Přejít na obsah

Velikost disků


mirda328

Doporučené příspěvky

Když to někdo nechce pochopit tak mu to prostě nevysvětlíš.

 

Je to úplně stejný jak kdyby jsem dal dopředu výrobce č.1 a dozadu výrobce č.2. Vy mi budete tvrdit že to je kravina největšího kalibru a ohrožuju tím bezpečnost a plynulost dopravy protože jste zdegenerovaní z TV H@vna.

 

Teď mi budete tvrdit že když dám stejnej rozměr tak se nic nestane a zveličuju to tady, zveličujete to akorát vy protože každej výrobce má stejně odlišný parametry. Z čehož vyplívá, že ze sebe dělate idioty vy. Ale mě už je to jedno, pneumatiky si vzali v pneuservise a teď mám všechny čtyři od jedoho výrobce a vjednom rozměru, za dobrou cenu. A nezapomeňte si koupit bio EU savefuel pneumatiky.

Editováno: , autor: Kvitek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to někdo nechce pochopit tak mu to prostě nevysvětlíš.

 

Je to úplně stejný jak kdyby jsem dal dopředu výrobce č.1 a dozadu výrobce č.2. Vy mi budete tvrdit že to je kravina největšího kalibru a ohrožuju tím bezpečnost a plynulost dopravy protože jste zdegenerovaní z TV H@vna.

 

...

Zdegenerovanej jseš leda tak ty - 2 různý výrobci jsou povolený, pokud je dodržený, že na stejný nápravě budou gumy od stejnýho výrobce se stejnou konstrukcí a vzorkem - s výjimkou defektu a použití rezervy. To říká jasně zákon. O rozměrech gum se v zákoně mluví jen ve smyslu "rozměry určuje výrobce auta" - a vypisuje je v TP. Takže výrobce auta nemůže určit OD JAKÝHO PEKAŘE SAZÍ si koupíš gumy - ten určuje jen jejich rozměry...  

 

Jenže náš VÍQĚT s IQ tykve bude tvrdit opak do skonání věků a zániku automobilismu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvítku,jedinej kdo tu něco nechápe jseš ty.Nechápeš základní principy fungování elektroniky v autě.A jestli ti po tvým "odborným" zásahu přestával fungovat posilovač řízení,tak jsi bezpečnost ostatních na silnici ohrozil a můžeš kvákat co chceš.Takovejm jako ty patří do ruky maximálně koloběžka.Hlavně,že jsi ušetřil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se ti to nelíbí, tak si s tebou za ten tvůj střep vyměnim svoje 20 let starý Twingo.

Motor to je jednobod vstřikování, žádný ABS, protiprokluz, asistent rozjezdu do kopce, kontrola tlaku v pneumatikách, ani el. stabilizace.

 

Žádnej posilovač řízení, žádná klimatizace ani el. stahování okének. Bez centrálu, imobilizéru....

 

Má to dokonce rozvod OHV kde si můžeš ve volných chvílích seřizovat vůle ventilů.

 

Prostě takové pohodové blbé auto na takové to domácí hraní si......

 

A jako bonus k tomu tvému vrtání ti přidam i příručku "Jak na to" a své tel číslo kdyby sis s něčim nevěděl rady.....

 

Bože, teď sem si uvědomil, jak moc je ta moje Fabie auto k hovnu. :)

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

 Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak je to s originálním alu koly pro fabii 2. V TP mám uvedeno pro R14 ET38 185/60, nicméně když se podívám různě po bazarech, tak na taková kola jsem ani nenarazil a všude je ET43. Existují ty kola vůbec?

 

Je mi jasné, že na ET se zas tolik nehledí, ale jde mi o to, aby to ve výsledku nevypadalo blbě a popřípadě to neovlivnilo už tak hroznou stabilitu F2.. 

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14tipalcový kola s ET 43 jsou určený na jedničkovou fabii.

Když jsem sháněl hliníky na svoji fabia II, tak jsem chtěl kvůli ceně pneu taky zůstat u 14" ale chtěl jsem současně origo kola a správné ET.

Narazil pouze na jedny a to disky Atik. Byly ale z ruky a ještě za ne moc pěknou cenu.

Nakonec jsem sehnal nový kompletní origo kola, ale 15tipalcovým rozměru. http://forum.skodahome.cz/topic/128526-fabia-ii-14-tdi-modrá/page-2

Byly za takovou cenu, že částečně vyvážily vyšší náklady při výměně pneu až se tyto sjedou.

