boban1108 Vloženo 2. Únor 2021 Sdílet Vloženo 2. Únor 2021 Jestli už máte někdo zkušenosti s 1.5TSI e-TEC. 1. Zobrazuje se někde (přístrojová deska, infotainment) jestli se baterie 48V zrovna dobíjí, vybíjí, případně na kolik % je nabitá? V manuálu o tom není ani slovo. 2. Pomáhá při akceleraci při předjíždění (např. při zrychlení ze 60 km/hod na 100 km/hod.)? Jak výrazně a jak dlouho? Prostě bych přivítal nějaké provozní zkušenosti. Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Horza Vloženo 2. Únor 2021 Sdílet Vloženo 2. Únor 2021 Reálné zkušenosti sice nemám, ale tohle jsem našel k tomu pružnému zrychlování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 2. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2021 Díky. Tak to mě moc neuspokojuje. Asi jsem od toho (asi nesmyslně) čekal víc. Kámoš s hybridní Toyotou (ale už asi před 5 lety) ujel, byť pomalu, ale asi 3 km čistě elektricky. Tak jsem myslel, že to bude schopno dodat šťávu trochu více. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 2. Únor 2021 Sdílet Vloženo 2. Únor 2021 Tohle je mild hybrid, od toho to čekat nemůžeš. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 2. Únor 2021 Sdílet Vloženo 2. Únor 2021 (editace) Pěkný test mild hybridu, sice Golfu, natočil Michal Karpat z Autožurnálu. Pěkně tam popsal chování a přednosti tohoto motoru. https://youtu.be/IeS0jfgqjuM Editováno: 2. Únor 2021, autor: LukášCBR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 3. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2021 Díky. Já bych snad ještě doplnil, že dobré srovnání pro Golf VIII s 1,5 TSI a 1,5 TSI e-TEC je v následujícím videu. Motor je sice zmíněn spíše jen okrajově, ale dobře tam rozebírají tlumiče, výbavu ... a to vše bude i v OIV. Administrátor snad promine, ale nic podobného pro OIV jsem zatím nenašel. https://www.youtube.com/watch?v=JdciZIkDSlc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 5. Únor 2021 Sdílet Vloženo 5. Únor 2021 Autožurnál má i video, kde přímo porovnávají TSI a eTSI v Golfu (od 24:08): Jinak toto je prostě jen "startér generátor", v principu to ani nemá přímé mechanické spojení s koly (jen přes motor), takže už z principu to není schopné auto samo pohánět a slouží to hlavně jako výpomoc při pružném zrychlení z nízkých otáček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Delightful Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 V 2. 2. 2021 na 6:34, boban1108 napsal: Jestli už máte někdo zkušenosti s 1.5TSI e-TEC. 1. Zobrazuje se někde (přístrojová deska, infotainment) jestli se baterie 48V zrovna dobíjí, vybíjí, případně na kolik % je nabitá? V manuálu o tom není ani slovo. 2. Pomáhá při akceleraci při předjíždění (např. při zrychlení ze 60 km/hod na 100 km/hod.)? Jak výrazně a jak dlouho? Prostě bych přivítal nějaké provozní zkušenosti. Dík. Odpovědi tu už jsou, nicméně zkusím sem dát i své postřehy z řad čerstvého majitele tohoto motoru v Octavii. Co se týká prvního dotazu, nic takového v podstatě nikde nenajdeš. V návodu jsou popsané pouze poruchy, které ti auto ukáže pomocí kontrolek. Druhý dotaz, ještě nemám naježděno tolik, ale zátah je opravdu znatelný oproti verzi bez etec. Problém je spíš prodleva DSG, ale jinak v pohodě. Co se týká toho jak se s tím jezdí, tak Škodovka se hodně snažila aby to nebylo vůbec poznat, pokud bych nevěděl že jedu s hybridem tak to vlastně nepoznám. Jak tu říkali kolegové je to mild hybrid, rozhodně to není elektrické auto. Původně jsem hybrid nechtěl, ale tahle technologie mne přesvědčila. Je to opravdu chytře vymyšlené a je to první auto kde mne nerozčiluje start stop, vůbec o něm nevím a vypínám ho jenom ze zvyku. Časem ho asi i přestanu vypínat. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 22. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 (editace) @Delightful. Díky za info, konečně první relevantní informace. Abych to upřesnil, momentálně mám OIII se 132 kW. Obměním to buď na 2.0 TSI 140 kW, nebo 1.5 TSI E-Tec. RS nechci, protože mám už věk a chci pohodlnou limuzínu a krom toho mám přitroublý nájezd na zahradu a snížený podvozek RS by mi tam drhnul. Nepotřebuji zrychlení 0-100 km/hod. To je v praxi nepoužitelné. Ale zajímá mě zrychlení např. z 50 na 100 km/hod (předjíždění). U té 132 kW s manuálem podřadím dvojku a je to dělo. DSG bude samozřejmě o něčem jiném. Dopředu se omlouvám, ale asi tě tu budu zahrnovat dotazy. Tak dnes prosím, až to vyzkoušíš: 1. Rozjezd na křižovatce. Nějaký novinář psal, že z nuly se v podstatě rozjíždí na elektriku, tudíž okamžitě vyrazí. Můžeš potvrdit? Vidíš tam nějaký rozdíl mezi tímto motorem a normálním spalovacím? 