Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Tady něco o té "jisté" katastrofě, která nás čeká a kterou jsou si jisty tisíce vědců, jak o ní píše silarm (to je přesně pro Tebe silarme):

https://www.forum24.cz/klimaticka-katastrofa-co-veda-o-klimatu-rika-co-ne-a-proc-na-tom-zalezi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, panet napsal:

Tady něco o té "jisté" katastrofě, která nás čeká a kterou jsou si jisty tisíce vědců, jak o ní píše silarm (to je přesně pro Tebe silarme):

https://www.forum24.cz/klimaticka-katastrofa-co-veda-o-klimatu-rika-co-ne-a-proc-na-tom-zalezi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

 

@panetDíky za článek. Co jsme se z něj dozvěděli? Mimo toho, že jistého není v případě klimatu vlastně skoro nic, tak taky to, co vlastně již víme, že veřejnost je mediálně masírována a modelována dle toho, jak a kam někdo potřebuje  veřejnost nasměrovat a jak chtějí aby uvažovala a jednala. Covid a vše kolem něj budiž toho odstrašujícím příkladem. U mladé generace je  snažší tohoto dosáhnout, je snáze formovatelná a snáze ovlivnitelná, zkušenosti, názory a  postoje si teprve hledá a vytváří, takže se nedivme, že Greta a spol., atd.. 

Lidi si to moc neuvědomují a již jsem to zde kolikrát psal, tedy že stokrát opakovaná lež se nakonec stejně stává pravdou, alias propaganda pomalu oživí i mrtvého a lidi tomu nakonec uvěří.

No a pak jsme se dozvěděli taky to, co víme již léta, tedy pořád zhusta funguje "koho chleba jíš, toho píseň zpívej", alias i mnozí vědci (tak jako v každém oboru, žádný není 100% imunní) jsou schopni fungovat a jednat  v tomto smyslu, těch absolutně finančně a jinak nezávislých není až tolik.

Mediálně pro veřejnost  si zpracovávat a přizpůsobovat k obrazu svému i mnohé vědecké práce a studie, už potom nebude takový velký problém. Jak se píše v článku, dlouhé a nudné vědecké práce veřejnost zpravidla nečte, kdežto mainstreamový článek s peprným nadpisem o hořícím klimatu, je snadné sousto pro nedočkavé čtenáře. Vždyť ta ochrana klimatu je přece  IN, no a IN chceme být dnes prakticky  všichni.

 

 Všeříkající a výstižná k danému tématu  je ta věta spoluzakladatele hnutí Greenpeace  Paula Watsona „Nezáleží na tom, co je pravda, záleží pouze na tom, co lidé za pravdu považují.“

 

Klima, Green deal, elektromobilita, vše jako vyšité a pasující do oné skládačky....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dozvěděli jsem se, že planeta se opravdu otepluje. Ale dozvěděli jsme se, že není vzorec na výpočet o kolik stupňů se zvýší teplota lidskou činnosti. Dozvěděli jsme se, že jsme masírovaný..... A každý masér masíruje tím směrem, který se mu hodí do krámu. Nebo za který je placen. Dozvěděli jsem, že jde slyšet pár křiklounů... 

 

Ano není stoprocentní důkaz, který by to jednoznačně neprůstřelně potvrdil nebo vyvrátil. Proto vždycky budou popírači.

 

Navíc myslím, že v ČR je veřejné mínění dosti silně ovlivňováno směrem k popírání vlivu člověka na globální oteplování. Určitě nápadněji než to vnímám třeba v Německu. Já to přičítám ruskému vlivu v postkomunistické zemi.  Pro mě mainstreamové články spíše vyznívají tímto směrem.

 

Sociologické průzkumy naznačují, že ve společnosti roste potřeba klimatickou změnu řešit. Já jsem tomu rád. 

https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/zmena-klimatu-sucho-migrace-vyzkum-rozdeleni-svobodou-datova-zurnalistika-cesky_2105120534_nkr 

 

Osobně mladé generaci a aktivní občanské společnosti fandím.  Teď nemyslím žádné přilepování se k vozovce apod.  Líbí se mi, že mladá generace není tolik fixovaná na konzum a zamýšlí se více než předchozí generace nad enviromentálními věcmi.  Ve společnosti je to vždy tak. Jedna generace něco přežene - kultura konzumu, kultura nekonečného ekonomického růstu a následující generace vytvoří jako protipól subkulturu či dokonce kontrakulturu. V 60. letech hippies v 80letech punk dnes environment...  

