sulva Vloženo 20. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2021 Návšteva v servise ohledně opotřebování - zvlnění u zadních brzdových kotoučů po ujetí 15 000 km, 10 měsíců od převzetí nového vozidla škoda Kamiq, dopadla nechvalně. Přebírající technik nejdřív tvrdil, že záruka na výměnu vadného dílu je pouze 6 měsíců, potom přihodil, že na brzdové kotouče je 8 měsíců (nevím, kde to vyčetl), a že jsou ty kotouče posmrti. Výsledek byl, že to odmontují a pošlou výrobci k posouzení. Nejsem odborník, ale záruka na pojízdnost u nového auta je 2 roky, přičemž se nevztahuje na spotřební materiál, jako žárovky, stěrače a pod., ale že by se u škody počítali do spotřebáku i brzdové kotoče, které nevydrželi ani 15 000 km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Bůna Vloženo 20. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2021 Máme stejný problém, kolik stojí výměna pokud neuznají záruku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thomas_b_b Vloženo 21. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2021 Ahojte, taky jsem to měl nějak podobné, ale ne tolik. Zachránil jsem to ještě přebroušením lamelovým kotoučem. Řešil jsem to myslím po roce, ale v servise mi řekli, že se na destičky vztahuje záruka nějaké km a na kotouče není taky záruka dva roky - teď už si nepamatuji přesně kolik. Tak jsem to dál vyřešil po svém. Jinak výměna svépomocí není problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 21. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2021 A přitom zadek přibržďuje velice málo. Prvovýroba☹️👎 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sulva Vloženo 21. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Říjen 2021 Poslal jsem to na zákaznícké centrum Škoda, a zde je výpis, co mně sdělili ke opotřebení zadních brdových kotoučů: "Mrzí nás, že nejste spokojen s posouzením reklamace brzdových kotoučů v servisu. Váš podnět jsme pečlivě prověřili a sdělujeme následující: Servis postupoval v souladu se záručními podmínkami a doporučenými opravárenskými postupy výrobce. Byla provedena kontrola jak brzdových kotoučů a destiček se výsledkem nevyhovující. Zároveň si servis při posuzování Vámi podané reklamace vyžádal odborné stanovisko specialistů Technického servisního centra ŠKODA. Ze zaslaných fotografií je patrná předchozí hloubková koroze a při pokusu o očištění tím způsobené hluboké drážky. Nejedná se tedy o závadu ve smyslu záruky. Obecně lze ke korozi brzdových kotoučů uvést, že materiál brzdových kotoučů je přirozeně náchylný na korozi, ke které stačí pouhá vzdušná vlhkost (nejedná se tedy o výrobní vadu, resp. vadu materiálu). Dle Návodu k obsluze doporučujeme – obzvláště po jízdě/před odstavením vozu - brzdy očistit a vysušit přerušovaným brzděním, čímž se očistí zárodky povrchové koroze, aby tato dále nepostupovala a nezpůsobila případně hloubkovou korozi. V případě rozsáhlého poškození brzdového kotouče hloubkovou korozí je nutná výměna kotoučů (a destiček) za nové, a to bohužel při nižším nájezdu km než pokud by se kotouče měnily z důvodu jejich provozního opotřebení. Hloubková koroze je způsobena nedostatečným „obrušováním“ povrchové koroze bržděním. Pokud se jedná o provozní opotřebení (méně časté jízdy, styl jízdy - pouze lehké brždění) a nikoliv o výrobní či montážní vadu výrobku, není ani možno tento typ poškození zahrnout do záručního plnění. Pro doplnění uvádíme, že ze ŠKODA záruky jsou vyjmuty díly, které podléhají přirozenému opotřebení, jako např., brzdové obložení a kotouče. Podáváme Vám tuto zprávu a zůstáváme s přátelským pozdravem. ŠKODA AUTO a.s., " Oprava stála cca 6800 Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thomas_b_b Vloženo 22. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2021 Jasně, tady se píše o korozi. Což je naprosto běžné, ale já jsem korozi na kotoučích neměl. Byly tam drážky. S autem jezdí manželka tak jsem si toho všiml náhodou. Takže jak jsem psal výše reklamoval jsem to už pozdě. Můj osobní názor je, že je buď špatný materiál kotoučů nebo destiček - což ostatně asi tak může být jiného,... