Přejít na obsah

Vaše spotřeba


David C3

Doporučené příspěvky

před 19 hodinami, 15degren napsal:

Pokud se bavíme o normální jízdě po okreskách, tak TSI a TDI v poslední generaci mají opravdu zanedbatelný rozdíl kolem 0.5l podle řidiče. Nicméně jak už tu někdo psal, Pokud se tomu začne šlapat na krk ta 1.0/1.2 TSi jdou snadno přes 7l u TDI se dostat přes 7l vyžaduje opravdu velkou křeč v noze. 

 

Jednoduše řečeno při ekonomické jízdě se dostáváme na skoro stejná čísla. Při preferování svižnější jízdy nebo jízdě po dálnici nad legální limity se dostává nafta na podstatně lepší čísla než benzín, může to levou zadní hodit 2l rozdíl.

 

 

Jo to by odpovídalo, když koukám na spritmonitor, kde je reálná spotřeba uživatelů, tak v horních spektrech se to pohybuje 7,5 u TSI a 6 u TDI = což je 25 % rozdíl, při eko jízdě to bude cca těch 10 %. Že TDI žere méně není pochyb, ale myslím že pro většinu lidí se moc nevyplatí. Jestli jezdíte tak svižně, tak asi jo, ok. Ale upřímně si neumím představit v podmínkách co jezdím, jak vyrobit spotřebu 8-9 litrů u TSI, aut proti jede tolik, že předjíždět skoro nelze, takže držet vyšší tempo jde hodně blbě a jede se +- podle limitů. Ostatně proto jsem šel z 200 koní a 430 Nm v malém autě do Scaly se základním motorem, na jedoucí kolonu 80 km/h to stačí bohatě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mi co mame tdi hlaven jazdime dlhe trasy...20km denne a bez kolon, teda ja isto. okresky, dialnice, takze predchadzat sa da. isto by som 5l s tsi nespravil a ani 6. to mi je jasne a to nejazdim rychlo a agresivne, len vyuzijem sem tam zrychlenia auta. ako ti co jazdia a trmacaju sa do prace dake medzimesto bod a-b cca 15-20klm ani nemusi porovnavat tdi s tsi. tdi nie je na to stavane. proste to auto potrebuje kusat km a hlavne tie dlhe km to auto neodrovnaju ani po vacsom najazde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jojo

 

Co tak počítam:

4,5L spotřeba x 43Kč=193,5Kč/100km

6L spotřeba x 45Kč=270Kč/100km

 

U stotisícovém nájezdu jsme zhruba 75tis. navíc s benzínem. 

Chcánky nepočítám, to je zanedbatelné. 

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, keras napsal:

Jasně... to jsem zapomněl napsat. 

Ale i tak. Při 200tis km to bude 100tis. Kč úspora pro naftu +-. 

A tsi při 200tis. nevím nevím😀

Ale prej to vydrží v poho, zase abych neplašil. 

Ale to počítáš při 2kč rozdílu na litru... ten není úplně běžný. Dost často bývá nafta stejně drahá nebo jen lehce levnější. Já si myslím, že pokud člověk nenajede aspoň 20K km /rok, tak nafta nedává smysl. Ten prvotní přítlatek je prostě hrozně vysoký. Navíc jsou většinou o dost těžší, takže dříve odchází zbytek auta (brzdy/gumy/tlumiče) ale to už se těžko porovnává. Pokud někdo najede 30K+, tak už zase bych řekl že skoro nedává smysl benzín. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady ty 2 kačky už začínají být zase běžné. Začalo s tím Ono a už se přidávají další...

Jo jo vše je o nájezdu jak píšeš. 

A to nemluvím o krouťáku. 

Já dízl nějak nevyzdvihávám jak to asi zní. 

Vzhledem k těm frontám u levných benzínek jsem rád, že tam tak často teď nemusím. 

 

Je zajímavé, že dojíždím 20km.

Stejný nadm. výška doma i v práci. 

