Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, netopí, nechladí


Seal

Doporučené příspěvky

Doplnim, codlo teploty vlavo a vpravo je identicke. Vymena cidla a klapkaotvorena naplno manualne  neovplyvnila teploty vlavo a vpravo. Vsetky klapky funguju, cifla vlavo vpravo myslim tiez(bez diagnostiky). Radiator na uz odtok chladnejsi, takze zase pusta menej tepla. Okrem raduatora ak je nieco este vadne, tak uz len riadiaca-climatronic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady sleduji jaké s tím máš problémy pořád dokola. Už to musí být únavné pro tebe. Můj osobní typ je , že to bude přívod k radiátoru topení a problém zřejmě nastal po výměně rozvodů ,  že se při výměně něco nedopatřením dostalo do chladícího okruhu a doputovalo to až k tomu radiátoru a tam to nepouští horkou vodu. Pokud teda do výměny rozvodů problém s topením nebyl. Jsem sám osobně zvědavý , jak tahle anabáze dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sa isto nedozviem, že či sa ta niečo dostalo a či pri výmene rozvodov. Ide to do toho istého autorizáku, takže si myslím, ak by sa tam niečo dostalo pri výmene rozvodov, nik sa k tomu nepostaví čelom, lebo potom by sme sa isto pobavili, kto uhradí náhradný diel.

Čo som pozeral, tak 1,6tdi, 2tdi mali pri chladiacej kvapaline G13 a hlavne diaľničných autách problém s degradovaním chladiacej kvapaliny v EGR a zanášaním radiátora. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už sme dohodnutý na pondelok. Ale teraz som zapochyboval o radiátore.

Spodná trubka je vstup a vrchná hore výstup? lebo som videl obrázok, kde to bolo zakreslené opačne.

Ja mám spodnú stále horúcu a vrchnú raz chladnú a raz teplú. To by ale potom znamenalo, že voda vôbec nejde do radiátora zhora a okrem polopriepustného radiátora, tam bude i niečo iné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u mna je to takto...vrch studeny, vlazny, vcera horuci, spodona trubka je vzdy horuca

 

IMG_9917.jpg

doplním: číslo dielu je 2q1819030. vstup v motorovom priestore je takto: vrchná trubka prívod, spodná odvod. V interiéri sa ale potrubia krížia a spodná je vstup do radiátora, horná odtok, keby niekto do budúcna potreboval

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak doplnim, ze G13 chladiacu prestali pouzivat v skode a niekde okolo 2020 ju nahradili G12 evo. Ja mam na nadrzke uvedene G13 a tipujem ze 2019 rocnik bude mat i napln G13. Teda ak nedali G12 evo pri vymene rozvodov. Vraj ta g13 degraduje a upchava radiator. Inak po mne uz maju nahlasene v servise dve dalsie (ovce) s tymto syndromom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Doplním postreh po vyriešení problému.

Radiátor, resp. celý systém bol zanesený. Prestalo kúriť.

Predpokladám, že rozožieranie radiátora G13 trvalo dlhšie.

 

Pred výmenou, aj keď auto kúrilo, sa voda ohrievala veľmi rýchlo po štarte. ručička sa držala vždy na 90ke, teplota oleja tiež v pohode.

mám 1,6 TDI a pripisoval som rýchlejší ohrev v zime aj tomu, že mám prídavné elektrické kúrenie od výroby.

Postreh:

To rýchlejšie zohriatie na pracovnú teplotu spôsoboval upchatý radiátor, resp. zanesený okruh.

po štarte a prejazde 5km, bola voda okolo 70 podľa ukazovateľa a olej už ukazoval 50C.

 

Teraz sa voda ani nepohne po 5km a olej nabehne tak po 10 km jazdy pri týchto teplotách.

 

Takže ak máte TDI a voda, olej sa Vám zohrieva rýchlejšie, je to jeden zo signálov upchávajúcej sa sústavy.

 

Ešte jeden postreh.

Predtým, ak som auto odľahčil od záťaže, výjazd z diaľnice, klesanie na diaľnici, teplota oleja šla dole o 5-9C.

Teraz naopak, auto ide do záťaže, teplota oleja začne klesať. A aj pri odľahčení ak klesá, klesá pozvoľnejšie a pomalšie.

 

 

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Dodi 15 5/2019 bola tam G13 a samozrejme, prečo by mi ju niekto v záruke vymenil, či aspoň upozornil na to, že ju daj vymeniť.

Položka za pár eur ma vyšla na 800 eur aj s ostatnými nákladmi.

 

Nehovoriac o tom, že bola poškodená aj nádržka vyrovnávacia, asi tlakom, nešlo viečko poriadne odtočiť a zatočiť za studena a necukla na konci keď som ju dotočil, že tam je také to cuknutie cítiť.

Ako keby závit bol poškodený...menil som celú a v starej po vyčistení mnou a následnom výplachu v autorizáku som našiel zase usadeniny týždeň po výplachu strojovom.

Takže dnes idem skontrolovať novú po 5 dňoch, čo tam je a kedy a či uplatním ten opätovný výplach na reklamáciu. mám termín, čo som hneď nahlásil reklamáciu po tej pene a usadeninách na stene nádržky po výplachu.

Ale už pred Vianocami sa mi nechce riešiť a brať žene zase auto na celý deň.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Dodi 15 to už nezistíme. Ale zase pri nájazde 170k km za 5 rokov tam odtočila veľa tá kvapalina. Vtedy boli rozvody robené a kvapalina pôvodná.

Čo ma na tom sere je prístup.

Vedia o tom, že šli autá z G13 z linky, ale nedáme zvolávačku, lebo...ukrátime si zisk.

Resp. veď to auto ak sa dosere v záruke, spravíme, ak po, zarobíme na ňom.

 

Ako úplne by stačilo, že odporúčajú vymeniť. Dal by som si to vypustiť, spraviť trebárs len preplach destilkou za  krátkej jazdy a naplniť novou.

Už jedno, teraz je podstatné, ak tam ešte je sajrajt a bude znova usadenina v nádržke, aby to šlo von a nový radiátor nezasralo od toho čo je v systéme časom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vie mi niekto vysvetlit toto? Po jazde domov cca 70km som si vsimol ze teplota oleja v meste po jazde okreskami cez 100c. Ubudloni adblue tak tipujem ze vypalovalo dpf. Ale mi nedalo a hned po jazde ze kuknem vodu, olej. Ryska vodu pod max, otvorim viecko, vyskocila nad max vid foto. Ale hladina realne po hranu nadrzky. Novy, radiator, vyplachnuty system, nova nadrzka a viecko.

IMG_0180.jpeg

IMG_0179.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...