Přejít na obsah

Nefunkční/pomalé vyhřívání zadního i předního skla


chatoooo

Doporučené příspěvky

Dnes ráno jsem vysekával auto z pod ledové krusty. Zapnul jsem vyhřívání všeho - zrcátka, zadní sklo, přední skla - že to jako bude na pohodu. Zatímco manželka už měla na Mini zadní sklo úplně rozmrzlé já na supu ani jedno sklo. Jediný čím si auto nepošramotilo reputaci byly ty zrcátka. Po odlomení ledu ze zadního skla v něm byly vroubky v místech kudy vede drát. Takže to něco dělá. U čelního skla se to jen odlouplo od skla, ale dál roztát se tomu nechtělo. Poradil by mi někdo s diagnostikou? Zadní změřím multimetrem na napětí a odpor, ale jak postupovat u toho předního? Změřit kontakty pod relé a také to relé prověřit? Pojistka vypadá, že je sdílená pro celou klimatizaci. To by nefungovalo víc věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jedtli se u toho celniho odloupl led od skla tak uz to dal moc tat mebude kdyz tam je "vzduchova bublina" ktera by se musela nejdriv ohrat a pak by ten "teply vzduch" pomahal od ledu. Jen zebv tu dobu az by to takhle fungovalo ti uz nejspis bude foukat teplo z topeni 😀. Proste bych rekl ze to tam je o kontaktu se sklem vpredu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše tomu nasvědčuje (L&K, tlačítko na klimatizaci a vzhled skla), ale může být někde porucha. Nicméně sklo se nerosí. Zkoušel jsem zapnout cirkulaci vzduchu a zapnout vyhříváni skel. Boční se orosila a čelní a zadní ne. Takže to něco dělá, ale jakoby to nemělo dost výkonu na rozmrazení. Většinou zapínám Webasto tak 15 minut před odjezdem a to stihnou všechna skla roztát. A pochybuju, že vyhřívání skel jede s Webastem. To by ta baterka moc dlouho nevydržela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tam měl teda ještě horší vrstvu ledu. Byla navíc souvislá přes A sloupky. Takže můj tip je, že to prostě rozpustilo led těsně na skle a pak ten led byl na vrstvě rozpuštěné vody a držely ho tam právě ty A sloupky. Včera to byl prostě extrém. Webasto mám nastaveno na 30 minut max. Teplota vody je pak kolem 70° a než vyjedu z ulice tak na 90°.

 

EDIT: Zkusím zítra bez Webasta pokud bude zamrznuto a hodím fotky.

Editováno: , autor: chatoooo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem NT ráno pouštěl 2x za sebou (vždy po 1/2 hodině), po příchodu k autu (tuším -12°C) jsem měl po sklech i po karoserii ještě dost tlusté vrstvy ledu (západní Čechy), to samozřejmě NT nedá, to by muselo běžet mnoho hodin.

Po nastartování a spuštění předního i zadního výhřevu skla a toho intenzivního ohřevu, který používá i elektrický výhřev se daly ty obří plotny ledu odloupnout a shodit. Ale ty ledové plotny byly opravdu dost tlusté, to nebyla běžná námraza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém je vyřešen. Dnes nebylo zamrzlo, ale zasněženo, takže se to také dalo zkusit. Takže nastartuji, zapnu přední i zadní vyhřívání a nic. Ani relátko necvaklo. Takže starý trik se zvýšením otáček a CVAK, začínáme topit. 

Zadní sklo v T+0

IMG_20210210_110351.thumb.jpg.6274184b6562330089f94e8b116455b5.jpg

T+2 minuty

IMG_20210210_110550.thumb.jpg.51ae377ea5f32c5bdb072b6084ff34b3.jpg

T+4 minuty

IMG_20210210_110752.thumb.jpg.3b58c1b114649cd9e5c3e0f4ff21aa06.jpg

 

Čelní sklo T+0

IMG_20210210_110355.thumb.jpg.c934d176aaaaf827225b8413c4ea1061.jpg

T+2 minuty

IMG_20210210_110555.thumb.jpg.368f9c8a8492616d07341665bb43bc98.jpg

T+3 minuty

 

Nevím jestli to zvýšení otáček je standard, nebo je to tím, že už je slabší baterka. Pořád tam mám originál z výroby a pravidelně ji co 3 měsíce dobíjím. Naposledy o vánocích.

