Přejít na obsah

Mytí auta


Celestis

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

včera jsem poprvé umýval a voskoval nové auto cca půl roku staré.

Auto jsem nejdříve opláchl vodou, potom umyl šamponem a nakonec navoskoval.

Bohužel jsem na umývání použil klasickou houbu a i přes důkladné opláchnutí vodou, na autě zůstaly drobné zrnka prachu, které se nachytaly na houbu a lak jsem si nejspíš lehce poškrábal.

 

Tyto malé škrábance jdou vidět jen na přímem slunci a jen pod určitým ůhlem. Z toho usuzuji že nejsou nijak hluboké.

Chci se zeptat, jak moc jsem laku ublížil a jestli to může mít podstatný vliv an jeho životnost?

 

Při nanášení vosku jsem si také všimnul, že na kapotě auta mám oděrku nějspíše od kamínku. Na laku je nejspíše nějaký druh tenké folie a právě ta v tom místě chybí. Lak vypadá nepoškozen. Chci se zeptat, jestli existuje něco an ošetření tohoto místa, popřípadě jestli je dobré se něčemu vyvarovat, aby se folie v tomto místě v budoucnu dále neloupala.

 

Díky

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laku jsi neublížil, to je normální. Lak nebo plasty stačí přejet hadrem a jsou tam ty mikroškrábance viditelné pod ostrým světlem. Pokud by ti to moc vadilo, tak dej 10 000Kč nějakému detailerovi, on ti to na chvíli zaleští. Za rok max dva už to stejně řešit nebudeš.

Tenká fólie tam není, to bude čirý vrchní lak. Taky bych neřešil, obvykle neopravená nedokonalost vypadá lépe než zpackaná oprava.

Editováno: , autor: Kuchar7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto bez mikro škrábanců je možná z výroby. Už v rámci předprodejní přípravy se auto myje a řada dealerství používá portálové myčky. 

 

V minulosti jsem se setkal také s tím, že někteří zákazníci nechtěli, aby se auto v rámci přípravy mylo, chtěli si to udělat sami.

 

Základem dobrého mytí je dvou(troj)kýblová metoda a několik mycích hub. I tak je ale velká šance, že mikro škrábance vzniknou.

 

Jak bylo psáno výše, doporučuji auto svěřit odborníkovi a pokud ti na laku opravdu záleží, nechej si aplikovat keramickou ochranu laku, případně auto potáhni transparentní folií. Jiná cesta de facto není.

 

Já myju auto co nejšetrněji dokážu, dávám si opravdu záležet, a stejně se drobným škrábancům neubráním, je to trochu boj s větrnými mlýny. :-)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Životnost hrotit nemusíš, většina aut nezná nic jiného než kartáčovou myčku, což je z pohledu údržby laku vražda, a taky to jezdí. Ale příště houbu nepoužívej a vem si dva kyblíky. Té "folii" se říká clear coat a je to bezbarvý lak. V Rusku dávají na kapotu různé plastové a textilní šílenosti, aby ji ochránili, ale to není zrovna estetické.

 

Bezkontaktní myčku používám na údržbové mytí a nanesení tekutého vosku, když jsem líný to dělat ručně, ale aspoň ta, co je u nás, na nic víc nestačí. Hlavně tam umývám podvozek, chladič atd.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezkontaktni mycka sice auto neposkrabe, ale taky auto dokonale neumeje. Zustane na lakz takovy film ktery bezproblemu sundate prejetim prstem ale wapka to nesplachne ani mikropraskem ani akt. Penou. U houby je problem ze bordel taha po povrchu laku kdez to rukavice z mikrovlakna je nataha do vlaken a nejezdis sni po laku (i rukavice z tesca je lepsi jak molitanova houba) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Já na mytí používám nejdříve  jenom tekoucí vodu a smetáček (tolik nepoškrábe jako houba). Potom kyblík s autošamponem a zase smetáček. Opláchnu a nechám oschnout. Po oschnutí nanáším od Sonax tvrdý vosk cca 2x ročně. Jinak již oplachuji jenom tekoucí vodou podle potřeby. A  moje 15letá A3 má červený lak jako nový... Nyní čekám na nové auto, tak nevím jestli mám začít zase tím tvrdým voskem od Sonaxu. Nechci cpát do auta zbytečné peníze za různá leštidla. Napište svoji zkušenost. Dík

Editováno: , autor: provit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj strejda měl v 70tých letech petrojejovou modrou škodu 1000 MB. Nikdy nepoužil šampon nebo leštěnku. Vždy jenom vodu, kterou setřel jelenicí. Chrom pokaždé také setřel tzv. jelenicí i po dešti. Spodek auta stříkl olejem a projel se po prašné cestě :). Garážoval v dřevené garáži - průvan. Když ho táta od něj kupoval v 80tých letech. Tak bylo jak nové. Ale to byla jiná doba auto bylo členem rodiny. Nyní je to spotřební věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, provit napsal:

Já na mytí používám nejdříve  jenom tekoucí vodu a smetáček (tolik nepoškrábe jako houba). Potom kyblík s autošamponem a zase smetáček. Opláchnu a nechám oschnout. Po oschnutí nanáším od Sonax tvrdý vosk cca 2x ročně. Jinak již oplachuji jenom tekoucí vodou podle potřeby. A  moje 15letá A3 má červený lak jako nový... Nyní čekám na nové auto, tak nevím jestli mám začít zase tím tvrdým voskem od Sonaxu. Nechci cpát do auta zbytečné peníze za různá leštidla. Napište svoji zkušenost. Dík

Lak na 15 rocnom aute sa neda absolutne porovnavat s terajsim.Tak isto aj starostlivost on dnes je uplne ina,narocnejsia.Dnes uz sa ani o laku hovorit neda...to je fakt iba ozaj tenulinke nic,takzu urco bacha iba cista voda a jelenica.To je za par umyti po laku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja vzdycky kdyz je auto spinavy tak vezmu smirgl a cele auto obrousim a znovu nalakuju..... To si delate srandu s tim smetackem ze je lak po 15 letech takoveho dreni jako novej ?. Tak jestli to auto je jak rikate jako clen rodiny na kterym nikimu nezalezi, tak se smetackem pokracujte ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem ze staré školy. Když jsem měl ještě 120 GLS, tak ve Světě motorů to propagovali, jako nejšetrnější mytí. :) Jasně, že smeták musí být pod proudem vody, nebo ten nandaný na hadici. Pořád lepší jak houba nebo hadr. Sice mám Wapku, ale tam mám strach o gumová těsnění. Tou dělám jenom traktory :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sto bodov pre @ČudlR :D

Už keď porovnám odolnosť laku Roomster 2006 vs. Octavia 2018, je to markantný rozdiel - smerom k horšiemu... 

Takže u mňa: veľké pranie = wap + napeňovač + Autoglym Polar blast (aktívna pena) + Polar wash (šampón) + Polar seal (sealant) + poriadna rukavica + dve vedrá + fúkač lístia a poriadny sušiaci uterák... 

malé pranie: wap + Carbon collective Lusso (šampón) + poriadna rukavica + dve vedrá + fúkač lístia a poriadny sušiaci uterák... 

Tvrdé srandy typu Fusso wax sú pre mňa, keďže nemám kryté státie, prakticky nepoužiteľné... 

Predtým som mal Škodu 100 - tú bolo možné (pritiahnuté za vlasy) vyčistiť aj ryžákom... Ale tá nebola streknutá eko water-based sračkou, všakže?

Takže porovnávať tu laky v rozsahu desaťročí je úplne mimo mísu, pánové... 

 

Za mňa, šudlite si auto trebárs drôtenou kefou, ale nedrístajte o tom, že to stačí... V dnešnej dobe to už nestačí, bohužiaľ... 

 

Editováno: , autor: stafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavne treba takova "setrna" kartacova mycka udela ze superba v cerny perletovy metle sedivou polomatnou.barvu. Dokonce bych to u taxikarskych aut prirovnal tomu ze bych vzal 2000 smirgl pod vodou a vypadalo by to uplne stejne jako po xtym myti kartacema. Ale jako jak rikal kolega mejte si cim chce, ale kvali tech laku ted je mizerna a to ze ten lak je porad hezkej pri takovym myti vam neverim ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, k tej čiernej by vedel povedať niečo @beuticek, tomu to našťastie pekne rozleštili...

Cez víkend som pucoval čiernu Oktávku kamarátovi, ktorý chodil pravidelne na kartáčovú myčku - ten mal ale plošne zbrúsenú (hlavne stred) strechu, na niektorých miestach až na základnú farbu, rozleštenie nepomohlo, takže som mu odporučil lakovňu... 

Že sa vám to po voskovaní pekne leskne, ešte neznamená že je to ok... 

 

A ešte ma napadlo: pochybujem, že vosk vydrží bez ujmy to drhnutie kefou alebo špongiou, takže verím, že si tie káry voskujete po každom umytí a nie len 2x do roka, lebo v opačnom prípade je to na prd... 

Editováno: , autor: stafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak by mal niekto záujem dozvedieť sa viac, na youtube to má pekne spracované a vysvetlené napr. PanTheOrganizer alebo ChrisFix. 

Keci o tom, aké je to náročné a drahé event. o otrokoch auta nie sú vôbec na mieste... 

Venovať hodinu času každé 2-4 týždne pri nákladoch 2-4 €/umytie nie je ani drahé ani otrocké... Skôr je to o možnostiach (chápem) alebo pohodlnosti (nechápem)... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...