Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nechci rejpat, ale myslím, že to tak bude mit asi většina majitelu Rapida.

Tobě se to nečim projevovalo?

A neni to cele jen placebo?

Dodi, nemal som pocit, zeby sa to nejako prejavovalo, mne to len napadlo, kuknut na to, kedze som tuto temu cital... Rapidecka sa sprava uplne inac, ako 1tkova Fobia a keby som mal riesit, kazde klepnutie, zavrzganie tak by som si narobil len zbytocne vrasky....
A kedze to bolo vyrazne vysunute a nezdalo sa mi to normalne, tak som to riesil....

  • 9 měsíců později...

Ahoj to pukanie volantu spočivalo v horno uložený tlmiča? 

Lebo ja mam F3 2015 a taktiež som spozoroval pukanie od pri točený volantom na mieste v pohybe som to nejako nespozoroval.

A taktiež mám nalietané 56.000KM.SilentBlok som už menil v 30.000km lebo to už trieskalo hrozne.A ako sa ochladilo tak začalo pukať pri točený volantu.Ale myslel som že bude rozburané riadenie v hrebeni.

Ci to pukanie volantu bolo sposobene tymto ti nepoviem, ale je to jedna z moznosti. A po pravde, uz to puka zas. Lebo ak sa mi dobre mari, tak po vymene som pukanie neriesil.... Ked si spomeniem a bude lepsie pocasie, kuknem ci sa to nahodou zas nepohlo 😊

  • 1 rok později...
  • Autor

To mi řekněte, proč po necelých 3.000km od výměny v autorizáku se horní pravé lůžko zdeformovalo a tím pádem se změnil odklon kola. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, proč auto najednou zničehonic začalo táhnout doprava a musel jsem posunout řídící tyče, aby se volant vyrovnal. Otočil jsem lůžko o 180°, uvidíme co to udělá. Díly uložení jsou originál Škoda.

 

Co na autě je blbě, že se to tak rychle zdeformuje. Přitom poloha levého lůžka je relativně OK, i když i na něm je ta deformace ke straně už taky vidět. Může ta deformace být, že auto parkuje nakloněné napravo a ještě dolů? Ulice je mírně z kopce a ještě hodně nakloněná k chodníku.

 

Pravé lůžko před otočením. 

IMG_20221203_123630.thumb.jpg.dd0ad317d95dc715328577f664172e96.jpg

Po otočení. 

IMG_20221203_124549_edit_748158412051984.thumb.jpg.4831e458ee934176c71ea1e25723ebb4.jpg

Levé lůžko jakž takž ve správné poloze.

IMG_20221203_125414_edit_747727701532779.thumb.jpg.cfeac28066a2c7f3bdd9fcfc91f50065.jpg

Těžko říct, jediné co bych dokázal laicky poradit, je parkovat nějaký čas jinde, na rovině, protože co si tak vybavuju, řešíš problém již dlouho a druhá věc - změření karoserie, zda není něco křivě, jsi už zkoušel.

  • Autor

Parkovat na rovině bude problém, přeci jen je lepší mít auto zaparkované pod okny domu. Nebo parkovat čumákem opačně aby se vliv zatížení projevil vlevo 😁

Měření karoserie se nikdy nedělalo. Taky mě to napadlo, jestli není pravá miska křivě navařená a proto byl od novoty úhel odklonu vpravo kolem -1 stupně.

těžko věřit že by to dělal náklon auta při parkování.

Nevzal jsi někde větší ránu do podvozku? Podle mě musí ta strana být pohnutá o proti karoserii... Sundat celou nápravnici, dát nová gumová lůžka mezi karoserií a nápravnicí, nové pryže do ramen a vycentrovat znovu celé uložení...

  • Autor

Ránu do kola dostalo auto před několika lety, od té doby už ale má nové tlumiče vpředu i vzadu, nové silentbloky ramen, těhlici, rejdový čep.... 

Jinak nápravnice Rapida je do karoserie napevno, bez nějakých přídavných lůžek. A nápravnice byla dokonce cca před rokem vystřeďovaná, aby se odklony aspoň trochu vyrovnaly.

Já napíši asi úplný nesmysl, ale podle fotek se mi zdá, jestli náhodou nemáš nějak deformovaný tlumič nebo  ohnutou jeho pístnici.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6r0199315ad-napravnice-predni-cina-33102.html

 

Nevypadá na pevno...

