Přejít na obsah

Nabíjení autobaterie


Aleš Sluka

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

od 7.10.2020 vlastním Škodu Kamiq 1.0 TS 85kW. Za tři měsíce provozu jsem najezdil 2.500 km. Poslední jízda byla 1.1.2021 a od té doby auto nejelo (hlavně z klimatických důvodů-bydlím na horách a sněhu je letos opravu hodně). Auto stojí v garáži rodinného domu. Garáž je větraná a je temperovaná na cca 8 stupňů Celsia rozvodem ústředního topení. Auto má STOP-START systém a předpokládám, že má i inteligentní dobíjení akumulátoru. 

Nevím, jestli je nutné před další jízdou akumulátor nabíjet a ani nevím, jestli je toto možné provádět svépomocí vzhledem k elektronickým systémům auta.

Prosím o zkušenosti v této oblasti a o informace jakou nabíječkou případně doma akumulátor nabíjet.

 

Děkuji Aleš Sluka 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z příspěvků vyplývá, že se může baterie dobíjet bez její demontáže přímo v autě. Z toho jsem měl trochu obavy, auto je samá elektronika. Kostřicího bodu v motoru jsem si všiml.

Nevím, jestli v autě mám baterii AGM nebo EFB. Je to důležité při pořízení nabíječky nebo to nerozhoduje ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to na te baterii napsane nahore jakou mas. 

Musis mit chytrou nabijecku s funkci pro tvuj typ baterie, nejspise to budou mit vsechny, ale pro jistotu si to over. Mezi kvalitnejsi patri treba Ctek za 19 stovek. Aku opravdu neodpojujes, pouze das na plus a kostrici bod a musis mit na nabijecce spravne nastaveno dle typu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipl bych to EFB a na aku to bude uvedeno a nabíječky jsou zpravidla na oboje. Teď jsem si ještě pořídil i voltmetr do zapalovače a zatím ho nemám vyhodnocený  (pro sebe). Baterku při nabíjení není nutno odpojovat či demontovat. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokuď je u tebe tento stav častější (delší dobu stojíš) kup si CTEK nabíječku s adapterem

do cigaretové zásuvky. Nemusíš řešit kostru v motorovém prostoru. Nabíječku připojíš

v interiéru a necháš jim tam dokuď nevyjedeš. Nabíječka je v udržovacím režimu, baterka

dobitá. Když chceš vyjet, odpojíš a frčíš.

https://www.battery-import.cz/prislusenstvi-2/konektor-cig-plug--do-8a--12-21mm/

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mal som obavy , keď som sa dozadu hádam dva roky rozhodoval, čo spraviť s batériou v aute, ktoré stálo v garáži ako u  Aleša. Vtedy to bol Renault Fluence. Či ju vytiahnuť z auta dať dobiť a ,,riskovať,, že budem musieť niečo riešiť s napríklad rádiom /kód/. Pýtal som sa mechanika a ten bez mihnutia okom konštatoval - dobíjať priamo v aute /bez odpájania káblov z batérie/. Ešte bol problém s čím dobíjať. Po štúdiu na webe som sa rozhodol pre CTEK mxs 5.0 . Nabíjačku som zapojil a na druhý deň som prišiel do garáže s otáznikom čo bude. Nuž svietili všetky letky vrátane zelenej a batéria bola dobitá. Auto nezhorelo a všetko funguje ako má. Takto som dobíjal akumulátor i v Passate a bez problémov. Asi toľko. Možno ešte z praxe - ak stojí auto viac ako 2 mesiace, radšej ho idem prebehnúť, aby nezlenivelo i ja .

Pekný večer.

ivča

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Ctek CT5 S/S už rok, když má aku méně jak 12,6 V nabíjím. Tato nabíječka není oproti jiným Ctek tak výkonná, což nevadí, baterie je nabíjena pozvolna a následně udržována.

