Přejít na obsah

Klesající provozní teplota


dvd73

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám nově Fabii 2017 81kw TSI.

 

Jde mi o divné chování ručičky teploty chladící kapaliny motoru na budíkách, chápu že venku je teďka zima, ale stejně...

 

Při jízdě je vše v pořádku, ukazatel zůstane uprostřed na 90 stupních bez ohledu na to, jestli jsem nastavil Climatronic na automatický režim na 23 stupňů a používám 3. ze 7 úrovní foukání nebo zda nastavím Climatronic ručně na HI a otevřu na plný výkon 7. stupeň foukání.

 

Ale když motor běží na volnoběh (kolem 950 ot / min když zaparkuji), tak ručička zůstane na 90 C, jen když topení „neždímám“ tzn. mám třeba nastavený automatický režim na Climatronicu na 23 stupních a používám 3. ze 7 úrovní foukání. Jakmile to nastavím ručně na HI a otevřu to naplno na 7. úrovni foukání tak ukazatel teploty chladící kapaliny začne klesat a vrátí se zpět až o cca 1/3 (tzn ukazuje cca 2/3) k 90 stupňům. Nebo i když držím nastavených 23 stupňů, ale pouze ručně nastavím úroveň ohřevu na 7. úroveň foukání, tak se to stane také, začne klesat. Jediný rozdíl je v tom, že pokles trvá mnohem déle než u HI na 7. úrovni. Když se pak znova rozjedu tak se to vrátí zpět na 90 stupňů ani ne za 500 metrů.

 

Slyšel jsem, že tyhle 3 válcový motory prostě na volnoběh v tyhle zimě nevytváří dost tepla (že mají malé zbytkové teplo), ale mne to přijde zvláštní. Nemáte s tím zkušenost? Ani starej Passat 2.0 85kw 2005 neudržel dle VAGU konstantní teplotu, ale pod 82 nešel a hlavně ručička se ani nehnula.

 

Nechci do toho zbytečně bez záruky výsledku rejpat, když je to relativně nový auto. Jsou tam prý dva termostaty, jeden, co má otvírat na 80 a druhý na 105 stupních.

 

Co si o tom myslíte? Je to v pořádku či ne? Má cenu do toho vrtat nebo nikoliv? Případně dá se to nějak zkontrolovat, než by se do toho začalo případně šahat? Snad se ty hadice s ohledem na funkci termostatu mají oteplovat a ochlazovat nějak postupně v nějakém pořadí, ale mechanice moc nerozumím.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu jak do toho chceš vrtat a co kontrolovat. Ukazatel už dávno neukazuje reálné hodnoty jak je psáno výše. Včera v -15° jsem jel do AS na výměnu oleje a to co předváděl ukazatel teploty vody (nepíšu schválně teploměr) mě jako starou školu zase udivilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncern ukazuje od 70 do cca 105°C kapaliny na budících stále střed, tedy to že se ručička pohne o 1/3 rozsahu může být v reálu klidně jen 5°C (jinými slovy, to že je ukazatel na středu ještě neznamená, že je motor ohřátý na 90°C). Nicméně v běžném automatickém režimu AC po zahřátí (olej nad 80°C) by teplota motoru nějak výrazně padat neměla. Mimochodem, teplota oleje se při tomto chová jak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budeš stát na místě s puštěným topením v -15°C a méně, nebo se pojede mírně, tak se motor ochladí. Na 2.0 TDI to při velkých mrazech a pomalé jízdě na sněhu nastává běžně (i přes pomoc PTC). Topení prostě bere dost tepla, které motor, díky své účinnosti, nevyprodukuje.

Díky (kvůli) tomu, že teploměr chlad. kapaliny už je jen orientační ukazatel, je tento jev vidět jen v extremních podmínkách, jaké panovaly v minulých dnech.

Jak psal Martab, je to pak tak, že teplota vody klesla pod 70°C. Nicméně olej si drží teplotu lépe, takže není třeba se bát motoru naložit a tím si i "přitopit", pokud to podmínky dovolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15 hours ago, atlan said:

Do porucujem sledovat teplotu cez vag ale nejaky adapter, budes sa cudovat. Tych 90 totiz ukazuje len pre klud vodicovej duse. 
Niektore auta ukazuju od 70 do 105st furt 90st a vodic je spokojny.

No právě, tak proč to neukazuje pořád jako starej Pašík 2005 co prostě 75 - 105 ukazoval střed 90 a bylo. Jinak znáš nějakej cenově přijatelný kabel co by fungoval i na tohle auto? Starej VAG kabel co jsem měl na Pašíka 2005 tak už samozřejmě na tohle nový auto nefunguje.

 

1 hour ago, Martab said:

Nicméně v běžném automatickém režimu AC po zahřátí (olej nad 80°C) by teplota motoru nějak výrazně padat neměla. Mimochodem, teplota oleje se při tomto chová jak?

No, já nemluvím o automatickém režimu AC na 23 stupňů, já myslím když to manuálně dám na HI na plný foukání při zastaveným vozidlem na neutrálu a pár minut počkám. Jezdím bohužel (pro auto) / bodudík (pro mne) jen krátký trasy při současný situaci. 10 km po městě atd. Teplota oleje cca 83-85 stupňů. Před týdnem na dálnici Praha - Ostrava (v těch hrozných mrazech) olej 87 -93 a pak voda trvala o dost déle než to začalo klesat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to dělá na HI a max větrák, tak je to OK, motor prostě nevyrábí dostatek odpadního tepla, to je taky důvod, proč po jízdě po dálnici klesá ta teplota později. Ono se asi ani dlouhodobě nepředpokládá, že by někdo měl nastaveno HI a max proudění vzduchu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak asi je to fakt pravda pravdoucí. Když se z -5 udělalo +8 tak jsem to vyzkoušel a začalo to slabě padat až po 12 minutách. V -5 to byly necelé 3 minuty. A teďka stačilo jen mírně přišlápnout plyn na neutrál a šlo to ihned nahoru. Prostě on se asi fakt sám nedostatečně zahřívá pokud není v otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na běžný provoz má odpadního tepla dost a spíš profituje z vysoké účinnosti a nižší spotřeby. Při vývoji holt nikdo nepočítal se současnou situací a že bude někdo stát 12min s topením a větrákem na max, dříve se dalo místo toho jít klasicky do sauny :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normální chování. Topení je poměrně výkonný chladič a když je teplo kam odvádět (plechová vymrzlá kabina), tak je to přirozené, že motor na volnoběh nevyprodukuje dost tepla, aby se udržel na provozní teplotě . Úplně stejnou věc jsem pozoroval na FI 1.2HTP, FI 1.4 16V, Citigo 1.0, FIII 1.2TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...