Přejít na obsah

Tlak v pneumatikach


petulko

Doporučené příspěvky

Ahojte viem že na vycku nadrze su hodnoty na ake fukat kolesa ale zo skusenosti ak idem na dovolenku 4 osoby 3 dospely a 1 mladežnik + plny kufor na ake hodmoty fukate kolesa? Tetaz ma vsetko na 2,4.

Nafukal som predne na 2,5 a zadne na 3

Podla hodnot na vicku je pre R16 na predne max 2,5 a zadne max 3,2.

Neviem ci som dobre urobil lebo auto sice ide lahko a aj volant sa mi zda ze ide lahsie (mozno subjektiny pocit) ale na hrboloch poskakuje. a ide dost natvrdo.

Tiez by som sa chcel opytat mam rezervu neviem uz aky rozmer ale bola uz pri kupe auta a je tam stitok ze mozem ist max. 80 a max tlak 50 Mph alebo tak nejak. Rezervu som dofukol na 3 lebo bola nafukana na 2 Bar 

Ked som vyberal rezervu tak mi vypadla taka sranda s plastu. Neviem k comu to patri a ani v navode som nenasiel ci je to sucast rezervy. Co to je?

IMG_20210814_195339.jpg

Editováno: , autor: petulko
Doplenie otazky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Zdravím...aký tlak používate na R16 a R17?

Viem je predpísaný na viečku od nádrže. Zatiaľ mám obuté R16 zimné a mal som nafúkané na 2,3 a zadná náprava búcha po prejdení po nerevonostiach, deti sa sťažujú. A cez leto mám R17. Zatiaľ na predok som nechal 2,3 a zadok na 2,1 tak som zvedavý čo to spraví. Alebo to búchanie spôsobuje veľkosť prázdneho kufra, že sa to ozýva?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem ubral dvě desetiny. Na to, jak se psalo, že má Scala nějakou inovovanou vlečku s hydraulickými lůžky, tak mi přijde, že to auto mlátí a uskakuje někdy až nebezpečným způsobem a to i proti Rapidu, kde to bylo docela téma. Kufr tomu akustickému vjemu samozřejmě také dost pomůže, funguje jako ozvučnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@luki52 :D deťom odporuč sťažovať sa u výrobcu. zadná náprava ti bude pri prejazde nerovnosťami búchať pri každom tlaku. je to konštrukciou jednouchej vlečnej nápravy. Také neodladené to je... ak trafíš nerovnosť či jamu v zákrute keď nejde auto priamo, zadok aj uskočí...tak sa nezľakni! môže to byť v závislosti na rýchlosti-nerovnosti aj 5cm. Ale po čase si zvykneš a budeš vedieť, že napriek tomu ťa udrží v pruhu a môžeš tomu veriť. Ale prvýkrát mi teda srdce búšilo riadne keď mi odskočil pri 90ke takto zadok.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám paket pro špatné cesty, 16ky na léto i zimu(zimní Nokian 195/60 R16) teď mám nasmlouvané dost práce, tak většinou mám vzadu 50kg vercajkkufr , k tomu ještě asi 30kg jiných věcí, hustím na 2,5 obě nápravy a nezdá se mi to. Jízdně je to jak moje bývalé firemní OIII,

pokud mohu porovnat, tak OII  2.0 TDI, kterou mám taky ještě doma drží na silnici daleko lépe. Je fakt, že ty zimní nejsou ta stabilní(letní mám 205/55 R16). U paketu pro špatné cesty nejsou hydraulické závěsy tlumičů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno čítal som, že to má kvalitnú zadnú nápravu, že rada odskakuje, čo už. Ale ten buchot mi vadí, moje stare auto tak nebuchalo ☹️. Zatiaľ som nechal tlak 2,3 a 2,1, je to citeľne lepšie, uvidím ako to bude pri R17

Editováno: , autor: luki52
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by ma celkom zaujimalo ze po com to jazdite lebo na slovensku teda mame rozdrbane cesty ale ja som si nevsimol ze by mi auto uskakovalo a nedrzalo na ceste a to som v aute vacsinou sam a len par blbosti v kufri. Minule som siel do Banskej Bystrice cez ak si dobre pamatam 3 horske priechody, cesty rozbite, tazka noha a nic take som nespozoroval. Obute mam zimne 16ky, tlak momentalne neviem aky mam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@fsociety19x auto ti neodskočí ak na nerovnosť ides rovno, ale ak ides tiahlou zákrutou a trafíš jamu, ci dáku nerovnosť asfaltu, vtedy ti odstredivá sila kopne zadok v smere von zo zákruty. Na ceste ostaneš, písal som, že auto zostane v pruhu. Ako nebudem menovať predchodcu scali, ale stačilo tomu autu že malo watove priamovody na jednoduchú nápravu a aj kombi jazdilo lepšie v zákrutách ako scala. Ja presne pomenujem, kde mi lietal zadok, kým nevymenili asfalt. Vinodol smer Veľký Cetín, posledná tiahla zákruta pred VC za dvojzákrutkou. Nerovný povrch zvrásnený a pri 90ke zadok zakaždým odskočil ako som trafil tú nerovnosť. Po výmene asfaltu ju robím 100kou v pohode. Je to proste auto na dobrý asfalt a nezmení na tom ani natlakovanie gúm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...