Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Prosím o radu. Mám motor CGPB, 44 kW, rok výroby 2013.
Auto nemá plný výkon – pomaleji zrychluje a těžko překonává rychlost 120 km/h.

Často (hlavně studený motor) nastartuje až napodruhé nebo při dlouhém startování, dříve chytil vždy napoprvé.
Má divný zvuk – ve vyšších otáčkách je motor hlučný jako by byl děravý výfuk, při snižování otáček se ozývá „drnčení“.
Svítí kontrolka motoru (systém kontroly výfukových plynů), diag. hlásí 10976 a 10980 - chyba čidla pozice vačkové hřídele, nevěrohodný signál.
Při samovolném snižování otáček (na neutrál) se otáčky zhoupnou někdy až na cca 600 ot/min.


Svíčky byly vyměněny, byla výměna 1 zapalovacího modulu (+ kontrola tlaků) - vynechával 1 válec.
Amatérsky jsem čistil škrticí klapku, bez následného nastavení-kalibrace - to se teď dorovnává samo, v diag. se občas objeví 6319 - Throttle Position Correlation.

EDIT: Výměna čidla vačky bez efektu.

 

Je možné/pravděpodobné, že je přeskočený řetěz?

Upraveno od THajek

Mimojiné bych detailně prověřil olejové čerpadlo. Moje přidřené taky dělalo větší hluk s více otáčkami, rychlost nad 100 byla na sílu. Tipoval jsem ložisko alternátoru, ale byla to jiná část pomocných pohonů - o.č.

Proč se nezaměříš na to čidlo vačky?Je přece taky zmíněné.
Ten opotřebovaný rozvodový řetěz má vliv na výkon motoru, proto bych začal jeho kontrolou (mají na to přípravek). Může být i přeskočený. Pokud je ok, tak pak to čidlo.

  • Autor

Omlouvám se, zapomněl jsem to uvést - čidlo vačky se měnilo bez efektu.

  • Autor

Kdyby byl přeskočený řetěz, vadí to (čemu?), když se s tím jezdí?

(pár dní, než bude volný servis)

Upraveno od THajek

Asi to ještě vydrží, když s tím jezdíš dlouho. Nemá to však výkon a spíše se to bude zhoršovat. Určitě bych s tím jezdil opatrně a moc to nevytáčel.

skor nemas kompresiu podla mna

  • 3 týdny později...
  • Autor

Tak je to vyřešeno - byl přeskočený rozvodový řetěz.

Výměna komplet rozvodů to spravila a auto jezdí jako nové. I starty jsou teď tiché, klidné, řetěz není slyšet.

To teda cumim, s preskocenym rozvodem se neda jezdit, nebyl jen vytahany ?

  • Autor

Četl jsem na fórech, že se s tím jezdit dá, takže mě to už nepřekvapilo.

Prý byl přeskočený. A podle toho, jak to (ne)jelo, tak bych tomu i věřil. Bylo to prostě rozhozený.

Vytahaný řetěz je znát hlavně při startu, za jízdy už je napnutý a jede to normálně.

tak to jsi měl štěstí, protože podle popisu to bylo max. o zub, kdyby to bylo o více, mohli se ti také potkat ventily s pístama a to by se sakra prodražilo ... mimochodem, kolik je najeto? Ptám se víceméně ze zvědavosti, kolik ty "dnešní" řetězy vydrží, neboť na jedničkové Fábii mám stále původní ;) ... 390 000 km :punk:

  • Autor

Najeto je 110 000 km. V servisu říkali, že je to "náhoda", prostě asi nějaká shoda více nešťastných okolností, nevím. Běžně u těchto modelů problém s rozvody nemají.

Je možné, že jsem tomu pomohl sám - špatným stylem jízdy, možná jsem někdy nechal v kopci nebo na heveru nešťastně zařazenu rychlost, možná jsem postupoval špatně při výměně oleje... Kdoví.

Napadá mě otázka - když se mění olej, tak ten starý vyteče i z napínáku rozv. řetězu a při prvním startu je tudíž řetěz volný, než se olej natáhne všude a napínák napne řetěz, že? Takže hrozí přeskočení řetězu? Jak tedy vlastně správně měnit olej, aby se toto riziko minimalizovalo?

ano po výměně oleje, než natáhne čerpadlo olej a naženeho do pístku napínáku, tak je slyšet jak řetěz rachotí, ale už jsem těch výměn oleje udělal jak na Fábči HTP, tak Roomovi HTP hooodně a nestalo se. Co vím stává se to za jiných okolností.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.