lookin52 Vloženo 20. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2019 Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo nějakou zkušenost s nastavením sklonu FullLED světlometů u F3 po FL. Našel jsem pouze pár příspěvků z října 2018 v tomto vlákně, ale nic, co by mi pomohlo. Pokud jedu sám, tak světla krásně svítí, ale pokud mám jednou za uherský rok plně naložené auto (5 lidí + něco v kufru), tak se mi zdá, že svítí na velmi krátkou vzdálenost. Vím že LEDky nemají kolečko pro nastavení sklonu a že by se měl sklon světel nastavovat automaticky podle zatížení vozidla, ale přijde mi, že to nefunguje ideálně. Napadlo mě, jestli se světla neseštelují jen při startu a když pak postupně přisedají další cestující, tak už se světla nenastavují, ale je to jen má domněnka. Stejný problém (jedu sám = parádně svítí, plné auto = nic moc světlo) pozoruji i u Passatu B8 (taky LEDky). Má s tímto někdo nějakou zkušenost? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Simply Clever Vloženo 31. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2019 V 20. 12. 2019 na 10:53, lookin52 napsal: Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo nějakou zkušenost s nastavením sklonu FullLED světlometů u F3 po FL. Našel jsem pouze pár příspěvků z října 2018 v tomto vlákně, ale nic, co by mi pomohlo. Pokud jedu sám, tak světla krásně svítí, ale pokud mám jednou za uherský rok plně naložené auto (5 lidí + něco v kufru), tak se mi zdá, že svítí na velmi krátkou vzdálenost. Vím že LEDky nemají kolečko pro nastavení sklonu a že by se měl sklon světel nastavovat automaticky podle zatížení vozidla, ale přijde mi, že to nefunguje ideálně. Napadlo mě, jestli se světla neseštelují jen při startu a když pak postupně přisedají další cestující, tak už se světla nenastavují, ale je to jen má domněnka. Stejný problém (jedu sám = parádně svítí, plné auto = nic moc světlo) pozoruji i u Passatu B8 (taky LEDky). Má s tímto někdo nějakou zkušenost? Díky Tohle je typická neřest koncernových LED. Na Octavii se to podařilo částečně eliminovat asi od třetího updatu firmwaru světel. Já se ptal v létě, zdali už je nějaký vydán i na Fabii, ale zatím prý nebyl k dispozici. Scala má ten samý problém, nový Superb s LED to dělá taky. Soudruzi vždy něco vymyslí, ale software vždy zůstane daleko za očekáváním. Prostě to nedokáže udržet tu horní hranu svitu ve stabilní rovině, ale sklopí to ty světla abnormálně hodně. Světla se nastavují při startu a potom průběžně, když se zvýší zátěž zádě a ta poklesne. Vždy s menším zpožděním, na nerovnosti to pochopitelně nereaguje. Já mám navíc tmavý přechodový pruh mezi potkávacími a dálkovými světly. Zatím jsem nereklamoval, protože další dvě vystavené auta u dealera měla ten stejný problém. Je tedy otázka, jestli je to vada, nebo vlastnost. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo 1. leden 2020 Sdílet Vloženo 1. leden 2020 (editace) Neviem jak ostatne, ale S3 so zakladnymi LED svetlami ma manualne nastovanie sklonu svetlometov :) Editováno: 1. leden 2020, autor: deto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 1. leden 2020 Sdílet Vloženo 1. leden 2020 Ano, základní parabolové LED mají u Škodovky manuální nastavení sklonu. Vyšší verze s projektem mají nivelaci. Většinou problém s ostrým převodem světlo/tma mají v ty výkonnější s projektem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FCCID Vloženo 8. leden 2020 Sdílet Vloženo 8. leden 2020 