Nicméně podobnou zkušenost jsem měl u OI, která dostala do jednoho kola silný úder, až došlo k poškození řídící tyče a ramena. Dokud jsem nevyměnil nápravnici, tak se mi gumy špatně na přední nápravě sjížděli, nepomáhalo nic až výměna nápravnice.

Před tím jsem měnil snad všechno...

Upraveno od 15degren

  • Autor

DP nikde nehovoří o jakémkoliv silentbloku mezi nápravnicí a karoserií. Mě se pneumatiky nerovnoměrně nesjíždějí. Tady příčina asi nebude.

Možná je to prostě daň za konstrukci uložení a příliš měkkou pryž toho lůžka. 

Máte někdo zkušenosti s lůžky z polyuretanu? Tvarově je lůžko odlišné s větším průřezem materiálu, takže by pístnice tlumiče neměla mít moc šanci uhýbat do strany.

  • Autor

Ránu do kola dostalo auto před několika lety, od té doby už ale má nové tlumiče vpředu i vzadu, nové silentbloky ramen, těhlici, rejdový čep.... 

Jinak nápravnice Rapida je do karoserie napevno, bez nějakých přídavných lůžek. A nápravnice byla dokonce cca před rokem vystřeďovaná, aby se odklony aspoň trochu vyrovnaly.

Ale jak koukám, tak měření geo po vyměně lůžek v září jsou tam opět hodnoty vlevo -0,24° a vpravo -0,54°, přičemž před seřízením geo tam bylo dokonce -1,12° a to bych se divil, že by seřízení sbíhavosti mělo takový vliv na odklon.

Upraveno od miklisek

Tu nápravnici nevystředíš když je pohnutá. Viz. častým problém se zadním rámem vlečku u OI nebo OIII. Jak to začne zlobit, musíš to vyměnit jako celek nikdy to nesrovnáš.

 

Polyuretan není schopný vyfiltrovat vibrace a hučení.

Dával jsem od powerflexu do reakční vzpěry (uložení) + motor a převodovka.... byla to značně nekomfortní vyměnil jsem to zpět za klasiku.

Obávám se že něco takového v uložení tlumiče, ti přenese hučení od kol přímo do kabiny... 

 

Podle mého skromného názoru to ukazuje na tu nápravnici. Jestli máš přes nápravnici jedno rameno vyneseno lehce jiným úhlem než zdravou část, tak to na to uložení bude tlačit víc, můžeš to centrovat a štelovat jak chceš ale je to nesymetrický tlak....

 

To máš jak mírnou skoliózu zad, sice můžeš opticky před zrcadlem srovnat záda, ale rovnáš to přes zdravou část a problém se po chvíli vrací a ještě začneš mít deformace mimo původní defekt.

Upraveno od 15degren

  • Autor

Já s tím jiným zvětšeným odklonem pravého kola bojuju ale od začátku, co mám auto. To není následek rány. Když si projdu měření geometrie, tak tam pořád byl velký rozdíl úhlů. Nikdo ze servisů to nikdy neřešil, že je to totálně mimo povolené hodnoty. V dubnu 2021 mi to konečně srovnali na hodnoty, které byly téměř totožné -0°44´/-0°46´. Není mi pak ale jasné, proč po výměně lůžek se to vrátilo do původního stavu -0°24´/-1°12´.... To pak vypadá, jako že to vyrovnání odklonů a geometrii zašvindlovali.    

Takže tyto problémy máš od koupě fungl nového auta?

  • Autor

S odklonem víceméně ano. První výměna lůžek byla na nějakých 81tkm, když jsem hledal příčinu, proč je odklon vpravo pořád špatně, auto táhne doprava. A taky preventivně při výměně dílů následkem té rány. Lůžka jsem měnil už 2x za Lemförder, kvalita ale vždy nic moc. Teď origo Škoda.

  • 2 roky později...

Chtěl bych vyjádřit díky přispěvatelům v tomhle vlákně.

 

Měl jsem pravý přední odklon na Fabii 3 mimo toleranci, auto táhlo doprava a volant se pořádně nevracel.

 

V autorizáku mi nejdřív řekli, že s tím nejde nic dělat a pak něco o výměně ramen a podobné strašení. Na základě tohoto vlákna jsem jim řekl, ať vymění uložení. Odklon je teď na minutu přesně, auto jede jak střela a volant se vrací, jak má. Díky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.