Červenec 27, 20223 r Rád bych se zeptal ohledně "vyhození" těch "molitanů". Jsou tam nějak přilepené? Nezdálo se mi, že by šly bez násilí lehce vyjmout a po pravdě se mi na to s žádným nástrojem jít nechce, abych nepoškodil nátěr.
Červenec 27, 20223 r Ne, prilepené to není. Po demontáži zadní části podběhu na to stačí už jen holé ruce. Je to měkký materiál, takže lakování nepoškodí...
Červenec 29, 20223 r Když už budeš rozebírat podběh, tak se můžeš podívat ještě na jednu molitanovou překážku, najdeš jí cca na vrcholu podběhu jakoby nad kolem, ta už je asi přilepená. Já nožem odřízl alespoň tu špičku při lemu blatníku. Stejně je údajně ještě další molitan uvnitř nosníku karoserie a ten ven stejně nedostaneš... Upraveno Červenec 29, 20223 r od tom01
Srpen 13, 20223 r V 10. 4. 2022 na 21:06, miklisek napsal: 109.190KM VÝMĚNA VLOŽEK BLATNÍKŮ Trochu jsem se nechal zviklat diskuzí na FB ve skupině ŠKODA RAPID CZ/SK ohledně výplní blatníků. Pořád to na všech třech FB skupinách někdo řeší, že to nasává vodu a pak to tam rezne, další že to uřízl, a další že to dal úplně pryč a zvýšený hluk nezaznamenal a dveře a prahy se mu taky nešpiní. Jeden Rapiďák pořídil ze skoda-dily.cz nové vložky, které při zkoušce ve vaně nenasály vodu..... A tak jsem je taky koupil. Čísla jsou 5JA 864 235 A a 5JA 864 236A. Dle Etky se montují od 13.8.2013. Mohl bys prosím napsat zkušenosti? Opravdu nové výplně nenasákají?
Srpen 13, 20223 r Nesají kvůli povrchové úpravě, ale ta se nakonec poruší a sát začnou. Seat tam má polystyren a je klid...
Srpen 13, 20223 r Takže je to jen krátkodobé řešení problému. Seata asi myslím aktuální modely, ne Toledo.
Srpen 14, 20223 r před 13 hodinami, MIgráček napsal: Mohl bys prosím napsat zkušenosti? Opravdu nové výplně nenasákají? Je tam jen změna materiálu, proto změna čísla. Nasákají, ale ne tolik jako původní. Mě to na rozdíl od jiných v tom místě za vyplní nerezne. Viděl jsem už dokonce kvetoucí blatník u auta z mého roku výroby. Asi záleží, na jak prosolených silnicích auto jezdí a jak často a jak byla udělaná protikorozní ochrana. Já v zimě jezdím v nížině, kde není sníh, není náledí, takže se nesolí. Upraveno Srpen 14, 20223 r od miklisek
Srpen 14, 20223 r Tak to si myslím, že už tedy tento inovovaný kus v autě mám, uvidím tedy, budu tu řešit při přezouvání na zimní.
Srpen 14, 20223 r Je fuk jak moc saje, pokud saje jen trochu tak se tam drží vlhkost a začne to reznout. @MIgráček Leon 2017 má polystyren, je možné že toledo to tam nemělo nikdy. Já jsem ten prostor ještě vylepil ze strany kol antvibrační vrstvou, která vyplňuje v jednom kuse celé to pásmo mezi karoserií a blatníkem. Žádná voda se tam nemá šanci dostat. Upraveno Srpen 14, 20223 r od 15degren
Srpen 14, 20223 r Trochu jsem se nechal zviklat diskuzí na FB ve skupině ŠKODA RAPID CZ/SK ohledně výplní blatníků. Pořád to na všech třech FB skupinách někdo řeší, že to nasává vodu a pak to tam rezne, další že to uřízl, a další že to dal úplně pryč a zvýšený hluk nezaznamenal a dveře a prahy se mu taky nešpiní. Jeden Rapiďák pořídil ze skoda-dily.cz nové vložky, které při zkoušce ve vaně nenasály vodu..... A tak jsem je taky koupil. Čísla jsou 5JA 864 235 A a 5JA 864 236A. Dle Etky se montují od 13.8.2013. Demontáž 13-ti šroubů plastového podběhu je pro mě už rutina... Takto vypadají původní vložky, nacucané vodou a nečistotami. Zanešení nečistotami za vložkou. Špína hlavně na ohybu blatníku k prahu (u těch dvou šroubů) a nejvíc asi dole. Po vyčištění (uznávám asi ne úplně dokonalém, pouze ruční mytí) Nemilé překvápko.... Opravu nátěru zatím nechám na teplejší dny. Je to v místě kde už vložka není, je to tam otevřené veškerému bordelu ze silnice. Je to v části cca pod svislou hranou dveří, zezadu prahu. Malý flíček jako nehet malíčku, bez barvy, ale naštěstí nenapadený rzí, je i na levé straně. Vypadá to na špatné odmaštění povrchu? A po montáži nových vložek. Uvidíme, jaký bude přínos.......
