Přejít na obsah

Front Assist, Lane Assit


Drincek

Doporučené příspěvky

1. Predbežná výstraha – aktivácia/deaktivácia a nastavenie stupňa odstupu, pri ktorom sa objaví varovanie

2. Zobraziť upozornenie na vzdialenosť – aktvácia/deaktivácia upozornenia na vzdialenosť

Ci vypnem jedno alebo druhe tak prestane ukazovat tie dve auticka (vzdialenost od auta) moc som to nepochopil co vlastne vypinam,dost mi to vadi furt sa to tam ukazuje.Neobmedzim ziadne bezpecnostne funkcie ked to vypnem ,respektive ktore je bezpecne deaktivovat?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samotné nouzové brzdění nejde vypnout, to co máš jako bod 1 je zapnutí a vypntuí zvukového signálu a zobrazení na displeji mezi budíky těsně předtím, než začne auto samo brzdit případně jak brzo tě má varovat - je to akorát otravné a mě to spíš v krizovce vyleká, takže bych to vypnul. A bod 2 je zobrazení přesně těch dvou autíček, která se ukazují když se někomu lepíš na prdel, taky to mám vypnuté, odpoutává mi to pozornost od jízdy

Editováno: , autor: Kořas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dovolím si otevřít toto téma ještě. Je víkend tak zkoumám tyto “chytré asistenty”. Na jakou hodnotu Front Assist doporučujete? V základu je tam střední. Když jsem jel za autem a lepil se mu na prdel zobrazil se mi pouze vykřičník u budíků, ale nic nepípalo. Kdybych se začal lepit víc tak auto přibrzdí? Případně když nastavím hodnotu Časná, bude to reagovat dříve a tím případně omezím i riziko toho, že při možném prudkém zásahu do brzd do mě někdo neťukne zezadu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám nastaveno hodnota častá, zatím za skoro rok to auto samo nezabrzdilo.

Má to fungovat na rozdíl rychlosti, ale že by to zabránilo na někoho nenajet jsem nezkoušel. Euro Ncap to tak zkouší a auta zabrzdí.

Spíše, že se častěji zobrazuje a pípá upozornění na auto předemnou. Asi si každý časem nastaví dle sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj já si na to nestěžuji, za mě fajn věc od EU předpisů. Tady po Praze jezdí fakt i… sem tam to někdo zahamtne nebo odbočí bez směrovky. Ten tón je dobře hlasitý, člověk hned zpozorní.

Ráno teď jak je sychravo hodí hlášku omezená funkce - senzor suchý, ale kamera nahoře orosená. Jednou setřu okno a dobrý.

EB5830D4-F8F1-41D6-AE44-15D59FDF542B.thumb.jpeg.8404df57de5afeea146af2ba3c072adb.jpeg9194D213-53C5-4F2C-A184-5824A7891B9C.thumb.jpeg.a45861818d4ab9ee459eb1a0c39395f7.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já už zkoušel. Převezměte řízení. Já nic. Hlasité pípání. Držte volant a jeďte uprostřed jízdního pruhu. Já nic. Teď kopanec brzda, zachvilku výstražné a brzda ke krajnici k úplnému zastavení. To byla první věc co jsem chtěl zkusit. Bál jsem se sice, že skončím někde ve svodidlech, ale opravdu to funguje a funguje to i na obyčejné 90, kde si radar dokáže vzít oba pruhy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 hours ago, MrMysakovich said:

To já už zkoušel. Převezměte řízení. Já nic. Hlasité pípání. Držte volant a jeďte uprostřed jízdního pruhu. Já nic. Teď kopanec brzda, zachvilku výstražné a brzda ke krajnici k úplnému zastavení. To byla první věc co jsem chtěl zkusit. Bál jsem se sice, že skončím někde ve svodidlech, ale opravdu to funguje a funguje to i na obyčejné 90, kde si radar dokáže vzít oba pruhy. 

