Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Momentálně jsem ještě rozhodnutý přiobjednat materiál na torpédo a lehce polepit podlahu kufru jinak jsem spokojený. Konečně jsem se dostal k odstranění vrzání sedaček o zámek pásu. Na dálnici jsem od dodělání A sloupků, podlahy a zadních podběhů ještě nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taková otázka, podlahu máš vytlumenou dost, je to znát ? Vypadá to jako brnkacka 😁. Možná koupím nové sedačky a to by byla unikátní příležitost se do toho pustit.

Já teď přemýšlím jak něco nacpat do středového tunelu. Pocitově z místa od řadící páky a ručky jde dost hluku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já chtěl pouze podběhy a nějak se to zvrtlo :)

 

Podlahu mám nakonec D2 a na to Integra. Integru mám až k pedálům a u spolujezdce až k palubce. Během 3týdnů jsem udělal přední podběhy > podlahy > boční plasty i prahy > A,B i C sloupky a zadní podběhy, takže těžko říci jak moc pomohly jednotlivé kroky, ale je to opět tišší. jediné co mi chybí je torpédo, kde mi nezbyl materiál D2 a nakonec udělám i kufr a to D2 + Raptor (oproti integře má pouze 4mm ale je dražší). Rozhodl jsem se, že tyto poslední dvě úpravy udělám až na jaře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na tu podlahu také objednal, ale pouze antivibracni materiál. Naštěstí byla nejvyšší řada 2mm (SGM Onyx 2 Prime) ve slevě a má hodně dobrý parametry. Na to náhodim comfortmat VISION 6mm. Váží pouze 0.44kg/m². Už se mi na podlahu nechtěla dávat Integra a podobně. To by hmotnostně bylo tak 13x víc. S tím visionem se i mnohem lépe pracuje. Útlum má tedy zhruba poloviční 15db vs +- 30db, ale běžně se používá a z těch lehčích materiálu patří k tomu lepšímu.

Ve výsledku mám onyx 3.5kg + VISION 0.5 kg = 4kg/m²

VS

D2 o hmotnosti 2.5 kg + Blockshot 4.2kg = 6.7kg/m². Na te ploše podlahy už počítám úsporu tak 10kg.

 

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

@Deawon Rád bych se zeptal, jak se demontují ty černé plastové kryty ve dveřích, abych se dostal k vnějšímu plechu (mechanizmu stahovačky). Je na nich takový plastový úchyt, symbol kleští se šipkou. Takže vytrhnout kleštěmi? Nerad bych něco urval (a aby mi neteklo do auta). Patřičné nahřátí teplovzdušnou pistolí je samozřejmost. Mám teď rozebrané všechny 4 dveře kvůli jinému projektu, tak je rovnou odhlučním. 😉

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně pozor na kabely. Třeba albientní osvětlení jsou celkem slabé kabely. Při polepu vnějšího plechu si nezalepit odtokové kanálky na vodu. Při odvrtání nýtů u repro si nepoškodit lak u nýtů. Nýty jsou 4,8 x16mm. A dokoupit si pár náhradních příchytek. A dovnitř dveří nedávat materiály co nasáknou vodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď už budeš mať odvŕtané repro, nedávaj tam tie isté. Tie sú 13 cm Čína, daj tam iné 16,5 cm a značkové- nie Sony! Ja som kúpil sadu basy, výškové značky Ground Zero. To má podstatne iný zvuk ako tie čínske originál. Namiesto nitov daj skrutky s matkami a podložky. Ak je poškodený plech od vŕtania nitov okolo dier, pretri základnou šedou farbou. Schne rýchlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za tipy. Nejsem audiofil. Mě úplně bohatě stačí, že když vezmu za kliku, tak nezní jak prázdná plechovka od piva a při zavírání to tak jako žuchne a ne plechově třískne. Dnes odpoledne vytlumeny vnější plechy v rozsahu z montážních otvorů bez demontáže repro. Střídmě vytlumeny vnitřní plechy. Zítra nalepím tlumící molitan na vnitřní plastové obložení. No, celé se to ještě váže na jeden stěžejní projekt, ale o tom časem v jiném tématu 🙃