Jak je známo Škoda Fabia 3 facelift dostala ve výbavě STYLE a Monte Carlo Bi-LED světlomety s funkcí přisvěcování při odbočování (Corner). Jedná se o statické LED světlomety bez natáčení do zatáček, pouze s nivelací tj. nastavení výšky podle zatížení. A Škoda opravdu nekecala a použila do Fabie a stejně tak i do Scale LED diody od firmy Osram. Složení světlometu: Low beam: potkávací světla, výkon 15W – skládá se ze 7mi LED Osram Oslon Black Flat - LUW HWQP High beam: dálková světla, výkon 17W – skládá se ze 5ti LED Osram Oslon Black Flat - LUW HWQP Corner light: přísvit do zatáček, výkon 6W – 1 LED, Osram Oslon Black Flat - KW H3L531.TE Směrové světlo: žárovka PWY24W DRL/POS: denní svícení/poziční světla, 12V 4/0,4W – výrobce a označení použitých LED se mě nepovedlo identifikovat. Dostalo se mě do ruk poškozené světlo z bouračky, takže koho zajímá co je uvnitř je tu několik fotek: Zarazilo mě, že LED diody pro potkávací a dálkové světlo nejsou narozdíl od LED diody pro přísvit do zatáčky na hliníkové DPS, ale pouze na klasické cuprexitové DPS, sice je to přišroubované k chladiči, ale i tak. No snad se to neupeče. Low beam: 15W - 7led - tj. cca 2,14W/led - tj. cca 240Lm/led - tj. světelný tok cca 1680Lm Měření na laboratorním zdroji: U=20,6V I=0,7A High beam: 17W - 5led - tj. 3,4W/led - tj. cca 330Lm/led - tj. světelný tok cca 1650Lm Měření na laboratorním zdroji: U=15,2V I=1,05A Corner light: 6W - 1led složená ze 3 čipů - tj. světelný tok cca 750Lm Měření na laboratorním zdroji: U=8,9V I=0,7A Uvedené hodnoty jsou pouze orientační. 2 4 9 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. leden 2020 Sdílet Vloženo 8. leden 2020 Díky za rozbor a fotky. Mohl bych pár otázek? Je ve světle nějaký aktivní větrák, nebo je vše řešeno pasivně? Výkon a světelný tok jsi měřil na nějakém fotometru/integrátoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FCCID Vloženo 9. leden 2020 Sdílet Vloženo 9. leden 2020 Žádné aktivní chlazení se uvnitř nenachází, ve světle jsou uzavřeny jen ty chladiče co jsou na fotkách. Světelný tok je pouze orientační a nejsou zde započítány ztráty na optikách a čočce. Vycházel jsem pouze z datasheetu LED, grafů a měření tady. Nikdo neví jaký výkonový Bin LED je osazen, při proudu 1A to může být světelný tok na LED od min.280Lm až max.450Lm, takže rozdíl je velký viz. datasheet kolonka Brightness Groups. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 9. leden 2020 Sdílet Vloženo 9. leden 2020 Pěkný rozbor [emoji1360]To je jasné, že není aktivní chlazení/ventilace není to žádná hi-tech technologie a mlží se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 @FCCID Díky, mě právě nešlo dohromady to napájení a udávaný výkon Citovat Low beam: 15W - 7led - tj. cca 2,14W/led - tj. cca 240Lm/led - tj. světelný tok cca 1680Lm Měření na laboratorním zdroji: U=20,6V I=0,7A Tedy příkon 20.6*0.7 = 14.42W, což při typické účinnosti LED (kolem 45%) dává něco kolem 6.5W výkonu, proto jsem se ptal, odkaz prostuduji :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FCCID Vloženo 10. leden 2020 Sdílet Vloženo 10. leden 2020 LED diody jsou zapojeny do série 7 a 5 proto takové napětí. V řídící elektronice je zřejmě step-up měnič, nebo něco na ten způsob. 