Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

@panet Hm, článek od Milana Smutného, alias několikrát veřejně dehonestovaného mnohými, mainstreamovými médii, holt nehodí se jim do krámu.  Všiml jsem si zajímavé shody okolností, že  v oblasti propagace či odmítání  elektromobility se mnozí bývalí vrcholoví pracovníci Škody Auto a.s.  staví k elektromobilitě a kolikrát i k navrhované ochraně klimatu dosti odmítavě. 

No podle mne jdeme sice pomalu, ale jistě, jako ovce na klimatická a energetická jatka. Nemusí to  trvat ani tak dlouho, co se týče nedostatku el. energie, tam kráčíme nikoliv pomalu, ale celkem rychle. Nepodpora, až neochota k  jaderné energii ze strany EU, utlumování a postupné rušení uhelných zdrojů energie,  naprostý nedostatek akumulačních  zdrojů el. energie, odstřižení se a následné hledání jiných plynových zdrojů el. energie a dodávky z těchto zdrojů  mnohdy za  podstatně vyšší ceny nebo i dodávky z jiných, vlastně  taktéž  geopoliticky nestabilních  regionů, značná, v čase nestabilita nefosilních zdrojů energie, velká potřeba surovinových zdrojů pro "úspěšný" green deal, taktéž z nestabilních regionů a to ani nemluvím o neomalenosti některých  politiků EU a taktéž našich domácích, kteří se dokáží na mezinárodní úrovni  chovat vysloveně jako ten slon v porcelánu. 

No asi ne nadarmo se říká, že máme takové vedení, jaké si sami zasloužíme. Pokud chceme něco změnit (pokud se vůbec  dá něco změnit), tak  moc možností nezbývá.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 4/30/2023 at 5:29 PM, silarm said:

Ano článek shrnuje většinu co jsem tu napsali 

To asi čtu jiný článek. V tom, který čtu já, Namátkou:

 

"Evropa vyprodukuje minoritní podíl emisí"

 

"Přepočet na obyvatele je sice fajn, ale nedává úplně smysl a je lepší se zaměřit na emise větších celků, jako jsou státy nebo dokonce kontinenty. Proč? Protože tyto větší celky se lépe řídí a i když se budeme snažit, tak zmenšit emisní stopu na úrovni jednotlivce je velmi těžké a nákladné."

 

"...kdybychom v EU zakázali ze dne na den jakékoliv spalovací motory, snížili bychom světové emise o 2,58 %"

 

"Někteří fanatičtí obhájci elektromobilů tvrdí, že cenová parita už nastala, ale podložit to mohou možná tak příkladem vozů z luxusního segmentu, kde se vysoká cena trakčního akumulátoru vlastně „rozpustí“. Běžný člověk, který pracuje za mediánovou mzdu si elektromobil zkrátka dovolit nemůže."

 

Poslední dva odstavce nazvané "Stojí to za to?" pak velmi správně shrnují hloupost fanatických zelenomozků, kteří kvůli zcela nevýznamnému omezení emisí neváhají zruinovat evropskou ekonomiku.

Ale jestli @silarm souhlasí se závěry a smyslem článku, pak pochopil imbecilitu svých dosavadních postojů i rozměry hlouposti, kterou doposud prosazoval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PhDr. Milan Smutný MBA- autor příspěvku vystudoval FFUK a postgraduálně MBA studia ekonomiky a managementu. Dříve působil např. jako zahraniční zpravodaj, šéfredaktor a ředitel ČTK, tiskový mluvčí Škody Auto a MPO. Nyní pracuje jako konzultant mj. v autoprůmyslu a je mluvčím think tanku Realistická energetika a ekologie.

 

No já bych v životopis pana PhDr. Smutného, nyní aktivního důchodce viděl trochu jinak. Krom mluvčího Auto Škoda se nikde moc dlouho neohřál. Je to hlavně P.R. poradce prakticky kohokoliv.  Pracoval pro Avtovaz/Lada dělal Ombudsman AAA.... https://cz.linkedin.com/in/phdr-milan-smutný-2b4aa737  Prostoru v mediích dostává jako každý jiný komentátor. Jsem toho názoru, že každý komentář by se měl číst s přihlédnutím na odbornost komentátora. Nehodnotit obsah podle toho, jak se komentátor trefí do mého názoru. 