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, DušanV napsal:

Díky za článek. Co jsme se z něj dozvěděli? Mimo toho, že jistého není v případě klimatu vlastně skoro nic, tak taky to, co vlastně již víme, že veřejnost je mediálně masírována a modelována dle toho, jak a kam někdo potřebuje  veřejnost nasměrovat a jak chtějí aby uvažovala a jednala. Covid a vše kolem něj budiž toho odstrašujícím příkladem.

A to je to, oč tady běží nevíme nic, ale musíme udělat rozhodnutí.

 

Uvedu příklad: Je tma, mlha, jedeš po dálnici, nevíš, co tě čeká po 100 metrech. Pojedeš jako by se nic nedělo, nebo přijmeš bezpečnější řešení a pojedeš preventivně pomaleji?

 

A neberte to jako námět k diskuzi, ale kdybyste se oprostili od propagandistické a mediálně atraktivní fráze "Zachráníme planetu" a hodnotili to z pohledu, který se nás osobně nejvíce a nejblíže týká a to jsou lokální emise, tak by to hned začalo dávat větší smysl.

 

HOWGH

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíme leda umřít. A když už teda musíš dělat rozhodnutí, tak takové, které tě místo jiné katastrofy nedožene do druhé a to je to, oč tu běží. U tvého příměru s dálnicí by někteří nejraději nechali sjet auto do škarpy a vrátili by se pěšky domů. Tak se chovají dnešní alarmisté a Vy dva se silarmem to podporujete.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je špatného na podporování elektromobility? 
 

Je to ekonomicky i ekologicky přinejmenším výhodné. 
 

Navíc je to i nevyhnutelné, svět je tak nastavený. Dělat z toho zbytečně velkého strašáka nepomůže. Jít proti proudu nás bude stát akorát zbytečnou energii a peníze. Stejně se před tím neschováme a nevyhneme se tomu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je můj osobní názor, ke kterému jsem došel studiem dané problematiky a analytickým myšlením. O mém názoru si klidně mysli, že je naivní nebo stupidní. Jen bych poprosil můj názor nenazývat demagogii. Elektromobilitě věřím. Pokud máš tu potřebu, klidně mě můžeš nazvat hlupákem. Demagog fakt asi nebudu 😂:
 

“Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravdivé, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci”  

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, silarm napsal:

1) Co je špatného na podporování elektromobility? 
 

2) Je to ekonomicky i ekologicky přinejmenším výhodné. 
 

3) Navíc je to i nevyhnutelné, svět je tak nastavený. Dělat z toho zbytečně velkého strašáka nepomůže. Jít proti proudu nás bude stát akorát zbytečnou energii a peníze. Stejně se před tím neschováme a nevyhneme se tomu. 

ad1: Pokud to zestručním, tak vše.

ad2: Proč lžeš? Ekonomicky je to nesmysl, jak už se prokázalo vícekrát

a nahrazení výfuků komíny elektráren, ohromné ekologické škody při těžbě potřebných surovin, jejich doprava do Číny, kde se z nich s pomocí elektřiny z tepelných elektráren vytaví potřebné. To se pak dopraví do Evropy, kde si pak jako zachránci planety jezdíme bez lokálních emisí. Z hlediska ekologie je to zhoršení.

ad3: Co a jak bude v budoucnu nevím ani já, ani ty.

Naše smůla je v tom, že kdyby Evropský parlament uzákonil, že Slunce bude svítit v zemích EU 24 hodin denně, pochopí všichni hned, že je to blbost.

Jenže když uzákoní, že od roku 2035 se budou smět homologovat jen elektromobily (s nepodstatnou výjimkou pro spalovací motory) tak z toho ta blbost tak nečiší.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jednoduché to není.

 

Podle mého názoru jsou možné důvody tři a protože se navzájem nevylučují, tak i jejich kombinace: 

 

1) Politici jsou vydíratelní

    NSA, která odposlouchávala i kancléřku Merkelovou, to jistě nedělala jen ze sportu.

2) Politici jsou korumpovatelní

    To potvrzuje i zavření místopředsedkyně EP Kailiové a dalších.

3) Jejich lidský rozměr je tak tristní, že nechápou následky toho, pro co hlasují

   Stačí, že jim někdo nabulíkuje, že tím pomůžou planetě...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabídni bývalému knihovníkovi nebo politologovi nebo absolventce genderových studií prachy (a že jich solární baroni mají dost), sděl jim, že jejich daňové švindly nebo zálibu v dětské pornografii nezveřejníš a že sodovkový plyn škodí planetě.

