Přejít na obsah

problém s přetékající karburací š100/110 32 difuzor


elvis78

Doporučené příspěvky

Zdravím,

měnil jsem olej, včera, auto stálo od podzima...první věc- do kartéru mi tekla AC pumpa, protože osička membrány byla vyčochtaná, to bych měl vyřešené. vzal jsem membránu z jiný pumpy.

Ale co mě trápí co to auto mám tak to kouří, ale ne po oleji, to znám...

problém  je přeplňující se karbec až to teče přepadem do difuzoru. to auto proto taky hulí. Když sejmu víčko, vytáhnu stříkačkama hladinu a naleju to zpátky do nádrže, pustím do karbce vzduch z kompresoru, abych viděl jestli ventilek propouští a plovákem je ovládán a je ovládán a zavírá i otevírá. funguje to nebo alespoň jsem o tom přesvěčen. Nastavím hladinu cca 1,9 cm od víka karbce, zavíčkuju, nastartuju auto nehulí ale za chvíli začne hulit a karbec se přeplňovat, už nevím co je špatně.
Prosím o radu. Těsnění víčka karbece je snad funkční ale jiný stejně nemám.

Mám doma dvoukomorovej karbec a ještě jedno víko, vyměním to za jednokomoru  kdyby se někommu nehodila.

Děkuju za pomoc

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ohledně potápění plováků bych "simuloval" funkci a sledoval případné potápění v nějaké průhledné nádobě. Ale myslím, že plováky byly plné, z nějaké pěny.

 

Ještě je možnost, že pumpa dává větší tlak než by měla a ventilek a plováky ho neudrží zavřený.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

Hundrtka odpočívá v pologaráži. Ještě jsem na to nekoukal ale plováček a jím ovládaný plíšek ventilku jsem seřizoval že nejdřív tam benzin nešel a pak když jo, tak se pak prostě nalil komplet.Dle příručky jsem koušel i šuplerou nastavovat ale je to jedno. Plováček je myslím mosazný, asi letovaný. Nezdálo se mi že vněm šplouchá.

Až bude jaro, budu to řešit i s vhodnou náhradou pneumatik a STK .

Díky za rady. zatím.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

hlásím že z hundrtem jsem nepostoupil. Plovák je naprosto v cajku, odvíčkovaný karbec když pumpuju palivo, tak jej normálně zavře.Plovák když potopím, tak vyskočí, nejdou žádné bublinky. Prostě plovákem to není, hladiu seřídit umim.Ale jakmile to zadekluju, nadlábnu, za minutu až dvě je přeplníno a teče to do sání i nětstností víka na  okolní plech pod karbecem. Leda že by tam byla nějaká miniaturní netěstnost a nejakým podtlakem by to tahalo benzin....nebo že by pumpa dávala moc? Nebo nevim už....mám na cestě karbec jinej a scháním opravnou sadu....marně.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nech běžet bez víčka na karburátoru, ať vidíš, co se am děje. Zavírací páka mezi plovákem a zavíracím ventilem je volná tak akorát, nevázne někde, nesetřepe se ke straně a nerhne o bok plovákové komory?? Nad hladinou by měl být tlak spojený s tlakem za filrem vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to pár let zpátky a houby si pamatuju, ale myslím že jo. Na 105 -120 a favoritech už byl ventil ve víčku tak tam to nešlo. Možná by bylo jistější to rozdráždit ještě s víčkem, přiraženým dvěma šrouby, a až to poběží, tak ho sundat. A bacha na oheň, i když, když tě karbec přetéká, tak hůř už být nemůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak z ničeho nic to neblafne. Ale pod karburátorem je výfukové potrubí a zapalovací svíčky a kabely hned vedle. Lepší počítat s horším a doufat v lepší než to podcenit a pak se tvářit překvapeně. Alespoň velkej mokrej hard mít po ruce a nedělat to v uzavřeném prostoru. Benzinové páry jsou sviňa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dáš. Já bych si vsadil na to, že se se zavírací páčka setřepe ke stěně komory a pak se nemůže pohybovat.

 

Ještě k čerpadu a zaplavování, když budeš držet páčku na ruční čerpání stlačenou dole, tak čerpadlo paliva nebude čerpat (membrána se nebude pohybovat nahoru, nahoru ji tlačí jen pružina).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže: bez víčka to chcípne!

