Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

No, asi bych  nesrovnával  ztráty při výrobě baterií a ztráty  při výrobě a zpracování ropy, tj. jako srovnávat  spalovací motor a samotný el. proud, ale budiž každý můžeme mít na to jiný názor a náhled. 

Dal jsem to zde, protože o tomto problému výroby baterií  se raději  ani nikde moc nemluví a pro mnohé je to nová a až překvapivá informace.

A že to není problém ekologie? Tak určitě to není problém samotné ekologie,  jako takové, ale ekologický problém to snad není, když cca 1/3 ne až tak  ekologicky vyrobených baterií  vyhodíme  a musíme vyrobit znovu ? 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda Citigo ma 84 dvojíc článkov. 2000 eur je cena výmeny jedného.
Rozmontovanie a zmontovanie baterky a výmena. Pri výmene každého ďalšieho +900 eur.
Ktovie kolko stoji elektromotor a jednostupnova redukcna prevodovka.
 
V porovnani s porovnatelnym spalovacim motorom aj s nadrzou aj s cenou benzinu a elektriny kto vyhrava ?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DušanV napsal:

No, asi bych  nesrovnával  ztráty při výrobě baterií a ztráty  při výrobě a zpracování ropy, tj. jako srovnávat  spalovací motor a samotný el. proud, ale budiž každý můžeme mít na to jiný názor a náhled.

Ano, není to přesné, ale porovnávat chybovost výroby u spalovacích moc nejde, ty data nejsou a když se jedna ojnice vyrobí špatně, tak se prostě ta jedna vymění a nevyhodí se celý motor. Ale zase ta ekologie při úniku ropy a recyklaci baterie, kdo ví co dá "horší" výsledek v součtu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tedy zase téma.... 

 

To, že něco končí "ve šrotu" ještě neznamená, že se to vyhodí. V tom super článku není uvedeno ani kdo má takovou chybovost, ani kde. Jen je tam odkaz na nizozemský ekonomický deník, který se pomocí krátkého komentáře pokouší vyvolat potřebu navýšit podporu pro recyklační společnosti, aby si za státní/evropské peníze zvedly v Nizozemí svoji kapacitu. Kdo ví, proč. Asi hlavní sponzor právě vyšlého čísla. A v našich fosilních končinách z toho hned vznikne neekologické haló s nejasným odkazem na zaručené zprávy.

 

Škodovka vyrobí zhruba 1.500 baterií každý den. Vážně si tady někdo myslí že 450 - 750 baterií každý den pošle "do šrotu" ? :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je právě ten problém dnešní doby, kdo vám per huba a veřejně  řekně na rovinu, jak se věci ve skutečnosti mají? Skoro nikdo (čest vyjímkám), no a pak se nedivme, že jsme třeba tady v Evropě v takové pozici a situaci, v jaké  jsme. Neříkám, že  ve špatné, či dobré, jen tvrdím, že si nalháváme  do vlastní kapsy již hodně dlouho.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by se konečně někomu v makovici rozsvítilo? Tak to asi těžko, jen jsou nuceni reagovat na to, co sami svými neuváženými a nepromyšlenými rozhodnutími způsobili a co smrdí velkým průserem, aneb jak evropští lidovci vyráží do boje za záchranu automobilového průmyslu. 

Největší europarlamentní frakce evropských lidovců (EPP) v oficiálním stanovisku navrhuje, jak by se mohlo upravit nařízení, kvůli kterému automobilkám hrozí v příštím roce velké emisní pokuty. Jednat by se mělo například o vyhodnocování emisí na základě tříletého průměru místo ročních hodnot. Zároveň EPP vyzývá k tomu, aby se už v příštím roce revidoval zákaz spalovacích motorů po roce 2035, který podle EPP v současném znění narušuje princip technologické neutrality.

A kdože pak to paní Ursulo von der Leyen vyšel z lůna EPP...?

