Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

býva tam vazelína aj z výroby hlavne na predku , nové je to zinkované a pekné , po zime vyhrdzavené a zoxidované  ... preto sa dáva pasta aby ti to po vyčistení nezhdzavelo do mesiaca a aby sa platne hýbali .. 

  • 2 roky později...

Už jste někdo řešil u 4x4 že zadní brzdy více brzdí než přední? Dávám foto , čistý disk je předek, špinavý zadek. 
Destičky a kotouče jsou původní, najeto 78 000 km.

IMG_3166.jpeg

IMG_3165.jpeg

Jak jsi z tohoto odvodil, že zadek brzdí více? 

  • 2 týdny později...

Tak dneska jsem měnil kola a zadní destičky skoro na prach a přední vydrží ještě tak 40k. 

Nechápu???

Budu měnit tak bych uvítal radu jak vyměnit  kotouče a destičky vzadu bez diagnostiky prosím. Děkuji.

Proč bez diagnostiky?

To je nějaká hra?

Zadní brzdové třmeny mají elektrické motorky.

Takže je třeba pístky třmenů elektricky zasunout a zbytek zamáčknot (nemusí se zašroubovat).

Po výměně destiček zase vysunout.

Musíš mít nezabržděnou ruční brzdu a vypnutý Hill Holder (pokud ho auto má).

Když odpojíš konektory třmenů a přineseš si 12V baterii s drátky, tak při jednom zapojení do pinů ve třmenu

se motorky roztočí tak, že se pístky zasunou a když to přepóluješ, zase se vysunou.

Lepší by ale bylo použít diagnostiku a jejím prostřednictvím udělat pak i základní nastavení tlouštěk nových destiček.

 

No protože jsem si ji zatím nepořídil, ale asi budu muset a nevím jakou, né moc drahou a v češtině😀.

Levnější by bylo nechat si zadní destičky vyměnit v servisu.

Nebo u kamaráda, který diagnostiku má.

Diagnostik je hodně - pouze pro koncernová auta, nebo multiznačková.

Přijde na to jakou vlastně chceš.

Pokud ji mermomocí chceš.

  • 4 týdny později...

Tak jsem se do toho pustil s diagnostikou OBDeleven.

Elektronická parkovací brzda odjištěna na jedno kliknutí👍.

Jedna strana je hotová , ale může e k těm šroubům držáku brzdičem celkem dost špatně🤔.IMG_3289.thumb.png.614d22b3ebf83ea75f721e666a8aab3c.pngIMG_3287.thumb.jpeg.ca57ef21b787fa2169fcf8ba9b6e3c79.jpegIMG_3288.thumb.jpeg.bb757e98003c21cc5dd3053e36001cf6.jpegIMG_3286.thumb.jpeg.a89bc97b3a83e49b1826487a32aa1128.jpegIMG_3285.thumb.jpeg.1572a7aee3f9a92ba59dfbf124a6800d.jpeg

Dnes při přezouvání kontrola. Po 3 letech a 30t km vypadají zadní kotouče zatím v pohodě 😁

IMG_1373 - kopie.jpeg

Ta vlečná náprava má nepřirozeně umístěný brzdy, to vidím prvně.

Tak ve 30 k musí vypadat k světu👍.

Já mám skoro 80k a ještě by něco možná dali, ale destičky se už dost sypaly, byly rozežraný od solí a kotouče zevnitř taky. 

ATE dobrá značka - na kolik ta sranda přišla?

Omlouvám se za pozdní odpověď,ale nějak se mi sekl mail a nezobrazilo se mi upozornění na dotaz😉

Sada kotoučů a destiček stála 2700,-

  • 3 měsíce později...

Ty nějak ošetřuješ třmeny proti korozi? Na ten nájezd vypadají velice hezky. Jinak pěkná práce a koukám i na nářadí - ty máš servis?

  • 3 týdny později...

Od zimy lehké vrnění při brzdění ve volantu dál horší a horší před 14 dny na D1 brzda ze 130 do nuly jak na zoraném poli...reklamace v origo servisu...technik suše prohlásil že to Bolka neuzná...Karoq 10/22 najeto 9tis...stejně jsem je tam nechal přední kotouče vyměnit...původní kotouče byly ze vnitřní strany jak malé zrezlé oraniště...tak uvidím co Bolka

Pravidelná údržba před letní sezónou … 4 roky - 40t km. Kotouče zatím stále jako nové 😉

IMG_1661.jpeg

Pro info - najeto 76 000 km, výměna všech kotoučů a předních destiček, cena 21.700 Kč včetně DPH (včetně montáže).

Upraveno od marhor

A proč nebyly vyměněny i zadní když jsou nové kotouče? Jinak cena dost brutální, ale beru to s pohledu, že tyto práce si dělám sám.

Zadní byly měněny před rokem (hodně používám tempomat).

  • 2 týdny později...

Viz. víše...Bolka to neuznala...servis chtel zaplatit jen matroš 4356,- s DPH za dva kotouče

Nabízí se otázka proč dávat auto do autorizovaného servisu a osazovat originální díly, když nevydrží o nic víc než nejlevnější náhrada z Číny za zlomek ceny. Neřežou si tak trochu sami pod sebou větev?

Spousta lidí bude řešit jen originální brzdy. Jednak mají auto ještě v záruce, takže si nedovolí dát něco jiného a druhak mají (v tomto případě falešný) pocit, že originál je nejlepší.

  • 3 měsíce později...

Bolka šla nejspíš do sebe a zrevidovala zadní brzdy. Včera jsem rozebral, vyčistil a namazal zadní brzdy na 4x4. Najeto 20 tkm, výroba 9/2023.

Zadní kotouče jsou z pohledové strany viz. foto. Z vnitřní strany jsem měl obavu, jak budou vypadat, ale kupodivu jsou ještě v lepším stavu než zvenčí.

Použité desky mají jedno z označení PAGID PA4357. Krásně sjeté všechny 4 bez jakýchkoliv drážek - obložení odhadem 90%.

Vodící čepy taky v krásném stavu, pouze jeden na každé straně je ze strany závitu asi 3mm orezlý - nejspíš je příliš venku.

Za mě s brzdami spokojenost.

kot2.jpg

kot3.jpg

deska.jpg

kot1.jpg

A ještě přední brzdy na 4x4 po 20 tisících km:

1722169562931.jpg

1722169562895.jpg

1722169562910.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.