Berry Vloženo 25. Říjen 2006 Vloženo 25. Říjen 2006 Před časem jsem založil (nebo někdo jiný, už nevím) téma o dotankování nádrže doplna. Prolezl jsem tady kde co a nenašel jsem to. Zeptám se tedy tady. Nešla mi dotankovat nádrž. Nakonec jsem na radu jednoho z vás začal po dotankování mačkat ten čudl (odvzdušňovák), co je v hrdle a pak jsem znovu dotankoval. Mnohem se to zlepšilo a odjížděl jsem s rafičkou, která ukazovala plnou. Dřív se vždy zastavila na jednou dílku před plnou. Čerpadlo s plovákem jsem měl venku, zkoušeli jsme budík přes počítač, všechno je OK. No, a najednou se objevil problém znovu. Začínám uvažovat, co může být příčinou a dávám do placu úvahu, jestli to nemůže být něco s nádobkou s aktivním uhlím. Do ní by mělo jít odvzdušnění nádrže, ne? Máte někdo zkušenost nebo nápad k tomu, co si myslím o tom uhlí? Citovat
Host Bobik Vloženo 25. Říjen 2006 Vloženo 25. Říjen 2006 nesundaval jsi nekdy rucicky? mas dobre skalibrovano? Citovat
Berry Vloženo 25. Říjen 2006 Autor Vloženo 25. Říjen 2006 nesundaval jsi nekdy rucicky? mas dobre skalibrovano? Jo, mám. Tohle jsme kontrolovali přes počítač. Když tam z compu pošleš hodnotu (je to myslím odpor nebo něco takového), ukazuje to stav nádrže. Přes ten počítač ukáže ručička plnou, ukáže i přesně polovinu. Tím to není. A rafiky jsem neměl nikdy venku. Citovat
Budy Vloženo 26. Říjen 2006 Vloženo 26. Říjen 2006 Jo, mám úplně stejnej problém. Natankuju plnou a ručička se zastaví na předposledním dílku a dál prostě nejde. Abych byl upřímnej - neřeším to. Samozřejmě ale jestli se to tu rozštípne, tak budu jenom rád... Citovat
OrOrO Vloženo 26. Říjen 2006 Vloženo 26. Říjen 2006 Nedávno jsme podobný problém řešili v práci. Zajímal nás obsah nádrže ve fabii. Většina hádala,že nádrž má cca 44lt. Pro jistotu jsme zavolali prodejci nových škodovek. Ten nám zdělil co nás zajímá taková kravina,že se o to nikdo nezajímá a pak nám důvěrně odpověděl že fábie má nádrž na 42-46litrů,ale že se do ní dá natankovat i 52 lt.(prý se to ale nedoporučuje). Tolik odpověď kvalifikovaného pracovníka prodejce vozů Škoda. Podle mně bych tenhle problém asi neřešil. Záleží určitě na tepelné roztažnosti paliva,vzduchové bublině v nádrži apod. Ahoj Honza Citovat
Berry Vloženo 26. Říjen 2006 Autor Vloženo 26. Říjen 2006 Nedávno jsme podobný problém řešili v práci. Zajímal nás obsah nádrže ve fabii. Většina hádala,že nádrž má cca 44lt. Pro jistotu jsme zavolali prodejci nových škodovek. Ten nám zdělil co nás zajímá taková kravina,že se o to nikdo nezajímá a pak nám důvěrně odpověděl že fábie má nádrž na 42-46litrů,ale že se do ní dá natankovat i 52 lt.(prý se to ale nedoporučuje). Tolik odpověď kvalifikovaného pracovníka prodejce vozů Škoda. Podle mně bych tenhle problém asi neřešil. Záleží určitě na tepelné roztažnosti paliva,vzduchové bublině v nádrži apod. Ahoj Honza To je sice hezké, ale neřeší do problém, proč nádrž nejde dotankovat tak, aby byla plná. Jít to musí. A od toho je přeci tohle fórum, aby se tady přemýšlelo nahlas, ne. A problémy jsou přeci od toho, aby se řešily ne . Osobně mám za to, že ta nádrž neodvětrává, proto jsem tohle téma znovu