 

https://www.echo24.cz/a/HvHiT/zpravy-ekonomika-epp-chce-pomoci-automobilkam-pokuty-emise-spalovaci-motory?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, podle posledního odkazu  to vypadá, že nová  EK  se chce vézt na stejné vlně, jako se vezla EK v minulém volebním období?  EK není ten nejvyšší a nedotknutelný orgán EU, který rozhodne a přes to nesmí jet vlak.  Doufám, že to již pochopily jednotlivé státy (a i vlády, včetně té naší) a budou schopny se domluvit.  Jinak ano, pokud se nedomluvíme, tak EK si bude pískat  a vládnout podle svého, ačkoliv k tomuto nebyla rozhodně vytvořena.  Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra má určitě silný mandát a pozici, ale že by automobilky  a s nimi i  jednotlivé státy EU s obrovským podílem automotive na tvorbě DPH, v rámci současných potíží s prodejem elektromobilů a zároveň těsně před začátkem platnosti nových emisních limitů jen tak jednoduše rezignovaly? 

Zpráv z Europarlamentu, že se o tom stále jedná a licituje jak z toho ven je povícero, takže uvidíme, osobně si myslím, že i Hoekstra bude muset v něčem couvnout. Samozřejmě jeho ego, že by couvl pár dní po jmenování do úřadu,  to nechce ani omylem připustit. Bude to ještě hóóódně zajímavé....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nechci zde dělat nějakou anketu, ale stejně by mě zajímalo, kolik lidí je pořád skálopevně přesvědčeno, že ona elektromobilita, celá energetika, vlastně celý ten soubor dění zvaný Green deal zde v Evropě je opravdu to pravé ořechové a zda-li "kapitáni v EU" jsou si tak stále jisti naplánovaným výsledkem.

 On jen ten letošní listopad a začátek prosince byl docela chladný a ani zas tak moc nesvítilo sluníčko a nefoukal vítr.  A děly se tedy věci, akorát, že mi obyčejní spotřebitelé to nejsme schopni laicky pojmout, takže prý se zas tak moc neděje, ale opravdu se nic nedělo? Nebo té el. eneergie se i tak našlo pořád dost, ale spekulantům a překupníkům tahle situace nakrásně vyhovuje, ostatně právě v těchto situacích se dají na jejich straně vydělávat obrovské peníze. Skoro to vypadá, že životně důležitá energetika a vliv na ni  začíná členským státům EU tak nějak  utíkat zpoza prsty a ovládají ji úplně jiné subjekty.

Tedy, rozhodně bych nechtěl být  třeba za těch  20 let "nepovinným" vlastníkem elektromobilu a zároveň  nemít možnost si ho nabít v čase a místě jak potřebuji, a odprostit se  i od toho, jestli jsem vlastníkem nějaké té domácí  FVE, či jí nejsem....

 

https://medium.seznam.cz/clanek/petr-dusek-elektrina-za-10-000-eur-a-uhelky-naplno-co-se-to-deje-v-ceske-energetice-105323?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O čem se mluví poslední měsíce, tak to je  již tady. Tedy zvyšování cen spalovacích aut, s vysokou pravděpodobností i  jako kompenzace za nové emisní limity a ty případné pokuty , platné od 1.1.2025. I naši čeští politici se celý podzim kasali jak si na EK vymodlí nějaké ty ústupky, no a ono  to dopadá zatím tak, "že slovem neurazíš". I tisková mluvčí Škodovky naznačila, že všechno, co se podařilo, či spíše nepodařilo dojednat na úrovni EU, se projeví do cen jejich nových aut.  

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-vyrobci-zacali-zdrazovat-auta-se-spalovacimi-motory-40501485#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezpochyby nás tady je asi většina, co aspoň po očku sledujeme dění u automobilky VW a nynější jednání mezi jejím vedením a zástupci zaměstnanců prostřednictvím odborů z IG Metalu. Ty poslední, už tedy 3dny trvající  jednání šéfů Volkswagenu a odborářů v Německu stále pokračují, ovšem dohoda je pořád v nedohlednu. Každopádně jakákoliv dohoda bude hodně bolet všechny zůčastněné strany, ten průser tam je opravdu velký.

Odboráři  tvrdí, že firmu do krize dostaly především chyby manažerů, no bezpochyby na tom má vedení  svůj obrovský podíl, ovšem  troufnu si tvrdit, že tohle není jediný důvod současné krize u VW. Ono těch automobilek, co mají  v současném dění problémy není až tak málo. Asi bych šel demonstrovat i před "komisariát" EU, nakonec na jaře letošního roku se to unijním zemědělcům aspoň z části vyplatilo. Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu ke kováři. 