Srpen 14, 20223 r Přiznám se, že mozek mi nebere, jak mohli konstruktéři zvolit takto špatné řešení. Snad musí být i totálnímu analfabetovi jasné, že uzavřený a trvale vlhký prostor bez odtoku v karoserii je doslova ráj pro korozi. Při přezouvání to odtamtud poletí razdva.
Srpen 14, 20223 r Je hezké, že to někoho zajímá, stará se o to. Moje předchozí auto VW up! mělo taky takové molitanové výplně a když jsem je po 3 letech provozu poprvé vyndal, byl již chycený rzí šroub, co drží blatník k prahu. U nynější Fabie III jsem je rovnou vyhodil, prostory vymyl (dobře to jde kartáčem a jarovou vodou), nechal ošetřit celé podběhy ochranným nástřikem a dal tam plastové výplně (naštěstí se pro Fabie vyrábí). MOJE_JMÉNO: Je to kurvítko. Nedávno na to byl dotaz ve Světě motorů, kde někdo se Škodovky odpovídal, že to tam reznout začít nemůže. Upraveno Srpen 14, 20223 r od ferokulda
Srpen 14, 20223 r Toto je koukám věčné téma. U mého vozu letěly ty militany taky hned ven. Na půdě strávily přes 2 roky. Pak jsem je vrátil zpět (přeci jen trochu tlumí hluk a prahy se uvnitř tolik nešpiní). Jejich spodní část jsem cca 1,5cm nad stykem prahu s blatníkem (tedy to nejrizikovější místo) odřízl. Pak je tento spoj hetky volný, jde vymývat a kontrolovat. Zároveň jsem ten molitan zezadu od strany plastového podběhu zúžil tak, aby mezi molitanem a podběhem byla mezera, tak aby bordel shora mohl vypadnout dírou za zástěrkou ven a aby to tam mihlo vysychat. Víc foto bohužel nemám.
Srpen 14, 20223 r Taky řešení, takové ořezání, u mě zatím žádná rez, všechno hezké. Ale auto jezdilo v místech, kde se nesolí. U mě se ale solí pořádně celou zimu, takže při přezutí na zimní to chci nějak vyřešit a mít klid na duši.
Srpen 14, 20223 r Když se podíváte na moji fotku, ta voda tam bohužel taky teče otvorem z vodního kanálu pod oknem. Vložka je mokrá zdola i shora. Podle mě neexistuje 100% náhradní řešení nebo úprava, která by zajistila nenasákavost a přitom aby se to dole neplnilo bordelem.
Srpen 14, 20223 r Asi ne, s tím, že vršku bych se tolik nebál - bude rychleji vysychat a zvrchu do něj nepůjde případná sůl. Každopádně plast jako v FIII by byl asi sen nás všech :D
Srpen 15, 20223 r Ano, jak píše miklis jde tam voda ze skla, tedy v zimě stíraná solanka ještě spolu s lihem nemrznoucí směsi do ostřikovačů ☹️. Co tento koktejl časem vyvede je otázka...
Srpen 15, 20223 r U SEATa existoval v MR2012 skutečně plastový kryt místo toho molitanu. Ale už v MR2013 do změnili na molitan. Čísla jsou 5JA 821 111 a 5JA 821 112. Bohužel asi nesehnatelné, navíc na dost e-shopech a e-bazearech se vyskytuje pod tímto číslem už ten molitan.
Srpen 15, 20223 r před 53 minutami, miklisek napsal: U SEATa existoval v MR2012 skutečně plastový kryt místo toho molitanu Něco málo se o tom píše i zde: https://www.drive2.ru/parts/vag/5ja821111/B9bjwEAB3b0
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.