otevřel. A když přemýšlím o té roztažnosti paliva, jak jsi říkal, neumím si to nijak vysvětlit, proč by to s tím mělo mít souvislost. Jde přeci o to, že benzín má během té chvíle, než se dostane do nádrže, stejnou teplotu a nemůže se tolik roztahovat. A jeho roztažnost na 54 litrech nemůže udělat několik litrů, to snad chápeme všichni. Ani se nemůže tak rychle odpařovat, že by během té chvilky přetlakoval nádrž. Můj názor je, že je někde chyba v odvětrání nádrže, ale nevím, jaká. Proto jsem tady hodil tu myšlenku s nádobkou aktivního uhlí. Takže díky za každý další názor a radu. Citovat
OrOrO Vloženo 26. Říjen 2006 Vloženo 26. Říjen 2006 Dobrá tak jednoduše, máš někde přiskříplou hadičku odvětrání, šmudlo hledej. Ahoj. Citovat
Berry Vloženo 26. Říjen 2006 Autor Vloženo 26. Říjen 2006 Dobrá tak jednoduše, máš někde přiskříplou hadičku odvětrání, šmudlo hledej. Ahoj. Joooo, a která by to mohla být? Kolik jich je? Citovat
xkali Vloženo 26. Říjen 2006 Vloženo 26. Říjen 2006 Kámoš když jezdí do zahraničí tak to u Transportera řeší tak, že ho zvedne na bok a leje co se do něj vejde - chce to, ale hned vyjet, protože takhle v nádrži zaplní všechen prostror. Citovat
VladaTP Vloženo 27. Říjen 2006 Vloženo 27. Říjen 2006 Jo, mám úplně stejnej problém. Natankuju plnou a ručička se zastaví na předposledním dílku a dál prostě nejde. Abych byl upřímnej - neřeším to. Samozřejmě ale jestli se to tu rozštípne, tak budu jenom rád... U dieselu bych to chapal, protoze nafta silene peni (i kdyz jak ktera, ta od Shell a OMV o neco min), ale u benalu snad jedine to zavzduseni... Citovat
Berry Vloženo 28. Říjen 2006 Autor Vloženo 28. Říjen 2006 Jo, mám úplně stejnej problém. Natankuju plnou a ručička se zastaví na předposledním dílku a dál prostě nejde. Abych byl upřímnej - neřeším to. Samozřejmě ale jestli se to tu rozštípne, tak budu jenom rád... U dieselu bych to chapal, protoze nafta silene peni (i kdyz jak ktera, ta od Shell a OMV o neco min), ale u benalu snad jedine to zavzduseni... Budu přemýšlet nahlas. Kdyby mi nádrž neodvětrávala, muselo by se ozvat takové to vcucnutí vzduchu, kdybych otevřel víčko nádrže. Když tankuji, okolo pistole je v hrdle ještě dost místa, určitě víc, než průměn odvzdušňovací hadičky. A hlavně, já si myslím, že ta hadička nemá ani tak odvětrací účel, aby jí odcházel vzduch z nádrže. Podle mě má spíš účel opačný, přes ní se přisává vzduch do nádrže, aby v ní nevznikal podtlak. Protože kdyby se do nádrže nepřisával vzduch, ten podtlak by tam vznikal a muselo by to být znát na chodu motoru. Nejdříve by asi nestíhalo čerpadlo a pak už by byl podtlak takový, že vy čerpadlo nemělo sílu už něco z nádrže vytáhnout. Když připustím, že to má odvětrávací funkci, pořád mi nejde do hlavy, že by to neozvětrávala okolo Pořád mi leží v žaludku měřák hladiny paliva na čerpadle, který předává informaci do budíku. Co vy na to? Citovat
dolešo Vloženo 28. Říjen 2006 Vloženo 28. Říjen 2006 Já jsem si zase všiml jiného, možná ještě nepochopitelnějšího úkazu: Natankuju opatrně plnou nádrž (až po hrdlo), ale za 5 minut tam ještě doleju 5 litrů a za dalších 5 minut ještě něco. Leju opatrně z kanystru, ale zřejmě i tak trochu zapění, ale že by až cca 10 litrů? Měřák potom ukazuje na doraz. Citovat