V Bruselu je tedy zatím ticho po pěšině, ale určitě z dálky sledují jak se věci vyvinou. Někdo situaci až tak nesledující může říci, co má Brusel společného se současnou situací  v automobilce VW? Já tvrdím, že zásadně a hodně má společného a asi nebudu osamocen....

 

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nemecko-volkswagen-vw-tovarna-zamestnanci-krize-propousteni-prumysl-odborx-konflikt.A241218_144916_eko-zahranicni_jadv?

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výsledky zatím moc nevidíme, ale tlak na Evropskou komisi se pravděpodobně stále více a více stupňuje a to i v Europarlamentu např: 

„Paní komisařko, přestaňte ničit automobilový průmysl a jádro.“ Vondra zaútočil na Riberaovou. Sice  dost pozdě, ale asi lépe než nikdy.....

 

https://www.echo24.cz/a/H2sN9/zpravy-zahranici-prestante-zabijet-automobilovy-prumysl-a-jadro-vondra-utocil-na-riberu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera pozdě večer (20.12.2024) byla zveřejněna konečná podoba (s otazníkem, neboť tohle musí ještě schválit jak představenstvo, tak dozorčí rada VW) dohody mezi vedením VW a odbory z IG Metal, co by hlavním zástupcem zaměstnanců . Těžko teď říci kdo vlastně vyhrál, tedy i s ohledem na to, že dle domluveného schématu bude zredukována výrobní kapacita o 734 tisíc nových aut za rok, což je opravdu hodně.

Dohoda dále počítá se „sociálně přijatelnou redukcí pracovní síly”, která znamená zrušení masivního počtu 35 tisíc pracovních v Německu. Ano, nikdo nedostane výpověď z provozních důvodů, ale  35 tisíc míst u VW během pár let zmizí a nebude nahrazeno, navíc k tomu nedojde pouze tak, že nebudou nahrazováni lidé odcházející do důchodu apod., s čímž souvisí další bod - (ne)zavírání továren.

Detaily dohody počítají  s tím, že VW sice továrny nezavře, prodat je ale může i s jejich zaměstnanci. Hovoří se zejména o fabrikách v Osnabrücku a Drážďanech, které prostě mohou brzy sloužit někomu jinému pro něco jiné. Zaměstnanci technicky nepřijdou o práci a továrny technicky nebudou zavřeny, reálně se ale VW zbaví lidí i výrobních míst tak, že je prostě „hodí na hlavu” někomu jinému.

Ani třetí klíčový bod pak není pro odbory resp. spíš zaměstnance výhra. Lidé dostanou zpět jistotu zaměstnání v rámci výše zmíněných mezí, ale výměnou za to, že stáhnou požadavek na zvýšení mezd od roku 2025 a s žádným dalším nepřijdou až do roku 2031! Tedy dlouhých sedm let.

 

Posuďte sami kdo vyhrál, či prohrál a kdo je hlavním viníkem, či viníky  současného  stavu automobilového průmyslu jak u VW, tak i u dalších automobilek napříč celou Evropou a z části i Severní Amerikou. V souvislosti s tímto jsem se díval na výsledky třeba některých kooperujících japonských automobilek (Toyota, Suzuki, Mazda), tedy automobilek pro které není Evropský trh až tak  rozhodující, nebo jsou schopny bez něj pravděpodobně v pohodě přežít, tak tam ty výsledky jsou jiné. Skoro to vypadá, že jakákoliv mimoevropská automobilka, která je v nějakém tom svazku/spolupráci  s evropskými automobilkami, nebo trh Evropy je pro ni dominantní, tak je v průseru, nebo se do něj pomalu, ale jistě dostává.

Toť můj názor, někdo může mít klidně o 180 stupňů obrácený, ovšem málokdo dnes řekně, že je automotive v pohodě. Mimochodem, EU v zastoupení Ursuly von der Leyenové prohlásila, že od začátku ledna 2025 se bude speciálně věnovat evropskému automotive. No ano, napřed pokoní co mohou, aby pak hledali nejspíš další finance a uměle vytvořené pobídky, jak jim pomoci.