@Aleš SlukaAno ukončení nabíjení je jak svítí Care - to je udržovací mód, je to popsané v návodu. Doba dobíjení záleží na okolní teplotě a na stavu baterie-obnova kapacity, desulfatace. Vše si nabíječka vyhodnocuje a řídí sama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
Ve vozidle Škoda Kamiq 1.0 TSI 85 kW mám podle předpokladu baterii EFB. Pravidelně ji nabíjím nabíječkou CTEK. Nyní jsem zakoupil i tester CTEK E6001 pro kontrolu úrovně nabití. Zjistil jsem, že baterie ve vozidle mám hodnotu 540 EN. Na testeru lze nastavit hodnotu 525 EN nebo 550 EN (rozlišení po 25 EN). 
Prosím o názor, kterou hodnotu mám na testeru nastavit - 525 EN nebo 550 EN. Děkuji.
 
 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně si myslím, že je to skoro jedno, ten tester znám, párkrát mi ho půjčil švagr, je to opravdu  jen orientační tester ( o tom svědčí i to nastavení jmenovitého výkonu  po  25 A), navíc je to  tzv. bezzátěžový, který měří jen napětí a nějaký ten současně  možný výkon  baterie.  Skutečný stav baterie z něj stejně těžko poznáme, na to jsou určeny profesionální přístroje, které měří více veličin. Pokud se chceme trochu více  dozvědět jak si opravdu baterie na tom stojí (ale pořád tak nějak laicky), tak bychom museli baterii testovat na zátěžových testerech, ale u toho  dochází k rychlému poklesu napětí baterie a tak se musí baterie po tomto testu ihned zase přiměřeně dobít.  Pro dobrý pocit, že baterii tak nějak kontroluji a možná lépe udržuji co se týče životnosti,  je i ten tester CTEK  dobrý.

 

Bohužel výdrž dnešních akumulátorů   je spíše více odvislá od spoustu těžko ovlivnitelných faktorů,  tj.  třeba tzv. inteligentní dobíjecí systémy a jejich nastavení, potom a to dle mne  hlavní, je  kvalita výroby a dodávky  současných akumulátorů, což není v různých fórech ani zmiňováno ( zde se spíše přeme o tom jestli ten systém S/S a inteligentní dobíjení je to, co nám většinově odrovnává baterie). Ale jak tak sám delší dobu sleduji, tak to není žádná malichernost, ale  problém výrobců baterií, kteří  asi ani sami nechtějí  tohle  řešit a spíše jim vyhovuje ten všeobecně rozšířený názor, že za dnešní, často nižší  životnost baterií může jen opatření v zavádění S/S systémů a taky spousty přidaných tzv. komfortních prvků  automobilu, které jsou náročnější na životnost a výkon baterií.  

 

Laik se relevantní  informace o kvalitě dnešních nových akumulátorů moc nedozví, při  případné návštěvě prodejny s bateriemi, nebo v servisu Vám nic moc  nepoví (pokud se s nimi dobře neznáte), tlak výrobců baterií na ně  je enormní  a  výrobci si tento lukrativní kšeft hodně chrání.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,

po 2 letech provozu, kdy pravidelně jednou týdně dobíjím baterii EFB, je situace následující: i když jezdím nebo auto stojí v garáži, je stav baterie před nabíjením 12,1 V, někdy i 11,9 V (měřeno na bezzátěžovém testeru CTEK), po nabíjení 12,8 V. Nemáte někdo zkušenost, jestli již baterie není zralá na výměnu ? Systém S/S vypínám, ovšem auto má inteligentní dobíjení.

 

Zatím jsem vždy nastartoval, ale obávám se o výdrž baterie. V různých článcích se píše o životnosti baterie 2 roky u aut s inteligentním dobíjením a systém S/S.

 

Děkuji Sluka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Aleš SlukaPrávě, že máš zapnuté tzv. inteligentní nabíjení a tak nabíjet můžeš třeba každý druhý den a stejně ti to moc nepomůže. Nějaké zkušenosti druhých ti v tom moc taktéž nepomohou, s baterií bych se nenervoval, až odejde, tak odejde, může vydržet třeba i více než ty 2 roky, prostě  je to případ od případu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...