Přejít na obsah

Problematika měření výkonu


sheep-master

Doporučené příspěvky

Zdravím místní odborníky a ladiče.

Nechal jsem si cca před 14-ti dny u svého auta s motorem 1.5TSI 110kw@250nm změřit výkon na Jarově, protože se mi nezdála a stále nezdá dynamika 0-100 = 11s (v papírech 8,3s) a 80-120 na trojku = 7s což je prostě bída. Podobná koncernová auta dle videí na youtube jedou prostě lépe.
Výsledek měření je 128kw, nicméně když jsem se o problematiku měření začal více zajímat vyrojili se následující pochybnosti, které mi nikdo nebyl doteď schopen objasnit. Z měření mám takový pocit, hlavně se na nic se neptat, rychle změřit a jet pryč. Většina odpovědí technika byla, že se na to nikdo ještě neptal, že neví.

1) Měření je zkresleno tím, že měřili na pátý převodový stupeň, který má poměr 0,86,. Že by se mělo měřit na převodový stupeň nejblíže 1 což je u mého auta čtvrtý s poměrem 1,03.
V odkazu níže kde měřil Leona 1.4TSI diesel power probíhalo měření právě na čtvrtý převodový stupeň:
https://autobible.euro.cz/seat-leon-1-4-tsi-act-v-dlouhodobem-testu-jak-je-na-tom-s-vykonem

2) Dále, že bylo měřeno v režimu 4x4 (dle technika prý lepší, protože nehlásí chybu ESP a ABS když se točí zadní kola) Proč dieselpower měřil jako předokolku?

3) Nikdo mi nedokázal vysvětlit extrémní ztrátu výkonu 43,5kw na kole (Leon na měření diesel power ztráta pouze 25kw) Pravděpodobně souvisí s měřením jako 4x4 nebo mám zadřené ložisko.

4) chybí první údaj - korigovaný výkon

Po zabřednutí do této problematiky mám pocit, že jsem za 2200Kč dostal na Jarově papír, se kterým si můžu vytřít zadek. Myslel jsem si, že jsou odborníci, když tam měří i svět motorů, ale asi jsme se spletl...

měřwní leon.jpg

leon 1.4jpg.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus jemnější rozjezd bez hrabání a točit až těsně pod omezovač, pak tam těch 8s možná dostaneš (s řidičem 75kg). Těch 80-120 se měří jinak. V-boxem to berou při zrychlení z 0-150... jen jako výsek z celku, né že 80 sešlápneš plyn a zmáčkneš stopky.

Editováno: , autor: petous22
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už měříš to z 80-120 tak bych jel pomaleji a šlápl ( třeba od 65)  na a stopky zapl v 80 a měřil.. to už bude nafoukané turbem a nebude prodleva ...  Aspoň já jsem to tak zkoušel , ale s 96 kw 200Nm verzí a to pružné zrychlení mám stejné jak ty 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, sheep-master napsal:

Problém je vtom, že 0-100 je tragické. Pokusů bylo mraky a nikdy jsem to nenatlačil pod 10,5s.

To je na auto s váhou 1310kg a 128kw bída, když to porovnám dle videí na youtube s ostatními 1.5 nebo staršími 1,4 tak to prostě jede jako verze co mají 90kw a 200nm...

Spíš ti to jede jako s 1.0 tsi. 

Někde byl článek kde se na udávané časy nemohli taky dostat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reklamovat se da cokoliv. Ale dockat se v tomto pripade uznani reklamace? Pochybuji.

U spotreby budou tvrdit, ze je to stylem jizdy. A u zrychleni vybavou, pneumatikami, palivem, necistotami na silnici, protivetrem, hmotnosti ridice (?).......... Proste se vymluvi na furu tezko prokazatelnych veci.

Nerikam, ze se to prokazat neda, ale bude to narocne. Casove, financne i na nervy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Joker 85 napsal:

Jestli bylo auto vyrobené v tom to roce tak za mě 1.5tsi nemá 128kw ani ve snu.

Právě proto sem vlákno založil protože 128kw to dle měření ani pocitu nemá. 

Svět motorů naměřili dokonce 132kw. Ale možná stejně blbě... 

Editováno: , autor: sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 21. 11. 2019 na 22:44, sheep-master napsal:

Právě proto sem vlákno založil protože 128kw to dle měření ani pocitu nemá. 

Svět motorů naměřili dokonce 132kw. Ale možná stejně blbě... 

Odpověděl už evidentně znáš. 

Za mě ty motory mají max 120kw. Jinak to je cca 115/118kw. Automobilka je ráda a zpochybňovat to samozřejmě nebude a majitelé jsou hrdý a šťastný že mají něco víc. A spokojený jsou všichni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Joker 85 napsal:

A spokojený jsou všichni. 

Já teda spokojený nejsem a asi nikdy spokojený nebudu. Jede to jak slabsi verze, rozdíl od 1.0tsi je prakticky neznatelny. Na YouTube pokud si zadáte 1.5tsi 0-100 to všem jede lépe. Kecka o pár příspěvků výše naměřil se slabší verzí 9,5s! 

 

Jinak mám změřenou dynamiku i na o 4kg lehčích a uzsich zimních kolech. Rozdíl dělá přesně 1s

 

225/40 R18 performance = 20,7kg
0-100 = 11s
80-120 = 7s (na trojku) 

 

205/55 R16 plecháče = 16,7kg
0-100 = 10s
80-120 = 6s (na trojku)

 

Stále přemýšlím proč to moje auto má tak příšerné zrychlení kdy 1.5 jede prakticky jako 1.0. To by mě zajímalo jak ten motor soudruzi dojebali...

Editováno: , autor: sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se sešly zrovna blbé výrobní tolerance. Ne všechny motory jsou stejné, deklarovaný výkon mají, ale tolerance je na spodní hranici, takže nemají ty u koncernu klasické koně navíc.

Taky jsem měl v okolí 1.4 16V 55kW, kdy jedna jela jak z praku, druhá lemra lína obě zajeté stejným řidičem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...