chatoooo Vloženo 8. Únor 2021 Sdílet Vloženo 8. Únor 2021 Dnes ráno jsem vysekával auto z pod ledové krusty. Zapnul jsem vyhřívání všeho - zrcátka, zadní sklo, přední skla - že to jako bude na pohodu. Zatímco manželka už měla na Mini zadní sklo úplně rozmrzlé já na supu ani jedno sklo. Jediný čím si auto nepošramotilo reputaci byly ty zrcátka. Po odlomení ledu ze zadního skla v něm byly vroubky v místech kudy vede drát. Takže to něco dělá. U čelního skla se to jen odlouplo od skla, ale dál roztát se tomu nechtělo. Poradil by mi někdo s diagnostikou? Zadní změřím multimetrem na napětí a odpor, ale jak postupovat u toho předního? Změřit kontakty pod relé a také to relé prověřit? Pojistka vypadá, že je sdílená pro celou klimatizaci. To by nefungovalo víc věcí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 9. Únor 2021 Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Tak jedtli se u toho celniho odloupl led od skla tak uz to dal moc tat mebude kdyz tam je "vzduchova bublina" ktera by se musela nejdriv ohrat a pak by ten "teply vzduch" pomahal od ledu. Jen zebv tu dobu az by to takhle fungovalo ti uz nejspis bude foukat teplo z topeni 😀. Proste bych rekl ze to tam je o kontaktu se sklem vpredu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonekkk Vloženo 9. Únor 2021 Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Čelní sklo máš vyhřívané? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 9. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Vše tomu nasvědčuje (L&K, tlačítko na klimatizaci a vzhled skla), ale může být někde porucha. Nicméně sklo se nerosí. Zkoušel jsem zapnout cirkulaci vzduchu a zapnout vyhříváni skel. Boční se orosila a čelní a zadní ne. Takže to něco dělá, ale jakoby to nemělo dost výkonu na rozmrazení. Většinou zapínám Webasto tak 15 minut před odjezdem a to stihnou všechna skla roztát. A pochybuju, že vyhřívání skel jede s Webastem. To by ta baterka moc dlouho nevydržela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 9. Únor 2021 Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Ak mas webasto,nastav pred vypnutim motora vyssiu teplotu a ofuk na celne okno.NT vtedy rozmrazi okna a vyhreje interier ovela rychlejsie a efektivnejsie. Ohrev celneho sa s NT samo nespusti.Predpokladam,ze vcera bol extrem zima a namraza a tam je 15min na NT ozaj malo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 9. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Mám to tak nastavené, NT většinou rozmrazí všechna okna během těch 15-20 minut. Ale včera bylo auto pod 5mm ledu a tak jsem čekal, že vyhřívaná skla tomu pak po nastartování pomůžou, ale efekt byl menší, než jsem čekal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonekkk Vloženo 9. Únor 2021 Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Já mám teďka webasto na 60 minut cim déle tim lepší i pro motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonekkk Vloženo 9. Únor 2021 Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 (editace) Včera bez webasta zapl jsem čelní vyhřívaní skla a do 5 minut bylo rozmraženo Editováno: 9. Únor 2021, autor: Leonekkk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 9. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 (editace) Já tam měl teda ještě horší vrstvu ledu. Byla navíc souvislá přes A sloupky. Takže můj tip je, že to prostě rozpustilo led těsně na skle a pak ten led byl na vrstvě rozpuštěné vody a držely ho tam právě ty A sloupky. Včera to byl prostě extrém. Webasto mám nastaveno na 30 minut max. Teplota vody je pak kolem 70° a než vyjedu z ulice tak na 90°. EDIT: Zkusím zítra bez Webasta pokud bude zamrznuto a hodím fotky. Editováno: 9. Únor 2021, autor: chatoooo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 9. Únor 2021 Sdílet Vloženo 9. Únor 2021 Dnes jsem NT ráno pouštěl 2x za sebou (vždy po 1/2 hodině), po příchodu k autu (tuším -12°C) jsem měl po sklech i po karoserii ještě dost tlusté vrstvy ledu (západní Čechy), to samozřejmě NT nedá, to by muselo běžet mnoho hodin. Po nastartování a spuštění předního i zadního výhřevu skla a toho intenzivního ohřevu, který používá i elektrický výhřev se daly ty obří plotny ledu odloupnout a shodit. Ale ty ledové plotny byly opravdu dost tlusté, to nebyla běžná námraza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 10. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 (editace) Tak problém je vyřešen. Dnes nebylo zamrzlo, ale zasněženo, takže se to také dalo zkusit. Takže nastartuji, zapnu přední i zadní vyhřívání a nic. Ani relátko necvaklo. Takže starý trik se zvýšením otáček a CVAK, začínáme topit. Zadní sklo v T+0 T+2 minuty T+4 minuty Čelní sklo T+0 T+2 minuty T+3 minuty VID_20210210_110713.mp4 Nevím jestli to zvýšení otáček je standard, nebo je to tím, že už je slabší baterka. Pořád tam mám originál z výroby a pravidelně ji co 3 měsíce dobíjím. Naposledy o vánocích. Editováno: 10. Únor 2021, autor: chatoooo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 10. Únor 2021 Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 Otáčky motoru mají pochopiteně vliv. Jenže čelní sklo jaksi za jízdy nemá smysl odmrazovat... :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 10. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 (editace) Za jízdy to má smysl jen proti rosení. Relátko pro čelní sklo je v motorových pojistkách, takže to z kabiny není moc slyšet. Je možné, že sepnulo hned. To čelní sklo má pomalejší start oproti zadnímu, kde je to, že to něco dělá, vidět už po pár sekundách. Teď se to naštěstí dá testovat každý den :) Editováno: 10. Únor 2021, autor: chatoooo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 10. Únor 2021 Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 (editace) Jen pro úplnost. Dobíjet baterku co tři měsíce nemá v prakticky žádný význam. Hned první jízdou se dostáváš na stav před nabitím. Jedině, že by jsi dobíjel po každé jízdě. Editováno: 10. Únor 2021, autor: dafro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 10. Únor 2021 Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 Před SII jsem měl naposledy vyhřívané sklo v SII s drátkama. Na rozmražení jsem ho použil jenom párkrát. Celkově mně ale přijde rozmražení čelního skla u SIII strašně dlouhé. Minimálně ve srovnání se zadními skly všech ostatních škodovek. To samé pak vyhřívání sedadel, nástup je strašně pozvolný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 10. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 Ohledně toho nabíjení. Nepřijde mi, že by auto mělo to super inteligentní nabíjení. Za jízdy se to přímo na baterce blbě měří, ale vycházím z napětích naměřených na vnitřní zásuvce. Tam je prostě stabilně 14,7V při nastartovaném motoru. Na O3 2015 to lítá od 12 do 16V. Jestli má Superb jinak udělanou elektriku a do vnitřní zásuvky jde vždy při nastartovaném motoru 14.7V nevím. Možná předchozí majitel nechal dobíjeni rekuperací vypnout. Nicméně, protože přes týden jezdím kratší trasy (15-20 minut) a teď každý den jede Webasto, tak to radši čas od času hodím na nabíječku. Přes léto na to peču. Když jsem ho kupoval před půl rokem, tak baterka měla 12,1V pak se asi 12 hodin nabíjela na CTEKu. Kapacitu tedy pořád má. Včera jsem hned po odemčení naměřil 12,3V a později 12,5V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 10. Únor 2021 Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 (editace) před 1 hodinou, bojler napsal: Před SII jsem měl naposledy vyhřívané sklo v SII s drátkama. Na rozmražení jsem ho použil jenom párkrát. Celkově mně ale přijde rozmražení čelního skla u SIII strašně dlouhé. Minimálně ve srovnání se zadními skly všech ostatních škodovek. To samé pak vyhřívání sedadel, nástup je strašně pozvolný. Ci to nebude tym ze zadne okno je tensie, a predne okno je 2vrstvove, a asi ten ohrev bude lepsi pozvolnejsi aby neprasklo. Na inej znacke aut, to predne sa roztapa tiez dlhsie ako zadne. Ci ze by som povedal ze je to normalne. Skor by ma zaujimalo ako su na tom predne skla s vyhriavacou foliou. P. S. Pri nizkom napati palubnej siete res nedostatocnom vykone altika sa odpajaju niektore nepodstatne spotrebice :D ohrev skiel, zrkadiel a prdele. A kedze predne okno z toho vsetkeho zerie najviac odpaja sa ako prve. Ked sa troska dobije baterka, stupne na nej napatie tak sa zapne aj ohrev. P. S. 2 ma mrznut, tak zapnite inteligentne nabijanie v hlave a hodte si baterky na nabijacky :D Editováno: 10. Únor 2021, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chatoooo Vloženo 10. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 SII má drátky, SIII má folii. Takže jak hřeje folie vidíš na fotkách a videu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 10. Únor 2021 Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 Mna by zaujimalo ci je velky rozdiel medzi dratkami a foliu, ci to hreje rychlesjie ked to ma foliu.... Predpojladam ze ked nic ine, tak folia je bezporuchova narozdiel od dratikov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
waikiki Vloženo 10. Únor 2021 Sdílet Vloženo 10. Únor 2021 No hlavně když koukáš přes drátky v noci proti světlům, hází to takové odlesky, jakoby vidíš rozostřeně, přes folii není problém. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 11. Únor 2021 Sdílet Vloženo 11. Únor 2021 V 10. 2. 2021 na 15:27, atlan napsal: Ci to nebude tym ze zadne okno je tensie, a predne okno je 2vrstvove, a asi ten ohrev bude lepsi pozvolnejsi aby neprasklo. Na inej znacke aut, to predne sa roztapa tiez dlhsie ako zadne. Ci ze by som povedal ze je to normalne. Skor by ma zaujimalo ako su na tom predne skla s vyhriavacou foliou. P. S. Pri nizkom napati palubnej siete res nedostatocnom vykone altika sa odpajaju niektore nepodstatne spotrebice :D ohrev skiel, zrkadiel a prdele. A kedze predne okno z toho vsetkeho zerie najviac odpaja sa ako prve. Ked sa troska dobije baterka, stupne na nej napatie tak sa zapne aj ohrev. P. S. 2 ma mrznut, tak zapnite inteligentne nabijanie v hlave a hodte si baterky na nabijacky :D Tos mi pripomel s tema nepodstatnejma spotrebice jak mi u fabie rs 1 pri slabe baterce odpojila posilovac rizeni a ja blbec myslel ze je to nejaka chyba a tak sem to chcipnu a samozrejme uz ani nenastartoval 😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.