Přejít na obsah

Spojka Citigo


CitiGo

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

No tak mam cca 3 tydny novou lamelu na zaruku, nastesti asi 14 dni pred servisem vyslo TPIcko ze se ma menit i pritlacak, kamarad co to delal rikal ze byla od predchoziho majitele spojka pekne zrasovana ... Ted jde vse plynule, razeni super, uz nemam problem tam dat zpatecku ( predtim to byla opravdu uz bida ). Vibrace a hluk na volnobeh ustal. ALE to posrani cvakani pri razeni nahoru  - hlavne z 2. na 3. tam porad je ... je troku tissi, ale je ... Jde to eliminovat ( drive skoro neslo ) tak ze radim pomalu a hlavne spojku poustim pomalicku a jemnoucce ... pak je to ok bez svaknuti ... ale kdo ma nervy pokazde poustet spojku 3 vteriny ze ... ale kdyz jezdim klasika kudlu a radim/poustim spojku rychle, pak to cvakne ... bavil jsem se tim kamaradem, rikal ze tu novou spojku vypigloval, ze tam bude nejak vule v prevodovce a ze to nejde resit ... tak uz na to kaslu... NOva spojka je, auto jezdi ... dame vice muziku aby nebylo slyset cvaknuti :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, mám Citigo 4/2014, mám rovnaký problém s hlukom na voľnobehu, po vyšlapnuti spojky hluk prestane.

Auto už nemám v záruke, preto už auto nedávam servisovať do autorizovaného servisu.

Môj mechanik s týmto ešte nemá skúsenosť, viete mi teda poradiť, čo mu dať vymeniť? Či ložisko v prevodovke, ak ano, tak ktoré. Alebo to teda spôsobuje lamela, alebo pritlačak.

 

Ďakujem za každú odpoveď, určite to do budúcna pomôže viacerým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by mít jistotu, co ten rámus dělá. Co takhle zajet do autorizáku a zeptat se, co to dělá a co to stojí opravit? (jakože máš zájem :) i když v našem bejvalym autorizáku poraděj i jen tak...)

 

No a když už se bude měnit lamela spojky (ta vzhledem k její nevelké životnosti každopádně), vřele bych doporučil hned na nové lamele nechat vyměnit - přenýtovat obložení, to originál z organických materiálů (proto to při jen trošku delším prokluzu smrdí jak kafilérka a proto se předčasně opotřebovává) hodit do popelnice a nechat nanýtovat HD obložení (nebo obložení ze spékaných kovů i když to prej, jak ču na netu, sice vydrží, ale ohobluje přítlačák i setrvák...) + vyvážení (proto bych to nedělal na koleně i když i přípravek na vyvážení lze vyrobit...) = vznikne mnohem odolnější "sportovní" lamela.

Toto doporučení výměny obložení za odolnější pochází od mechanika, závodníka a bývalého zkušebního jezdce ŠA, kterej problém s lamelama řešil na různých autech takto x-krát a vždy úspěšně - jaký konkrétní materiál obložení mu tam dávali nevim, ale firmy, co renovujou lamely obvykle dokážou poradit, doporučit. On konkrétně to dával někam do fy Ferodo Štajner Kolomuty, ale od tý doby se tam prej měnil majitel...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyjo to není špatnej nápad @Sir_Jarek. Akorát vím, že se uvádí životnost spojky 60-80 tisíc km. Dle servisních záznamů u mě nebyla měněná za prvního majitele (toť VW operativní leasing 3roky a 73tkm). Nyní spolu máme 124 tisíc a spojka sice po chladný noci párkrát škubne ale neprokluzuje. Teda mimo to jakej to dělá bordel při volnoběhu na N. Takže se ptám - je to možný, nebo už musela být měněná? Provoz Praha a 1x týdně výlet někam za město (třeba Vary).

 

@KikoBa Mně ten hluk vadí taky, ale jestli spojka neprokluzuje tak bych to prostě neřešil. Startovat musíš se spojkou, ujedeš tak 10 semaforů, kde tu spojku podržíš (částečně ze zvyku kvůli startstopu - studený motor) a pak už to nebude dělat. Vždycky jen rána když vyřadíš a pustíš spojku. :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U spojky vždycky dost záleží na řidiči. Někomu spojka přežije auto, jinej jí oddělá po pár desítkách tisíc.

