DušanV Vloženo 25. Dubna Autor Sdílet Vloženo 25. Dubna (editace) Evropským komisařům, mimo jiné i Věře Jourové končí pomalu, ale jistě mandát v EK, i když možné je všechno, tedy i to, že někteří členové komise se tam mohou dostat znovu, Ursulu von Der Layenovou jako popř. staronovou šéfku EK nevyjímaje. No a i zmiňovaná Jourová se tak trochu rozpovídala o Green dealu, ačkoliv to jistě není její stěžejní obor. Na otázku novinářů, zda podle ní po červnových volbách do Evropského parlamentu dojde k revizi Green Dealu, Jourová odpověděla: „Co bych já udělala, kdybych na to měla vliv, tak bych asi trvala na tom, aby se udělaly precizní dopadové studie jednotlivých klíčových částí, zejména emisních povolenek a zásahu do průmyslu." Na otázku, co by takové studie měly obsahovat, Věra Jourová odpověděla: "Dopady na regiony, na vrstvy obyvatel a na sektory a na průmysl. Musím říct, že už když jsme to schvalovali, tak mně osobně tyto opravdu podrobné studie chyběly. A říkala jsem, že nastane doba, kdy si budeme muset ujasnit na základě dat a faktů, jestli mají pravdu ti, kteří říkají, že Green Deal zlikviduje evropský průmysl, nebo jestli mají pravdu ti, kteří říkají, pojďme to vydržet, technologie jdou kupředu a dostaneme tím konkurenční výhodu i globálně. Myslím si, že je potřeba se dozvědět, jak to vlastně je, protože i v oblasti zelené dohody slyšíme příliš mnoho aktivismu a fanatismu a příliš málo faktů. A jedním z faktů je, že pokud Unie zavádí nějaká opatření směrem ke snížení klimatické katastrofy, ano, tady použiji toto silné slovo, tak to vždycky doprovází finanční podporou, což se děje i tady, ale moc se o tom nemluví." Jen by mě zajímalo na čí popud a pod čí kuratelou členové EK jednali, tak jak jednali, když dnes se pomalu každý z nich omlouvá, a sype si popel na hlavu, že se to zatím až tak moc s Green dealem nedaří. Novinář Milan Smutný k tomuto tématu napsal výstižný článek, kde ty některé dopady, které si EK raději asi ani nechtěla zadávat pojmenoval, no a není to rozhodně veselé čtení. Ostatně co je dnes veselého, nebo pozitivního v tom, co dnes řeší a projednává EU, EK, Europarlament nebo Rada Evropy??? To bychom museli dlouho hledat, jako tu pomyslnou jehlu v kupce sena.... https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-sokuji-zpoved-mistopredsedkyne-ek-v-jourove-o-nerealnosti-tzv-zelene-dohody-eu-59345#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe Editováno: 25. Dubna, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 29. Dubna Autor Sdílet Vloženo 29. Dubna (editace) Ještě jednou se vracím k Věře Jourové, i když tentokrát to nebude o ní, ale spíše o článku v kterém je ona zmiňována a je to článek z internetového týdeníku AUTOTABLET č. 17/24 z webu auteweewk.cz, kde je v podstatě vlastně popsáno to, co je v mém předchozím příspěvku. Mne tam zaujalo spíše to, že v článku je uvedeno, že v nejnovější tzv. přípravné zprávě o dopadech Grenn dealu (impact report), jejíž kopii získal deník Financial Times ještě před oficiálním zveřejněním, Evropská komise odhaduje, že k dosažení cíle snížit emise skleníkových plynů o 90 % do roku 2040 a následně o 100 % v roce 2050, bude EU v letech 2031 až 2050 potřebovat investice ve výši 1,5 bilionu eur každoročně. To odpovídá 10 % celého HDP Evropské unie v roce 2022. Když tuto nepředstavitelnou sumu přepočteme na každého jednoho obyvatele EU, je to přes 140 000 korun měsíčně na hlavu včetně kojenců a seniorů. Nejsem ekonom, ani bankéř, ale jímá mne hrůza z té částky, tedy spíše to, co nám zase předloží, aby z nás potřebné finance dostali a zda tohle opravdu myslí politici vážně. A když se to nepovede, tak co? Necháme to protáhnout komínem...? Editováno: 29. Dubna, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 30. Dubna Autor Sdílet Vloženo 30. Dubna (editace) O nadpisu k videu by se dalo s Filipem Turkem polemizovat, ale ten tam asi nedal sám, i tak určité věci stojí za vyslechnutí.... Editováno: 1. Května, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 2. Května Autor Sdílet Vloženo 2. Května Přednáška Ing. Martin Hrdličky na VUT Brno, co by vedoucího vývoje systémů pohonu a podvozku ze Škoda Auto a.s., ohledně vývoje emisní legislativy, včetně EURO 7. Fundovaný pohled odborníka od fochu, který si můžete porovnat s mnohdy ideologickými a politickými názory tzv. "taky odborníků" podporovaných EU, nebo pocházejících přímo z EK.