 

IMG_20211011_142335.jpg

IMG_20211011_140301.jpg

IMG_20211011_152001.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tak na to koukám, použil jsi přítlačný váleček na vyválení antivibrační vrstvy? Jinak za mě pokud už něco podobného děláš, tak rozhodně doporučuji odvrtat repro a podlepit to. Už jenom pro audio a také jde od toho místa největší hluk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pečlivě jsem vyhlazoval v celé ploše rukou, to musí stačit (opravdu pečlivě, aby pod to netekla voda a nedržela se tam). Repro odvrtávat nebudu, nemám na to nářadí ani čas. Ono celé to odhlučnění by mě ani nenapadlo dělat, kdybych nerozebíral dveře kvůli úplně něčemu jinému (bystřejší na fotkách rozdíl oproti ostatním Rapidům uvidí) a nebyla tehdy tuším zrovna sleva 70% na požitý antivibrační materiál. Dám ještě ten molitan na vnitřní tapec a budu naprosto spokojen. Už nyní bez tapeců je efekt při otvírání a zavírání dveří bez plechových zvuků nad moje očekávání.

 

Ale děkuji Ti za tvé zkušenosti a rady. Ty auto odhlučňuješ opravdu pečlivě, já to v takovém rozsahu opravdu neplánuji :-)

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No bohužel na fotkách, když se podíváš na ty bublinky ve tvaru "válečků"/"polštářků", tak ty se mají uválcovat. Bez toho je účinnost třeba poloviční. Pokud je někdo z okolí Zbiroh/Beroun, tak váleček rád půjčím. Kde jsem se nedostal s válečkem, tak jsem uhlazoval rukojetí šroubováku. Bez toho je malá účinost a ještě může hrozit odlepení. Bylo to před válcováním znát i na poklep plechu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha to jsem nevěděl a upřímně ani na fotkách nikde neviděl, že by se ty dutinky měly uplně vyhladit. Naopak si myslím, že ty malé dutinky právě dělají ten akustický útlum. To bych si rovnou ve stavebninách koupil za zlomek peněz butylkaučukovou samolepku s hliníkovou folií nalepenou plošně bez dutinek a nemusel to pracně vyválcovávat. Existuje nějaký ofiko návod od ahifi, jak se to má lepit, či jak jsi na to rozválečkování přišel? Každopádně díky za připomínky, třeba to ještě zdokonalím :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ahifi je spousty návodů + i na youtube.

 

https://www.ahifi.cz/clanky/detail/jak-vytlumit-dvere-auta.htm

 

Všimni se, že na dokončených antivibračních materiálech jsou ty dutinky zmačkané. ideálně jim tam napiš dotaz. Samozřejmě, že to stačí třeba kulatou rukojení šroubováku. Protihlukový materiál už se přimačkává pouze rukou. Já horní vrstvu antivibračního materiálu ještě znovu odmašťoval, aby to pořádně drželo, když jsem na to lepil protihlukovou vrstvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odkazy. Na ahifi jsem si toto pročítal i dříve. Píší tam, že po nalepení je nutné ten antivibrační materiál přitlačit k plechu, doporučují ten váleček. Já to po nalepení trochu nahřál teplovzdušnou pistolí, hezky to změklo a pak v celé ploše vyhladil tak aby to pořádně přilnulo. Nevím, jak bych to s tím válečkem udělal ještě líp. Prostě vím, že to mám nalepené OK 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som robil Rapidku aj Scalu a uhladzoval som to rukami a prstami bez bublín. Robil som to v lete, keď bolo vonku 35. Takže som nič nenahrieval. Po čase som potreboval časť odlepiť  na dverách pod tapacírom a ťažko to teda išlo dolu. Držalo to fest. Tú vlnovitú penu som lepil na tapacírung a bez problémov to držalo. Zvuk  rádia 100 a jedno. Aj dvere boli pri zatváraní oveľa tichšie, žiadny kovový zvuk. Ale aj ťažšie, ale zatvárajú sa oveľa lepšie a netreba tak búchať do nich. Super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám i služební Rapid, takže mohu porovnávat skoro každý den ten rozdíl. Je to vždy o třídu lepší auto. Hlavně na dálnici. Na jaře ještě dodělám torpédo + desky Integry (Raptoru) mezi palubku a motor  + kufr.

