Přejít na obsah

Klimatizace - jak funguje, ideální nastavení


sarik66

Doporučené příspěvky

Myslím že smyslem autoklimy není vždy jí nechat aby si dělala co chtěla. Nebo možná je, ale je dost lidí, kterým nevyhovuje fungování podle toho, jak to programátor napsal. Měl jsem roky duální atoklimu a používal jí jako poloautomat (jako měla fabia I). Přijde mi, že většina autoklim "zbytečně" moc fouká, mám rád když ventilátor není skoro slyšet a směr vzduchu se taky nemění, takže to si nastavím manuálně a teplotu ať to reguluje. I za těchto ztížených podmínek to dokáže hodně a s manuální klimou se to nedá srovnávat. Tu mám teď a nedělám nic jiného než furt ladím teplotu mi přijde. Navíc automat mívá více stupňů rychlostí pro ventilátor a nechá se i směr vzduchu daleko více kombinovat.

Za mne automat je položka "must have" i když se jako automat nepoužívá :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, one-z napsal:

Nebo možná je, ale je dost lidí, kterým nevyhovuje fungování podle toho, jak to programátor napsal. Měl jsem roky duální atoklimu a používal jí jako poloautomat (jako měla fabia I). Přijde mi, že většina autoklim "zbytečně" moc fouká, mám rád když ventilátor není skoro slyšet a směr vzduchu se taky nemění, takže to si nastavím manuálně a teplotu ať to reguluje.

I když jsi asi zastánce automatu, tak s touto citací docela souhlasím. Už jsem to psal jinam, že nechápu, jak někdo může celé léto i zimu jezdit na "AUTO" + 23°C. V létě šíleně fouká, v zimě klidně začne chladit. Však jsem to taky schytal... sušení vlasů a podobné nesmysly. OIII se svým automatem nezvládne to, co Fabia bez klimatizace - v zimě topení na max, ventlátor za 2. Po 10-15 minutách jízdy ventilátor za 1, topení stáhnout na půlku. As easy as that. U automatu furt o 0,5°C nahoru dolů, regulace ventilátoru.

 

před 11 minutami, touareg3 napsal:

Climatronic má otáčky ventilátora plynule regulovateľné od nuly do maxima, bez žiadnych medzistupňov, riadi to elektronika.

Ti ten neexistující mezistupeň nahraju na video :D Dejme tomu 3ka - rádio slyším, 4ka, slyším špatně, 5+ neslyším vůbec, při stejné hlasitosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, hardhouse.trip napsal:

Dá. Přes tlačítko MENU na klimatizaci. Na pravé straně je posuvník...

Na panelu klimy nesmí svítit AUTO a A/C. Vše včetně rozvodu vzduchu si reguluješ sám.

 

Tím pádem ale pozbývá smysl automatické klimatizace.

Taky jsem nepochopil smysl aut klimy. Zlaté obyč. ovládání. Osobně aut klimu používám na HI, nebo LO s vypnutým, nebo zapnutým kompresorem. A do toho ovládám otáčky ventilátoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
před 37 minutami, Martab napsal:

Zvýšení spotřeby motoru způsobené během klimatizace/ventilace. Chladící médium se nespotřebovává (max uniká netěsnostmi).

 

Špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem průtok media a ne spotřebu. Ale Martab uvádí, že se jedná o zvýšení spotřeby motoru. Takže můj tip je už irelevantní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, petulko napsal:

A to kde sa dá dostať k takému údaju? Ja som to nenašiel

Mozno to nemas predvolene na zobrazenie. Musis ist cez infotainment, do nastavenia vozidla a je tam polozka, co zobrazit v prehlade medzi budikmi. Tam si to musis zaskrtnut. Potom to budes mat pri tom toceni praveho kolieska ako dalsiu moznost zobrazenia udajov o jazde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

Přečetl jsem celé vlákno této diskuze a stále mi není jasné, jaké je nejlepší řešení pro vysušení klimatizace na konci jízdy. Vypnutí A/C nevypne kompresor, takže k úplnému vysušení asi nedojde. Pokud klimatizaci zcela vypnu tlačítkem OFF, tak se zastaví kompresor, ale i ventilátory. Tzn. stejný efekt, jako když vypnu motor.

Zatím vypínám před koncem jízdy A/C. Pokud klima nechladí, tak se snad alespoň trochu vysuší i když ne úplně.

Jaká je váš názor/zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypnutí AC otevře obtokový ventil kompresoru, takže do systému skoro nic nejde, netlakuje, jen po nějaké době vycáká olej do trubek, 

proto i v zimě(pokud to teplotní čidlo dovolí) je nutno občas zapnout klimu, aby se olej protlačil zpátky ke kompresoru, stačí 5-10min.

Když jsem asi 2km od domova, vypínám klimu a dávám vyšší otáčky ventilátoru, trochu to pomáhá. Elektromagnetickou spojku na řemenici kompresoru měla myslím naposled O1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predesle i soucasne auto (predesle sice Fiat, ale taky auto clima dvouzona) soucasne climatronik - neresim - neustale zaple, zije si to svym zivotem , kazdodenni jezdeni leto/zima - a nikdy jsem nemel problem se zapachem nebo tak nejak. Na manualni jsem zapach pocitoval, ale to je jiz nejaky ten patek zpet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Hezky den všem,

 

v týdnu jsem si koupila Scalu 2019.

 

To ze mi tam nejde udělat hlavní žadatel a očividně můj předchůdce se vykašlal na placeni datového paketu. To snad nějak vyřešim v týdnu v autorizaku a budu moci používat aplikaci a autorizovat si auto.

 

Ale co mě trápí - jak regulujete vzadu teplotu ? Mám v tom Amundsen. Vzadu mám jenom USBc a není tam žádný kolečko na zapnutí / vypnutí ofuku.

Když dam Menu na Climatronixu (automatický), tak tam mám ikonku sedaček - Vpředu. Klikám na ni jak blbec, aby mě to pustilo i dozadu a nic. 

Tak jsem vypla sync, ze třeba ted mě to pustí dozadu - nic. Tak jsem tam dala manuální režim - nic 🤣

 

Takže já reálně vůbec nevím, jak mužů kdyžtak vzadu snížit/zvýšit foukani. 

Prodejce tvrdil, ze tam je trizonova. Ale asi spis kecal🤣 

V manualu o tom není ani ň

 

Ze ja tu svoji Octavku3 v 4x4 měnila😀 

 

Děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, petulko napsal:

Na predchádzajúcej strane to je myslím vysvetlené. Chcel som to tiež vedieť. 

No já to z toho teda nepochopila. Asi bude chyba mezi pocitacem a zidli.

 

Jak tam teda regulujete tu teplotu? Na manuální rezim muzu pouze regulovat ofuky vpredu. Vzadu na tom ventiláloru muzu jenom hybat se smerem ale nemám tam žádné kolečko na zavreni/otevreni. 

 

Jde mi o to, že když budu mít pak v léte zaplou klimu, tak to nechci foukat psovi na čumák a diteti do sedacky. Potazmo ted zase ocením, když ji to tam vyhreju driv než dojedeme do školky :D 

 

Ocividne Scalu dávám manzelovi a beru si jeho Superba :D tyhle tabletový vymoženosti jsou asi mimo me :D 

Editováno: , autor: lenkauhlir
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...