Je tak fakt, že na těch 15tkách je auto daleko stabilnější a lépe drží v zatáčkách za cenu trochu horšího komfortu na špatných cestách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s výběrem alu pro svoji fábku dopadla stejně jako Jarda-k. Dokonce koukám, že jsem pořídila ta samá kola na stejných pneu, akorát lehce jetý, vzorek 7 mm. A teda po Praze je ten rozdíl 14 na zimních Barum Polaris a 15 na letních Bridgestone Turanza docela dost znát. Krásně si tu drncám... I bych řekla, že mám vyšší spotřebu a je to o dost hlučnější. Stabilitu neposoudím, zatím jezdím po Praze nebo po dálnici. Ale jako ženská musím říct, že auto je s většíma kolama mnohem hezčí a působí dospělejc. Taky už jsem si vyslechla, že mám auto jen na dívání, když to vlastně víc drncá, žere, je to hlučnější... :D Ale já jsme spokojená

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Větší sílu při rozjezdu? Jako že necháš každou Fabku se stejným motorem se 195/55 R15 při rozjezdu z křižovatky daleko za sebou? :D

 

Délka brzdné dráhy při krizovém brzdění a stabilita při krizovém úhybném manévru jsou parametry, které mohou při špatných okolnostech zachránit nejen plechy, ale i zdraví nebo dokonce život. V obojím jsou širší pneu na větších kolech lepší s jedinou výjimkou a tou je aquaplaning. Taková jsou fakta. Zbytek jsou jenom řeči a subjektivní dojmy nebo osobní preference. Nic ve zlém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ty 15ky by nemusely být taky špatný, teda pokud se mi podaří něco sehnat. Sleduju sbazar a bazos a nikde nic. Když už se něco v těch 15 najde, tak jsou na tom pneu 195/65 (asi z octavie), což teda dávat na fabku i na dojetí mi přijde úlet  :)

 

Nebo koupím disky a nějaký pneu zvlášť. Každopádně kdybych to řešil takto, tak jaký rozměr doporučujete? 185/55 nebo 195/55? Výkon 51kW.

Editováno: , autor: mytrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-Janka- vyšší spotřeba na těch 15tkách je dána tím, že oproti 14tkám mají o asi 3% větší průměr. V reálu tak ujedeš na každých 100 km o 3 kilometry víc, který samozřejmě neujedeš na vzduch, ale počítač je nezaznamená.

Další věc je, že pokud jezdíš podle tacho na obou rozměrech stejně rychle, jedeš na 15tkách v reálu rychleji, tedy s větší spotřebou. U mě je rozdíl asi 0,3 l/100km.

 

Co se týče hlučnosti, na hladkým povrchu je srovnatelná, ale na hrubší asfalt reagují ty 15tky výrazněji. Ale to je dáno tvrdší směsí letních pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavka: vzhledem k tomu, že rozdíl průměru kola obou rozměrů je cca 3%, tak pochybuju, že bys to při běžné jízdě zaznamenal.

 

mytrix: rozměr 185/55 má průměrem pneu blíže k průměru 14palcovýho kola. V TP ale píší, že tento rozměr je určen na zimní pneu s dodatkem M+S.

Už se to tady rozebíralo a myslím, že nebylo jasně napsáno jestli se může použít jako běžný letní rozměr.

Ta menší šířka a tím i menší průměr je z důvodu aby byla rezerva pro sněhový řetězy, který se na rozměr 195/55 nesmí použít. (podle TP)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s výběrem alu pro svoji fábku dopadla stejně jako Jarda-k

...

teda po Praze je ten rozdíl 14 na zimních Barum Polaris a 15 na letních Bridgestone Turanza docela dost znát. Krásně si tu drncám... I bych řekla, že mám vyšší spotřebu a je to o dost hlučnější. Stabilitu neposoudím, zatím jezdím po Praze nebo po dálnici. Ale jako ženská musím říct, že auto je s většíma kolama mnohem hezčí a působí dospělejc. Taky už jsem si vyslechla, že mám auto jen na dívání, když to vlastně víc drncá, žere, je to hlučnější... :D Ale já jsme spokojená

 

...

Délka brzdné dráhy při krizovém brzdění a stabilita při krizovém úhybném manévru jsou parametry, které mohou při špatných okolnostech zachránit nejen plechy, ale i zdraví nebo dokonce život. V obojím jsou širší pneu na větších kolech lepší s jedinou výjimkou a tou je aquaplaning. Taková jsou fakta. Zbytek jsou jenom řeči a subjektivní dojmy nebo osobní preference. Nic ve zlém...