2. Typická situace - pomalý náklaďák v kopci a potřebuji ho předjet na krátké rovince. Tudíž potřebuji ono zrychlení z např. 50 na 100. Přepnu DSG na S, aby mě se řazením nepřehlasoval. Podřadím pádly na 2 a tím pádem budu mít motor v tahu (a eliminuji prodlevu DSG) a bude jen čekat na plyn, tedy na ono předjíždění. Když to pak sešlápnu, tak by se podle novinářů měla k těm 110 kW benzínu přidat na pár vteřin (a to stačí) i 50 Nm elektrika. Máš nějaké takovéto zkušenosti? Bohužel ještě žádný autosalon 1.5 TSI E-Tec nemá jako předváděčku, že by to člověk vyzkoušel. Editováno: 22. Únor 2021, autor: boban1108 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 1. Duben 2021 Autor Sdílet Vloženo 1. Duben 2021 Tak jsem dnes měl na hodinu 1,5 TSI E-Tec. Nepíšu, kde mi to půjčili, protože se to nesmí. Dojmy různé. 1. Zrychlení z 0 je díky elektrice impozantní. Troufám si říci že bude lepší i než u čistě benzínového dvoulitru. 2. Dynamické zrychlení např. z 50 na 100 je slabší. Tam ta elektrika už nepomáhá a je to znát. Kdo přesedlá z nafty, tak se cítí jako v letadle. Ale pro mě je to krok zpět. 3. Motor se soustavně vypíná i na plachtění. Spotřeba bude fakt kolem 5 litrů. Což vzhledem k tomu, že to auto umí být i hodně dynamické, je ohromující hodnota. 4. Když je motor vypnutý tak se za jízdy sepne i při sešlápnutí brzdy. Asi chce dobíjet, nebo kvůli posilovači, nevím. Ale je to zvláštní. 5. Držím brzdu rovnoměrně a auto cuká. Asi jak dobíjí. Není to tak hrozné, ale jde o zvyk. A dělá to samo i při dojíždění v koloně. 6. Prodleva DSG je jasná. Ale je tam i když mám v tahu zařazený rychlostní stupeň. Tedy režim S podřadím např. na 3, kola jsou v tahu. Když teď dupnu na plyn, je tam prodleva. Sice malá, ale je (menší, než když DSG musí samo podřadit). U manuálu ve své 1.8 tohle neznám, střílí dopředu okamžitě. Takhle se ale bude asi chovat každý motor, tedy i dvoulitr. Škoda. 7. S Laurou je sranda. Umí povídat i vtipy. Závěr: jdou do dvoulitra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kelso Vloženo 6. Duben 2021 Sdílet Vloženo 6. Duben 2021 4. bude asi tym ze ked brzdis berie to akoze chces brzdit dalej a aj motorom brzdit preto ho zapne, to sa deje aj pri 1,5 tsi ked plachti a clovek trosku brzdi hned tam hodi rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thomas808 Vloženo 5. Květen 2021 Sdílet Vloženo 5. Květen 2021 Také jsem se s tím povozil....na rozjezd to zabírá opravdu svižně - až si člověk musí dát pozor na nohu aby mu to při každém rozjezdu s DSG nehrabalo (i na suchu). Rozjezd mi přišel ostřejší na D i S. Příjemná je nulová prodleva při přidání plynu hlavně při jezdění po městě, klasická 1.5 s manuálem potřebovala při každém přidání plynu půl vteřiny než zabrala. Při brzdění motorem na D spadne často otáčkoměr na displejích na nulu a auto brzdí a zřejmě i rekuperuje do baterie...jinou informaci jsem tam nikde neviděl... neměl jsem auto na moc dlouho takže víc posloužit neumím. Celkově to bylo příjemné....necuká to ani nic jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patrikcevela Vloženo 22. Březen 2023 Sdílet Vloženo 22. Březen 2023 Len pridam poznatok - auto plachti len na Dcku. Pri Sku som to nepozoroval. Pokial vsak plachti, motor sa vypne aj v pripade, ze clovek ma rucne vypnuty auto start/stop co vedie obcas ku komickym situaciam - s plachtenim a vypnutym motorom prichadzam na krizovatku, zastanem a vtedy nabehne motor lebo sa zaradi rychlost a Auto Start/Stop je vypnuty. V kazdom pripade vypnutie a zapnutie motora nie je badat inak, ako tym ze na otackomere svieti 0. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 K čemu je vlastně to plachtění? Motorům nerozumím, ale není to tak že systémy s přímým vstřikováním vypnou přívod paliva, takže se jede vlastně "zadarmo"? Pro efektivitu by stačilo aby automat vyřadil. Nechápu smysl, něco mi uniká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirikHL Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 (editace) Plachtění je to, že DSG vyřadí na neutrál, jak píšeš. Edit: zapomněl jsem, že jsem v sekci e-tec . Tady se kromě vyřazení i vypíná motor Editováno: 16. Říjen 2023, autor: JirikHL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zzzzz Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 V 22. 3. 2023 na 12:51, patrikcevela napsal: Len pridam poznatok - auto plachti len na Dcku. Pri Sku som to nepozoroval. Pokial vsak plachti, motor sa vypne aj v pripade, ze clovek ma rucne vypnuty auto start/stop co vedie obcas ku komickym situaciam - s plachtenim a vypnutym motorom prichadzam na krizovatku, zastanem a vtedy nabehne motor lebo sa zaradi rychlost a Auto Start/Stop je vypnuty. V kazdom pripade vypnutie a zapnutie motora nie je badat inak, ako tym ze na otackomere svieti 0. Kdyby se u plachtění VYPNUL motor, asi by jsi se následně dost divil. Jde jen o vyřazení rychlosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radmen Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 Pokud vím, všude je komunikováno, že se motor doopravdy vypne. Viz třeba návod: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaroslava Hűbnerová Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 Ano, u e-tec se vypne motor a auto živí baterka pod sedadlem spolujezdce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zzzzz Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 Omluva, že jsem se nezmínil, že jsem psal o DSG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radmen Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 1.5 TSI s DSG je vždy e-tec a naopak 1.5 TSI e-tec je vždy DSG. Alespoň v Octavii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patrikcevela Vloženo 16. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2023 neda sa povedat ze pri plachteni sa vzdy vypne motor. Su situacie kedy ten motor bezi na volnobehu, ale skor by som povedal ze 90% plachtenia je s vypnutym motorom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarelM Vloženo 7. Ledna Sdílet Vloženo 7. Ledna Otázka na boban1108: Jak jsi to myslel s tou větou: Dynamické zrychlení např. z 50 na 100 je slabší. Tam ta elektrika už nepomáhá a je to znát. Kdo přesedlá z nafty, tak se cítí jako v letadle. Ale pro mě je to krok zpět". Dynamické zrychlení u nafty se Ti zdá horší než u 1,5 TSI e-tec? Má vozidlo dvě baterie 12V+48V? Nebo je to řešeno pouze měničem? 48 V baterie prý stojí přes 30 tis. Kč. Nedá se dobíjet svépomocí jako 12 V akumulátor. To jsem někde vyčetl. Jinak je tu prozatím dost málo příspěvků o chování 1,5TSI e-tec (mild hybrid). Podělte se o jízdní vlastnosti a zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 7. Ledna Autor Sdílet Vloženo 7. Ledna S těmi 2 baterkami je to tak, jak píšeš. Co se týče zrychlení - měl jsem OIII 132 kW, manuál. Tam to opravdu při podřazení zrychlovalo furt pryč. Tlačilo to do sedadel, a i podle čísel jako v letadle na startu. To nepřeháním (zrychlení 3,2 m/s2, dopravní letadlo na startu mezi 3-4 m/s2). 1,5 TSI e-tec jsem si půjčil v autosalonu před koupí OIV. Do těch 50 km/hod pomocí té 48V baterky je to fakt bomba. Na křižovatce prostě vystřelí líp než má bývalá OIII se 132 kW. Ale pak při předjíždění třeba na dálnici a zrychlení třeba ze 100 na 120 je proti 132kW TSI čistému benzíňáku už o ničem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarelM Vloženo 7. Ledna Sdílet Vloženo 7. Ledna Takže jediná výhoda by asi byla, v porovnání s dvoulitrem, spotřeba. Co budou dělat ty nové motory e-tec po čase, taky nikdo neví... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 7. Ledna Autor Sdílet Vloženo 7. Ledna S tou spotřebou celkem souhlasím. S tím, co to bude dělat po čase, nevím. Vše je jednou nové a najdou se sýčkové, kteří říkají, že to bude na nic. Tak jsem si procházel rozhodováním někdy kolem roku 2008 kdy jsem pořizoval jeden z prvních TSI motorů (1,4, 110 kW, VW Jetta). A nakonec to byla totální trefa. Nejsem si jist, ale nelze u tohoto motoru náhodou spustit na dálku klimatizaci? Když to stojí na slunci. U plugin hybridů to jde. Tady nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.