Ráno běžně 3,7-3,8

Odpoledne domů se na to nedostanu ani náhodou. Vždy tak 4,2-4,3

Asi chvátám moc domů 🤣

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eviduji všechna tankování a spotřebu mám dlouhodobě 5 litrů (posledních 11 000 km 5,09 l/100 km). Převážně dálnice. Za mě je nafta mnohem příjemnější na řízení než 1,0 TSI nebo i dokonce 1,5 TSI. Najedu za rok zhruba tolik, že budou náklady tak na stejno s těmi benzíny, ale pocit mám lepší z té 1,6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHL jednoznačne nafta nemá zmyseľ ak nedáš aspoň 30k ročne, nie 20k. Preto som i písal, že na presúvanie z bodu A do bodu B 10-15km je jedno či je trojvalec, či sorry, nechcem nikoho uraziť bicykel. Tam je jednoznačne benzín a najlepšie ak niekto má atmosféru bez novodobých kurvítok. Ale to už je rarita. Aby sme sa vrátili k spotrebe. Porovnávame hrušky s jablkami. Lebo aké je percento tých, čo s tymi 3valcami jazdia dlhé trasy, denne rýchle diaľnice? Malé. A nemôžno porovnať trasu, kde človek ide pár km 70km/h v kolóne s tým, kde ide 140/90 km/h. Ak by som šiel 70plynule na tdi, spravím to za 3. Ale to auto nie je stavané na to a na krátke trasy a tu to zmyseľ nemá. Myslím si, že sme tu začali porovnávať neporovnateľné z hľadiska využívania daného typu motora a spotreby od toho závisle..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdíte s naftou za 5,00l/100 km? Sice nevím, za kolik bych jezdil já s naftou, ale při tomhle porovnání by se mi to vyplatilo "už" po najetí 1 000 000 km. Jezdím s 1,5 TSI za 5,10l/100km. Je to spotřeba za celou dobu (33 tis. km) z vlastních záznamů při tankování. Teď je to trochu víc (5,1017), před koronavirem jsem měl nejmíň 5,0657l/100km za 15 tis. km. To dělají relativně plynulé denní jízdy do práce 35 km (za 4,8 - 5,2, v zimě do cca 5,6) / z práce 35 km (3,7 - 4,3, v zimě max do 5,0). Kdyby nebyly kolony (hlavně odpoledne) ve městech, šlo by to i líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pekna spotreba. na 1,5 tso. Ja mam 5l priemer leto/zima 50% dialnice a preratana na real.  Dnes som skusil taku beznu jazdu sko vidim chodit ostatnych. Pomale zrychlenia a 55/ 93. Za 3,5l cesta po okreskach a obciach (70km jazdy). Ale ta nuda vez rychleni potiadnych 😂😂😂

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja mám i prevýšenia a ako píšeš, prekážky na ceste. Sokol si ďobe zajaca a musíš mu zastať, lebo, kde by odišiel, zase dáky, čo sa vlečie 70 či obec, či okreska, proste tehličkár-tehla pod pedálom a tehla nad pedálom=tempomat :D Dnes normálna jazda, zrýchlenia a 3,9. Tak veľký rozdiel nebol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že náklady na údržbu auta do toho nemá smysl moc tahat, můžou být silně individuální.

Já jsem s 1.6 TDI s CAYC (DG - 2010) nalítal 250K km bez jediné poruchy a pak jsem si nechal nahrát DG SW přičemž se skoro hned vysrali vstřiky (no co si budem byly v hajzlu už před DG) čerpadlo, EGR i DPF vše do 270K Km a vše jsem dostal od škodovky nové - uhrál jsem to na DG záruku :-D , pak jsem to auto samozřejmě prodal, protože jsem začal jezdit krátké trasy. TSI EA211 mi žere úplně stejně jako mi žrala první generace 1.6 (nová generace žere méně ale podle mě má taky mnohem horší projev)... benzín je dražší většinu času než nafta.

Nicméně bavím se tu o nových autech do 6 let stáří. Pokud někdo provozuje 6+ tak je jasný že na krátké trasy nikdy s naftou výhodněji nevyjde. Ty náklady co mi platil škodovka u CAYC dosahovali částky 380 tisíc. Takovou částku u TSI motoru nebudete mít ani když se vám ten motor potká.

 

Za mě pokud někdo kupuje ojetinu tak vždy je lepší brát benzín z pohledů celkových nákladů na provoz má vyšší šanci že ušetří.

Pokud auto nové s tím že po 5 letech jde pryč, tak se vždy vyplatí brát to co je na PHM úspornější bez ohledu na motorovou jednotku.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo tak nějak jsem to bral i já. 

Do staršího dízla bych taky nešel. 

Dojíždím jen 20km, hodně lidí říkalo, že to je na dízl málo!!!

Samo, jsou tam i delší trasy po republice. Nevím no... Nestěžuji si, ťuk ťuk ťuk. 

S benzínem bych jezdil určitě za víc než za 5 jak se znám. Ono je to hodně o lidském faktoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...