Švejk by na to asi řekl, "to je hnus paní Müllerová (Leyenová)"

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-drtive-vyhral-v-bitve-s-odbory-realne-zrusi-35-000-pracovnich-mist-zbavi-se-dvou-tovaren-7-let-nikomu-neprida-halir/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říká se tomu "boj o zrno", čili soupeření o moc, vliv, peníze, přeneseně řečeno boj o to, kdo tady bude vládnout a určovat směr v letech příštích. 

I tak by se dal vysvětlit až skoro protichůdný  postoj některých europoslanců, jejich frakcí a i některých unijních států  oproti postoji unijních komisařů a jejich vysoce postavených úředníků v rámci dalšího směřování automobilového průmyslu. Dokonce europoslanci a státy, které podpořili vznik současné EK nyní přímo kritizují  (nebo aspoň se snaží vyvolat ten dojem) názory  mnohých eurokomisařů.

Nic nemůže být tak protichůdné jako třeba názor Patricka Childa, zástupce generálního ředitele pro životní prostředí Evropské komise, který rovnou tvrdí "Emisní limity není šance změnit, firmy je odsouhlasily."

oproti názoru např. našeho europoslance z ODS Ondřeje Krutílka (ano, ta samá ODS, kdy i ona pasivně a až odevzdaně  před nedávnou dobou tohle všechno přijala)  a  který zase tvrdí "Z mého pohledu jde o nepřijatelné a neodůvodněné výpalné, za klesající prodeje elektromobilů automobilky nemohou".

 

Kdo má šanci vyhrát, či jaký bude kompromis, pokud bude vůbec nějaký vyjednán? V lednu 2025 tedy asi začne boj o zrno, ovšem automobilkám již od 1.1. začíná běžet odečet......

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-emisni-limity-neni-sance-zmenit-firmy-je-odsouhlasily-rika-muz-z-bruselu-266776#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

https://www.forum24.cz/ceka-nas-obri-bitva-o-budoucnost-automobiloveho-prumyslu-socialisty-a-zelene-proste-musime-porazit?

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 12. 2024 na 8:41, DušanV napsal:

...napřed pokoní co mohou, aby pak hledali nejspíš další finance a uměle vytvořené pobídky, jak jim pomoci...

Nevím, jestli to poprvé zaznělo v "jistě, pane ministře" nebo někde jinde, ale odpovídá to tradiční úřednické strategii "když něco funguje, reguluj to, když to stále funguje, masivně to zdaň, až to přestane fungovat, dotuj to..."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslete si o mně co chcete, ale i když zde diskutujeme v tématu elektromobility, tak nic neukazuje jasněji a přesvědčivěji na až tragickou roli současné EU a hlavně  EK, co by  obrovské byrokratické a ideologické  brzdy v rozvoji třeba té reálné a dostupné enegetiky, průmyslu, včetně toho automobilového, jako takový  malý, triviální příběh české obchodnice a prodejkyně malých přívěsků vyráběných a dovážených odněkud z Peru.

Co to má až tak společného s automotive, potažmo s elektromobilitou? No, jen si to přečtete, ty 3 minuty snad obětujete, aby jste na tom zdánlivě nicotném  případu malé obchodnice pochopili tu složitost a byrokratický marast v kterém se musejí dnes babrat i ty  automobilky, aby vyhověly poblázněné EU/EK. Ne nadarmo v  české Škodovce založili samostatné oddělení na to, aby všechen ten byrokratický hnus vytvořený nejen pro automotiv a  pocházející někde z úrovně oné zmiňované EK byli schopni pochopit a přeložit do jazyka techniků a konstruktérů a až po tom se normální lidé  dozvídají, co že to v tom Bruselu zase vymysleli a schválili. Nakonec o tom, že jen emisní norma EURO7 s patřičnými přílohami má cca 6.000 stránek, tak o tom jsem zde referoval taktéž a to automobilky při praktickém zavádění v ní nesmí udělat chybu, jinak další obrovské peníze jim jdou komínem... 

 A potom si stěžujme na Číňany jak jsou levní, pružní a rychlí a my drazí a pomalí.

On ten příběh malé, rozkošné lamičky zavěšené na kroužku přívěsku  napoví, kam až jsme se to s tou byrokracií a údajnou pomocí ekologii v EU dostali...

 

https://medium.seznam.cz/clanek/mayka-co-me-vydesilo-v-roce-2024-absurdita-narizeni-eu-107206

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...