 

Poté se už ani nedivím, že z pana komentátora vypadne toto:  "ANI JEDNA VĚDECKÁ PRÁCE NEPOSKYTUJE PŘESVĚDČIVÝ DŮKAZ, ŽE LIDÉ SPALUJÍCÍ FOSILNÍ PALIVA JSOU HLAVNÍM VINÍKEM ZMĚNY KLIMATU" 

 

Vědci přitom píší o konsensus, že za změnu může klimatu lidská činnost může:  More than 99.9% of studies agree: Humans caused climate change

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/ac2966

https://news.cornell.edu/stories/2021/10/more-999-studies-agree-humans-caused-climate-change

https://www.openaccessgovernment.org/99-9-of-studies-agree-humans-caused-climate-change/122640/

https://www.theguardian.com/environment/2021/oct/19/case-closed-999-of-scientists-agree-climate-emergency-caused-by-humans

https://www.sciencealert.com/over-99-9-percent-of-studies-agree-humans-have-caused-climate-change

 

 

Doufám, že jste včera pod rozkvetlou třešní políbili své ženy, partnerky, milenky...  Proslýchá se totiž informace, že nám to Brusel příští rok zakáže :) :) :) 

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I sdružení evropských výrobců automobilů zvedá varovný prst !!!

"Nemůžeme jen tak přihlížet tomu, jak je průmyslová konkurenceschopnost jednoho z nejúspěšnějších a nejinovativnějších evropských průmyslových odvětví stále víc ohrožována rostoucí konkurencí ze zahraničí a  rostoucí regulací doma."

 

image.thumb.png.385e4720bf4e7194ac7a6ae7645c990b.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji mockrát za tento příspěvek... Dle mého velmi výstižné.  Místo dohadu o EURO7 nechat EURO6 + co nejvíc podpořit elektromobilitu. Vybudovat Infrastrukturu a zajistit přístup k surovinám.  Jinak Evropa se na globálním trhu propadne.  

 

hned jsem si našel originál https://www.acea.auto/message-dg/smarter-regulation-for-a-globally-competitive-european-auto-industry/ 

 

ještě jednou díky 

 

 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@silarmDěkovat nemusíš a potom taky určitě mé vyhraněné a kritické postoje k elektromobilitě dozajista znáš. ACEA je profesní sdružení, takže bude hájit zájem profese, tedy svůj kšeft, v podstatě je jim asi už jedno jestli na té "správné vlně" pojede elektro, nebo fosil. Chtěl jsem tím poukázat, že  pouhé prohlasování a následné vydávání směrnic, nařízení, zákonů, prováděcích předpisů k emisím a k elektromobilitě, vlastně dnes  k čemukoliv je kontraproduktivní, pokud se to míjí  se současnou  realitou a možnostmi trhu, vědy, výzkumu. Jak se věci např. v té vědě a výzkumu budou v budoucnu vyvíjet žádný zákon, ani směrnice nemůže nařídit. I ta ACEA na podobné nesmysly  poukazuje, i když hlavně z toho svého zájmu. A tak je to v rámci EU a i u nás v ČR v ledasčem.

Všimli jste si např. toho, že i u nás  dříve (nevím jaká je situace dnes) vstupovaly v platnost nové a novelizované zákony, které se odkazovaly na a k nim příslušné prováděcí předpisy, které nebyli ani roky po platnosti zákonů vůbec vydány? Čili zákon de jure vlastně k ničemu a  de facto si to každý ohnul, jak dovedl a jak mu to procházelo. A setkali jste se někdy s tím, že pokud např. zákonodárcům, státní správě, nebo i investorům nevyhovují např. technické normy, tak není až takový problém vyvinout patřičný tlak na jejich tvůrce, aby se tzv. normy ohnuly a změnily  dle požadavků zadavatele? Já ano, tohle jsem osobně zažil v mém krátkém profesním působení v dopravně stavební sféře.   

A že by EU byla oproti nám až tak svatá a jiná si nemyslím.....

PS: nejsem odborník, ale to že Evropa se na globálním trhu začíná propadat je podle mne stále více zřejmé, ale že by něco zásadního a smysluplného proti tomu  podnikala, tak o tom si jistý nejsem, spíše si na současné potíže zadělala již v dávnější minulosti  a podle mne i tím, že se starala a stará kolikrát o nepodstatné věci a podstatné ji utíkají  mezi prsty. Pouhé vydávání směrnic a nařízení je k ničemu, když to trh a ekonomika nedokáže rychle a účinně  dle daných požadavků implementovat a kolikrát to i odporuje zdravému lidskému rozumu...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtěl jsem tím poděkováním naznačovat žádnou shodu názorů ohledně elekromobility. Vnímám, že jsme v mnoha ohledech v názorovém sporu. A jsem tomu rád, protože mě to obohacuje a nutí přemýšlet.
Ale myslím, že rizika pro evropský automobilový průmysl vnímáme dosti podobně.  - A ty paní generální shrnula pěkně. 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, silarm napsal:

Poté se už ani nedivím, že z pana komentátora vypadne toto:  "ANI JEDNA VĚDECKÁ PRÁCE NEPOSKYTUJE PŘESVĚDČIVÝ DŮKAZ, ŽE LIDÉ SPALUJÍCÍ FOSILNÍ PALIVA JSOU HLAVNÍM VINÍKEM ZMĚNY KLIMATU"

A proč by to z něj vypadnout nemohlo?

