Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

1. odpovez prosim na mou otazku, jestlis meril rozdil ABS a bez ABS (tvrdis mockrat overeno) a jaka mas k tomu data - fakt by me zajimaly vysledky

2. budu jeste jednou citovat to o brzdnem ucinku, trochu ti upadlo to dulezity a reagujes zatim na notoricky omilany:

"Kolo má nejvyšší brzdný účinek tehdy, kdy je jeho skluz asi 15%, tzn. že se otáčí o tuto hodnotu pomaleji, než by odpovídalo normálnímu odvalování."

3. Mne se ten problem, kterej popisujes jeste nikdy nestal. Asi to bude chtit vylepsit brzdeni.

asi to chce brzdit včas a ne na poslední chvíli "na krev":)))

asi tak :)

mě se to tedy ještě nestalo, ABS jsem poznal zatím pouze v zimě na sněhu a pak v mokré podzemní garáži, kde by se dalo v tu chvíli bruslit...:)

Všímáš si, že drtivá většina těch odkazů a ostatních zdrojů obsahuje furt ty stejný obšlehnutý obrázky a mírně upravený věty? To je jako se starejma učebnicema. Furt se omílají dokola a dodneška spousta lidí u matury blábolí o baroku jako o době temna nebo husitech-hrdinech. Nemá cenu se dohadovat. Blacky jistě hodí ty svoje zkušenosti "mockrat ověřeno" a bude jasno ;) Dobrou noc.

Jinak aby nemusel Blacky pracne prepisovat svoje zkusenosti, mam tady jednu praci - dopredu rikam, ze je to jenom jedna a je proto jenom orientacni:

http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV200...aroslava_CL.pdf

lineární závislost  
50 km/h  60 km/h  
délka brzdné 
dráhy [m] 
ABS  blok.kolo  ABS  blok.kolo  
AKMS za sucha  8,0  9,0  11,5  13,1  
AKMS podrcený  11,5  13,2  16,6  19,2  
ABS  13,4  15,6  19,5  22,7  
ABJ  16,1  19,0  23,5  27,7  
ABJ ojeté  24,5  30,0  35,7  43,9

Takle se v tom člověk moc nevyzná, jenom se do toho pdfka podívejte. Když to shrnu - v 50 i 60km/h rychlosti je jak na suchém asfaltu, tak na morkých brzdná dráha s testovaným autem KRATŠÍ.

Upraveno od bojler

mně ABS klepne, když brzdím a jedno kolo skočí na kanál.

A co říkáte, že polovina aut jezdí na zimákách v létě a v zimě mají pod 4mm.? :help:

Mě klepe ABSko jen v zimě......ani na mokru jsem to zatím nepoznal...asi bzdím včes a ne na krev.......

Co se týká zimních pneu v létě....spousta lidí je takhle tzv. dojíždí......to že ale pak jezdí v zimě na vzorku pod 4mm je jejich nezodpovědnost a hazard...ale zase záleží na stylu jízdy......já x let jezdil se Š 120L i v zimě na letních a když je člověk opatrnej dá se to.....

Jinak samozřejmě zimní používám...už je mám na letošek připravený.....jen je přehodit :)

ad Bojler.

Ne mas pravdu, nikdy sem to metrem nemeril. Wiki muze kecat a Pechout taky asi nema dost zkusenosti. Ten clanek co postujes je pekny, ale pouha teorie. Simulovana doktorandska konference. Sam sem jich nekolik absolvoval. Nezpochybnuju postup, ale pouzivaji stare zarizeni, ktere sice podle nejake normy prepocitavaji, ale tam uz vznika nepresnost. To ze si dovoli pouzivat hodnoty tíhového zrychlení 10m/s2 je veci zakladni skoly. Vysledky jsou tak blizke, ze to proste nelze brat za bernou minci.

Nech si svuj nazor, ja mam svuj. ABS na aute mam, sem za nej rad a to ej asi vse.

K tomu brzdeni. Mno ze se ti to nestalo, but rad, mozna te to prekvapi a snad nezazmatkujes. Jezdim rychle a tak potrebuju taky intenzivne brzdit. Na tomhle miste co popisuju to al e neni problem i pri trosku prudsim brzdeni. Proste je tam takova kombinace povrchu a vymolu, ze to tam "skace" kazdymu druhymu autu.

