Přejít na obsah

Horní uložení předních tlumičů


miklisek

Doporučené příspěvky

Dodi, nemal som pocit, zeby sa to nejako prejavovalo, mne to len napadlo, kuknut na to, kedze som tuto temu cital... Rapidecka sa sprava uplne inac, ako 1tkova Fobia a keby som mal riesit, kazde klepnutie, zavrzganie tak by som si narobil len zbytocne vrasky....
A kedze to bolo vyrazne vysunute a nezdalo sa mi to normalne, tak som to riesil....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj to pukanie volantu spočivalo v horno uložený tlmiča? 

Lebo ja mam F3 2015 a taktiež som spozoroval pukanie od pri točený volantom na mieste v pohybe som to nejako nespozoroval.

A taktiež mám nalietané 56.000KM.SilentBlok som už menil v 30.000km lebo to už trieskalo hrozne.A ako sa ochladilo tak začalo pukať pri točený volantu.Ale myslel som že bude rozburané riadenie v hrebeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

To mi řekněte, proč po necelých 3.000km od výměny v autorizáku se horní pravé lůžko zdeformovalo a tím pádem se změnil odklon kola. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, proč auto najednou zničehonic začalo táhnout doprava a musel jsem posunout řídící tyče, aby se volant vyrovnal. Otočil jsem lůžko o 180°, uvidíme co to udělá. Díly uložení jsou originál Škoda.

 

Co na autě je blbě, že se to tak rychle zdeformuje. Přitom poloha levého lůžka je relativně OK, i když i na něm je ta deformace ke straně už taky vidět. Může ta deformace být, že auto parkuje nakloněné napravo a ještě dolů? Ulice je mírně z kopce a ještě hodně nakloněná k chodníku.

 

Pravé lůžko před otočením. 

IMG_20221203_123630.thumb.jpg.dd0ad317d95dc715328577f664172e96.jpg

Po otočení. 

IMG_20221203_124549_edit_748158412051984.thumb.jpg.4831e458ee934176c71ea1e25723ebb4.jpg

Levé lůžko jakž takž ve správné poloze.

IMG_20221203_125414_edit_747727701532779.thumb.jpg.cfeac28066a2c7f3bdd9fcfc91f50065.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Parkovat na rovině bude problém, přeci jen je lepší mít auto zaparkované pod okny domu. Nebo parkovat čumákem opačně aby se vliv zatížení projevil vlevo 😁

Měření karoserie se nikdy nedělalo. Taky mě to napadlo, jestli není pravá miska křivě navařená a proto byl od novoty úhel odklonu vpravo kolem -1 stupně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

těžko věřit že by to dělal náklon auta při parkování.

Nevzal jsi někde větší ránu do podvozku? Podle mě musí ta strana být pohnutá o proti karoserii... Sundat celou nápravnici, dát nová gumová lůžka mezi karoserií a nápravnicí, nové pryže do ramen a vycentrovat znovu celé uložení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ránu do kola dostalo auto před několika lety, od té doby už ale má nové tlumiče vpředu i vzadu, nové silentbloky ramen, těhlici, rejdový čep.... 

Jinak nápravnice Rapida je do karoserie napevno, bez nějakých přídavných lůžek. A nápravnice byla dokonce cca před rokem vystřeďovaná, aby se odklony aspoň trochu vyrovnaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6r0199315ad-napravnice-predni-cina-33102.html

 

Nevypadá na pevno...

Nicméně podobnou zkušenost jsem měl u OI, která dostala do jednoho kola silný úder, až došlo k poškození řídící tyče a ramena. Dokud jsem nevyměnil nápravnici, tak se mi gumy špatně na přední nápravě sjížděli, nepomáhalo nic až výměna nápravnice.

Před tím jsem měnil snad všechno...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DP nikde nehovoří o jakémkoliv silentbloku mezi nápravnicí a karoserií. Mě se pneumatiky nerovnoměrně nesjíždějí. Tady příčina asi nebude.

Možná je to prostě daň za konstrukci uložení a příliš měkkou pryž toho lůžka. 

Máte někdo zkušenosti s lůžky z polyuretanu? Tvarově je lůžko odlišné s větším průřezem materiálu, takže by pístnice tlumiče neměla mít moc šanci uhýbat do strany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ránu do kola dostalo auto před několika lety, od té doby už ale má nové tlumiče vpředu i vzadu, nové silentbloky ramen, těhlici, rejdový čep.... 

Jinak nápravnice Rapida je do karoserie napevno, bez nějakých přídavných lůžek. A nápravnice byla dokonce cca před rokem vystřeďovaná, aby se odklony aspoň trochu vyrovnaly.

Ale jak koukám, tak měření geo po vyměně lůžek v září jsou tam opět hodnoty vlevo -0,24° a vpravo -0,54°, přičemž před seřízením geo tam bylo dokonce -1,12° a to bych se divil, že by seřízení sbíhavosti mělo takový vliv na odklon.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu nápravnici nevystředíš když je pohnutá. Viz. častým problém se zadním rámem vlečku u OI nebo OIII. Jak to začne zlobit, musíš to vyměnit jako celek nikdy to nesrovnáš.

 

Polyuretan není schopný vyfiltrovat vibrace a hučení.

Dával jsem od powerflexu do reakční vzpěry (uložení) + motor a převodovka.... byla to značně nekomfortní vyměnil jsem to zpět za klasiku.

Obávám se že něco takového v uložení tlumiče, ti přenese hučení od kol přímo do kabiny... 

 

Podle mého skromného názoru to ukazuje na tu nápravnici. Jestli máš přes nápravnici jedno rameno vyneseno lehce jiným úhlem než zdravou část, tak to na to uložení bude tlačit víc, můžeš to centrovat a štelovat jak chceš ale je to nesymetrický tlak....

 

To máš jak mírnou skoliózu zad, sice můžeš opticky před zrcadlem srovnat záda, ale rovnáš to přes zdravou část a problém se po chvíli vrací a ještě začneš mít deformace mimo původní defekt.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s tím jiným zvětšeným odklonem pravého kola bojuju ale od začátku, co mám auto. To není následek rány. Když si projdu měření geometrie, tak tam pořád byl velký rozdíl úhlů. Nikdo ze servisů to nikdy neřešil, že je to totálně mimo povolené hodnoty. V dubnu 2021 mi to konečně srovnali na hodnoty, které byly téměř totožné -0°44´/-0°46´. Není mi pak ale jasné, proč po výměně lůžek se to vrátilo do původního stavu -0°24´/-1°12´.... To pak vypadá, jako že to vyrovnání odklonů a geometrii zašvindlovali.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odklonem víceméně ano. První výměna lůžek byla na nějakých 81tkm, když jsem hledal příčinu, proč je odklon vpravo pořád špatně, auto táhne doprava. A taky preventivně při výměně dílů následkem té rány. Lůžka jsem měnil už 2x za Lemförder, kvalita ale vždy nic moc. Teď origo Škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...