Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Po mém odhlučnění zvuk od motoru více vnímám. Proto budu na jaře dělat torpédo, celý zadek palubky u řidiče Integrou a kufr, kdy 550litrů plechová ozvučnice je sakra znát. Nakonec dám na kufr antivibraci+odlučnění tedy asi D2+Raptor.

 

Po tomhle budou další krok jenom špunty do uší :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Další krok plánuji až se oteplí (takže nejdříve duben), ale už teď koukám na materiály, jejich ceny množství co budu potřebovat.

 

Hlavní problém je cena materiálů, kdy už z loňska vím, že někdy v březnu byly na téměř všechny materiály velké slevy. Před koncem roku dávali až 35% slevu. Neměl jsem ale spočítané kolik a co budu potřebovat. Logicky se mi tedy nechce platit plné ceny, za které je prodávají třeba nyní. Mám domluvenou slevu 10%, ale i tak je to celkem dost drahé. Jedna varianta je připravit si jaké materiály a počty budu potřebovat a až spustí opět jarní slevy, tak hned nakoupit než vyprodají sklady. Druhá varianta je poohlédnout se v zahraničí. Comfortmat vyrábí v Rusku a tak jsem našel několik stránek např.:

https://comfortmat--shop-ru.translate.goog/shumka/shumoizolyacionnyj-material-comfort-mat-integra/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs

Kde Integra 50*70cm stojí cca 112Kč a na ahifi plná cena 229Kč. Budu potřebovat cca 8kg materiálu a tak je otázka kolik bude stát doprava + je tam samozřejmě dlouhá dodací doba a riziko, zda to vůbec dorazí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď už mi zbývá jenom torpédo, část palubky a kufr, tak už to dodělám materiály, které znám. Ještě mi i nějaké zbyly, tak už to nebude taková investice. Spíš teď přemýšlím, zda vyměnit originál repro. Řeším poměr investice/výkon.

 

Zde jsem na toto téma založil diskusi:

https://forum.skodahome.cz/topic/159494-v%C3%BDm%C4%9Bna-origin%C3%A1ln%C3%ADch-repro-vyplat%C3%AD-se-pom%C4%9Br-cenav%C3%BDkon/#comment-2560206

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také promýšlím plány jak s minimem demontáží lépe odhlučnit palubku/přepážku k motoru, to bude pro mě prioritní. @Deawon Když jsi loni sundaval boční kryty palubky, je tam možné smysluplně lepit nějaké odhlučnění? Pak je trochu něco možné z dutiny pod volantem, už jsem se díval, ale tam moc možností není (viz foto). Možná zkusím ještě vykokotit nějaký demontovatelný čalouněný tlumicí dekl, který by zakryl v úrovni spodku palubky celou tu dutinu nad pedály (třeba naše OII i naše stará FI to má zakryto a odtlumeno). To by nějaký citelnější efekt mít mohlo. Něco v hlavě nosím ale bude to hrozně tvarově členitý (krom obrysu toho deklu ještě třeba ještě trefit prostupy ventilace, ambient. osvětlení atd.). Když se mi to podaří, nasdílím šablonku. Nad nohama spoluzdce není přístup za palubku žádný. Také se chci podívat po těch 3,5 letech do torpéda pod stěrači a vyčistit jej, tak bych rovnou lípl antivibrační a neoprénové odhlučnění i sem.

 

Boční dveře už jsem dělal vloni a zde spokojenost (audio mě zas tak netrápí). Stejně jako jsem už se pojímal s podběhy. S předními je spokojenost. Zadní ještě asi dovylepším.

 

Pak je otázkou kufr. Mám Spacebacka, který přece jen nevozí tak velkou ozvučnici jako lift. Našel jsem foto jak to vypadá za obložením bočnic (viz foto), tam z výroby celkem (kupodivu) něco je a moc se mi do toho nechce hrabat. Tak je otázka, jak velký efekt by mělo vytlumení ploch okolo rezervy příp. deklu nad ní. protože si říkám že to je přece jen už od kabiny akusticky tlumeno opěradly zadních sedadel a platem nad kufrem...

