Přejít na obsah

Nerovnoměrně opotřebená pneu na jednom kole


Shaarky

Doporučené příspěvky

Veľké pneu na české auto. 

Robíte z toho lietadlo a je to väčšia octavia na rovnakom podvozku. 

Trieska to na dierach, je to hlučné od podvozku, vrzga to na každej jame a vy tam ešte zbytočne dávate 19ky. 

A fukate to na 2,7 tlak podľa štítku a to koleso skáče ako na trampolíne. 

R17 max. s tlakom max 2,1...

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kola jsou original, rozmer je jako primarni v technicaku .. 

neni to hlucne ani to netriska ... 

 

a muzu dat samozrejme nejake jine alterativni disky ... 

 

tlak si nejsem uplne jisty. vzdycky koukam u vsech aut na stitky, ale myslim, ze je tam 2,3 ...

(nefoukam ECO tlak)

 

myslim ale, ze ses uplne mimo tema a ten povzdech je zbytecny.

 

 

zpet: prosim. vy z tech, co mate problemy s vnitrkem pneu.

jaky mate zpusob jizdy? jezdite na pohodu? nebo rychleji. co zatacky? 

 

na zimnich mi to nedela. stejny rozmer. ale jezdim vyrazne opatrneji - zimni guma klouze a nedrzi ... (a bocnice se drive borti)

v lete jezdim dost dynamicky. zatacky rychle. nemuze to byt duvod? 

normlane se pri rychlejsi jizde sjizdi vnejsky. ale kdovi, co se deje s geometrii pri agresivnejsim zpusobu jizdy ...

pak by to slo mozna vyresit jinymi silentbloky apod, ...

 

to jsou jen takove nastrely. kdybyste cokoliv meli, nasli, vedeli, dejte prosim vedet ... 

diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečti si co jsem psal v mém předchozim příspěvku, potvrdilo mi to dosť lidi (z praxe), to široké kolo se prostě v zatáčkách neodvaluje jak má celou svoji styčnou plochou protože se kolo výkladní ven, což je dáno geometriií řízení tedy zaklonem/odklonem rejdoveho čepu atp. Áno štýl jízdy to podtrhuje, ale moc s tím nic nenadeláš, holt úděl širokých kol. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze resit jedine 17'' kola?? s 215 gumama?

protoze 18'' jsou stejne siroka ... (235) ... a disk ma stejnou sirku i ET ...

 

urcite nemam nastudovano, jak se chova geometrie pod zatezi v zatackach .. zatim jsem to nepotreboval a u vsech aut to fungovalo ... :(

nedovedu si predstavit, jak se mi vnejsi kolo pri zatezi odvaluje na 2cm vnitrku gumy, kdyz se oprira o vnejsek ...

ale .. jak jsem psal. moje spatna predstavivost a moje neznalosti .. :( 

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

R18 a R19 maji pro auto naprosto totozne "vnejsi" rozmery ... 

 

jak to tedy muze mit vliv?

 

(nechci byt rypavy ani se jakkoliv hadat .. jen se ptam tech, co tomu rozumi lepe nebo je neco napadne ... moc dekuji !!! )

 

predpokladam, ze se bavime o

235/40R19 

235/45R18

 

oboje disky 8'' a ET 44 ...

 

(nebo .. alespon ja nic jineho na danem prumeru disku v technicaku nemam)

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neřešil bych to, jak tu někdo pěkně psal, kdo má na opici, musí mít i na banány... holt daň za pěkně vypadající kola na drahém autě, nedovedu si představit L&K se 17" koly a to ani v zimě, nehledě na to, že jak tu psal hamoun, protože jako základní kola kola jsou v TP kola 235/45 R18

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, hamoun napsal:

R18 a R19 maji pro auto naprosto totozne "vnejsi" rozmery ... 

 

jak to tedy muze mit vliv?

 

(nechci byt rypavy ani se jakkoliv hadat .. jen se ptam tech, co tomu rozumi lepe nebo je neco napadne ... moc dekuji !!! )

 

profil pneumatiky? R18 je 45 a R19 je 40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Môj osobný názor je, že máš vysoký tlak a ta obrovská pneu skáče celý čas po ceste. Pozerám, že máš DCC takže tam to je menej badateľné. Skus ísť s tlakom dole. R19 okrem výzoru nemá žiadnu inu výhodu oproti R18, rozumiem ze R17 ma 215mm pneu a niekomu sa to zdá málo a preto ich nechce.