dolešo Vloženo 28. Říjen 2006 Vloženo 28. Říjen 2006 Natankovat plnou nádrž by nemělo snad ničemu vadit. I v případě ucpaného odvětrání je roztažnost kapalin daleko menší než roztažnost plynů při jejich ohřátí. Ale v každém případě to odvětrání tam je potřeba. Citovat
Berry Vloženo 29. Říjen 2006 Autor Vloženo 29. Říjen 2006 Natankovat plnou nádrž by nemělo snad ničemu vadit. I v případě ucpaného odvětrání je roztažnost kapalin daleko menší než roztažnost plynů při jejich ohřátí. Ale v každém případě to odvětrání tam je potřeba. Ale jo, já si jen myslím, že je to spíš přivětrávání, aby vzduch mohl dovnitř, aby se nedělal podtlak v nádrži. Přeci musí stačit ta mezera okolo pistole v hrdle, aby šel vzduch ven. Pokládejte sem své názory, tohle se přeci musí nějak vysvětlit. Citovat
oct Vloženo 29. Říjen 2006 Vloženo 29. Říjen 2006 Pri tankovani vzduch (pary) z nadrze nejdou do ovzdusi, ale jsou odsavany pistoli. Myslim, ze nyni je to jiz povinnost. Citovat
Jirik.DC Vloženo 29. Říjen 2006 Vloženo 29. Říjen 2006 Docela mně zaujal postřeh, že po chvíli to ještě jde dolít. Nejsem si jistý, jak jsou dnes konstrukčně provedené nádrže, ale určitě v nich budou nějaké komory a přepážky, aby se zabránilo velkému "šplouchání" a hlavně přelívání za jízdy.. Možná se komory v nádrží jen při rychlém tankování nestačí plnit..a chce to opravdu chvilku počkat...Ale je tzo jen nápad, ještě jsem to nezkoušel. Mně na O II to ukazuje vždy plnou.. Citovat
Berry Vloženo 29. Říjen 2006 Autor Vloženo 29. Říjen 2006 To, že pistole odsává páry, by mělo pomáhat, aby se nádrž plnila doplna. Koukal jsem na schéma do DP, z nádrže vedou dvě odvzdušňovací trubičky nebo hadičky k odvzdušňovacímu ventilu, který je je na levé straně nalévacího hrdla. Na Benzině jsem četl vyjádření výrobce Škoda, který se vyjadřoval obecně ke stížnostem lidí ohledně tankování. Ten ventil v hrdle, ke kterému vede to odvzdušnění nádrže, má být při tankování zavřený, právě aby vzduch, který je v nádrži zabránil přetankování nádrže. Až víčkem nádrže se ten ventil otevře a tím umožní to odvětrávání nebo přivětrávání. Podle toho, jak to nazveme. V schematu v DP je vidět na hrdle jěště přepadová hadička, přes kterou se zřejně přisává vzduch do nádrže, když ubývá palivo. Svojí logiku to má. Takže čím to k..va je, že mi to nedotankuje nádrž. Díky za další rady. Citovat
Berry Vloženo 30. Říjen 2006 Autor Vloženo 30. Říjen 2006 Koukám, že čtenářů přibývá, ale nikdo neporadí, co ještě to může být za příčinu? Citovat
Vlasta Vloženo 30. Říjen 2006 Vloženo 30. Říjen 2006 Že mi ručička zustala na 3/4 nadrže se stalo jenom jednou když jsem tankoval na vycvaknutí čerp.pistole ktera byla nastavená naplno ted tankuju že držim pistol tak v pulce sice tankování trvá o něco déle ale už se mi to nestalo. Citovat
Vlasta Vloženo 30. Říjen 2006 Vloženo 30. Říjen 2006 Jo a taky než začnu tankovat tak zmáčknu odvzdušňovací čudl. Citovat
