Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Evropským komisařům, mimo jiné i Věře Jourové končí pomalu, ale jistě  mandát v EK, i když možné je všechno, tedy i to, že někteří členové komise se tam mohou dostat znovu, Ursulu von Der Layenovou jako popř. staronovou šéfku EK nevyjímaje.  No a i zmiňovaná Jourová  se tak trochu rozpovídala o Green dealu, ačkoliv to jistě není její stěžejní  obor.

Na otázku novinářů, zda podle ní po červnových volbách do Evropského parlamentu dojde k revizi Green Dealu, Jourová  odpověděla:

„Co bych já udělala, kdybych na to měla vliv, tak bych asi trvala na tom, aby se udělaly precizní dopadové studie jednotlivých klíčových částí, zejména emisních povolenek a zásahu do průmyslu."

Na otázku, co by takové studie měly obsahovat, Věra Jourová odpověděla: "Dopady na regiony, na vrstvy obyvatel a na sektory a na průmysl. Musím říct, že už když jsme to schvalovali, tak mně osobně tyto opravdu podrobné studie chyběly. A říkala jsem, že nastane doba, kdy si budeme muset ujasnit na základě dat a faktů, jestli mají pravdu ti, kteří říkají, že Green Deal zlikviduje evropský průmysl, nebo jestli mají pravdu ti, kteří říkají, pojďme to vydržet, technologie jdou kupředu a dostaneme tím konkurenční výhodu i globálně. Myslím si, že je potřeba se dozvědět, jak to vlastně je, protože i v oblasti zelené dohody slyšíme příliš mnoho aktivismu a fanatismu a příliš málo faktů. A jedním z faktů je, že pokud Unie zavádí nějaká opatření směrem ke snížení klimatické katastrofy, ano, tady použiji toto silné slovo, tak to vždycky doprovází finanční podporou, což se děje i tady, ale moc se o tom nemluví."  

Jen by mě zajímalo na čí popud a pod čí kuratelou členové EK jednali, tak jak jednali, když dnes se pomalu každý z nich omlouvá,  a sype si popel na hlavu, že se to zatím až tak moc s Green dealem nedaří. 

 Novinář Milan Smutný k tomuto tématu  napsal výstižný článek, kde ty některé  dopady, které si EK raději asi ani nechtěla zadávat pojmenoval, no  a není to rozhodně veselé čtení. Ostatně co je dnes veselého, nebo pozitivního v tom, co dnes řeší a projednává EU, EK,  Europarlament nebo Rada Evropy???   To bychom museli dlouho hledat,  jako tu pomyslnou jehlu v kupce sena.... 

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-sokuji-zpoved-mistopredsedkyne-ek-v-jourove-o-nerealnosti-tzv-zelene-dohody-eu-59345#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednou se vracím k Věře Jourové, i když tentokrát to nebude o ní, ale spíše o článku v kterém je ona zmiňována a je to článek  z internetového  týdeníku AUTOTABLET  č. 17/24 z webu auteweewk.cz, kde je v podstatě vlastně popsáno to, co je v mém předchozím příspěvku.

Mne tam zaujalo spíše to, že v článku je uvedeno, že v nejnovější tzv.  přípravné zprávě o dopadech Grenn dealu (impact report), jejíž kopii získal deník Financial Times ještě před oficiálním zveřejněním, Evropská komise odhaduje, že k dosažení cíle snížit emise skleníkových plynů o 90 % do roku 2040 a následně o 100 % v roce 2050, bude EU v letech 2031 až 2050 potřebovat investice ve výši 1,5 bilionu eur každoročně. To odpovídá 10 % celého HDP Evropské unie v roce 2022. Když tuto nepředstavitelnou sumu přepočteme na každého jednoho obyvatele EU, je to přes 140 000 korun měsíčně na hlavu včetně kojenců a seniorů.

Nejsem ekonom, ani bankéř, ale jímá mne hrůza z té částky,  tedy spíše to, co nám zase  předloží, aby z  nás potřebné finance dostali a zda tohle opravdu myslí politici vážně. A když se to nepovede, tak co? Necháme to protáhnout komínem...?

 

image.thumb.png.5cb11b869b092d0e46e307f41524212a.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přednáška  Ing. Martin Hrdličky na VUT Brno, co by  vedoucího vývoje systémů  pohonu a podvozku ze Škoda Auto a.s., ohledně vývoje emisní legislativy, včetně EURO 7.

Fundovaný pohled odborníka od fochu, který  si  můžete  porovnat s mnohdy ideologickými a politickými názory tzv.  "taky odborníků" podporovaných EU, nebo pocházejících přímo z  EK....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy v roce 2021 automobilka VW AG tvrdila, že přechod aut na elektrický pohon může stát místo až 30.000 lidí pracujících v automotive a pro automotive, pravděpodobně myslela těch 30.000  u své firmy, popř.  u jejich subdodavatelů .  V přibližně stejnou dobu tvrdil tehdejší guru  Green dealu  a  člen Evropské komise Frans Timmermans, že něco takového nehrozí, lidi se jen rekvalifikují na jiné činnosti a výrobní postupy potřebné opět pro  automotive, žádné velké propouštění dle něj nemělo být.  Nyní dle agentury Blomberg to vypadá, že jen VW hodlá propustit cca 20.000 svých zaměstnanců. Ostatně meziroční zisky klesají od začátku roku jak u VW AG, tak i u Stellantisu, tak např. i u Mercedesu, něco takového jako je propouštění může dnes postihnout kteroukoliv firmu v automotive, ostatně i TESLA propouští již v míře větší než je jen malá....

Chtělo by to asi nějakou větší halu, kde by se případní bývalí zaměstnanci mohli setkat v diskusním kroužku  s Fransem Timmermansem, aby jim vysvětlil, jak to tehdá myslel. Očekával bych, že jako "odborně kovaný", i když bývalý  člen EK podá  vysvětlení a vysype několikero řešení přímo z rukávu. 🤥

Anebo takové to setkání raději ani ne, lynčování je  trestné.......

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-si-dal-stranou-23-miliard-aby-mohl-pristoupit-k-bleskovemu-propousteni-o-praci-ma-prijit-kolem-20-tisic-lidi/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...