Publikováno Listopad 19, 20195 r Zdravím místní odborníky a ladiče. Nechal jsem si cca před 14-ti dny u svého auta s motorem 1.5TSI 110kw@250nm změřit výkon na Jarově, protože se mi nezdála a stále nezdá dynamika 0-100 = 11s (v papírech 8,3s) a 80-120 na trojku = 7s což je prostě bída. Podobná koncernová auta dle videí na youtube jedou prostě lépe. Výsledek měření je 128kw, nicméně když jsem se o problematiku měření začal více zajímat vyrojili se následující pochybnosti, které mi nikdo nebyl doteď schopen objasnit. Z měření mám takový pocit, hlavně se na nic se neptat, rychle změřit a jet pryč. Většina odpovědí technika byla, že se na to nikdo ještě neptal, že neví. 1) Měření je zkresleno tím, že měřili na pátý převodový stupeň, který má poměr 0,86,. Že by se mělo měřit na převodový stupeň nejblíže 1 což je u mého auta čtvrtý s poměrem 1,03. V odkazu níže kde měřil Leona 1.4TSI diesel power probíhalo měření právě na čtvrtý převodový stupeň:https://autobible.euro.cz/seat-leon-1-4-tsi-act-v-dlouhodobem-testu-jak-je-na-tom-s-vykonem 2) Dále, že bylo měřeno v režimu 4x4 (dle technika prý lepší, protože nehlásí chybu ESP a ABS když se točí zadní kola) Proč dieselpower měřil jako předokolku? 3) Nikdo mi nedokázal vysvětlit extrémní ztrátu výkonu 43,5kw na kole (Leon na měření diesel power ztráta pouze 25kw) Pravděpodobně souvisí s měřením jako 4x4 nebo mám zadřené ložisko. 4) chybí první údaj - korigovaný výkon Po zabřednutí do této problematiky mám pocit, že jsem za 2200Kč dostal na Jarově papír, se kterým si můžu vytřít zadek. Myslel jsem si, že jsou odborníci, když tam měří i svět motorů, ale asi jsme se spletl...
Listopad 19, 20195 r No podle těchto parametrů by to s tím krouťákem mělo letět jak vítr. Jak to měřili? Měli vyplé ESP, režim S? To samé máš mít když zkoušíš akceleraci, ale 11s je strašný rozdíl. To už můžeš regulérně reklamovat.
Listopad 19, 20195 r Autor Ano ESP vypnuté respektive omezené co to jde, režim sport dokonce 257nm ale pozdější náběh, prakticky i reálné neznatelne rozdíl mezi normal a sport
Listopad 20, 20195 r Autor video zrychlení a pružnosti na youtube ZDE Upraveno Listopad 20, 20195 r od sheep-master
Listopad 20, 20195 r Zkus jemnější rozjezd bez hrabání a točit až těsně pod omezovač, pak tam těch 8s možná dostaneš (s řidičem 75kg). Těch 80-120 se měří jinak. V-boxem to berou při zrychlení z 0-150... jen jako výsek z celku, né že 80 sešlápneš plyn a zmáčkneš stopky. Upraveno Listopad 20, 20195 r od petous22 doplnění
Listopad 20, 20195 r Když už měříš to z 80-120 tak bych jel pomaleji a šlápl ( třeba od 65) na a stopky zapl v 80 a měřil.. to už bude nafoukané turbem a nebude prodleva ... Aspoň já jsem to tak zkoušel , ale s 96 kw 200Nm verzí a to pružné zrychlení mám stejné jak ty
Listopad 21, 20195 r Autor Problém je vtom, že 0-100 je tragické. Pokusů bylo mraky a nikdy jsem to nenatlačil pod 10,5s. To je na auto s váhou 1310kg a 128kw bída, když to porovnám dle videí na youtube s ostatními 1.5 nebo staršími 1,4 tak to prostě jede jako verze co mají 90kw a 200nm...
Listopad 21, 20195 r Reklamuj, pokud máš vše origo, nic jinyho ti nezbývá. Nerozporuj výkon, ale akceleraci a pružné zrychlení jako nedostatečné, podle tvého měření máš odchylku více jak 25%
Listopad 21, 20195 r před 4 hodinami, sheep-master napsal: Problém je vtom, že 0-100 je tragické. Pokusů bylo mraky a nikdy jsem to nenatlačil pod 10,5s. To je na auto s váhou 1310kg a 128kw bída, když to porovnám dle videí na youtube s ostatními 1.5 nebo staršími 1,4 tak to prostě jede jako verze co mají 90kw a 200nm... Spíš ti to jede jako s 1.0 tsi. Někde byl článek kde se na udávané časy nemohli taky dostat.
