Galileo2209 Vloženo 10. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2019 Dnes sem přehazoval kola na zimáky a všiml sem si že u letních pneumatik se z vnitřní strany kolem ráfku objevili takový jemný prasklinky jak kdyby byla guma zpuchřelá, je to na všech 4 kolech z druhé strany jsou úplně v pohodě. Teď tedy přemýšlím co s tím, naložit kola a jet reklamovat do SA? Přece jen nejsou ani 2 roky staré. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 10. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2019 No, pokud jsou tam prasklinky, tak asi zpuchřelá bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h2o Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 Co je na nich za DOT? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky.daniel Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 Já je mám jenom na hraně běhounu také (Bridgestone Ecopia 7/2016), co jsem zjistil, je to dáno trhaním zatáček a prudkým brzděním, kdy ta pneumatika s nízkým valivým odporem dostává docela zabrat... Má jiné složení, než například pneu určená na dynamičtější jízdu, které samozřejmě nepopraskají, ale mnohem rychleji se sjedou :D Já ještě s nimi něco najedu a pak vyměním za zlatý střed. Druhá možnost je, že jsou opravdu staré a zpuchřelé, to se dá snadno zjistit podle DOT. Dneska se nedělají pneu na tolik let, co před 10 lety, bohužel se šetří všude... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h2o Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 Spíš bych to viděl na výrobní vadu pneu. Nokian s tím má také problém u zimní verze WR D4. Něco jiného je když máte pneu se starším dotkem a jsou skladované a nasadí se na kola třeba až po 3-4 letech a něco jiného je když je obujete a jezdíte na nich třeba 7-8let. Guma musí snášet povětrnostní vlivy různé teploty, UV záření a další. Britská norma BS AU 50 určuje, že pneu staré do 6 let lze prodávat jako nové, národní asociace NTDA 5 let. Samozřejmě vše platí při podmínkách správného skladování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky.daniel Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 To chápu, ale já je měl popraskané už 2. rok po výrobě/provozu. Je tam určitě mnoho faktorů, každopádně péčí to u mě nebude, protože v zimě je mám v suchu v baráku a pravidelně dostávájí vyživovací kůru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 "pravidelně dostávájí vyživovací kůru" - tak jestli to nebude tímto :) Copak jim dáváš, nějaké pomazání? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky.daniel Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 Tím určitě nee :D stejně jako se maže těsnění dveří, tak se dají stejně ošetřovat pneumatiky: https://www.vlesku.cz/osetreni-pneumatik-auto-finesse-satin-tyre-dressing Je tam hlavně UV ochrana a lesk, žádný supermarketový produkt... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 13. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2019 No ale třeba oblíbená Tradice dává gumam taky zabrat, vždy ikdyz je pneu čistá, tak špiní... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šutrák Vloženo 14. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2019 V 13. 11. 2019 na 16:30, luky.daniel napsal: Tím určitě nee :D stejně jako se maže těsnění dveří, tak se dají stejně ošetřovat pneumatiky: https://www.vlesku.cz/osetreni-pneumatik-auto-finesse-satin-tyre-dressing Je tam hlavně UV ochrana a lesk, žádný supermarketový produkt... Rozšířit To by me zajimalo, nakolik je to marketingovy kec. Podle me to je jen pro vzhled. Pro nic jineho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luky.daniel Vloženo 15. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2019 Samozřejmě to hlavně kupuji, protože se mi líbí ten efekt mokrých pneumatik, nikdo snad nemůže počítat, že se prodlouží výdrž o roky.. Nějaká ta UV ochrana tam bude a vyživovač gumy také (je to stejné, jako gel pro péči o gumu z originálního příslušenství na těsnění dveří- já to mažu pravidelně a málokdy se mi stane, že mi přimrznou dveře, ten kdo to nemaže taky žije, jen musí silněji zabrat :D ). Mě to hlavně baví se o auta starat a určitě si nemyslím, že je to na škodu. Vosk na auto taky každý nedává a ten lak to v pohodě vydrží. Spíš bych to rád obrátil zpátky, jestli máte taky prasklinky na letních (bridgestone ecopia), nebo jen nás pár závodí na silnici až moc popřípadě má vadnou serii?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.