4x je tam osazen TLD5098 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Simply Clever Vloženo 19. Únor 2020 Sdílet Vloženo 19. Únor 2020 U těch Bi-LED evidentně nelze nastavit paprsek mezi potkávacími a dálkovými LED. Prostě je to uděláno napevno. Jeden z uživatelů už to světlo rozebral viz odkaz níže. Jedině zkusit reklamovat a vyměnit celá světla. Otázkou je, zdali tak špatně vyrábí všechna, nebo je to jen výjimka. https://forum.skodahome.cz/topic/150053-bi-led-světlomety/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FCCID Vloženo 20. Únor 2020 Sdílet Vloženo 20. Únor 2020 Ano, u Bi LED nejde nastavit potkávací a dálkové zvlášť, pouze spolu. Co se týče reklamace, nemyslím si, že by měly být nějaké větší rozdíly mezi světly (Bi LED) Jedině snad porovnat naživo s jinou Fabií se stejnýma světlama, jestli tam bude rozdíl a pak reklamovat. Já už si zvykl, přechod tam nějaký prostě je, zkrátka je to daň za "levná" LED světla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra86cz Vloženo 27. Březen 2020 Sdílet Vloženo 27. Březen 2020 (editace) Ahoj, dlouho jsem zvažoval zda se do toho pouštět nebo né, ale vzhledem k tomu že situace tomu nějak nahrála a všechno je tak jak je jsem začal sbírat data pro překopání předních světel z před Face na Facelift LED. Zatím jsem ve fázi dlouhodobého testování a sbírání poznatků. Mám soupis dílů, veškeré informace ohledně schéma a zatím jedno LED světlo na testování. Jediné co mě docela vypeklo je to že s příchodem FL je trošku problém s kodováním v BCM (09) vše lze jen online a nelze zatím nijak ovlivnit. Otazka do pléna zda se někdo už zajímal o překopání předku na FL? Napadá mě jediný člověk ale zatím nic nového nezveřejnil. Testovací redukci i s CAN vedením mám, světlo oživím na tlumené, led pásek ale režim pouze parkovaček a směrovka funguje protože je mimo jednotku. Nejhorší je že světlo neovládá BCM ale jednotka AFS která je na CAN-E s BCM. Z AFS jsou CANy přimo do obou světel. Čekám až přijde jednotka AFS abych alespoň mohl trochu improvizovat. Cenově je to poměrně náročné ikdyž dá se to sehnat jako celý set L+P světla (6500Kč kus), jednotka AFS (2000Kč), snímač zatížení Z nápravy (1500Kč) a konektory cca 1000Kč. Otázka je zda se podaří před FL BCM přesvědčit aby ovládalo LED světla... Editováno: 27. Březen 2020, autor: ondra86cz 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 28. Březen 2020 Sdílet Vloženo 28. Březen 2020 moje zistenia?? niečo málo mám, ale zatiaľ je to na mŕtvom bode. štvú ma teraz iné veci a zákazky stoja..... Zoznam dielov: 1x - 1T0 907 503 - snímač zaťaženia alebo 1x - 6R0 941 273 B - čidlo úrovne s tyčovým ústrojenstvom 1x - 4B0 973 712 - konektor pre snímač zaťaženia, 4-pinovy 4x - 000 979 131 A - piny pre konektor snímača zaťaženia 1x - 7P6 907 357 E - RJ svetiel 2x - N 911 585 01 - plastový nit s čapom 1x - 7M3 972 726 B - konektor pre RJ svetiel, 26-pinovy 8x - 000 979 009 E - piny pre konektor riadiacej jednotky 2x - 3C0 973 737 - svorkovnica pre facelift svetlá, piny: 000 979 025, 000 979 026, 000 979 150, 000 979 151, 000 979 242, 000 979 255 1x - 6V1 941 015 F - predné Bi-LED svetlo 1x - 6V1 941 016 F - predné Bi-LED svetlo Poznámky: zmena zapojenia 3 nove kable pre kazde svetlo ? 