Listopad 21, 20195 r https://www.auto.cz/skoda-karoq-1-0-tsi-vs-1-5-tsi-hleda-se-spravna-mira-119888 A pár aut se kvůli jinému výkonu už u koncernu vyreklamovalo. Upraveno Listopad 21, 20195 r od Joker 85
Listopad 21, 20195 r Autor No právě proto sem si nechal změřit výkon a s papírem 128kw jim tam před očima mávat nemůžu.
Listopad 21, 20195 r Jestli bylo auto vyrobené v tom to roce tak za mě 1.5tsi nemá 128kw ani ve snu. Reklamovat můžeš i zrychlení vozu, spotřebu atd atd.
Listopad 21, 20195 r Reklamovat se da cokoliv. Ale dockat se v tomto pripade uznani reklamace? Pochybuji. U spotreby budou tvrdit, ze je to stylem jizdy. A u zrychleni vybavou, pneumatikami, palivem, necistotami na silnici, protivetrem, hmotnosti ridice (?).......... Proste se vymluvi na furu tezko prokazatelnych veci. Nerikam, ze se to prokazat neda, ale bude to narocne. Casove, financne i na nervy.
Listopad 21, 20195 r A co třeba začít tím, že si necháš nahrát v autorizáku nový SW motoru? Hodně lidí to řešilo z hlediska špatných (skákavých rozjezdů), ale pak si chválili i lepší reakci na plyn a větší "živost"auta.
Listopad 21, 20195 r Autor Nový soft už mám, pocitově se se to zlepšilo, ale je to jen pocit, měření je měření ?
Listopad 21, 20195 r Tak jsem ze srandy zkusil ( bez tréningu rozjezdu) kolik mam z 0-100 a bylo to 9,5s Leon 96kw kola 205/55/16 zimáky ... Měřeno pomocí škodovacké aplikace :-) :-)
Listopad 21, 20195 r Autor před 2 hodinami, Joker 85 napsal: Jestli bylo auto vyrobené v tom to roce tak za mě 1.5tsi nemá 128kw ani ve snu. Právě proto sem vlákno založil protože 128kw to dle měření ani pocitu nemá. Svět motorů naměřili dokonce 132kw. Ale možná stejně blbě... Upraveno Listopad 21, 20195 r od sheep-master
Listopad 21, 20195 r Autor Před hodinou, kecka napsal: Měřeno pomocí škodovacké aplikace :-) :-) Jaká konkrétní appka? Já to meril přes appku torque pro
Prosinec 2, 20195 r V 21. 11. 2019 na 22:44, sheep-master napsal: Právě proto sem vlákno založil protože 128kw to dle měření ani pocitu nemá. Svět motorů naměřili dokonce 132kw. Ale možná stejně blbě... Odpověděl už evidentně znáš. Za mě ty motory mají max 120kw. Jinak to je cca 115/118kw. Automobilka je ráda a zpochybňovat to samozřejmě nebude a majitelé jsou hrdý a šťastný že mají něco víc. A spokojený jsou všichni.
Prosinec 2, 20195 r Autor Před hodinou, Joker 85 napsal: A spokojený jsou všichni. Já teda spokojený nejsem a asi nikdy spokojený nebudu. Jede to jak slabsi verze, rozdíl od 1.0tsi je prakticky neznatelny. Na YouTube pokud si zadáte 1.5tsi 0-100 to všem jede lépe. Kecka o pár příspěvků výše naměřil se slabší verzí 9,5s! Jinak mám změřenou dynamiku i na o 4kg lehčích a uzsich zimních kolech. Rozdíl dělá přesně 1s 225/40 R18 performance = 20,7kg 0-100 = 11s 80-120 = 7s (na trojku) 205/55 R16 plecháče = 16,7kg 0-100 = 10s 80-120 = 6s (na trojku) Stále přemýšlím proč to moje auto má tak příšerné zrychlení kdy 1.5 jede prakticky jako 1.0. To by mě zajímalo jak ten motor soudruzi dojebali... Upraveno Prosinec 2, 20195 r od sheep-master
Prosinec 2, 20195 r Možná se sešly zrovna blbé výrobní tolerance. Ne všechny motory jsou stejné, deklarovaný výkon mají, ale tolerance je na spodní hranici, takže nemají ty u koncernu klasické koně navíc. Taky jsem měl v okolí 1.4 16V 55kW, kdy jedna jela jak z praku, druhá lemra lína obě zajeté stejným řidičem.
Prosinec 2, 20195 r Nejvíc je divný že není jediný kdo se na hodnoty dynamiky udávané výrobcem nikdy nedostane.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.