frfr Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 Ahojte, na akych otackach jazdtievate - hlavne ti, co mate manual? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kelso Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 Ja mam sice DSG, ale teda jazdim 85% v rezime S, co znamena otazky sa drzia okolo 2000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sheep-master Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 Provozováním motoru dlouhodobě pod 2000 ot. si koledujes akorat o zakarbonovani a bude trpět i dvouhmota... Obecne jezdím po městě s manualem na trojku a pokreju tím rychlosti mezi 40-60kmh Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
frfr Vloženo 4. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 tiez prevazne jazdim podobne, dakujem :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 20. Duben 2020 Sdílet Vloženo 20. Duben 2020 (editace) Ahojte, chtěl jsem se zeptat, při jakých otáčkách jezdíte a řadíte? Řídíte se podle ukazatele řazení na displeji? (Zelená šipka mezi dvěma rychl. stupni) A jaký benzín tankujete? Já teď zkouším Natural EVO 100 plus od Molu, už asi pátou nádrž a zdá se mi auto trošku živější a klesla mi spotřeba cca o půl litru oproti obyč. Naturalu 95. Děkuji. Editováno: 20. Duben 2020, autor: Kolacek12 Chybky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Ukazatelem řazení r.stupňu se neřiď. Ty nemáš uši? Řaď podle toho, co ti říká motor. I když moc dnes není slyšet. To chce cit. Jak dlouho máš řidičák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Rádce na budíku ti poradí jak řadit s cílem snížit spotřebu. Ale za cenu pomalé destrukce motoru a pozdější velmi drahé opravy. Takže trochu citu, poslouchat motor. Když duní a vibruje, tak mu není dobře. Zahřátému motoru dopřej občas otáčky pod zátěží (výjezdy z obce, předjíždění, nájezd na dálnici, apod.). Prostě dej mu napít a nekoukej na kdejakou deci na spotřebě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Řidičák už mám skoro 30 let, ale takové auto s takovým motorem sem ještě neměl :) Právě že motor moc slyšet není, jezdím s muzikou, ale ještě nějakej cit mi zbyl, tak se snažím jezdit podle něj. Ale i když jedu třeba v dědině 50 na 4 RS, nepřipadá mi, že by se motor dusil nebo jinak protestoval, otáčky asi 1600 - 1700. A mimo dědinu 90 - 100 km/h na 6. RS, otáčky cca 2000. Dělám to špatně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Já tedy TSi nemám, ale řešíme jeho koupi, souhlasím s Kuchař7? Ve SM ( Pawouk to tady kdesi i skenoval) byla reportáž o downsizingu přímo s Mahle, který vyrábí písty, kliky, ojnice ap. Verdit byl že tyto oturbené malorážky jsou nezmary pokud se nezakarbonují nesmyslnou jízdou na spotřebu, nebo nepřetěžují akcelerací z nízkých otáček kdy jsou obrovské tlaky na kliku, píst a ojnici vlivem přeplňování, naopak neškodí jim dlouhodobé vytáčení, což potvrzuje i má zkušenost s 2.0TDi, když se točí nezasíra se a hezky pak letí s vynikající spotřebou což zase u 1.5TSi v octavii potvrzuje místní členka paní Velryb (mimo jiné profi okruhová závodnice). Osobně myslím že 2000 rpm je u benálu úplne minimum a hranice kdy motor nekarbonuje a je nadechnutý na zrychlení, ale 2500 rpm bude na odpich lepších a mimo jiné u 1.5TSi eliminuješ eco stupidní chod na 2 válce, který mě osobně od toho motoru trochu odrazuje. Tož tak?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 K tomu chodu na 2 válce - když udržuju jakoukoliv stálou rychlost (jen tak lehce lechtám plyn), ECO mi tam stejně skočí - ať je to při 40 nebo při 130 km/h, ale otáčky zůstanou stejné, nespadnou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Jasně, že nespadnou. Klikovka se točí pořád stejně, jen dva válce jedou bez paliva s otevřenými výfukovými ventily. Podle rádce řazení nejezdit, to je eko nesmysl. Jak padlo výše, ideálně otáčky 2000 a výše. TSI zvládné bez velkých protestů i 1500, ale dlouhodobý provoz v těchto otáčkách motoru nesvědčí. Je třeba se nebát občas poslat motor k omezovači - při kickdownu to dělá i DSG. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Len potom ci nestaci 1.0 85kw, tocit ju moze vzdy, a spotreba bude mensia ako vytocenej 1.5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 @Lancelot díky? @atlan takže s 1.5 budeme jezdit na 2-2.5tis/rpm a s 1.0 budeme jezdit jak když bude mít menší spotřebu?? Jestli stejně jako s 1.5 tak jsem si jist že spotřebě bude min stejná, nemluvím o dynamice. Tazatele výše zajímalo spektrum otáček ve kterém dochází k nejmenšímu namáhání a opotřebení. A na spotřebu serte, benzín na onu je za 22.50? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Ad 1.5 TSI a 1.0 TSI ve spotřebě. Při max zátěži bude lepší 1.5 TSI. Dálničních 180 v provozu - OIII 1.5 TSI 110 kW 7,5, FIII 1.0 TSI 70 KW 7,8l, s tím, že ta fabka jede furt na maximum. Ano, při ploužení na okreskách bude mít nižší spotřebu 1.0, ale není to nic závratného max půl deci, přiznám se, že je to pod mou rozlišovací schopnost. Chápu, že někdo to řeší. Doporučované otáčky se týkají TSI obecně, u toho litru to chce spíše těch 2000 ot. protože pod nima je mrtvý, navíc vibruje a vydává nehezký třívalcový zvuk. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 @LancelotMáš pravdu, předtím jsem měl Rapida 1.0 81 kW a s tím se pod 2k otáček jezdit nedalo, ale to jsem slyšel a cítil, motor se dusil. U 1.5 je to jiné. Není slyšet skoro nic, i když si zeslabím rádio. @xtrackJezdím skoro denně do práce, Hranice - Přerov, po okreskách, semtam po dálnici, spotřeba 4,5-5 l/6 l. Tam a zpátky cca 60 km. Jinak moc díky všem za odpovědi :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 Ještě bych měl jednu otázku: Jaký máte názor na aditiva v benzínu? Používáte je a myslíte, že opravdu mají nějaký "čistící" účinek na motor? Tak vlastně tři otázky..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 (editace) @Kolacek12 Zdravím do Hranic? Spotřebu máš myslím výbornou. @Lancelot díky za info o 1.0 vs 1.5. Co se týče aditiv osobně doporučuji VIF Super Benzín Aditiv. Ale tady bych aditiva moc neřešil nebo nás Pawouk zařízne? Aditiva se řeší zde: Editováno: 21. Duben 2020, autor: xtrack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 I když se bojíš karbonu, tak není důvod mít strach jet po městě na čtyřku 1700 ot někde po rovině., když budeš plyn jenom lechtat. Při potřebě zrychlení je k zabránění výše zmiňovanému zakarbonování potřeba podřadit, i když ten motor úplně v pohodě rozjedeš i z těch 1700 ot. na vyšší rychlostní stupeň bez nějakých vibrací nebo dunění. Alespoň moje 1.4 TSI 110 kW 250 Nm citelně táhne už od 1500 ot. i na vyšší rychlostní stupně (u 1.5 si tu už přesně nevybavuji, navíc jsem s ní jezdil ve spojení s DSG) - ono to pak svádí moc neřadit a roztahovat to z nízkých otáček na vyšší rychlostní stupně, kde pak údajně hrozí zakarbonování motoru. Aditiva viz odkaz, který dal kolega xtrack. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 @PawoukDíky, naprosto s tebou souhlasím, ze 4 (cca 1600 ot.) to na 5 úplně v pohodě roztáhnu a nemám pocit, že by motor nějak trpěl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 OT: Ohledně aditiv doporučuji pročíst http://vif.cz/faq/ Osobně tankuji pouze Verva100 - vzhledem k mému nízkému nájezdu rozdíl ceny neřeším. V případě paliv Benzina Verva 100 však už není další přídavek aditiv rentabilní, jelikož je aditivován na maximum účinků jednotlivých přísad. Verva100 neobsahuje klasický biolíh (řepku), ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 @@Kuchar7Já tankuji MOL EVO 100 plus, který obsahuje stejně jako Verva 100 místo bioethanolu ETBE. Taky už žádná aditiva nepřidávám. Rozdíl v ceně taky neřeším (na plné nádrři to dělá cca 150 Kč), i když za 6 měsíců mám najeto skoro 12k km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 14. Červen 2020 Sdílet Vloženo 14. Červen 2020 Pánové, mám na Vás otázku. Poslední dobou si všímám, že Scala nám na volnoběh třeba někdy po jízdě i 20km drží rovných 1000rpm, klima, světla = náročnější spotřebiče off. SS +reku off. Z toho jsou někdy zase otáčky cca 750-800rpm, jak po trase 20km tak i třeba 1km. Může se tedy zvýšenými otáčkami jednat o regeneraci GPF? Jak se to chová u Vás? Děkuji všem za reakci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 14. Červen 2020 Sdílet Vloženo 14. Červen 2020 U benzínu se filtr regeneruje při jízdě bez plynu nad 3000ot. Třeba na okresce z kopce. Do filtru se takto přivádí vzduch s kyslíkem (nespáleným) a bez paliva. Pokud motor netrápíš na spotřebu trvale nízkými otáčkami (a vím, že ty ne), tak se s regenerací nikdy na benzínu nesetkáš, probíhá průběžně. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Červen 2020 Sdílet Vloženo 14. Červen 2020 Nemáš pravdu, ty totiž víceméně popisuješ pasivní regeneraci. Nicméně výše popsané zvýšené volnoběžné otáčky u motorů s GPF na hodnotě 1000 znamenají probíhající aktivní regeneraci, řízení motoru může po tuto dobu vyřadit systémy ACT a S/S z provozu. Dokonce při stojícím vozidle a probíhající aktivní regeneraci mohou být volnoběžné otáčky až na hodnotě 1450, ale to už svítí kontrolka GPF. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Červen 2020 Sdílet Vloženo 14. Červen 2020 Ještě dodatek, k aktivní regeneraci dochází preventivně každých cca 2000 km bez ohledu na zaplnění GPF (aktivní regenerace se jinak standardně spouští pokud je vypočítaná hodnota zaplnění GPF nad cca 15%), zatímco pasivní regenerace probíhá prakticky neustále minimálně za podmínky teploty přes 600°C v GPF. Pokud neproběhne aktivní regenerace korektně a zaplnění filtru dosáhne stanovené hranice, rozsvítí se příslušná kontrolka a je nutné provést regeneraci jízdou. Jinak se toto děje standardně při zaplnění na 55%, kde je opět nutná regenerace jízdou dle pokynů v manuálu k vozidlu, při 70% už je nezbytná vynucená regenerace v servisu vyvolaná diagnostickou jednotkou a při 100% je filtr kaput. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.