 

-Janka- vyšší spotřeba na těch 15tkách je dána tím, že oproti 14tkám mají o asi 3% větší průměr. V reálu tak ujedeš na každých 100 km o 3 kilometry víc, který samozřejmě neujedeš na vzduch, ale počítač je nezaznamená.

Další věc je, že pokud jezdíš podle tacho na obou rozměrech stejně rychle, jedeš na 15tkách v reálu rychleji, tedy s větší spotřebou. U mě je rozdíl asi 0,3 l/100km.

 

Co se týče hlučnosti, na hladkým povrchu je srovnatelná, ale na hrubší asfalt reagují ty 15tky výrazněji. Ale to je dáno tvrdší směsí letních pneu.

@Janka - patnáctky budou na stejným autě vždycky víc drncat než čtrnáctky, protože jednoduše mají nižší bok aby byl zachovanej celkovej průměr - každá strana je o půlpalec nižší, protože ráfek je o palec větší. A "díky" tomu nižšímu boku jsou taky tvrdší, ale zas líp odolají bočnímu tlaku od odstředivý síly v zatáčce, neprohnou se a udržej na asfaltu větší plochu běhounu. A ta plocha je to, co je na gumě nejdůležitější - ta tě drží ve směru a zajišťuje jak zrychlení, tak brždění. Kdo ti bude tvrdit opak, toho pošli na férovku do prdele. Důvody popisuje JayBee - naprosto přesně i s tím aquaplaningem - ale ten záleží i od figur dezénu, leckterá dobře tvarovaná letní a široká guma umí vodu odvádět líp než hustě lamelovaná úzká zimní a ten aquaplaning chytne dokonce ještě pozdějc (= při vyšší rychlosti nebo na větší vrstvě vody), než ta úzká.

 

Ale co píše Jarda-k o zvýšený spotřebě vinou většího průměru, platí jen u nový gumy - jak se dezén začne sjíždět, rozdíl v průměru/obvodu se zmenší. Co se ale sjetím nezmenší, je ŠÍŘKA gumy (chválabohu) - ale to taky (bohužel) znamená proti 14" větší VALIVEJ I AERODYNAMICKEJ ODPOR. Prostě širší kola i když nebudou mít žádnej vzorek budou na spotřebu vždycky horší, než kola užší - pročpak asi všecky ty rekordy v minimální spotřebě dělají vozítka na bicyklovejch kolech s vysokotlakýma galuskama??? No protože mají minimální styčnou plochu se silnicí a tím pádem i mizivej valivej odpor - a díky malý čelní ploše i malej aeroodpor při jízdě ... Jenže stačí aby fouknul ze strany vítr a ta pidiploška je neudrží na cestě - buď je to rovnou sfoukne, nebo mají aspoň obrovskou honičku se udržet ve směru. Že soutěžáci na zimu a na led jezdí úzký jitrnice je sice fakt, jenže to jsou gumy s hrotama, kde adhezi nahrazuje železo - takže pro normální provoz je jak padlo vejš širší guma vhodnější i za tu cenu, že způsobí o pár deci větší spotřebu - JE TO PROSTĚ BEZPEČNĚJŠÍ a všichni ekoteroristi co budou tvrdit opak ať si jdou vysrat voko - stejně se k ničemu jinýmu nehoděj ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: píšeš zavádějící informace......

 

Rozdíl v průměru se samozřejmě vztahuje na pneu v obou rozměrěch u nových, nebo stejně sjetých gum.  Na netu jsou jednoduchý kalkulačky kde to jde porovnat. Třeba tady: http://www.pneukalkulacka.cz/?sirka1=185&profil1=60&prumer1=14&sirka2=195&profil2=55&prumer2=15

 

Samozřejmě širší guma má větší aerodynamický odpor, ale ten centimetr navíc nebude až tolik znát. Navíc porovnáváme zimní 14tku s letní 15tkou. Dá se předpokládat, že ta zimní guma bude mít stejný, nebo nožná horší valivej odpor než o 10 mm širší letní pneumatika.

 

Největší vliv na zvýšení spotřeby a taky přiblížení skutečné rychlosti k té co ukazuje tachometr má na svědomí větší průměr 15tipalcových kol. 15tka má oproti 14tce obvod větší o 56 mm.

 

Jde to snadno ověřit pře GPS. Na 14tkách při tachometrové 60tce jedu v reálu 53-54 km/h, ale na 15tkách je to 57-58 km/h. 

 

Tak prosím přestaň mást lidi uváděním extrémních případů o galuskách....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...