Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, chtel bych se zeptat zda tu mate nekdo zkusenosti/doporuceni na dekarbonizaci motoru. Nedavno jsem koupil trojkovy Superb v 110kW, co mel najeto behem 3.5 let 110 tisic (dle vseho prevazne dalnice a rad bych ho udrzel co nejdele pri zivote. Hned po koupi jsem navic vymenil motorovy olej, vsechny filtry, olej v DSG (ktery byl mmchdm po 110t km jeste pry ve velmi dobrem stavu na ten najezd) a vymenil komplet rozvody. Puvodne motorovy olej samozrejme longlife intervaly kolem 30t km (ted chci drzet 15t/1r). Nyni premyslim, jestli ma jeste smysl nejak cistit motor, nebo bude stacit obcas do nafty dolit aditivum, motor obcasne vytacet a melo by to byt ok? Dik za rady. 

Jestli motor pěkně jezdí, neřeš to a užívej si. Tento nájezd nepředstavuje problém.  Recirkulace spalin se bere až za filtrem pevných částic,  takže jdou do sání spaliny bez sazí. Separátory olej. Mlhy jsou též kvalitní.  Dnes karbonování hrozi spíš u benzinových přímovstřiků. 

Doporučuji tankovat naftu bez bio složky u eurooilu (páč organika obsahuje popeloviny více než nafta a šetříš tím DPF) a trvale pŕidávat VIF, který čistí vstřikovače a mírně vylepšuje mazivost nafty a i další parametry.  

Pokud auto jezdilo do autorizaku, tak olej v DSG byl menen v 60tis. 

  • Autor

Je to uz 7kvalt DQ381, tam pokud vim je predpis az na 120tis km. 

Pardon, ja mam 6 a tam je to po 60. 

  • 3 měsíce později...

 Preferujem  krátke výmeny oleja 2.t ,4.t ,5 t  samozrejme pri každej+ filter .Momentálne  som na tretej výmene potom už normálne . Po tretej výmene zase nový  palivový filter  dva krát aditíva do nafty  Texaco techron . Ešte mi nedá spávať prevodovka chcem tam olej vymeniť a to mám manuál😬 S3 110kw  

  • 3 týdny později...

Mam stejny rocnik a momentalne jsem nekde na 120 tis km, olej urcite 15 tis nebo rok, a namisto VIF bych doporucil Millers Oils Diesel Power EcoMax 500 ml, casto jezdim delsi trasy dalmice/okrsky a s VIFem jsem se pod 5l/100km nedostal, s Millers Oils okolo 4.8l/100km, parkrat i 4.6l/100km. Dlouhodobe jsem aktualne na 4.9l/100km. Tim chci pouze naznacit, ze se mi osobne Millers Oils osvedcil vic, ackoliv je lehce drazsi. 

A o dekarbonizaci motoru nikdo nic?

Myslíš že tyto motory mají problémy s karbonizací? EGR bere Spaliny až za DPF. Tak budou poměrně čisté....

V rámci čistoty motoru bych určitě koukal na kvalitu paliva. Určitě prémiovou kvalitu. Od nového vozu jsem jezdil na Shell VPower Diesel. Motor super tah a zvuk. Pak jsem kolem najezdu 100 tis. km asi na 20 tis. km přešel na Vervu. Někde jsem v té době zaslechl, že je to jen čistá nafta s aditivem. Ale po ježdění na Vervu se mi zdá zvuk motoru a turba je takový dieselovější a nemá již takový jasný zvuk při plné náloži jako dřív. Zas jezdím na VPower. 
A ještě jedna zkušenost. Když tankuju na Shellu v Rakousku, auto jede ještě líp a má o 0,3l menší spotřebu. Jak je to možné říkám si. Ví někdo jak je to nyní aktuálně u prémiových paliv? Kolik tam výrobci přidávájí rostlin?

Tankuji pravidelně u ČEPRA bez biosložky. 

Nedávno jsem se dozvěděl, že KM Prona nabízí produkt DIESEL PRO PLUS. Splňuje normu pro arktickou naftu. Tedy je v ní logicky více petroleje a neobsahuje biosložku, protože na arktickou naftu je výjimka, které KM prona jak vidno využívá. 

A jestli chcete vědět, kolik je v naftě biosložky, stačí obsluhu požádat o dodací list. Tam je uveden přesný obsah MEŘO v procentech. Pokud je v naftě hydrogenovaná biosložka, tak nevím, který parametr sledovat. 

Ja som dal spraviť kompletnú dekarbonizaciu BG ešte na superbe 2 motor plus  palivový sistem . Tlaky som nemeral neviem posúdiť ale pocitovo  žiadna zmena ani placebo ..  

  • 4 týdny později...

Dělal jsem komplet dekarbo na 180tis.

Foto měrky, jak vypadal olej po najetí několika set km.

 

3F13216D-89A3-42A0-906A-DFB511FCA0EB.jpeg

@grey jasne. Jako vtip dobry... normalne tam mas olej cisty jak ve flasce 😂

Vymeniť olej v intervale 3000km aspoň 3x po sebe. 

Chémiu by som nedával do oleja. 

Radšej na tie vymeny lacnejší olej nejaký Shell AV-L. 

Ja dávam 70eurovy ravenol 😂 😂 😂 

  • 1 měsíc později...

dfga stojí ten ravenol za tu cenu ? chcel som skúsiť Ravenol smp , alebo Petro Canada tu tak slávne ospevuje Admin  FB stránky škoda superb club . Že aký super olej  ale ešte  doň naleje aditíva od BG  ... 

Skus VMP, mam ho druhu výmenu. 

Lepšie teploty mam na diaľnici a auto ma krásny zvuk, nehovorím, že lepší ako pri origo vw ale je v pohode. 

Podľa zlozenia a parametrov asi najlepší VW 507.00 olej. 

Ešte ma napadá Extreme AMG VR2 5W-30 GTI. 

Pripadne Redline Euro Series 5W-30.

Oba oleje ale nezoženies. 

  • 1 rok později...

Ahojte, urcite je vas tu uz viacero s daleko vacsim najazdom cez 200tis km. Vozite sa stale dalej, bez nejakej udrzby navyse?

Myslim ze som temu pochopil. Zadavatel sa pytal na cistenie motora pri najazde 110tis km.

Ja som sa chcel spytat, ci pri tychto motoroch nie je potrebne nejake cistenie (udrzba) ani po vyssich najazdoch 200-300km...

Mozem sa na to spytat, ci vadi taka otazka?

To je OK. :kol-47:  Nicméně z toho původního to není moc zřejmé. Ale už to nebudem dál pitvat.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.