 

Editováno: , autor: chatoooo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za jízdy to má smysl jen proti rosení. Relátko pro čelní sklo je v motorových pojistkách, takže to z kabiny není moc slyšet. Je možné, že sepnulo hned. To čelní sklo má pomalejší start oproti zadnímu, kde je to, že to něco dělá, vidět už po pár sekundách. Teď se to naštěstí dá testovat každý den :)

Editováno: , autor: chatoooo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro úplnost. Dobíjet baterku co tři měsíce nemá v prakticky žádný význam. Hned první jízdou se dostáváš na stav před nabitím. Jedině, že by jsi dobíjel po každé jízdě.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před SII jsem měl naposledy vyhřívané sklo v SII s drátkama. Na rozmražení jsem ho použil jenom párkrát. Celkově mně ale přijde rozmražení čelního skla u SIII strašně dlouhé. Minimálně ve srovnání se zadními skly všech ostatních škodovek. To samé pak vyhřívání sedadel, nástup je strašně pozvolný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně toho nabíjení. Nepřijde mi, že by auto mělo to super inteligentní nabíjení. Za jízdy se to přímo na baterce blbě měří, ale vycházím z napětích naměřených na vnitřní zásuvce. Tam je prostě stabilně 14,7V při nastartovaném motoru. Na O3 2015 to lítá od 12 do 16V. Jestli má Superb jinak udělanou elektriku a do vnitřní zásuvky jde vždy při nastartovaném motoru 14.7V nevím. Možná předchozí majitel nechal dobíjeni rekuperací vypnout.

 

Nicméně, protože přes týden jezdím kratší trasy (15-20 minut) a teď každý den jede Webasto, tak to radši čas od času hodím na nabíječku. Přes léto na to peču. Když jsem ho kupoval před půl rokem, tak baterka měla 12,1V pak se asi 12 hodin nabíjela na CTEKu. Kapacitu tedy pořád má. Včera jsem hned po odemčení naměřil 12,3V a později 12,5V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bojler napsal:

Před SII jsem měl naposledy vyhřívané sklo v SII s drátkama. Na rozmražení jsem ho použil jenom párkrát. Celkově mně ale přijde rozmražení čelního skla u SIII strašně dlouhé. Minimálně ve srovnání se zadními skly všech ostatních škodovek. To samé pak vyhřívání sedadel, nástup je strašně pozvolný.

Ci to nebude tym ze zadne okno je tensie, a predne okno je 2vrstvove, a asi ten ohrev bude lepsi pozvolnejsi aby neprasklo. 

Na inej znacke aut, to predne sa roztapa tiez dlhsie ako zadne. Ci ze by som povedal ze je to normalne. 

 

Skor by ma zaujimalo ako su na tom predne skla s vyhriavacou foliou. 

 

P. S. Pri nizkom napati palubnej siete res nedostatocnom vykone altika sa odpajaju niektore nepodstatne spotrebice :D ohrev skiel, zrkadiel a prdele. A kedze predne okno z toho vsetkeho zerie najviac odpaja sa ako prve. Ked sa troska dobije baterka, stupne na nej napatie tak sa zapne aj ohrev. 

P. S. 2 ma mrznut, tak zapnite inteligentne nabijanie v hlave a hodte si baterky na nabijacky :D

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 2. 2021 na 15:27, atlan napsal:

Ci to nebude tym ze zadne okno je tensie, a predne okno je 2vrstvove, a asi ten ohrev bude lepsi pozvolnejsi aby neprasklo. 

Na inej znacke aut, to predne sa roztapa tiez dlhsie ako zadne. Ci ze by som povedal ze je to normalne. 

 

Skor by ma zaujimalo ako su na tom predne skla s vyhriavacou foliou. 

 

P. S. Pri nizkom napati palubnej siete res nedostatocnom vykone altika sa odpajaju niektore nepodstatne spotrebice :D ohrev skiel, zrkadiel a prdele. A kedze predne okno z toho vsetkeho zerie najviac odpaja sa ako prve. Ked sa troska dobije baterka, stupne na nej napatie tak sa zapne aj ohrev. 

P. S. 2 ma mrznut, tak zapnite inteligentne nabijanie v hlave a hodte si baterky na nabijacky :D

 

Tos mi pripomel s tema nepodstatnejma spotrebice jak mi u fabie rs 1 pri slabe baterce odpojila posilovac rizeni a ja blbec myslel ze je to nejaka chyba a tak sem to chcipnu a samozrejme uz ani nenastartoval 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...