 

foto továrního odhlučnění bočnic kufru.jpg

IMG_20220118_115522.jpg

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta palubka, kterou jsi letos po tom odhlučnění nasadil je v provedení před FL, viď? Ta koukám dle tvých foto nemá zevnitř žádné odhlučnění z výroby. Na mém FL tříválci 1,0tsi nějaké odhlučnění asi mít budu. Minimálně nad pedály ten vnitřek palubky je z výroby vylepený nějakou cca 15mm tlustou měkkou vatou. Ale jestli je takto oblepený celý vnitřek palubky, to ověřeno nemám. 🤔

EDIT: Zkusil jsem po netu najít nějaké foto palubky FL Rapida zezadu a neúspěšně. Všechny foto jsou jen zpředu. Třeba @Deawon dá vědět, jestli když měl otevřené boky palubky, tak co uvnitř viděl 🙂.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, aspoň vím na čem jsem :-). Předpokládám, že když vycvaknu ty boční kryty a příp. sundám kastlík před spolujezdcem, tak asi ani tak se do vnitřku palubky moc nedostanu, abych tam nějaké smysluplné odhlučnění nalepil (i když bych se rád mýlil)... No nic, počkám na jaro a uvidím. Celou palubku z auta vyndavat ale nehodlám, na to nemám kou*e :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ideální by bylo sundat celou palubku, ale jak už bylo psáno. Na to musíte mít koule.

 

U spolujezdce jsem odhlučnil celou podlahu a když jsem dojel ke kaslíku, tak jsem ho prostě vymontoval a celou plochu za ním polepil Integrou. Když je velku kaslík, tak máte pár otvorů za oblast kde je rádio atd. Tak jsem se snažil vylepit SoftWave15 pěnou. Upozorňuji, že vylepení za kaslíkem se logicky ten kaslík vrací zpátky úplně na hov** :) .

 

Na jaře chci odhlučnit hlavně motor a to je tedy první na řadě torpédo. D2 jako vytlumení a protihluk Neoprene. Tam mě štve že nemají kvalitnější odhlučňovací materiál v čisté černé barvě, aby to nebylo vidět. To Neoprene není zase tak kvalitní. Na to jak se sundavají stěrače jsem ještě nekoukal. Už je někdo sundaval?

 

Další bude na řadě palubka. Určitě ji nebudu sundavat, ale tam, kde jsem dával jenom SoftWave15, tak chci polepit asi Integrou (která prostě odhlučňuje podstatně více) a na ní ještě nalepím SoftWave15. Nad pedály co půjde. Sundám zase boky palubky (jsou dole hned a polepil jsem SoftWave15 i tyto plasty) a pak zase Integrou co jen půjde + SW15.

 

Poslední krok bude kufr. Fáze 1 bude podlaha. Mám liftback. 550l. Zkuste vyndat i rezervu a zaklepat na ten plech. To je jako kostelní zvon. Dle Ahifi a 2DIN je odlučnění kufru neskutečně znát v interieru. Výhoda je luxusní přístup. Nevýhody jsou rozměry, kdy bude potřeba velké množství materiálu a tím samozřejmě naroste i váha. Fáze2 budou boky kufru a to znamená vyndat boční kobercové obložení celého kufru. Přiznávám, že jsem ještě ani nekoukal co to všechno obnáší a zda se do toho pustím.

 

Střechu řešit nebudu určitě.

 

Možná hrůzná myšlenka je, že pokud se pustím do výměny repro a budu rozebírat dveře, tak zda neudělat to, co nedělají ani v ahifi a to polepit vnitřní plech ještě Integrou.

20210510_162510_HDR.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Deawon Tak pomalu rozmýšlím materiál na odhlučnění kufru (udělám jen dno antivibrační S2 + vytlumení pěnou lepenou na spodek deklu nad rezervou) a vylepšení odhlučnění zadních podběhů (na plechy S2 a na podběhy mám zbylou tuhou pěnu co jsem tam už lepil). Pak torpédo (antivibrační S2 + Neoprene) a až budu na jaře sundavat zakrytí podvozku (vymývám po zimě a kontruloji stav podlahy protože pod těmi kryty není vůbec ten plastizolový tlustý nástřik), tak bych zespoda nalepil na ty plechy antivibrační S2. Tím bych v ploše měl antivibrační a zároveň protikorozní ochranu. Nepolepná místa vystříkám voskem na dutiny (koupil jsem ve výprodeji na auto kelly).