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 2. Května Autor Sdílet Vloženo 2. Května (editace) Někdy v roce 2021 automobilka VW AG tvrdila, že přechod aut na elektrický pohon může stát místo až 30.000 lidí pracujících v automotive a pro automotive, pravděpodobně myslela těch 30.000 u své firmy, popř. u jejich subdodavatelů . V přibližně stejnou dobu tvrdil tehdejší guru Green dealu a člen Evropské komise Frans Timmermans, že něco takového nehrozí, lidi se jen rekvalifikují na jiné činnosti a výrobní postupy potřebné opět pro automotive, žádné velké propouštění dle něj nemělo být. Nyní dle agentury Blomberg to vypadá, že jen VW hodlá propustit cca 20.000 svých zaměstnanců. Ostatně meziroční zisky klesají od začátku roku jak u VW AG, tak i u Stellantisu, tak např. i u Mercedesu, něco takového jako je propouštění může dnes postihnout kteroukoliv firmu v automotive, ostatně i TESLA propouští již v míře větší než je jen malá.... Chtělo by to asi nějakou větší halu, kde by se případní bývalí zaměstnanci mohli setkat v diskusním kroužku s Fransem Timmermansem, aby jim vysvětlil, jak to tehdá myslel. Očekával bych, že jako "odborně kovaný", i když bývalý člen EK podá vysvětlení a vysype několikero řešení přímo z rukávu. 🤥 Anebo takové to setkání raději ani ne, lynčování je trestné....... https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-si-dal-stranou-23-miliard-aby-mohl-pristoupit-k-bleskovemu-propousteni-o-praci-ma-prijit-kolem-20-tisic-lidi/ Editováno: 2. Května, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pondělí v 08:22 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 08:22 (editace) Začíná "kapitánům" z automotive pomalu docházet, že pořád existuje dost velká část trhu, co si nenechá jen tak šlapat po hlavách? A že by bylo asi záhodno přehodnotit silně restriktivní názory na spalovací motory? A tím nemyslím jen ty země a oblasti, kde emisní předpisy jsou benevolentnější než např. v EU a kde se stále budou moci "spalováci" prodávat i po roce 2035. A ještě jeden příspěvek, kde bychom mohli i polemizovat, jestli se EU, potažmo EK nezmýlila v prostředcích a krocích v prosazování Green dealu a jestli jí opravdu pořád jde o změnu klimatu, nebo prostě a jednoduše šlápla s jen a jen čistou elektromobilitou pořádně vedle ? Jsme svědky paradoxu – EU brání prodeji elektromobilů z Číny (mimo jiné, protože evropské automobilky stále prostě neumí vyrobit širokou veřejností akceptovatelný a levný elektromobil). Jenže výsledkem nemusí vůbec být záchrana pozvolna destruovaného automobilového průmyslu v Evropě v podobě dnes zavedených velkých automobilek. Čínští výrobci elektromobilů totiž už začali přesouvat výrobu do Evropy – BYD staví továrnu v Maďarsku, Chery přebírá opuštěnou továrnu ve Španělsku, Leapmotor bude vyrábět v Polsku, Dongfeng jedná o výrobě v Itálii, SAIC chce své MG vyrábět v Anglii a BAIC pokukuje po produkci v Polsku. A to jsou jen už zveřejněné projekty. Situace v evropském automobilovém průmyslu tak nabírá nečekaný obrat – zatímco výrobci automobilů čelí problémům, jejich mnohdy odepisovaným dodavatelům se otevírá šance najít si nové partnery. I pro čínské firmy bude pravděpodobně výhodnější využívat místní dodavatele místo dovozu dílů přes půl světa. A tak se třeba už brzy dočkáme opravdu levných elektromobilů z evropské produkce, i když od značek, které ani nedokážeme