2 stare na kazdom svetle sa nezapajaju ? nivelacia? skusit vyuzit povodne koliesko na nastavenie vysky? snimac zatazenia na zadnej naprave vľavo nivelacia na svetle je cez krokovy motor - vyuzit povodne koliesko? na ako principe funguje? namiesto nivelacie z naprvy pouzit ako zdroj signalu koliesko na nastavenie v interieri - prepojit namiesto snimaca na riadiacu jednotku (?!) riadiaca jednotka pre predne svetla, umiestnenie za schrankou spolujazdca nutna riadiaca jednotka pre spravnu funkciu a zapinanie svetiel Zapojenia: G76 - snímač zaťaženia: T4au/1 - čierno-fialový 0,35 mm - smer jednotka J754 - T26c/11 T4au/2 - šedo-červený 0,35 mm - smer jednotka J754 - T26c/10 T4au/4 - hnedo-modrý 0,35 mm - smer jednotka J754 - T26c/7 J754 - riadiaca jednotka: 55-Headlight Range: T26c/2 - oranžovo-šedý 0,35 mm - smer BCM - T76c/40 (CANH-E) T26c/3 - oranžovo-hnedý 0,35 mm - smer BCM - T76c/41 (CANL-E) T26c/4 - oranžovo-červený 0,35 mm - smer ????? (CANH) - smer svetlá + BCM ? T26c/5 - oranžovo-hnedý 0,35 mm - smer ????? (CANL) - smer svetlá + BCM ? T26c/7 - hnedo-modrý 0,35 mm - smer snímač G76 - T4au/4 T26c/10 - šedo-červený 0,35 mm - smer snímač G76 - T4au/2 T26c/11 - čierno-fialový 0,35 mm - smer snímač G76 - T4au/1 T26c/23 - šedo-čierny 0,5 mm - smer BCM T46b/22 T26c/24 - hnedo-zelený 0,5 mm - smer (svorka 31) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra86cz Vloženo 28. Březen 2020 Sdílet Vloženo 28. Březen 2020 (editace) Tak bez jednotky AFS se bohužel nebojedeš, vše se řeší po CAN-E se světly. Udělal jsem na zkoušku redukci z původního 10pin kabelu na 14pin, nicméně světlo po zapnutí hlavních světel provede autotest krokových motorů a rozsvítí se tlumené, ale kromě toho že svítí LED pásek stlumený se nedá nijak ovládat. Teď čekám na jednotku AFS až dorazí abych se mohl pustit hlouběji do experimentování. Pro názornost přikládám foto redukce. P.S.: Jinak dobrá zpráva je že FL má stejnou kapotu, blatníky, chladičovou stěnu a vlastně kromě nárazníku s maskou, rámečkem a světly je to všechno stejné. Zítra budu dávat dolů na R5 přední nárazník tak zkusím světlo napasovat ke kapotě a blatníku Editováno: 28. Březen 2020, autor: ondra86cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra86cz Vloženo 28. Březen 2020 Sdílet Vloženo 28. Březen 2020 (editace) Jinak pro názornost příkládám výřez schéma pro FL světla, pár věcí zůstává... ale nivelace je prostě po CAN sběrnici pozitivní je že napájení pro původní motory sklonu světlometů je ze stejné pozice (Z) pak zůstávájí kostry z pinů 5 a 7, směrovka je taktéž v režii BCM, napájení světla je taky z BCM ale přepnutí na dálkové je řešeno interně. Editováno: 28. Březen 2020, autor: ondra86cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 Ano, viem ze jednotku potrebujem. Skor som sa pohraval s myslienkou nahradit nivelaciu. Predsa len to bude len na principe merania odporu (prudu/napatia) podla posunu, teda zatazenia auta. Nejakundobubbybsa s tym dalo jazdit. O3FL napr. nema dynamicke nastavenie sklonu svetiel ak som dobre pochopil a nevadi to nicomu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra86cz Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 (editace) Pokud se budeme bavit o tom že nebude potřeba z vnějšku zásah do světel tak to prostě nejde. Vše je řešeno komunikací světel a jednotky AFS po CAN sběrnici. Na druhou stranu proč si dělat potíže s vývojem něčeho co je už dávno funguje za pomocí jednotky Jinak číslo dílu: Jednotka AFS - 7P6 907 357 E Z00 (cena nového dílu 5828Kč / starší kolem 1500-2000Kč) Svorkovnice jednotky - 7M3 972 726 B (cena 140Kč) jinak u snímače zatížení bych volil 6R0 941 273 B z důvodu toho že je to set včetně držáků a stínícího plechu výfuku který jde v jeho těsné blízkosti. Editováno: 29. Březen 2020, autor: ondra86cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 On