Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

1. odpovez prosim na mou otazku, jestlis meril rozdil ABS a bez ABS (tvrdis mockrat overeno) a jaka mas k tomu data - fakt by me zajimaly vysledky

2. budu jeste jednou citovat to o brzdnem ucinku, trochu ti upadlo to dulezity a reagujes zatim na notoricky omilany:

"Kolo má nejvyšší brzdný účinek tehdy, kdy je jeho skluz asi 15%, tzn. že se otáčí o tuto hodnotu pomaleji, než by odpovídalo normálnímu odvalování."

3. Mne se ten problem, kterej popisujes jeste nikdy nestal. Asi to bude chtit vylepsit brzdeni.

Vloženo (editace)

Všímáš si, že drtivá většina těch odkazů a ostatních zdrojů obsahuje furt ty stejný obšlehnutý obrázky a mírně upravený věty? To je jako se starejma učebnicema. Furt se omílají dokola a dodneška spousta lidí u matury blábolí o baroku jako o době temna nebo husitech-hrdinech. Nemá cenu se dohadovat. Blacky jistě hodí ty svoje zkušenosti "mockrat ověřeno" a bude jasno ;) Dobrou noc.

Jinak aby nemusel Blacky pracne prepisovat svoje zkusenosti, mam tady jednu praci - dopredu rikam, ze je to jenom jedna a je proto jenom orientacni:

http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV200...aroslava_CL.pdf

lineární závislost  
50 km/h  60 km/h  
délka brzdné 
dráhy [m] 
ABS  blok.kolo  ABS  blok.kolo  
AKMS za sucha  8,0  9,0  11,5  13,1  
AKMS podrcený  11,5  13,2  16,6  19,2  
ABS  13,4  15,6  19,5  22,7  
ABJ  16,1  19,0  23,5  27,7  
ABJ ojeté  24,5  30,0  35,7  43,9

Takle se v tom člověk moc nevyzná, jenom se do toho pdfka podívejte. Když to shrnu - v 50 i 60km/h rychlosti je jak na suchém asfaltu, tak na morkých brzdná dráha s testovaným autem KRATŠÍ.

Editováno: , autor: bojler
Vloženo

Mě klepe ABSko jen v zimě......ani na mokru jsem to zatím nepoznal...asi bzdím včes a ne na krev.......

Co se týká zimních pneu v létě....spousta lidí je takhle tzv. dojíždí......to že ale pak jezdí v zimě na vzorku pod 4mm je jejich nezodpovědnost a hazard...ale zase záleží na stylu jízdy......já x let jezdil se Š 120L i v zimě na letních a když je člověk opatrnej dá se to.....

Jinak samozřejmě zimní používám...už je mám na letošek připravený.....jen je přehodit :)

Vloženo (editace)

ad Bojler.

Ne mas pravdu, nikdy sem to metrem nemeril. Wiki muze kecat a Pechout taky asi nema dost zkusenosti. Ten clanek co postujes je pekny, ale pouha teorie. Simulovana doktorandska konference. Sam sem jich nekolik absolvoval. Nezpochybnuju postup, ale pouzivaji stare zarizeni, ktere sice podle nejake normy prepocitavaji, ale tam uz vznika nepresnost. To ze si dovoli pouzivat hodnoty tíhového zrychlení 10m/s2 je veci zakladni skoly. Vysledky jsou tak blizke, ze to proste nelze brat za bernou minci.

Nech si svuj nazor, ja mam svuj. ABS na aute mam, sem za nej rad a to ej asi vse.

K tomu brzdeni. Mno ze se ti to nestalo, but rad, mozna te to prekvapi a snad nezazmatkujes. Jezdim rychle a tak potrebuju taky intenzivne brzdit. Na tomhle miste co popisuju to al e neni problem i pri trosku prudsim brzdeni. Proste je tam takova kombinace povrchu a vymolu, ze to tam "skace" kazdymu druhymu autu.

Editováno: , autor: Blacky
Vloženo

a ještě máme tam ten dual rate(nebo jak se tomu nadává), že to dá plnej tlak podle toho jak rychle z plynu šlápneš na brzdu-tomu jsem jednou poděkoval na dálnici-kdo z vás už to prubl taky?

