Přejít na obsah

Vadný vstřik nebo ventily 2.0 TDI CR CFFB


Sicco

Doporučené příspěvky

Ahoj,

chci se zeptat zda by někdo z popisu dokázal aspoň trochu poradit, případně navézt k možnému řešení co dále. Jedná se o Superb 2.0 TDI CR CFFB. Závada se projevuje hned po startu kdy je slyšet takový cvrkot, není to klepání, není to kovové. Z studena je to slyšet méně, po ohřátí na provozní teplotu hodně zřetelně i v kabině. Frekvence klepání/cvrlikání se zvyšuje rovnoměrně s otáčkama motoru. Předpokládám, že pokud by to byly ventily tak se to projevuje hlavně za studena nebo ne? Změřil jsem odchylky vstřiků a za studena jsou do 1.0mg ale za tepla viz obrázek níže přes 1.5, při dalším měření i 1.72. Otázkou je, jestli je špatný první nebo čtvrtý vstřik? Nemůže to být i něčím jiným? Hledal jsem tu a mohla by to být i vačka, špatný tlak válce.. nerad bych dělal GO motoru jen tak pro nic.

Díky

 

vstřiky.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nic nestane po odpojení konektoru vstřiku za chodu, tak to mohu zkusit postupně na všech 4 vstřicích, protože jinak nedokážu říct jestli jsou to ventily nebo vstřiky. Měnil jsem na podzim čtvrtý, ale vadný má pry mít kladné hodnoty, že by byl taky špatný.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vadný má kladné hodnoty mínusové hodnoty jsou kompenzační. Když vstřik vyměníš pouze jeden musíš počkat něco přes 1000 km než se udělají adaptace do té doby může být chod motoru i jeho projev značně nestabilní.

Můžeš postupně odpojit všechny, problém je že po zapojení vstřiku zpět už ti vstřikovač zpět nenaběhne, musíš vypnout a zapnout motor, ale vím že 1.6 TDi umí udržet chod i na dva válce takže stačí restart jeden...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč reaguješ takhle? Pokud budu _vědět_, že je to rozpadlý zdvihátko, nebo vstřik, tak ho samozřejmě vyměním, ale kolega to nevěděl a zjišťoval co s tím je, takže v takovým případě mi dává smysl vyloučit nejjednodušší věci (přicpanej vstřik), než začnu rozebírat motor :)  ale zkoušel, nepomohlo, tak se jede dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, můžeš mě prosím kontaktovat emailem (ondrahal@seznam.cz) nebo na fb ? www.facebook.com/onasek   ... mam hodně podobné hodnoty vstřiků jako se tady řeší.. ikdyž několik let zpětně :) cvrkot mám taktéž... už si to nějak vyřešil ? :) myslím, že mi pomůže výměna komplet všech 4 vstřiků... rád bych poslal video, jestli to je totéž ? díky moc

 

video z jiného vozu, ale totožný "cvrkot" 

 

 

Editováno: , autor: Onasekkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano spravne.Tiez treba doplnit ze kvapaluna je nestlacitelna.Takze ak sa akoukolvek situaciou dostala do priestoru valca a piest ju stlacil posunul hodnoty a uz nemaju zmysel.

Tieto hodnoty ti pomozu ak mas auto od nova a pravidelne ich sledujes a vies ze tesnenie pod hlavou je ok alebo si ho neprehrial a kvapalina sa nedostala do valca.Takze jedine stolica.A kedze oni chcu zarobit tak 80 % pripadov je ze jeden vstrek je ko dva zrepasuju a jeden je ok.😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Onasekkk napsal:

Ahoj, můžeš mě prosím kontaktovat emailem (ondrahal@seznam.cz) nebo na fb ? www.facebook.com/onasek   ... mam hodně podobné hodnoty vstřiků jako se tady řeší.. ikdyž několik let zpětně :) cvrkot mám taktéž... už si to nějak vyřešil ? :) myslím, že mi pomůže výměna komplet všech 4 vstřiků... rád bych poslal video, jestli to je totéž ? díky moc

 

video z jiného vozu, ale totožný "cvrkot" 

 

 

Dělá mi to uplně to samé..

oktavia 3 2.0 tdi 110kw nevíte o co jde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Kristián Sojka napsal:

Dělá mi to uplně to samé..

oktavia 3 2.0 tdi 110kw nevíte o co jde?

https://www.youtube.com/watch?v=r6wKtSV44V0&list=LL&index=8

 

Tady borec uvádí, že mu byl vyměněn vstřik a je po problému... nicméně má najeto 80.000 km... když se vymění jeden, tak ta špatná hodnota přeskočí na druhý, takže při velkém nájezdu vyměnit rovnou všechny... alespon tak jsem to slyšel a i vypozoroval... takže to dělají vstřiky... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

mohu se taky připojit s dotazem? Mám jak již bylo napsáno nahoře taky CFFB a v 90% případů mi auto za studena (přes noc a déle) auto začne někdy jemně někdy trochu hlasitěji cvakat. Je to jen za studena. Když chladicí kapalina dosáhne 70°C, olej má 50°C tak cvakání ustane.

Nejdřív jsem podezříval hydroštely, protože vstřikovače byly venku na stolici a měly hodnoty v limitu. Nedalo mi to a šel jsem proměřovat lambdu, přepady, kompenzaci vstřiků a na něco jsem narazil a potřebuji radu.

 

Když jsou vstřiky na stolici, jsou prakticky zahřáté a vše OK. Když jsou v autě tak nejdřív studené a potom se zahřejí.

Když jsem měřil kompenzaci na vstřikovačích, tak vstřikovač č. 2 vykazuje hodnoty od 1,2 do 1,4 mg/str v plusu. První je okolo nuly a třetí a čtvrtý mají cca stejnou hodnotu v mínusu aby dorovnaly č. 2. - Auto cvaká

Když se motor zahřeje mají všechny cca stejnou hodnotu od -0,3 do +0,3 a auto necvaká.

 

A otázka zní. Může za to ten vstřikovač č.2? Než se zahřeje, že je s ním něco v nepořádku? Že je u konce životnosti?

Maj naběháno 250 tis. km. Chápu, že už mají dost nakrouceno, ale ptám se jen proto, abych nenechal dělat vstřiky, když by problém byl jinde.

 

Do oleje jsem nalil vymezovač hydroštelů, ale chování motoru se nezměnilo, tak jdu s diagnostikou dál.

 

Jinak motor táhne, necuká relativně dobrá spotřeba.

  • Jen nastartování provází černý viditelný kouř (koncovka je lehce očouzená, ale na SME korigovaný součinitel je 0,1, takže asi v rámci možností s DPF. 
  • Kolísání otáček
  • a už mi to i chcíplo

Toto vše zmizí asi po půl minutě, jen to cvakání vydrží do ohřátí auta (interval cvakání závislý na otáčkách motoru)

 

V příloze jsou obrázky studeného motoru, teplého motoru a výsledky testu ze stolice (testovací stolice na vstřiky)

 

Moc díky za konzultaci. V servisech ať už autorizovaných nebo garážích nemají čas se s tím takto babrat. 

 

Odkaz i na video.

https://www.youtube.com/watch?v=K5Ks2bo50w4

 

1662960742812.jpg

1662960742832.jpg

Test Injectors.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 30. 3. 2021 na 20:20, cosby napsal:

Hoši,při tech kilometrech jsou hodnoty ve VCDS naprostý nesmysl,protože setrvák je rozhodí tak,že nemá smysl na to brát zřetel..Jediný opravdový test je na stolici.

Toto vám potvrdí každý opravdový a trošku znalý mechanik.

Měl bych dotaz, je možný, že by ko setrvačník rozhodil po studeném startu korekce vstřiků tak moc, že by se auto nějaký čas  třáslo jako osika? Ptám se proto, že řeším problém vibrací po startu setrvák je určitě na výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpověď. Ještě bych měl, prosím, dotaz.

Chci zkontroovat přítomnost pilin v okruhu. Palivový filtr umím (zalít a odvzdušnit přes VCDS).

A ještě jsem našel video na kontrolu špon pod tlakovým regullátorem na vysokotlakém čerpadlu. viz https://www.youtube.com/watch?v=ZmcZq-JnQq4

Zdá se to znadné. Jen povolit dva šrouby. ALE když ten regulátor budu montovat zpět, musí se dělat něco speciálního? Zalít odvzdušnit?

 

MOc dík za připomínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...