springb Vloženo 21. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 Rapid 1.0 TSI 81kW mám jeden a pol roka, najazdené asi 16 000 km . S autom som celkom spokojný po všetkých stránkach ak mi niečo naozaj vadí tak to je radenie z prvého prevodového stupňa do druhého, ľudovo povedané z jednotky do dvojky. Som presvedčený, že jednotka od dvojky je veľmi špatne odstupňovaná, zle nadväzuje resp. dvojka ako taká mi príde veľmi zle navrhnutá. Konkrétne situácie. Pohýnam sa do kopca na jednotku a dvojka sa nechce chytiť, po preradení proste nevládze. Dobre, keď je motor zohriaty tak na jednotku tomu vytnem na štyri tisíc a potom sa už tá dvojka nejako chytí, ale keď je studený motor tak ako to mám urobiť? Točiť cez 4 000? Druhá veľmi častá situácia. Blížim sa ku križovatke z vedľajšej cesty a chcem vyjsť na hlavnú. Pomaly sa blížim, vykuknem na hlavnú cestu, nič nejde ,alebo prichádzajúce autá sú ešte v dostatočnej vzdialenosti , dvojka nechce potiahnúť a jednička tam proste nepasuje, na jednotku je to príliš rýchle. Ako riešiť tento problém? Napadá ma niekoľko možností každá má ale svoje ALE. 1. Po preradení do dvojky resp. použití dvojky nechať pokĺzať spojku nech sa tá dvojka už nejako chytne. Bojím sa čo na to časom povie spojka. 2. Rozmýšľal som či by veci nepomohlo na auto založiť nejaké menšie kolesá. Neviem či by to riešilo problém. 3. Chiptuning. Auto mám v záruke, neviem ako sa k tomu stavia Škoda-Auto. 4. Ešte jeden nápad možno z oblasti sci-fi , nepasovala by do Rapida prevodovka z modelu Scala resp. Kamiq? Len či ich netrápi podobný problém. Ak sa tento problém už niekde riešil napíšte mi prosím link. Ďakujem vám za všetky nápady, návrhy, postrehy, skúsenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 21. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 Bohužel je to tak, u Rapida 1.0/81 je převodovka jako celek hodně dlouhá. A problém je i couvání do kopce. Já mám Rapida 2,5 roku a najeto 68000 km. A je fakt, že jsem si zvykal déle, než u předchozích aut. Dle mého názoru není u studeného motoru ani tak problém v otáčkách, ale v tom jak moc přidáváš plyn. Tzn. pokud se rozjíždíš a netlačíš na pilu, tak 3500 otáček bych neviděl jako problém. Já si většinou za studena i do kopce vystačím s max. 3000, pak záleží jak rychle si schopný přeřadit, pustit spojku a optimálně dávkovat plyn, aby ti nespadly otáčky moc nízko a aby si tomu zase moc nenaložil. Ale chápu, že to není jednoduché. Já mám naučeno, že do 20 km/h řadím jedničku (pokud to není do kopce) a nad 20 už to dvojka pobere. Při řazení jedničky za jízdy si pomáhám meziplynem s vyšlápnutou spojkou, ale to chápu, že opět není věc pro každého. Nestandardní kola nebo výměna převodovky za jiný typ = problém na STK (alespoň v ČR). Ale jinak neboj, motor je postavený, aby mu podtáčení nevadilo. Sice tam bude o něco víc karbonu, ale nic, co by nějak zásadně ovlivnilo životnost. Pokud občas sleduješ rádce řazení... neměl bych to srdce takto jezdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wazi Vloženo 21. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 Ahoj, mám sice Scalu 1.0 85kw, ale problémy co popisuješ, víceméně mám taky. Asi je to prostě takhle a v ničem není vada... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
springb Vloženo 21. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 (editace) před 34 minutami, Wazi napsal: Ahoj, mám sice Scalu 1.0 85kw, ale problémy co popisuješ, víceméně mám taky. Asi je to prostě takhle a v ničem není vada... Ahoj. Akú techniku jazdy používaš Ty v tejto konkrétnej situácií? Ako to Ty riešiš? V oboch prípadoch ktoré popisujem sa javí ako najjednoduchšie riešenie na tej dvojke nechať pokĺzať spojku pokým sa tá dvojka proste nechytí, lenže za to sa mi spojka asi nepoďakuje . Editováno: 21. Říjen 2020, autor: springb Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wazi Vloženo 21. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 Přesně jak píšeš. Když se do takové situace dostanu, nechám jedničku tak na 4 tis., dám tam dvojku a nechám ji trochu "proklouznout". Moc se mi to nelíbí, ale naštěstí takových situaci mám opravdu málo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.