Upraveno od Blacky

a ještě máme tam ten dual rate(nebo jak se tomu nadává), že to dá plnej tlak podle toho jak rychle z plynu šlápneš na brzdu-tomu jsem jednou poděkoval na dálnici-kdo z vás už to prubl taky?

myslis brzdoveho asistenta? V R ho nemam, ale ve sluzebni OII jo. Nejdriv me to sr***, ale rychle sem si zvykl. V kolone opravdu staci, "prudce tuknout" o brzdu a brzdy zareagujou okamzite. Moooc prima vec. :palec2:

Upraveno od Blacky

jo to myslím, stačí ve městě z plynu hned brzda a stojíš na fleku :palec2:

To, ze bys Blacky v R nemel asistenta neni pravda. Mechanickym brzdovym asistentem jsou vybaveny vsechny R s ABS, stejne tak jako vsechny FI od MR2006. Z moudrych zdroju dodam:

Posilovač brzd

Vozy, které jsou opatřeny brzdovými nebo stabilizačními systémy ABS, MABS nebo ESP mají standardně montovaný posilovač brzd s funkcí "Dual-Rate" použitý již například v modelu ŠkodaRoomster.

Dělají se celkem tři typy:

ABS+EBV+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+HBA+ESP

Auta s ESP mají hydraulickýho asistenta.

Upraveno od bojler

Ten brzdovej asistent se mi taky jednou hooodně hodil, když jsem musel rychle brzdit. Auto zastavilo skoro na pětníku. :palec2:

To, ze bys Blacky v R nemel asistenta neni pravda. Mechanickym brzdovym asistentem jsou vybaveny vsechny R s ABS, stejne tak jako vsechny FI od MR2006. Z moudrych zdroju dodam:

Dělají se celkem tři typy:

ABS+EBV+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+HBA+ESP

Auta s ESP mají hydraulickýho asistenta.

V tom pripade je mezi tim klasickym, co mam i v R a tim hydraulickym coje s ESP ( mam ho ve sluzebni OIIC) obrovskej rozdil. Rumik brzdi dobre, kdyz na to dupnu, tka stojim, ale pri lehounkem tuknuti do pedalu ( pohne se max o 1-2cm) jen lehce zacne brzdit. U OII staci tuknout a s celym autem to poradne cukne.

Tak ja bych rekl, ze tohle byl i bez brzdovyho asistenta i problem OI, ktera zacala brzdit jako blazen, ale kdyz se slapalo na pedal vic, uz to nic dal nedelalo. Ja se snazim co nejvic predvidat a zaplatpambu sem ho asi krom dvou vyjimek pouzit nemusel. A i v tech mam takovej pocit, ze sem brzdil uz dopredu a pak to jenom zaslap. Kazdopadne je to dobry do mesta. Tam to muze eliminovat nepozornost. To sem si vyzkousel uz s Fabkou.

jj to souhlas. v kolone, je to prima. Clovek cumi po zenskejch a pak je rad, ze jen tukne a auto stoji. Beztak mam pocit, ze to funguje jen do nejaky rychlosti. Co se pamatuju, tka kdyz sem brzdil na dalnici prudce, tak to takhle necuklo, ale tezko rict. ;)

Tak tam jsou úplně jiný síly potřebný ke zablokování kol.

  • 2 týdny později...

Nevíte někdo jestli mají všechny výbavy FII kontrolku opotřebení brzdových destiček?

teď už ne.

vi nekdo od kdy ne? to abych se podival....

  • 3 týdny později...
... problem OI, ktera zacala brzdit jako blazen, ale kdyz se slapalo na pedal vic, uz to nic dal nedelalo.

Podobnej pocit mám i na své FII 1.6 Když sešlápnu pedál brzdy, tak to brzdí docela dost, ale s dalším zvyšováním tlaku na brzdový pedál se intenzita brzdění moc nezvyšuje. Zatím se mi ani nepodařilo aktivovat ABS, ale je pravda, že jsem to zatím zkoušel na suchu.

hmm po pravde na suchu a rovnu, sem zatim abs asi taky jeste "nepodradzdil". Brzdi to dost samo o sobe a zase takovy harakiri sem stim nedelal. Joo na sterku, nerovnostech, nebo snehu ledu jeto kazdou chvilku.

vi nekdo od kdy ne? to abych se podival....

tuším MR2010

  • 5 týdnů později...

tak jsem uspel s reklamaci zadnich kotouču a desek,záruka mi skončila 20.11.09 ,v servisu nafotili a skodovka odsouhlasila výměnu ,takže to jde.

takhle to vypadalo viz fota

post-10413-1259694256.jpg

post-10413-1259694273.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.