátovej Smartlink vždy, ale WTF dráty v dnešní době připojovat 2x denně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafr Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 No moje scala je sice stará 3 měsíce, jak jsem psal, ale byla v salonu od loňského dubna a má smartlink bezdrátový (STYLE). Akorát mám smůlu, protože můj Huawei se bezdrátově nepřipojí (pouze přes BT handsfree) . Potřebuješ k tomu telefon, který má myslím 5Ghz wifi, je to někde v jiném vlákně. Ale v pohodě si telefon připojím kabelem a přes Android auto vidím Waze na displeji auta a tam ho taky ovládám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @cajky Jak pise @vormen, bezdratovy Smartlink pro me byla “must have” funkce. A je to super, zadny motajici se kabel kolem radicky. Prijdu do auta, mobil v kapse, zapnu zapalovani a za chvili uz mi na displeji samo nabehne CarPlay. A Siri zahlasi, at vypnu StartStop a ze se maji vsichni pripoutat :) Pokud auto kupujes na delsi dobu, ver, ze te kabely v nastupujici bezdratove dobe budou casem obtezovat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomíno S. Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Michale, jsi si jistej, že u klasickýho tempomatu, v případě, který popisujes, nezasáhne třeba FA? Je to teda až v krajním případě, ale teoreticky by tě tempomat do auta před tebou neměl poslat,ne? Tomáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Taky to teď používám denně a to jen díky tomu, že je to bezdrát, jinak bych to kabelem nikdy nepřipojoval. Na druhou stranu pokud by se našla pěkná skladovka a němela jen tohle a ostatní věci by byly OK, neřešil bych to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cajky Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Je to těžký no, jedno auto má tohle, další zase tohle, třetí auto má tamto, ale nemá tohle a už mám z toho dobrý guláš. Nevím, co oželit, co neoželit, už je toho hodně :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 Jen k tomu bezdrátovému SmartLinku, nejsem si uplně jistý, ale umí bezdrátově i AndroidAuto, neumí náhodou bezdrátově jen CarPlay? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @Tomíno S. Neuzkousel jsem to. Ale byla situace, kdy sluzebak jel na tempomat (FA ma ve vybave taky), auto prede mnou to zapichlo na kruhaci a ja docela razantne sel po brzde (v tu chvili by podle me uz rval FA). Na dalnici mel ale treba FA rychlejsi reakci nez ja v situaci, kdy v zuzeni pravy pruh narazove zpomalil z 80-90 tak na 20-30, pac nejaky chytrak se rozhodl poustet auta ze STOPky na pripojovaku. Ale netusim jestli jsem tam mel zaply tempomat nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @Martab v únoru mně prodejce říkal, že zatím jen CarPlay, ale AA je otázkou času a myslím, že někomu to už normálně jede. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 6. Červen 2020 Sdílet Vloženo 6. Červen 2020 @vormen @Martab Sranda je, ze snad vyssi Amundsen neumi bezdratove AA, ale nizsi Bolero jo. Da se to vylustit z navodu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.