asi myslí jen nahradit to čidlo na nápravě. Každému je jasná, že povel dálkovému by musel jinak složitě posílat pomocí zápisu do CAN sběrnice vlastní vyrobenou jednotkou a to instalace 7P6 jednotky s vlastně vyrobenou náhradou čidla nápravy je mnohem snazší a rozumnější řešení.....samozřejmě, že pro jednotky 7P6 potřebuje správná data + pro jednotky ve světlech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 Presne tak. Jednotku vynechavat nechcem, len samotne cidlo. Aspon docasne ak to nebude fungovat podla predstav Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 (editace) Fungovat to musí stejně jako u auta z výroby. Max kontrola zda jednotka vezme v kódování v bytu 02 přičíst hex 06...a dát nakódovat. Editováno: 29. Březen 2020, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra86cz Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 Důvod proč rovnou nenatáhnout tři dráty dozadu? Podle mě je to jednodušší než experimentovat zvlášť když čidlo je bez slevy za 3500Kč nové a nebo za 1500Kč starší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 Rozumím tomu dobře, že LED světla mají příkon v součtu pro potkávací a dálková světla 32W, zatímco u klasických bixenonů je to 35W a u low-xenonů 25W? Čekal jsem, že budou LEDky méně náročné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FCCID Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Ano píšou to na světle 15 a17 Watů, ale záleží, kolik světla leze ze světlometu, resp. jaká intenzita osvětlení je před vozidlem při LED, bixenon či xenon? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lookin52 Vloženo 18. Květen 2020 Autor Sdílet Vloženo 18. Květen 2020 V 20. 12. 2019 na 10:53, lookin52 napsal: Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo nějakou zkušenost s nastavením sklonu FullLED světlometů u F3 po FL. Našel jsem pouze pár příspěvků z října 2018 v tomto vlákně, ale nic, co by mi pomohlo. Pokud jedu sám, tak světla krásně svítí, ale pokud mám jednou za uherský rok plně naložené auto (5 lidí + něco v kufru), tak se mi zdá, že svítí na velmi krátkou vzdálenost. Vím že LEDky nemají kolečko pro nastavení sklonu a že by se měl sklon světel nastavovat automaticky podle zatížení vozidla, ale přijde mi, že to nefunguje ideálně. Napadlo mě, jestli se světla neseštelují jen při startu a když pak postupně přisedají další cestující, tak už se světla nenastavují, ale je to jen má domněnka. Stejný problém (jedu sám = parádně svítí, plné auto = nic moc světlo) pozoruji i u Passatu B8 (taky LEDky). Má s tímto někdo nějakou zkušenost? Díky Ahoj, před časem jsem položil tento dotaz ohledně FullLED světlometů. Dnes jsem byl v servise a řekl jsem jim, ať se podívají na nastavení světel, že jsou s nimi problémy (viz. citovaný příspěvek). Bylo mi řečeno, že je technik seřídil, tak jsem je hned jak zapadlo slunce vyzkoušel. A musím říci paráda, super, opravdu posun k lepšímu. Naložil jsem plné auto lidí a jel vyzkoušet. Dosvit světel byl o mnoho lepší. Pak jsem všechny vysadil a vyzkoušel, jak světla svítí, když jedu sám (to je nejčastěji). Zde je také viditelné zlepší dosvitu světel. Dokonce se i hodně eliminoval ostrý přechod mezi normálními a dálkovými světly. Tato úprava/oprava byla jako reklamace, takže za 0 Kč. Doporučuji všem, kteří můžou, aby si světla nechali seřídit. Pokud jsem to správně pochopil, tak je nový SW pouze pro modelový rok 2020. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.