A máš o jejich hlasování pro grýndýl a elektromobily postaráno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, jak jsme o tom zde mnohokrát mluvili, tak se to pomalu, ale jistě uvádí do praxe. Nebudou auta na spalovací motor, nebude příjem ze spotřební daně z PHM, aj. příjmy. Ale stát si rozhodně nedá tyto příjmy do své kasy kýmkoliv sebrat.

Od 1.3.2024 se plánuje i pro osobní automobily zvýšená sazba za používání dálnic, tedy dražší dálniční elektronická známka. Platit za používání dálničních známek začnou také hybridy s emisemi CO2 do 50 g/km, které doposud byly z poplatku osvobozeny.  Roční poplatek je zatím vyjde na 570 Kč, měsíční na 100 Kč, desetidenní na 60 Kč a denní na 50 Kč. Není to až tak moc a mnozí zde řeknou, že co bychom nedali na oltář obětí za čistší vzduch. 

Samozřejmě je to jen začátek, tak jak budou ubývat tzv. špinavá auta, tak se bude z elektromobility stávat nová dojná kráva. Osobně si myslím, že nad budoucími cenami el. energie na provoz elektromobilů budeme plakat a s nostalgií vzpomínat na dobu, kdy jsme hořekovali nad vysokými cenami fosilních PHM.  A to si nejsem jist, jestli té energie pro elektromobily bude v daném čase dostatek. Ale prý bude, říkají příznivci a fanoušci zelených zítřků.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německý magazín Business Insider dal slovo profesoru ekonomie Helgemu Peukertovi, který sestavil pro klimaaktivistickou  organizaci Last Generation její cíle. Cíle jsou to radikální. Ale vzhledem k tomu, že Evropská unie, politici i tisk lidi z Last Generation  nazývají klimaaktivisty (já bych je nazval klimateroristy) a mnohdy postupují dle jejich nátlaku, lze předpokládat, že některé cíle formulované Paukertem mohou klidně dříve, či později být  i  všední realitou. Proto by bylo dobré jejich plány znát do posledního. Zde jsou.

 

1. Podnebí

Snížit emise všech skleníkových plynů v EU na čistou nulu do roku 2035.

Zákaz palmového oleje a všech produktů vyrobených odlesňováním.

Zákaz odlesňování. Požadavek na výsadbu stromů, renaturaci půdy, rašelinišť a dalších nádrží CO2.

Zákaz táborových ohňů, grilování a spalování plodin a zahradního odpadu.

Co největší snížení armády.

2. Doprava

Přídělový systém soukromé spotřeby benzinu a nafty na 500 litrů na osobu a rok. Snížení na nulu za pět let.

Bezplatná místní a dálková veřejná doprava.

„Absolutní priorita" pro cyklistickou a železniční dopravu.

Demontáž mnoha silnic a dálnic.

Snížení nákladní dopravy nákladními automobily a loděmi o 20 procent ročně.

Zákaz výletních lodí

Zákaz „nízkonákladových leteckých společností".

Zákaz všech letů kratších než 1000 kilometrů a nad 3000 kilometrů.

Zákaz business třídy a první třídy na letech.

Přídělový systém letů na jeden zpáteční let na osobu a rok. Za pět let bude povolen pouze jeden let každé tři roky.

Uzavření většiny letišť.

3. Sociální věci a společnost

Zavedení podmíněného základního příjmu. Lze ji získat prací ve státních „sociálně-ekologických zaměstnáních".

Maximální příjem se rovná desetinásobku minimální mzdy.

Vysoké majetkové a dědické daně („v případě potřeby omezení maximálního přípustného majetku").

CO2 daň ve výši pěti procent ročního příjmu za každou tunu CO2 nad spotřebu dvou tun CO2 na osobu

Zákaz soukromého zdravotního pojištění. Ve veřejném zdravotním pojištění neplatí limity pro stanovení příspěvku.

Pečovatelské a ošetřovatelské práce by měl nabízet pouze stát.

4. Komunikace/výzkum

Vytvoření organizace na podporu „vhledu do změny a potřeby radikální akce".

Drastické omezení svobody jednání IT společností

Zvláštní fond pro výzkumné instituce pro provádění nouzového programu;

Orientace výuky a výzkumu na "vědu o přežití".

5. Bydlení

V zásadě jsou zakázány všechny nové stavební činnosti. Nutné novostavby pouze jako domy s nulovými emisemi.