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kozakm Vloženo 22. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2021 Nekvalita kotoučů z prvovýroby se tu na fóru řeší posledních pár let napříč všemi modely, bohužel... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sulva Vloženo 22. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 22. Říjen 2021 Asi neumím správně používat brzdy. Mněl jsem již 3 auta a na žádném jsem se nesetkal s problémem brzdových kotoučů. Na posledním vozidle značky Fiat jsem mněnil zadní brzdové kotouče při 140 000 km, a to z důvodu již malé tloušky u kotoučů. Jsem zvědav, jak budou vypadat auta, které stojí na odstavních plochách z důvodu chybějících dílů. Výrobce bude asi standardně rozesílát podobné zdůvodnění, jak jsem obdržel k reklamaci (uvedeno výše). Je vidno, jak kvalita stoupla se zvyšováním cen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Zdravím, Chtěl bych se zeptat mám nově brzdy kotouče i destičky, respektive mám je jen 1tis. km No a bohužel asi neumím brzdit, ale na předních mám toto, viz. obrázek(ta stopa tmavší je podél celého kotouče) . Jak moc je to velký problém? Je to na výměnu, nebo dá se to nějak vyřešit? Musel bych s tím do autorizovaného servisu kvůli záruce a platit balík za úplnou výměnu, no nevím.. Pokud je to tedy třeba nějak řešit, nebo to mohu nechat být. Jinak to neklepe nic, jen slyším občas malé hvizdnutí. Případně jak dobře zajet kotouče a destičky, brzdit dlouze a jemně, takže ne prudce a nebo naopak prudčeji? Děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 nie je tomu nič a ešte si to sadne ,to sú tie indické platničky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 (editace) Aha, dobře děkuji za odpověď, mám to pravé jen na jedné straně vpředu a občas to hvizdne, když třeba dobrzdim, ale ne vždy. Jak tedy nejlépe brzdit, aby se vše srovnalo a bylo vše ok? Já tedy brzdil spíš déle, ale jemně, abych to moc nezahrival, tak jestli jsem nedělal blbě @suri. Spíš šlápnout vícekrát silněji na brzdu a zpomalit si a dojet co potřebuji a nebo spíš déle ale jemně brzdit? Děkuji za radu. Editováno: 6. Červenec 2022, autor: Ondras123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Když brzdíš slabě a dlouho, tak brzdy vyhřeješ víc než při kratším a prudším brždění. Třeba když budeš sjíždět kopec a budeš brzdit furt ale jen lehce, tak můžeš zkroutit kotouče a == je zahodit. Ideálně naloženej s vozejkem nebo eště líp s karavanem a po sjezdu kopce v Rakousku nebo Itálii můžeš brzdy zahodit. Zkus když půjdeš po schodech lehce přitisknout ruku na zábradlí, ale celou dobu a pak jen občas, ale fest a uvidíš co to udělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 (editace) @Luďa Děkuji za vysvětlení, Dám si na to určitě větší pozor. Takže s tímto ještě nutně nemusím běžet do servisu, že to bude třeba asi vyměnit? Může se to ještě tedy dát dohromady? Doposílám radši stav zbylých kotoučů. Poslední foto je druhý přední kotouč, zbylé dva jsou zadní. Předem děkuji. Editováno: 6. Červenec 2022, autor: Ondras123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Čmouhy se na kotoučích dělaj. Nikdy to není lesklí jako zrcadlo. Časem tam budou i drobný rejhy\drážky. Po stání přez noc ve vlhku budou i rezatý jak liška 🦊 Někdy ty fleky dělá materiál destiček. To ostatně poznáš i na diskách po sezóně. Přední budou zevnitř černý od prachu, zadky bo brzdí míň tak budou i míň zasraný. Předky sou prostě víc namáháný, tak sou i víc flekatý. Todle by nemělo nic bejt, pokud to není mastnota. Ale to se stačí dotknout prstem a uvidíš to hned. Ale nepředpokládáme, žes je natíral vazelínou aby nepískali, jak to udělala jedna paní co zme jí zpravovali auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Nafotil sem ti moje a kámošovi kotouče, který sou 100% v pořádku a jak vidíš fleky tam sou taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 (editace) @Luďa Tak snad to bude ok, Dneska jsem již jel tedy ne nějak daleko ale