Hlavní přece není totéž co žádný.

Nebo snad znáš práci, která prokazuje, že lidé jsou HLAVNÍMI viníky?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, silarm napsal:

Ano těch vědecký prací je přes 90tis. A shodují se na tom v 99,9% . Chápu pochyby, bo co neni stopro to mě dycky smoli :)

O to vůbec nejde.

Ale o to, že neexistuje práce, která by prokázala, že člověk je HLAVNÍ viník změny klimatu.

Takže tvrzení pana Smutného je správné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mark Lynas, Cornellova univerzita

Ve vědecké komunitě není žádný významný odborník, který by pochyboval o klimatických změnách způsobených člověkem.

 

My takového významného odborníka máme. S respektem k P.R. konsultantovi Dr. Smutnému je tu ještě jeden odborník většího formátu. Prof. Klaus jde to celé posunul o pořádný kus dál. Ten dokonce vyvrátil i celé globální oteplování.  Je opravdu politováníhodné, že tyto odborníky není více slyšet. 

 

poselství knihy prezidenta Václava Klause nazvané Modrá planeta v ohrožení je jednoznačné: Globální oteplování je bez jednoznačných důkazů zneužíváno politiky a ekologickými aktivisty k omezování lidské svobod. „je klima na naší planetě za posledních deset tisíc let v podstatě stále stejné, respektive že jeho výkyvy mají přirozený, tedy nikoli člověkem způsobený charakter“

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@silarm Srandisto! Je vidět, že i přes nesouhlasné postoje z mé strany a i některých kolegů z fóra k tvým příspěvkům, Tě humor neopouští ! Bohužel i tak prorokuji, že mnohým z nás motoristů v budoucnu asi moc do smíchu nebude. A kdyby se to týkalo jen a jen mobility, tak snad by to šlo nějak překousnout, ale bude toho více....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máte pravdu je to velká a rychlá transformace... Je před námi hodně práce. Lehké to nebude a dost možná to bude i chvíli bolet. Já tu ekonomickou a ekologickou nutnost jednat vidím. 

 

Je to jak s tou náplastí. Buď ji můžeme strhávat pomalu a dlouho a nebo rychle. 

 

ano, beru to s humorem.  Je to tak nějak lepší.  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máte pravdu je to velká, rychlá, nesmyslně násilná a úplně zbytečná transformace... Je před námi hodně naprosto zbytečné a extrémně drahé práce, která nepřinese žádný smysluplný výsledek. Lehké to nebude a dost možná zcela určitě to bude i chvíli velmi dlouho a velmi citelně bolet zejména ty nejméně majetné. Já tu ekonomickou a ekologickou nutnost jednat vidím, zejména pro naprosto zanedbatelný výsledek.

 

Je to jak s tou náplastí. Buď ji můžeme strhávat pomalu a dlouho a nebo rychle. Nebo by úplně stačilo si dobrovolně a bez jakéhokoliv racionálního smyslu nepřivodit ono zranění, které by vyžadovalo náplast.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zpět k tématu, metál za chrabrost a jiné ctnosti se budou udělovat až po sléze.... 

 

opravdu nechápu, jak jsem v minulosti mohl číst autoforum, to je bulvár nejtěžšího kalibru:

https://manipulatori.cz/nepresnosti-v-clanku-autoforum-cz-smutne-konce-nizozemske-elektricke-pohadky-lide-uz-ted-nemaji-kde-tankovat/

 

docela by mě zajímalo, kdo je ten redaktor Petr Miler. A jestli má od někoho noty, jak mají jeho články vyznívat. Nevim co je horší jestli to děla na objednávku nebo z vlastní iniciativy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jestli je nebo není autoforum bulvár, je úplně jedno. Nic to nemění na tom, že bezhlavý greendeal je špatný a potvrzují to i jiné zdroje a lidé, než autoforum.

 

Co se týká samotných "manipulátorů", TEN (jeden manilupátor Cemper) míval taky máslo na hlavě. Když se dřív (teď jsem to v poslední době neřešil) pustil do chytání lží, tak jsem kroutil hlavou nad těmi "výplody".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, silarm napsal:

docela by mě zajímalo, kdo je ten redaktor Petr Miler. A jestli má od někoho noty, jak mají jeho články vyznívat. Nevim co je horší jestli to děla na objednávku nebo z vlastní iniciativy. 

No a kdyby to nebyl redaktor Petr Miler a na fotce byly i balónky, co by to změnilo na údajích ředitele Národní platformy pro rozvoj dobíjecí infrastruktury Rolanda Ferwerdy?

Ta dobíjecí infrastruktura je prostě nedostatečná už v době kdy tam víc než 90 % aut spaluje benzín nebo naftu.

Napsal by snad někdo jiný, že je to skvělé a jen tak dál soudruzi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...