Přišel mi jinej karbec- stav-použitý, ale. akcelerační pumpička jde krásně, celej jsem ho vymyl, vyfoukal.Hladinu na plováku stáhnu na minimum a děje se to samý jen s tím že tady těsní víko a teče to přepadem jen do sání. Tak že by jehlový ventil taky v loji a nebo ač pumpa? Tu jsem totiž měnil za nějakou protože tamta mi tekla a jinou membránu jsem neměl. Že by ac pumpa dávala moc?Jsem z toho docela smutnej

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to dost, že napíšeš. Už jsem se bál, že ses oflamboval. :-)

 

Je divný, že když pumpuješ ručně, tak ventil a plovák přívod zavřou. Ale v podstatě už jiná možnost, než že pumpa dává větší tlak, není. Pružina z té staré tě nezbyla? Tlak paliva je daný průměrem membrány a sílou pružiny. Menší průměr membrány nebo silnější pružina = větší tlak.

 

A nebo sehnat (vyrobit) jehlový ventil s menším průměrem díry, kterou přitéká palivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem našel, že se montovalo několik typů pump a u jednoho typu bylo uvedeno, že je nezáměnný.

 

S jehlovým ventilem by to byla taková improvizace. Myslel jsem např. díru zaletovat (zapájet cínovou pájkou) a pak tam udělat menší díru. Ale musí být akorát, když bude malá, tak nebude stíhat přitékat palivo při maximální spotřebě, když bude velká, tak tlak od čerpadla přetlačí tlak (sílu) od plováku a ventil nebude těsnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci se pouště do pájení, nikdy jsem o tom neslyšel ale dneska jsem opakoval pokus. Seřídil jsem hladinu, při pumpování ručne ventil při dosažení hladiny zavře. Zadělám, motor s timhle karbecem šlape na první otočení, akceleračka dává krásně. No ale zase....to samý zaplavení za pár chvil...všiml jsem si když otáčím bohatostí směsi tak to při zašroubování kape hodně, když ji vytočím tak málo, a asi to teče jinudy. První fotka je už po otevření přeplaveného karburátoru, druhá fotka už to teče na klapku, třetí fotka po nastravení hladiny již při zavřeném jehláči.

IMG_20210628_085458 (1).jpg

IMG_20210628_085413 (1).jpg

IMG_20210628_084205 (1).jpg

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, víš co jsem taky zjistil, že mám opět naředěný olej benzinem, pumpa šla ven, no a protýká na druhou stranu do bloku. A jsem si už téměř jist, že je to jehláčem, když jsem viděl jak se to celý natřásá tak ten jehláč to asi nedává. Ale nemám vhodný trubkový nástavec na vyndání...nemám nic.

IMG_20210628_113353.jpg

IMG_20210628_113443.jpg

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem pokročil našel jsem původní pumpu která je ze stovky a ne ze 120 a když jsem jí nasadil na hadičky a pumpoval tak dávala evidentně méně a hlavně mi nekapala z druhé strany do ruky a nejsem schopný říct která z těch membrán je původní protože ani jedna najednou nemá vůli každopádně musím pořídit náhradní membrány a musím pořídit jehlový ventily do foroty a taky těsnění víka karburátoru. Po nasazení teto benzinové pumpy jsem tak nějak seřídil motor na ucho a musím říct že před tím jsem měl zaplavený karbec takže prostě na klapce byla kalaba a teď je klapka krásně Suchá takže tamta pumpa dávala strašně moc a ten jehlový ventil to neudržel. Uvidím jak to teď půjde nastartovat studený protože tahle pumpa chvíli jí trvá než se chytne.

Dýmivost motoru se změnila teď 100 nehulí při akceleraci černý dým ale jenom šedý smrad špatně Spáleného benzínu a je to možná tím neředěným olejem protože kdyby to žral olej tak to bude smrdět úplně jinak

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upss, tak znova.

 

Gratuluji. Jak jsem psal dříve, tlak dělá pružina pod membránou, tak to nějak nakombinuj, starou pružinu do nového čerpadla. Jestli čerpadlo špatně nasávalo (padala hladina z hadiček do nádrže), tak to můžou dělat jen ventilky ve víčku. Na papírové těsnění bych se vyprdnul a použil něco moderního, nějaký silikon na motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...