Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI EVO


Pawouk

Doporučené příspěvky

Zdravím, osobně jezdím se "starším" 1.0 TSI 85 kW v OIII, které má zalité kovové (litina?) vložky v hliníkovém bloku. S motorem vůbec nemám problém, výkon je víc než dostačující. Ale nové verzi EVO nějak moc nevěřím, právě kvůli té slaboučké vrstvě tvrdokovu v hliníkovém válci. Matně si vzpomínám, že s něčím podobným měl problémy Mercedes (nebo BMW?) - vrstva praskala. I soudržnost dvou různých materiálů při takovém zatížení, zejména u turbo litru může být problém. Nemá někdo info o testech těchto motorů? Díky.

Editováno: , autor: will83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Testy odolnosti budou až za x.let přeci jen než ty auta najedou 100, 150 tkm. Možná Autobild už má na test něco s EVO motorem, ale jeden vzorek nic neřekne. 

Nissan měl taky Nikasil ale u nafty taky to moc nevydrželo. Asi jen dodržovat servisní intervaly a kdyby se to po záruce vysypalo, doufat, že se škodovka podílí na opravě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 28. 9. 2021 na 22:00, will83 napsal:

Matně si vzpomínám, že s něčím podobným měl problémy Mercedes (nebo BMW?) - vrstva praskala. I soudržnost dvou různých materiálů při takovém zatížení, zejména u turbo litru může být problém.

Za tie roky pokročila technologia tak snad sa to nebude opakovat a maju to zvladnute lepsie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Tak z tohto som ja veruže smutný... keby to bolo na mne... tak počkám kým si ludia vyberú čo im vyhovuje... viem si predstaviť elektro auta aj vodík aj benzín/nafta súčasne... pre každého dáva význam niečo iné... a nevidím dôvod prečo by sám trh nemal postupne eliminovať zastaralý systém... niečo ako to samo prebehlo pri zmene z CRT na LCD... 

za mňa je totiž 1.0 tsi neuveriteľný motor v porovnaní s dajme tomu 1.4 mpi co bol kedysi základ... ide to o 200 percent lepšie a zerie o 30percent menej a vyzerá že spoľahlivosť je plus mínus rovnaká... 

aj keď podľa papierov to vyzerá ze EVO je horšie ako staršie 1.0tsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě mezi 1.2 TSi (Ve vrcholné verzi 81kW) a 1.0 TSi nepřijde žádný zásadní rozdíl.

Spotřeba velmi podobná. Tří hrnek má možná nepatrně lepší krouťák naproti tomu čtyřhrnek v 1.2 je zase o něco kultivovanější a nemá horší projev ani při podtáčení.

Nicméně oba ty motory se horko těžko rozeznají v jízdním projevu.

Osobně bych dal přednost 1.2 TSi, očekávám že torzní kmity a celková uklepanost motoru bude u tří hrnku s vyšším nájezdem více citelnější.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 18. 12. 2021 na 9:59, Jan R. napsal:

Nedávno někde psali, že O5 má být jen elektro a Fabie4 po 6ti letech končí tak ten motor jakoby nepotřebují.

Jo fajn motor proti minulým základům O2 1.4, 1.6 MPI i O3 1.2 TSi a součastným i30 DPi.

 

Neviem, co sa ti nepozdava na O3 s 1,2 TSI, mal som ho v leone 3 tu 1,2 TSI 77kW EA211. Nedavno si tu daval spotrebu 4,7 kombinovana s priememrnou rychlostou 61km/h. 

Ja ti prezradim, ziaden super vykon. Vsetin - Trencin vecer som jazdil na pohodicku a spotreba byvala  4,0-4,2 s priemernou rychlostou cca 57-59km/h. 

Za mna su velmi fajn motory 1,2 TSI EA211 a 1,0T TSI (bez filtra), potom aj verzia s filtrom uz je udusenejsia, ale rada 1,0TSI EVO uz moc sa ide po emisiach. To moj nazor. 

Brat ma H i30 sw prave tu 1,5 DPI a on si chvali. 

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě hlavně ta 1.2 přijde hlučnější, jednu teď mám doma nově. 1.0 má i o 25Nm větší krouťák. Stačí jet plynule a delší trasy a udělá to i lepší spotřeba třeba prům. rychlost přes 90 a spotřeba pod 4,5.

1.5 může být dobrá kolem komína, ale nad 130 je to hlučné. V SM o tom napsali dost. Na ježdění po Evropě bych to nevzal. Je to levné a motor má předpoklad přežít kastli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jan R.:  

Presne ako pises. Ono zalezi aj od odhlucnenia nap. v Leone je ta 1,2 TSI utlmenejsia ako vo Fabii. Na druhu stranu letne pneu 215 R16 su take valce, ze motor ani pocut nie je a hucia iba gumy ;-)

 

p.s.: presne to brat chcel, jednoduchy motor a aj predajca mu potvrdil, ze je to velmi ziadana varianta. Brat viac ako 110 km/h bezne nejazdi, jedine pri predbiehani na dialnici ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...