murder Vloženo 31. Říjen 2006 Vloženo 31. Říjen 2006 Já když jedu do Němec a zastavim na Shellce na Rozvadově (ta malá pro náklaďáky na velkou se z protisměru nedostanu maj tam jen jeden stojan pro osobáky) tak už po třetí jsem tam do nádrže nedostal víc jak 15litrů a to jsem zkusil i čekat prostě nic tam nedostanu a jen přetejká nádrž (samo že je prázdná a to tankuju do Audiny i 80-90litrů) bohužel na A8 nemám žádnej čudl na odvzdušnění. Podle mě to souvisí s poruchou na pistoli že nechodí odsávání par (teď mě napadla kravina že by se zbavovali těch výparů a foukli mi je do nádrže? ) Říkal jsem to obsluze a ten se jen usmál a říkal že tam maj problémy VW group a např. u Okty pomáhá ten čudl. Vím že neřeším problém ale dá se říct že mám stejnej a možná horší odjíždím do Němec s prázdnou nádrží (i když zase natankuju víc nádherný a kvalitní nafty) Citovat
Berry Vloženo 31. Říjen 2006 Autor Vloženo 31. Říjen 2006 Jo a taky než začnu tankovat tak zmáčknu odvzdušňovací čudl. Odvzdušňovací ventil je otevřený, když je nádrž zavřená víčkem, tím si člověk nepomůže, když se zmačkne před tankováním. Jedině, jak už se tady psalo, po tom, co vypne pistole, se může zamáčknout, aby se nádrž odvzdušnila. A jak napsal MURDER o té čerpačce, jak obsluha řekla, že je to problém VW, tak něco na tom bude. Už jsem to před několika dny psal, že jsem na Benzině viděl vyjádření Škodovky ke stížnostem s tankováním do vozidel Škoda. Tam si tedy lidi stěžovali na obdobné věci. Proto Benzina dostala to vyjádření výrobce Škoda a při stížnostech to musí ukazovat. Začínám být přesvědčen, je mi to dělá kvůli tomu, že strčím pistoli co nejdál do hrdla a tankuji na plné stisknutí. A jestli na té Shellce, kam jezdím, mají u Natural95 Power trošku rychlejší čerpadlo, tak mi to tu nádrž zavzdušní, protože vzduch okolo pistole a proudu benzínu nestačí z nádrže uniknout. Jinak už to není možné. Hned, jak pojedu někam dál, tak zkusím tankovat, jak píše MURDER. Pomalu a s pistolí ne až dole. Dám vědět. Jinak čerpadlo bylo znovu venku, znovu byl testík na budíky a vše OK. Takže, co jiného už by to mohlo být. Citovat
Galaxy64 Vloženo 1. Listopad 2006 Vloženo 1. Listopad 2006 Kdyz uz jsi testoval ty budiky, co takhle zkalibrovat ukazatel paliva. Neni mozny, ze ta nadrz je skutecna plna jen to blbe ukazuje? Bych natankoval dokud pistole nevypne a pak pres VAGcom domluvil ukazateli aby ukazoval plnou. Predtim ale musis vedet, ze zavada neni jinde, ale vse uz si kontroloval ne? Tak me napada jen tohle. Citovat
Berry Vloženo 1. Listopad 2006 Autor Vloženo 1. Listopad 2006 Kdyz uz jsi testoval ty budiky, co takhle zkalibrovat ukazatel paliva. Neni mozny, ze ta nadrz je skutecna plna jen to blbe ukazuje? Bych natankoval dokud pistole nevypne a pak pres VAGcom domluvil ukazateli aby ukazoval plnou. Predtim ale musis vedet, ze zavada neni jinde, ale vse uz si kontroloval ne? Tak me napada jen tohle. Možná jsi to přehlédl, ale už jsem tu kalibraci budíků kontroloval. Když budík dostane povel, jaký má mýt ze snímače na čerpadle, ukazuje přesně půl i celou nádrž. Tím to není a překalibrovat je nechci, jen proto, aby to ukázalo plnou a nebyla to pravda. Zkusím to pomalé tankování a uvidím. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.