Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Prosím o radu, motor se po chvili jizdy začne přehřívat a netopit, při vyměně termostatu beze změny. Tak sem vymontoval termostat a skusil sem nechat pruchod uplně otevřen- a vse je v normálu pochopytelně delší doba než se zahřeje a když dojde k 90° tak už drží teplotu a vše v normálu. Takže co jsem zjistil? Kdyby byla nefunkčni vodni pumpa držela by vodu a motor se dal přehřival i bez termostatu? Co je tedy špatně že termostat neotevře ? V servise mi nic moc neřekli diag. Bez zavad voda se nestraci ani olej. 

Upraveno od Pawouk
Upraven název tématu.

nový termostat ještě neznamená funkční termostat

  • Autor
před 4 hodinami, Wittmann napsal:

nový termostat ještě neznamená funkční termostat

Ano také sem si myslel, koupil sem hned druhý, oba kvalitní Mahle. Ale pořád to samé. Je možné že bych na termostat blbě nasadil tu přírubu a on se neotevřel ? Když se v te urcite teplote stáhne ta pružina a on otevře, přiruba by neměla mit vliv aby zustal zavřený říkám si nebo se pletu ? ?‍♂️?‍♂️ 

Kontrola vodní pumpy (možný poškození oběžného kola) asi není od věci, ale pravděpodobně bude fouklý těsnění pod hlavou.

  • Autor
V 22. 12. 2019 na 22:30, Jarda-k napsal:

Kontrola vodní pumpy (možný poškození oběžného kola) asi není od věci, ale pravděpodobně bude fouklý těsnění pod hlavou.

Děkuji za info. Tak hold skusím udělat vodní pumpu s rozvodama a když problém setrvá tak to asi bohužel směrovat k tomu těsnění. Jelikož neni emulze na vičku a nic se nestrácí tak doufám že to muže bejt ta pumpa. Ale je to opravdu zajimavé že když sem zkoušel jezdit uplně bez termostatu s volným průchodem tak teplota krasne max 90° a auto i normalne topilo. Nasadím termostat zpět a hned to vaří a netopí 

Z výfuku nevychází žádný kouř? Tím více by to ukazovalo na těsnění hlavy.

Jde o to, že 90° teploměr ukazuje už když reálná teplota motoru je od 70° výše. Znamená to tedy, že motor bez termostatu nedosáhne teploty kdy se začne vada těsnění projevovat i když budík ukazuje 90°. 

 

V prvopočátku se poškozený těsnění pod hlavou začne projevovat tak, že při normální klidné jízdě motor normálně topí, ale jak se mu naloží, tak topit přestane a systém se začne tlakovat.

 

Jak je ta slabá hadička do expanzky, jde přes ní za chodu motoru chladící kapalina zpět do expanzky? Zkus udělat pokus. Při ohřátým motoru (s namontovaným termostatem) stáhni tu slabou hadičku z expanzky a něčím ji ucpi. Na ten náhubek na expanzce nasaď jinou delší hadičku a druhý konec ponoř do nádoby s vodou. Nastartuj motor a trochu ho potůruj. Pokud budou z té ponořené hadičky stále unikat bublinky, je těsnění KO.

  • 1 měsíc později...

Dobrý den,

mohu se zeptat, jak to dopadlo s tím těsněním. Mám velice podobný problém. Auto občas netopí a dvaktát se přehřálo. Po zvolnění jízdy teplota spadla. Jinek na teploměru stálých 90. Topení zlobí cca měsíc, ale přehřátí až teď.

Děkuji Jirka 

  • 6 měsíců později...

Zdravím, nevíte někdo co je to za problém když jedu trochu rychleji (120) začne mi stoupat teplota a musím zpomalit aby klesla na 90 a tak se to opakuje. Termostat? těsnění pod hlavou?

Mám 1,9 77kw díky za rady

Kamarad mel stejne priznaky u jine motorizace tedy a sekala se mu vodni pumpa. 

Ahoj, 

na kolik ti teplota vystoupa? 

 

Borci na RSach dosahují teploty klidně 120 °C v horkých dnech.

Já na svoji O3 2.0 tdi 100-110 °C taky bez problému. Je to zcela normální. 

Nepleť sem jiné motory. A dost pochybuji, že je normální, aby při rychlosti 120 km/h ukazoval teploměr chladící kapaliny hodnoty přes 90°C...

Jízdu zvolním vždy když si všimnu že teplota leze nahoru takže podle mě by vylezla až ke 130

 

před 35 minutami, Pawouk napsal:

Nepleť sem jiné motory. A dost pochybuji, že je normální, aby při rychlosti 120 km/h ukazoval teploměr chladící kapaliny hodnoty přes 90°C...

Neviděl jsem do jakého téma odpovídám, měl jsem za to, že dotyčný mysli teplotu oleje... Sory

Priznaky u meho prodane auta... 

jizda po dalnici v limitu, teplota vody do cerveneho, po poklesu rychlosti na 80 km sla teplota dolu. Dle technika se kousla vodni pumpa. Po vymene novy majitel jiz problem nikdy nemel. 

Normalne budik 90 stupnu neprelezl nikdy. 

 

Upraveno od Čečulák

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.