Přídělový systém energie na částku na občana potřebnou k vytápění 45 metrů čtverečních obytného prostoru až na 20 stupňů;

Žádné další stavební povolení na panenské půdě.

Výměna topných systémů i ve starých budovách.

Podpora malých solárních panelů, například na balkonech, stejně jako výstavba solárních parků a větrných turbín občanskými družstvy.

Velké domácí spotřebiče, jako jsou pračky nebo sekačky na trávu, musí splňovat energetickou třídu A+++ a mít minimální počet uživatelů.

Omezení odpadu z domácností na deset procent hodnoty před zavedením nouzového programu.

Maximální teplota v budovách 20 stupňů, chlazení v létě ne nižší než 26 stupňů.

Společnosti, domácnosti a budovy musí snížit emise o 12 procent ročně (70 procent za deset let).

6. Práce a ekonomika

„Makroekonomický rámcový plán" má určit, jaká spotřeba je možná, „aby se pak co nejdemokratičtěji rozhodlo o požadovaném mixu".

Tato výrobní odvětví mají být z velké části „omezena": automobily, chemikálie, fosilní paliva, těžba dřeva, hnojiva, kovy a finanční sektor.

Na všech pracovištích by měla být kontrolována jejich slučitelnost s životním prostředím. Zaměstnanci mají být rekvalifikováni.

Pracovní doba má být omezena na nejvýše 25 hodin

Až do příjmu 25 000 eur se nevybírají žádné daně, po kterých se sazba daně lineárně zvyšuje.

DPH se neuplatňuje. Hlavním zdrojem příjmů pro stát bude CO2-Zdanění.

25% daň z online nákupů.

Zákaz fluorovaných plynů.

Zákaz všech výrobků na jedno použití.

Zákaz všech „zbytných strojů". Mezi nimi: výtahy, eskalátory, kráječe chleba, neonové nápisy. Výtahy by měly být pouze pro zdravotně postižené, „pokud elektřina pochází z obnovitelné energie".

Zákaz reklamních výloh na ulicích, výlohy obchodů nejsou v noci osvětleny.

Vládní regulace designu výrobků s cílem maximalizovat životnost.

Zákaz vývozu odpadu.

Výrobci složitých produktů, jako jsou automobily a mobilní telefony, je musí po použití vzít zpět, rozebrat a odstranit všechny suroviny.

Soukromé vlastnictví vody, půdy a lesů je přísně omezeno a regulováno.

7. Potraviny/zemědělství

Priorita pro regionálně pěstovatelné produkty.

Rozsáhlý zákaz dovozu potravin.

Přístup k potravinám prostřednictvím „bodového referenčního systému" s cílem dosáhnout základní nabídky a rovnoměrného rozdělení.

Zákaz ničení potravin. Potraviny, které nejsou potřebné, musí být odevzdány a/nebo distribuovány zdarma.

Zákaz konzumace masa nebo přídělový systém na „nízkou, maximální kvótu na obyvatele".

Zákaz velkochovů.

Snížit emise v zemědělství o 12 procent ročně (70 procent za deset let) na nulu do roku 2035.

Zákaz hnojiv a pesticidů škodlivých pro životní prostředí.

Nové nastavení rybolovných kvót nezávisle na poptávce. Zákaz velkoplošného rybolovu.

Nejméně 20 procent rozlohy Německa se stane ekozónami, ve kterých nesmí být žádná uzavřená půda, žádné silnice a žádné vesnice.

8. Finanční sektor

Deriváty, opce a futures mohou pokrývat rizika pouze v reálné ekonomice.

Veškeré půjčky jsou orientované „eko-sociálně".

Stanovení minimální doby držení akcií, dluhopisů a měn v délce jednoho týdne.

Zavedení daně z finančních transakcí.

Konec tvorby peněz bankami ve prospěch tvorby peněz státem (suverénní peněžní systém).

Financování sociálně-ekologického třetího trhu práce penězi centrální banky.

Omezit velikost bank na bilanční sumu 100 miliard eur.