L&K neznamená nič, neviem prečo z toho robia Česi modlu, ved to nemá ani pozdĺžne nastaviteľné opierky hlavy. 

P. S. 90% Superbov s R19 vidím ma čínskych pneu, katastrofa. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tvůj názor poněkud kulhá.. 

ojeté kraje – podhuštěná pneumatika, nízký tlak

ojetý střed – vysoký tlak, přehuštěná pneumatika

nepravidelně ojetá pneumatika, ojetý jeden kraj – špatně seřízená geometrie

zubatá pneu“, šikmo sjeté jednotlivé bloky, „oskákaná pneu“ – špatné nefunkční tlumiče

probržděná pneumatika“ – sjeté jedno místo – ploška – při intenzivním brždění

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, hamoun napsal:

R18 a R19 maji pro auto naprosto totozne "vnejsi" rozmery ... 

 

jak to tedy muze mit vliv?

 

(nechci byt rypavy ani se jakkoliv hadat .. jen se ptam tech, co tomu rozumi lepe nebo je neco napadne ... moc dekuji !!! )

 

predpokladam, ze se bavime o

235/40R19 

235/45R18

 

oboje disky 8'' a ET 44 ...

 

(nebo .. alespon ja nic jineho na danem prumeru disku v technicaku nemam)

 

19tka ma ale disk siroky 9",18tka 8"....Takze zimna bude viac rozcapena,mozno preto....aj ked presne to mam ja leto zima a problem s 19tkou nemam a to odjazdena uz 3tia sezona

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@guest100 zakladni kola mam v technicaku 19''

18 a 17 jsou alternativy ...

 

@Patrik1971 18 i 19'' kola maji v technicaku STEJNE siroky disk 8''

obouva se na ne stejne sirkoka pneu .. neni duvod davat sirsi ...

sam mam urcite 8'' disk.

tudiz je to na aute z hlediska vnejsich rozmeru stejne ...

 

@guest100 myslite nekdo, ze 1 cm na vzsce bocnice fakt udela rozdil?? pri zachovani vnejsich rozmeru?

tzn. ze guma samotna ma tak jine chovani, ze se neojede 2cm vnitrniho kraje ?

 

no .. opice a banany ...

bezne mi gumy - letni - vydrzi 15-20tkm. sezonu.

bude 5-7tkm ok? kdyz v te dobe bude vnitrek blizky nule??

to neni o opotrebeni .. to je o zniceni ... presne, jak pise @stamar

nemam problem vymenit ramena, cepy, silenbloky za jine, vedouci k lepsimu chovani na silnici a udrzeni chovani auta v situacich, kdy "nici gumy"...

 

 

@cayc ta penu je na vnitrku sjeta rovnomerne cela. neni oskakana ... jen pro doplneni. tlak mam ten minimalni. jezdim prevazne sam. 

u 17'' gum budu mit problem s bocnicemi. jsou vysoke ... pneu se bude v zatacce kroutit a "ojedu vnejsi bocnici" ...  

 

ted jsem mel S001, jak uz jsem psal, ale chci na auto pneu s vyrazne tuzsimi boky. da se pak lepe cist, co se pod koly deje. proto to resim. nekoupim gumy za 25tkc,abych je menil 2x do roka .. to radeji pak "obyc" bridgestone-conti-michelin ...

 

doplnuji: foukam na 2,5bar ... 

18 a 17 se foukaji na 2,4baru (teda podle vicka)

(eco je +0,3baru)

 

moc diky za diskuzi a napady ...

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi o tom píšou u těchto dvou gum nejčastěji, protože to jsou gumy, které jsou tam první z výroby. Takže se to řeší nejvíce. 

 

Ja chtěl právě směrovat jinam. Ty typy gum, cos poslal, mi nevyhovují.

Chtěl jsem Yokohama A052 Advan ....

Mám k tomu důvody, vím o výhodách i nevýhodách. Prosím bez komentářů o výběru. K tomu je tu jiné téma.

Není to o šetření. Jsou dražší než to, co doporučuješ ...

 

Jenže k tomu potřebuju, aby to bylo v pořádku ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, hamoun napsal:

@guest100 zakladni kola mam v technicaku 19''

18 a 17 jsou alternativy ...