občas zabrzdil z kopce a všiml jsem si po jízdě, že levé přední na kterém je vidět více ta šmouha od destičky, je o něco málo více zahřáté, než to pravé, není to už problém, když jedno má trochu jinačí teplotu než to druhé? První fotka je s tou šmouhou levého a druhá, jak jsem již posílal tak pravého. Jinak co jsem zkusil přibrzdit občas z kopce silněji a rychleji, takže žádné klepání nic, jen ta teplota jestli je ok. Editováno: 7. Červenec 2022, autor: Ondras123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 Je otázka čemu říkáš něco málo víc zahřátý. Vždycky budou horký a ne stejně, ale jen podobně. To bys musel měřit teploměrem a i na jednom kotouči bys našel na různejch místech rozdílnou teplotu. Problém by byl, kdyby tě brzdy na stejným povrchu tahaly ke straně nebo jedno bylo fakt žhavý ( na vopečeni špekáčků) a druhý ledový. Ale to poznáš na volantu. Další problém by mohl něj, kdyby to kolo přibržďovalo\brzdilo furt aniž by ses dotknou brzd. Jako když třeba nepovolila ruční brzdu. Ale to taky poznáš. Hlavně moc to řešíš. Brzdi podle potřeby. Z dlouhejch kopců radši častějc než furt a málo, ale ke křižovatce nemusíš doletět a tam to zachlamstnout, tam normálně dobržďuj. Auto máš nový a brzdy si eště sednou. Jak sám vidíš tak ti brzdy pěkně práší (ten mrdník na disku) takže čmouhy budou. Prášení brzd se řeší i u jinejch modelu (Scala) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 @Ondras123Zbytečně si s tím děláš hlavu a hledáš problém kde pravděpodobně není. Takto pěkné brzdy zde nemají všichni a neboj, s přibývajícími kilometry bude hůř. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 A pak jedině brzdič s teploměrem. 🤣 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 (editace) Máte pravdu @Luďa @Dodi 15, asi to moc řeším, nejste jediný kdo mi to řekl 😅. No to levé bylo lehce horký, ale ruku úplně bez problémů jsem tam udržel a druhé teplejší, rozdíly tam byly, ale ne tak extra velký ani jedna mě neměla tendenci nijak opařit 😀 a to jsem ujel asi 16km s chvilkovym zastavením a brzdil občas z kopce a nic nekopalo a netáhlo. Ještě jsem tedy byl před chvílí v obchodě tam se jede přes serpentýny a to už obě přední byly fakt horký, udržel jsem tam ruku fakt jen chviličku jinak bych se asi trochu spálil, ale to je předpokládám asi normální s takovým bržděním, že? Jinak volant nic. Editováno: 7. Červenec 2022, autor: Ondras123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 Jj, to je normál, ale za chvilku zas schladnou. Počkej až pojedeš v 5i lidech, navalenej kufr, na tažným co se vejde. To bude teplo sálat eště půl hodiny potom a ruku k nim ani nedáš. 🙂 vem si jak sem byl naloženej já a jel sem přez valašský kopce a brzdy ok. a to má vozejk 280 kg, co modrej bazmek 2 kg\kus a v pytlu 680 kg. Čím víc to budeš řešit, tím víc paranoidní budeš a jebne tě z toho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 7. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2022 Slušná nálož no, něco na tom bude 😀. Řešit budu tedy jen když mi volant zahlasi :). Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondras123 Vloženo 8. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2022 @Luďa Ještě bych se chtěl dotázat, když dobržďuji, například v garáži, nebo ke konci kopce(vlastně tak obecně) a je v autě úplné ticho, takže bez rádia, tak slyším takové tření od předních brzd, to je běžný zvuk, páč prostě tře brzdová destička o brzdový kotouč, je to tak? Nebo by nemělo být slyšet nic? Snad poslední paranoidní dotaz, pokud to je v pořádku 😅. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2022 Je to normální. Nechceš raději jezdit autobusem nebo vlakem? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 8. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2022 Ondras Je to normální. V tichu uslyšíš spoustu zvuku. Někdy si poslechni brzdy po ránu, když budeš celou noc stát v trávě a bude rosa. To bude první dvě tři zabrždění koncert. A to se radši na kotouče ani nedívej. 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.