Tak to já mám s lane assist jinou zkušenost. Přijde mi, že funguje tak z 80-90% (zkoušel jsem to už několikrát, pouze dálnice). Občas, když byla prázdná dálnice a zkusil jsem pustit volant, tak auto čáru přejelo jakoby nic. Pak jsou tu ale situace, kdy to je naopak příkladně citlivé a vrací mě to do pruhu. Ale nestěžuji si, beru to prostě jako další fajn bezpečnostní prvek, na který se ale nespoléhám stylem, že bych se vědomky přestal věnovat řízení kvůli jiné aktivitě s tím, že mě lane assist podrží. Pouze popisuji vlastní zkušenost se spolehlivostí na mém voze 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano mám to samé. Někdy to čáru přejede, někdy se hned vrací. Na okreskách bez čar se chytne i střední asfaltové spáry tekutým asfaltem. Tam to vypnu. Je to jen pomocník, stále se musí řídit jako obyč. auto.

Ale někde popisují, že je to neúmyslně táhne do strouhy nebo do protisměru. Nic takového jsem nezažil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při první jízdě s O4 (předváděčka z počátku 2020) mě LIne assist hodně vystrašil. V úzké zatáčce na okresce se rozhodl nasměrovat auto ke straně, kde ale již byly svodidla. 

 

U mé O4 (12/2020) jsem se ale s něčím podobným nesetkal. Přijde mi, že se podstatně změnilo jeho odladění. Pokud o něm řidič podvědomě ví, tak nestraší a funguje poměrně dobře. Nejhorší jsou pak zúžení na dálnici. 

 

LA nepatří k mým oblíbeným asistentům, ale např. na dálnici může opravdu pomoci, např. když člověk chvíli nedává pozor.

Sekundární funkce je i připomínání povinnost používání směrovky:-)

 

K FA nemám výhrad. Jednoznačně super věc. 

 

 

 

Editováno: , autor: Zdenek 13
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, fabik263 said:

Tak to já mám s lane assist jinou zkušenost. Přijde mi, že funguje tak z 80-90% (zkoušel jsem to už několikrát, pouze dálnice). Občas, když byla prázdná dálnice a zkusil jsem pustit volant, tak auto čáru přejelo jakoby nic. Pak jsou tu ale situace, kdy to je naopak příkladně citlivé a vrací mě to do pruhu. Ale nestěžuji si, beru to prostě jako další fajn bezpečnostní prvek, na který se ale nespoléhám stylem, že bych se vědomky přestal věnovat řízení kvůli jiné aktivitě s tím, že mě lane assist podrží. Pouze popisuji vlastní zkušenost se spolehlivostí na mém voze 🙂

To například mně funguje spolehlivě i v obci. Nefunguje na nějaké hnusné rozbité cesty.. 

 

Ideální stav je cesta, která má pruhy i na krajnici. 

Editováno: , autor: MrMysakovich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli jsem to sem už nepsal, ale mě LA hodně vystrašil :-). Měl jsem náhradní auto a netušil jsem, že má LA. Při snaze objet zmrazek na silnici mě poslal do protisměru. V zatáčce, kde jsem jel v rámci svého pruhu, ale klasicky "vnějšek, apex, vnějšek" mě taky poslal do protisměru. Nevím, jak se LA chová v OIV, ale tohle bylo jednoznačně nebezpečný.

 

Osobně naprosto nechápu, proč si řidič nemůže nastavit, jestli má být LA defaultně zapnutý nebo vypnutý. Já bych jednoznačně volil vypnutý a zapínal ho jen ve specifických podmínkách (dlouhá noční jízda po dálnici).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Front Assist, Lane Assit

To zapamatování Lane Assistu není složité nastavit. Je to klasicky, jako tomu bylo u O3 v jednotce A5, v přizpůsobení a tam se určí, jestli si má nebo nemá pamatovat zapnuto/vypnuto LA po resetování KL15 :) Rozdíl mezi O3 a O4 v tomto směru je pouze ten, že od výroby O3 má nastaveno, že si pamatuje a O4 ne, nejspíše kvůli regulím EU

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

K tématu Front Assist, stává se mi (4x už se stalo po dobu půl roku), že mi z ničeho nic zareagoval front assist nouzovým brždění, překážka před autem ale nebyla nebo byla ještě dost daleko, mohlo by to být špatným nějakým senzorem? Dá se s tím něco udělat, nebo musím do servisu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...