 

Porovnávám cenově Ahifi a Carmedia. Ahifi mi (nyní se slevami 20%) vychází trochu výhodněji. Ale i tak jsem tam za 2.000Kč. Koukal jsem do historie e-mailů a loni v březnu jsem na ahifi bral antivibrační materiál Comfortmat S2 za pohádkovou cenu 39Kč/ks vč. DPH (byla tam tuším sleva 65%). Nyní je za 119Kč/ks a to je po 20% slevě... No, počkám zas na březen, třeba zas budou výprodeje 🤪

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera vyměřil vše potřebné a spočítal cca potřebné množství a typy materiálů. Přijdu domů a na facebooku slevy na ahifi 30% :)

 

Materiály objednám až v jarních slevách někdy březen/duben. Teď jsem dal peníze do ozvučení celého auta.

https://www.ahifi.cz/hertz-ck-165.html

 

Ale moje jarní pokračování odhlučnění bude veliké :)  Dostanu se do bodu, kdy to auto bude prostě neprodejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem si sepsal, co a kolik toho potřebuji. Fáze 1 bude podvozek (podlaha) + zadní podběhy, fáze 2 bude kufr, fáze 3 bude torpédo, fáze 4 bude vnitřek palubky (bez její demontáže) + zakrytí prostoru nad pedály. Už se těším na jaro. Také počkám na jarní výprodeje, budu to nějak příležitostně sledovat. Kdyžtak si dáme vědět až výprodeje začnou 🙂.

 

Jo, k té demontáži stěračů. Odklopit rameno stěrače, odšroubovat zajišťovací matici, prostříknout např. WD-čkem, stáhnout stahovákem. V minulosti jsem místo stahováku používal nějaký šroub jako rozpěru a sikovky. Ale Rapida nechci takhle rasit (a něco zprasit), tak jsem objednal za babku stahováček, tak snad pro to jedno sundání stěračů dobře poslouží. Jeho kovový vnitřek ještě něčím vylepím, ať to není kov na kov. Objednal jsem toto, tak snad do jara dorazí 🤪 :

https://www.aliexpress.com/item/1005003658376394.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.78e34c4dsGKZmv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem ještě dotaz na ahifi ohledně mé myšlenky lepit antivibrační materiál na podlahu auta zespodu. Po demontáži těch plastových krytů podlahy se odhalí holý plech podlahy bez toho podvozkového nástřikového plastizolu - ideální plocha na lepení (po odmaštění samozřejmě). Z ahifi mám odpověď, že efekt antivibrčního materiálu bude obdobný ajko při lepení zevnitř pod koberec. Tak jen pro info. Mě připadá snazší najet na nájezdy, shodit ty dva velký plastový dekly a lepit, než rozebírat celý interiér. Stejně ty dekly každé jaro sundavám kvůli pořádnému vymytí po zimě a kontrole koroze vpodst. holého plechu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tam chci psát ještě kvůli té myšlence, že bych na vnitřní plech dveří dal ještě jednu vrstvu Integry. Jedny dveře by vyšly na 155Kč a mělo by to být ještě lepší. Alespoň ty přední.

 

Nejvíc mě štve ten rachot od těsnění dveří, který je u Rapida problémový a bohužel není zřejmě způsob jak se ho zbavit.

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš na mysli ty dveřní sametky a jejich tření o lak? Ono se to hlavně stává, když při leštění laku použiješ nějaký vosk i na plochy ve styku s tou sametkou. Pak to má tendenci vrzat, protože v leštěnkách je silikon. U mého vozu musím zaklepat, nemám s vrzáním těch sametek problém, ničím to raději nemažu (ani tu sametku ani karosrii v místě kam sametky doléhají). Zkus mrknou do téma o pazvucích zde u Rapida, někde se to tam zmiňovalo - koukám zběžně str. 49 (Panoil), ale i někde jinde v tomhle téma byl i odkaz na originál mazací gel na tyhle sametky. Ten by měl zabrat určitě :-)

 

Jinak já mám ještě doplněné přední i zadní těsnění na výšku předních dveří pod okny (tj. styk s předním blatníkem a spára B sloupku pod okny) :-) Také to trochu pomůže odhlučnění a i kultura zavírání dveří je zas trochu lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...