Zdroje: Business Insider

 

Dočetli jste všechno? Docela síla, že? Něco málo by se snad dalo použít, ale jako celek je to hrůza. Ideje komunismu proti tomu hadra. Musím přiznat, že některé body programu ani sám moc nechápu. Ale nechlácholme se, že je to jen něco jako  sci-fi a k zasmání. Ti lidé to myslí docela vážně  a klimaaktivistů a jejich organizací stále přibývá a  nejenom takto extrémních (stává se z toho pro mnohé dobře placené zaměstnání, nebo pro studenty dobrý příspěvek na studium), no a politici pod jejich tlakem "vyrábějí" dnes mnohé nesmysly.  Co nám dnes přijde jako extrém, tak může být v budoucnu celkem normální,  člověk si dokáže zvyknout i na smrt.... 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://letztegeneration.de/

 

ano, je to radikální aktivistické hnutí, převážně mladých lidí. Jak už jsem psal tyto subkultury/kontrakultury vznikají vždy, když se ve společnosti něco přežene, když je něco dále neudržitelného. A většinou se bouří mladá generace. Ještě nejsou chyceni systémem. V tomto případě, ještě nepotřebují auto... 

 

ano, toto jsou radikální představy.... nesouhlasím s blokováním silnic apod. 

 

Ono by se spíš stačilo zamyslet v čem mají pravdu. A já osobně v každém z těch 8 bodu vidím, něco co je potřeba udělat. Samozřejmě je tam i spoustu s čím nesouhlasím.  

 

Jsme na auto fóru, pojďme diskutovat třeba o: soukromé spotřeby benzinu a nafty na 500 litrů na osobu a rok. Je to dostatečné množství? Mě by to třeba stačilo.    

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už i média, noviny, weby, které doposud skoro bezvýhradně podporovaly ekologii a zelenou politiku si všímají toho, že ne vše je tak, jak se nám ohledně tohoto tématu pěchuje do hlavy.

Server "ekolist.cz" což dle názvu a obsahu, není mediální zdroj, který by popíral nebo dehonestoval zelenou politiku, uveřejnil zajímavý článek o tom , jak docela překvapivě námořní přeprava po přechodu na nařízená nízkosírná paliva, velice rychle dosáhla toho, že přispívá tímto ke zvyšování globální teploty. Paradox že, nebo že by 1. apríl? Ať už je to jakkoliv (a tím rozhodně nejsem pro nějaké znovuzasíření námořní dopravy), tak  ono to hlavně vypovídá, že o zákonitostech a návaznostech přírodních, tedy fyzikálních a chemických jevů v globálu naší planety, víme pořád skoro úplný prd a veškeré souvislosti našeho bytí a nebytí nedokáže pojmout nikdo, ani ten nejvýkonnější počítač. Přesto se v tom mácháme, zkoušíme, nákladně experimentujeme (celý Green deal je podle mne hrubě nedomyšlený experiment, o kterém nikdo neví,  jak nakonec dopadne) s nepředvídatelnými účinky na celou populaci. 

 

https://ekolist.cz/cz/publicistika/priroda/potlaceni-emisi-z-lodni-prepravy-paradoxne-urychlilo-globalni-oteplovani?consent=CPaqHkAPaqHkAD3ACCCSDECgAM_AAEPAAATIIDoBhCokBSFCAGpYIIMAAAAHxxAAYCACAAAAgAABABIAIAQAAAAQAAAgBAAAABQAIAIAAAAACEAAAAAAAAAAAQAAAAAAAAAAIQAAAAAAAiBAAAAAAABAAAAAAABAQAAAgAAAAAIAQAAAAAEAgAAAAAAAAAAAAAAAAQgAAAAAAAAAAAghdAqAAWABUAC4AGQAQAAyABoADmAIgAigBMACeAFUAMQAfgBCQCIAIkARwAnABSgCxAGWAM0AdwA_QCEAEWAJMAWgAuoBgQDWAG0APkAm0BagC3AF5gMkAZcA0oBqYELgAAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=fxYbQkxITElNS0xNS0xISE9GTkZHTQMLQk5JT0lHTEdGRkdRSkdNAwsaQk5JR0tMSktLTkZRR09MAxxCPEtPPExOPE5ITEpHSElKR0g-TDtHTE5HSE89OzxLPEw&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=EdTjWlmWUmV-202305180528&dop_id=20939585

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to známy fakt oxid siřičitý pomáhá s bojem proti globálnímu oteplování. a jsem rád, že to ekolist nezamlčuje.
Ale na druhé straně, když prší ocet tak to zase nepomáhá moc lesům, které mají sloužit jako úložiště CO2… 

nejsem v této oblasti dostatečně fundovaný abych mohl posoudit co je lepší. Nebo jak využít oxid siricity aby současně neškodil.

 

https://ekonom.cz/c1-66433720-porucime-vetru-desti-hlavne-at-se-prestane-oteplovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...