vyslovit. Má to ovšem jednu zásadní chybu – technický vývoj postupně odchází z Evropy a ty skutečně zásadní inovace už přicházejí z jiných částí světa. EU se tak v cestě za klimatickou neutralitou krok za krokem může klidně stát pouhou montovnou pro čínské automobilky. Vypadá to, že EU je pořád o nějaký ten krok pozadu a jen hasí oheň. Čína není dnes už tak hloupá a vypadá to, že přemýšlí hodně daleko dopředu ( napřed ovládnutí nerostných zdrojů, nyní přesun výroby do Evropy) a předpovídá následné kroky EU. Neměla by EU svými následnými kroky spíše umožnit zavedeným evropským výrobcům v automotive dělat nadále to, co jim oproti i té Číně tak dobře šlo a na co máme zavedenou kapacitu? A taky si konečně přiznat, že po roce 2035 jen povolenými elektromobily planetu nezachráníme, spíše si v globálu sami v Evropě pohoršíme...? Nakonec i Musk a TESLA dnes přehodnocují svoje vize a sázku na elektromobilitu a přizpůsobují se trhu... No jsou to těžké časy pro evropské automobilky... Editováno: Pondělí v 08:38, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pondělí v 10:07 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 10:07 Videorozhovor s Filipem Turkem, lídrem jedné z českých koalic do voleb do Europarlamentu. Odhlédněme od titulku rozhovoru, který možná přitáhne jisté posluchače, ale tohle téma je naštěstí jen okrajové. Absolutní část rozhovoru je vedena k tématu elektromobility a současné proklimatické politiky v EU.... https://www.stream.cz/extra-host-1268698/filip-turek-se-tvrde-oprel-do-fialy-ods-zradila-svoje-volice-a-on-je-toho-absolutni-priklad-64977564#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Úterý v 13:56 Autor Sdílet Vloženo Úterý v 13:56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Úterý v 14:33 Autor Sdílet Vloženo Úterý v 14:33 (editace) Ne že bych následující odkaz na článek sem dával v rámci určité vyváženosti informací, spíše jen jako ukázku jak o elektromobilitě uvažují jiní, pro mnohé ti správní, zde např. Josef Čáp, který sám sebe prezentuje jako badatele a záhadologa a fascinuje ho tajemno a sci-fi a provozuje mimo jiné i web https://odrazy-tajemna.wz.cz/. Jeho článek nechci moc komentovat, snad jen stručně, je to pro mne docela názorná ukázka tzv. dnes správného a mediálně žádoucího názoru na elektromobilitu. Na druhou stranu zase tak mimo v některých svých názorech, viz. jeho webové stránky není. Ovšem s jeho názory na elektromobilitu nesouzním. No budiž mu přáno, když už je mu nějak dáno....... https://medium.seznam.cz/clanek/josef-cap-cesko-nepochopilo-ze-elektromobilita-je-nasi-budoucnosti-za-tuhle-chybu-muzeme-draze-zaplatit-61451? Editováno: Úterý v 14:57, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 9 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 9 hodinami (editace) Tak jasně, odkaz na přiložený článek není výhradně k tématu elektromobilita, ale tak jako tak, obdobná témata vždy i s tou elektromobilitou úzce souvisí. O co se jedná? No jedná se o to, jak se Brusel staví k výstavbě nových jaderných bloků u nás v ČR a jaké podmínky nám k tomu dává. Způsob, jakým Brusel schválil stavbu pátého bloku v Dukovanech, je pro Česko zcela nevýhodný, píše v článku energetický expert a bývalý šéf ČEZ Jaroslav Míl. Nechtěným výsledkem tohoto rozhodnutí Evropské komise je v podstatě odpískání snah stavět další čtyři velké jaderné zdroje (dva v Dukovanech a dva v Temelíně), píše dále Jaroslav Míl. Vzhledem k tomu, že je rozhodnutí komise jiné, než vláda a Ministerstvo průmyslu a obchodu původně Evropské komisi předkládaly, je dobré se podívat, zda je důvod propadat nadšení. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-komentar-paty-blok-v-dukovanech-bude-podle-nemeckych-not-a-to-je-problem-251269#source=hp&seq_no=3&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: před 8 hodinami, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.