 

Porovnání audia ve šlužebáku a mém Škoda Surround + repro i vzadu + vytlumení/odhlučnění to je úplně někde jinde :)

 

Neskutečně je to znát i na hlasitosti, kdy u svého Rapida mám hlasitost o několik kroků nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera při přezouvání na zimu jsem zkusil trochu odhlučnit podběhy, tak uvidím jestli to bude mít nějaký efekt. Na plech jsem použil už jen zbytky z odhlučnění dveří, které jsem lepil na na poklep nejzvonivější plochy.

 

Na plast podběhy jsem sehnal tento materiál: https://www.carmedia.cz/ctk-tempofix-8-v2-odhlucnujici-vlhku-odolny-material/

 

Dopředu jsem vrátil před léty vyndanou molitanovou výplň blatníku, které jsem uřízl tu spodní část na styku s prahem kvůli možnosti vymývání.

IMG_20211029_131711.jpg

IMG_20211029_131730.jpg

IMG_20211029_142913.jpg

IMG_20211029_142925.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po několikerých jízdách pozoruji citelné snížení hluku od kol. Ano, kdybych dělal odhlučnění pořádně jako @Deawon, tak by výsledek byl ještě lepší. Ale i takto "ekonomicky" provedené odhlučnění znatelný efekt má. U plechů jsem je před lepením poklepával prstem a lepil antivibrační materiál jen tam, kde na poklep "zvoní". Spolu s dříve odhlučněnými dveřmi je to paráda. Zbyly mi ještě nějaké pláty té molitanové vafle, takže na jaře ještě zkusím dostupná místa pod palubkou ze spoda a po sundání bočních krytů ze stran. Jo, včera když jsem dával konečně pryč potahy sedadel (dědictví po minulé službě auta ve firmě) jsem polepil tlumícím materiálem holý plech pod sedákem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oproti továrnímu odhlučnění by byl rozdíl i po nalapení obyčejného molitanu :)

 

Když jsem viděl co bylo na předních dveřích, tak bych brečel. Na zadní nedali pro jistotu raději vůbec nic. Nejhorší je, že Octavia 3 je na tom stejně. Pro ŠA by to byla investice pár stovek a komfort by to podstatně zvedlo.

 

Služebák při rychlé výměně vozu teď poslední dobou vnímám jako žebřiňák :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to tovární "odhlučnění" Rapidů, to je k pláči. Mohu potvrdit, že Scala (co máme teď doma také) je na tom sice ohledně hlučnosti při jízdě trochu lépe než Rapid, ale žádná sláva to také není, hlavně když jsem se nechal vézt vzadu. A to je to nejvyšší výbava, spousta příplatků, nejsilnější motor - auto za 660.000Kč - a při tom je to z hlediska odhlučnění taková bída. Že je na tom stejně i Oktávka, to je už hodně smutný :-/. Scala vyluzuje ty samé plechové rány od vnější kliky při otvírání dveří jako můj Rapid před odhlučněním. No, bude to "odhlučněné" asi také bídně. Můj Rapid je teď proti tomu tichošlápek, a to má ještě velkké rezervy v možnotech odhlučnění :-). Jestli se udělá ještě nějaké lepší (teplejší a slunečné) počasí, tak asi na jaro stejně čekat nebudu a udělám tu palubku co nejdříve. Motor teď je v autě slyšet nejvýrazněji, tak snad jej truchu stáhnu na hlasitosti :-D

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...