Na Apíkovi spojku, vědom si jejích slabin, vesměs šetřim - pokud to nepotřebuju někde odpálit z křižovatky, což neni často. Takže spíš takový rozjezdy jak se starou Oktávkou (myslim tu z 60-tých let), tzn. málo plynu, málo otáček, naložim až když je zcela puštěná.

 

Takže podle mě to možný je - že je ještě origo. Nějakej menší hluk bych taky neřešil (zvlášť po zkušenostech jiných, že po výměně je to stejný nebo brzo stejný).

 

Mě se třeba docela nelíbí hluk převodovky - hlavně u dvojky v nižších otáčkách při popojíždění s málo plynem slyšim hluk jejího ozubení, což v 21.stl... (to nedělala ani ta Octa z 60-tých let) (škoda že tam nedávaj MQ 200 jako do Jihoamerické verze up!-a). Ale na funkci převodovky to nemá vliv a při běžných jízdních režimech nic slyšet neni, takže nějaká reklamace eventuální s výměnou převodovky za stejnou nebo horší se zbatečným rozvrtáváním jinak dobrýho auta nepřipadá v úvahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Tak se taky přidávám do klubu špatně řešené spojky. Moje Citigo (08/2015), jak se teď ochladilo, bez vyšláplé spojky na neutrál mlátí tak nahlas, že si toho všimla i manželka. Zvažuji další postup, ale vidím to na reklamaci. Ještě že mám prodlouženou záruku. Určitě to souvisí s teplotou. V létě to mlátilo potichoučku, teď už je to docela síla. Auto má najeto pouze 22 tis. km. Jestli to dělalo od novoty nevím, auto mám od letošního léta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně na Up!ovi spojka s klesající teplotou začala tak jako poškubávat, prvních pár záběrů, pak je to všechno OK. Že by se hlásila o výměnu po 134tkm? Jinak to mlácení mám samozřejmě taky, ale prostě... Jede. A Start Stop to na křižovatce umlčí. Jenže je to 2013, takže si ji můžu tak akorát nechat vyměnit. Nějaký tipy, jakou koupit, aby to ten zvuk nedělalo? Tohle vlákno jsem četl, ale mám smíšené pocity :lol: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pridavam dnesni zkusenost. V prosinci byla reklamovana spojka, kdy servis rekl na zaklade info ze Skoda-Auto, ze to je lamela. V te dobe auto v zaruce. Vime, jak to bylo, nebylo. Nakonec nejaka lamela byla dana do obehu, ale stale to nevyresila. Na dotaz servisu do SA jim bylo odpovezeno, ze je to vlastnost, ne vada. Ted uz vozidlo po zaruce. Chci to odstranit, kdy cekam, zda SA vymeni lamelu a pujde to na kulanci??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

http://www.oemepc.com/skoda/part_single/catalog/sk/markt/CZ/modell/CIT/year/2016/drive_standart/727/hg_ug/141/subcategory/141010/part_id/0/lang/t

 

Položka 1 a 2

 

Pokud by existovaly nějaké novější verze, tak nejlíp by to mohli vědět v autorizáku ŠA nebo VW

__________________________________________________

 

Co mě překvapilo je to, že přítlačák (víko spojky - pozice 2) se montoval i na Romster, F2 a Rapid s 1,2HTP (stačí kliknout na číslo dílu a vyjede tabulka výskytu u jiných koncernových modelů) a nikdy jsem neslyšel (třeba jsem nedával pozor), že by s nim měli majitelé zmíněných HTPéček problém.

 

1,2HTP má ovšem jinou lamelu - jiné č. dílu - takže myslim, že zakopanej pes je v up!/Citigo/Mii lamele (která mimochodem kvůli nekvalitnímu obložení při sebemenšim prokluzu smrdí jak kafilérka).

No, kdyby do Cíga pasovala lamela z HTP... ale třeba nepasuje

 

Každopádně s origo Citigo lamelou doporučuju (sám bych udělal):

V 30. 9. 2017 na 23:46, Sir_Jarek napsal:

No a když už se bude měnit lamela spojky (ta vzhledem k její nevelké životnosti každopádně), vřele bych doporučil hned na nové lamele nechat vyměnit - přenýtovat obložení, to originál z organických materiálů (proto to při jen trošku delším prokluzu smrdí jak kafilérka a proto se předčasně opotřebovává) hodit do popelnice a nechat nanýtovat HD obložení (nebo obložení ze spékaných kovů i když to prej, jak ču na netu, sice vydrží, ale ohobluje přítlačák i setrvák...) + vyvážení (proto bych to nedělal na koleně i když i přípravek na vyvážení lze vyrobit...) = vznikne mnohem odolnější "sportovní" lamela.