 

@Patrik1971 18 i 19'' kola maji v technicaku STEJNE siroky disk 8''

obouva se na ne stejne sirkoka pneu .. neni duvod davat sirsi ...

sam mam urcite 8'' disk.

tudiz je to na aute z hlediska vnejsich rozmeru stejne ...

 

@guest100 myslite nekdo, ze 1 cm na vzsce bocnice fakt udela rozdil?? pri zachovani vnejsich rozmeru?

tzn. ze guma samotna ma tak jine chovani, ze se neojede 2cm vnitrniho kraje ?

 

no .. opice a banany ...

bezne mi gumy - letni - vydrzi 15-20tkm. sezonu.

bude 5-7tkm ok? kdyz v te dobe bude vnitrek blizky nule??

to neni o opotrebeni .. to je o zniceni ... presne, jak pise @stamar

nemam problem vymenit ramena, cepy, silenbloky za jine, vedouci k lepsimu chovani na silnici a udrzeni chovani auta v situacich, kdy "nici gumy"...

 

 

@cayc ta penu je na vnitrku sjeta rovnomerne cela. neni oskakana ... jen pro doplneni. tlak mam ten minimalni. jezdim prevazne sam. 

u 17'' gum budu mit problem s bocnicemi. jsou vysoke ... pneu se bude v zatacce kroutit a "ojedu vnejsi bocnici" ...  

 

ted jsem mel S001, jak uz jsem psal, ale chci na auto pneu s vyrazne tuzsimi boky. da se pak lepe cist, co se pod koly deje. proto to resim. nekoupim gumy za 25tkc,abych je menil 2x do roka .. to radeji pak "obyc" bridgestone-conti-michelin ...

 

doplnuji: foukam na 2,5bar ... 

18 a 17 se foukaji na 2,4baru (teda podle vicka)

(eco je +0,3baru)

 

moc diky za diskuzi a napady ...

 

Mas na aute podla foto tusim 19tky Supernova,ak dobre vidim......takze asi klame tvoj technicak,lebo 19tka od Skody pre Superba ma vzdy sirku disku 9palcov

Koleso z ľahkej zliatiny SUPERNOVA 19" pre SUPERB III | Hliníkové disky | Kolesá a disky | Pre vaše vozidlo | Katalóg | Slovenská republika (skoda-auto.sk)

Mam uz druheho Superba,predtym 4kolka 2015 v dizly odjazdenych 60 000km,teraz predokolka 2019 v benzine doteraz odjazdenych 52000km,letne predtym Pirelli,teraz boli Bridgestone a su opat Pirelli,fukam na tej najnizsej povolenej 2,2 a ziadny problem s nerovnomernym opotrebenim.

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

21 hours ago, guest100 said:

to široké kolo se prostě v zatáčkách neodvaluje jak má celou svoji styčnou plochou protože se kolo výkladní ven, což je dáno geometriií řízení tedy zaklonem/odklonem rejdoveho čepu atp. Áno štýl jízdy to podtrhuje,

Kolik procent, či spíše promile času jede tohle auto zatáčkou, že dochází k tomuto stavu? Proč je to jen na jednom kole a ne na obou? Ze všech zatáček na světě mi to vychází 50/50 levé/pravé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, bouchy napsal:

Kolik procent, či spíše promile času jede tohle auto zatáčkou, že dochází k tomuto stavu? Proč je to jen na jednom kole a ne na obou? Ze všech zatáček na světě mi to vychází 50/50 levé/pravé.

 

já to mám na obou stejně. já vím, že vlákno začalo s jednou, ale pak psali další o dvou předních. tak jsem se připojil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, p2p napsal:

Resite blbosti... Je spatna geometrie... nebo zkrizene auto... :)

 

geometrii jsem posílal ... je ok.

jak udělá zkřížené auto sjeti dvou předních gum na vnitřní straně? 

 

jasne. resime blbosti ... neresil bych, kdybych mel pricinu :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Bubaq napsal:

Nemusí to být ani jedno ani druhé. Viz zde:

 

 

 

ty zadni silenbloky prednich ramen necham pri dalsim servisu zkontrolovat  a pripadne vymenit. 

menil jsem je nekolikrat i na sharanu a servis je "pozna", az kdyz prasknou (to uz to v rizeni poznam i ja ... ) 

 

superb ma rizeni zatim presne ... ale pokud jsou vymackane a pod zatezi "udelaji rozbihavost", muze to byt ono ... !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...