Vloženo (editace)

myslis brzdoveho asistenta? V R ho nemam, ale ve sluzebni OII jo. Nejdriv me to sr***, ale rychle sem si zvykl. V kolone opravdu staci, "prudce tuknout" o brzdu a brzdy zareagujou okamzite. Moooc prima vec. :palec2:

Editováno: , autor: Blacky
Vloženo (editace)

To, ze bys Blacky v R nemel asistenta neni pravda. Mechanickym brzdovym asistentem jsou vybaveny vsechny R s ABS, stejne tak jako vsechny FI od MR2006. Z moudrych zdroju dodam:

Posilovač brzd

Vozy, které jsou opatřeny brzdovými nebo stabilizačními systémy ABS, MABS nebo ESP mají standardně montovaný posilovač brzd s funkcí "Dual-Rate" použitý již například v modelu ŠkodaRoomster.

Dělají se celkem tři typy:

ABS+EBV+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+HBA+ESP

Auta s ESP mají hydraulickýho asistenta.

Editováno: , autor: bojler
Vloženo
To, ze bys Blacky v R nemel asistenta neni pravda. Mechanickym brzdovym asistentem jsou vybaveny vsechny R s ABS, stejne tak jako vsechny FI od MR2006. Z moudrych zdroju dodam:

Dělají se celkem tři typy:

ABS+EBV+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+Dual-Rate

ABS+EBV+ASR+MSR+HBA+ESP

Auta s ESP mají hydraulickýho asistenta.

V tom pripade je mezi tim klasickym, co mam i v R a tim hydraulickym coje s ESP ( mam ho ve sluzebni OIIC) obrovskej rozdil. Rumik brzdi dobre, kdyz na to dupnu, tka stojim, ale pri lehounkem tuknuti do pedalu ( pohne se max o 1-2cm) jen lehce zacne brzdit. U OII staci tuknout a s celym autem to poradne cukne.

Vloženo

Tak ja bych rekl, ze tohle byl i bez brzdovyho asistenta i problem OI, ktera zacala brzdit jako blazen, ale kdyz se slapalo na pedal vic, uz to nic dal nedelalo. Ja se snazim co nejvic predvidat a zaplatpambu sem ho asi krom dvou vyjimek pouzit nemusel. A i v tech mam takovej pocit, ze sem brzdil uz dopredu a pak to jenom zaslap. Kazdopadne je to dobry do mesta. Tam to muze eliminovat nepozornost. To sem si vyzkousel uz s Fabkou.

Vloženo

jj to souhlas. v kolone, je to prima. Clovek cumi po zenskejch a pak je rad, ze jen tukne a auto stoji. Beztak mam pocit, ze to funguje jen do nejaky rychlosti. Co se pamatuju, tka kdyz sem brzdil na dalnici prudce, tak to takhle necuklo, ale tezko rict. ;)

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo
... problem OI, ktera zacala brzdit jako blazen, ale kdyz se slapalo na pedal vic, uz to nic dal nedelalo.

Podobnej pocit mám i na své FII 1.6 Když sešlápnu pedál brzdy, tak to brzdí docela dost, ale s dalším zvyšováním tlaku na brzdový pedál se intenzita brzdění moc nezvyšuje. Zatím se mi ani nepodařilo aktivovat ABS, ale je pravda, že jsem to zatím zkoušel na suchu.

Vloženo

hmm po pravde na suchu a rovnu, sem zatim abs asi taky jeste "nepodradzdil". Brzdi to dost samo o sobe a zase takovy harakiri sem stim nedelal. Joo na sterku, nerovnostech, nebo snehu ledu jeto kazdou chvilku.

  • o 5 týdny později...
Vloženo

tak jsem uspel s reklamaci zadnich kotouču a desek,záruka mi skončila 20.11.09 ,v servisu nafotili a skodovka odsouhlasila výměnu ,takže to jde.

takhle to vypadalo viz fota

post-10413-1259694256.jpg

post-10413-1259694273.jpg

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...