Toto doporučení výměny obložení za odolnější pochází od mechanika, závodníka a bývalého zkušebního jezdce ŠA, kterej problém s lamelama řešil na různých autech takto x-krát a vždy úspěšně - jaký konkrétní materiál obložení mu tam dávali nevim, ale firmy, co renovujou lamely obvykle dokážou poradit, doporučit. On konkrétně to dával někam do fy Ferodo Štajner Kolomuty, ale od tý doby se tam prej měnil majitel...

__________________________________________________

 

https://www.autodily-hh.cz/viko-spojky-190-mm

 

https://www.autodily-hh.cz/spojka-kompletni-sada-1-0-sachs?carId=15989

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V ‎26‎.‎7‎.‎2016 na 0:17, Sir_Jarek napsal:

Jak tak s Apíkem jezdím, napadá mě, že to předčasné opotřebování lamely spojky nemusí být spojkou samotnou - poddimenzováním - nýbrž že příčina by mohla být v softwaru motoru, který neskutečně pomalu ubírá a padá z otáček jak kdyby tam byl setrvák z kombajnu (dělá se to kvůli emisím - aby se vypláchl zbytek paliva před sacími ventily po ubrání plynu) - a tudíž spojka dostává pořádnou kuřbu při každém nezpomaleném přeřazení nahoru - i s poctivě puštěným plynem si auto při puštění spojky cukne dopředu. Zejména při vytočení nad 3000 ot/min je to katastrofa - kolikrát vyloženě čekám (a očima tlačim ručičku otáčkoměru), až padnou otáčky. Kdo na to kašle, hobluje spojku - zejména pak asi hlavně městské služebáky trpí.

 

Díky, konečně jsem našel odpověď na mou otázku. Proč tak dlouho padají otáčky při vytočení a následné potvrzení mé teorie a rychlejším opotřebení lamely. Já osobně už jsem se považoval za pako, co neumí se spojkou... Při ostřejší jízdě jsem se naučil prostě chvíli při řazení čekat, ale nevím jestli tím zas nedostává na frak jiná část?

Editováno: , autor: party_boy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele jenom trochu OT - já se svým Upem udělal za rok cca 65tkm na drsným (rozuměj rychlým) městským provozu (+20tkm dálnice) a během nájezdu cca 70-150tkm ta spojka je furt ve stejným stavu. Na nějaký čekání jsem kašlal, prostě zařadím a pustím spojku (tudíž stáhnu otáčky spojkou). A ta spojka byla pomalu na výměnu, ale ve 150-160tkm bych řekl, že má právo.

 

Jinak jiná část neumím posoudit, lidi mě strašili, ale nic se mi nerozbilo... Já sám většinou stojím na světlech tak, že mám zařazenou jedničku a držím spojku lol 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct. Máme to ve flotile jako služebáky a ten rozptyl výměn byl fakt velkej a snad jen u jednoho se neměnila po celou dobu leasingu. Já v řijnu dostal úplně fungl, má to najeto 25 tisíc a mam pocit, že ten záběr je trochu jinde než u novoty, což se mi zdá brzo. A to se k tomu docela chovám, na rozdíl od toho minulýho, co jsem po někom dostal. Minulá se dožila 135ti, možná by ještě jeden servisní interval snesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj kolegové.
Autíčko máme doma jenom chvilku, jezdí pěkně ale neskutečně mě irituje to pomalé padání z otáček při řazení. Jezdím s auty přes 30 let ale s tímto autem to vypadá jak kdybych byl těsně před závěrečnými v autoškole. Vyřešil jste to někdo přehráním softwaru nebo mi poraďte jak mám řadit z otáček někde kolem 5 tisíc - nechat spadnout otáčky nebo to zadusit spojkou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj mám nově koupené Citigo 44kw. Chci se zeptat uživatelů stejného motoru, jak Vám zabírá spojka. Mám pocit že mi vypne až skoro nahoře, nicméně na to, aby už byla hotová má auto najeto jen 2 roky a 11.500 km Máte to ve svých vozech stejně? Je možné že to je charakteristikou a nastavením převodovky k motoru, nebo Vám spojka zabírá v cca v půlce? Díky moc za info. Případně zavzdušněná spojka? Je to možné? Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...