Aleš Sluka Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Dobrý den, od 7.10.2020 vlastním Škodu Kamiq 1.0 TS 85kW. Za tři měsíce provozu jsem najezdil 2.500 km. Poslední jízda byla 1.1.2021 a od té doby auto nejelo (hlavně z klimatických důvodů-bydlím na horách a sněhu je letos opravu hodně). Auto stojí v garáži rodinného domu. Garáž je větraná a je temperovaná na cca 8 stupňů Celsia rozvodem ústředního topení. Auto má STOP-START systém a předpokládám, že má i inteligentní dobíjení akumulátoru. Nevím, jestli je nutné před další jízdou akumulátor nabíjet a ani nevím, jestli je toto možné provádět svépomocí vzhledem k elektronickým systémům auta. Prosím o zkušenosti v této oblasti a o informace jakou nabíječkou případně doma akumulátor nabíjet. Děkuji Aleš Sluka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Je tady toho napsáno mraky. Stačí trochu pohledat. Pokud nastartuješ ... tak dobíjet nemusíš. Jinak u tak dlouhého stání se doporučuje buď baterii odpojit, nebo průběžně dobíjet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 6. Únor 2021 Sdílet Vloženo 6. Únor 2021 Nemusíš hledat jen u svého modelu, dokola se to přetřásá v sekci F3, Rapid, Scala. Já jsem teď taky napíchl rapida na obyčejnou Lídlovku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 7. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Děkuji za odpovědi. Pročtu doporučené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Hlavně si dej pozor na připojení mínusu na kostřící bod. Nabíječka je jen o penězích a preferencích. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 7. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Z příspěvků vyplývá, že se může baterie dobíjet bez její demontáže přímo v autě. Z toho jsem měl trochu obavy, auto je samá elektronika. Kostřicího bodu v motoru jsem si všiml. Nevím, jestli v autě mám baterii AGM nebo EFB. Je to důležité při pořízení nabíječky nebo to nerozhoduje ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Je to na te baterii napsane nahore jakou mas. Musis mit chytrou nabijecku s funkci pro tvuj typ baterie, nejspise to budou mit vsechny, ale pro jistotu si to over. Mezi kvalitnejsi patri treba Ctek za 19 stovek. Aku opravdu neodpojujes, pouze das na plus a kostrici bod a musis mit na nabijecce spravne nastaveno dle typu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 7. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 (editace) Tipl bych to EFB a na aku to bude uvedeno a nabíječky jsou zpravidla na oboje. Teď jsem si ještě pořídil i voltmetr do zapalovače a zatím ho nemám vyhodnocený (pro sebe). Baterku při nabíjení není nutno odpojovat či demontovat. Editováno: 7. Únor 2021, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 7. Únor 2021 Sdílet Vloženo 7. Únor 2021 (editace) Pokuď je u tebe tento stav častější (delší dobu stojíš) kup si CTEK nabíječku s adapterem do cigaretové zásuvky. Nemusíš řešit kostru v motorovém prostoru. Nabíječku připojíš v interiéru a necháš jim tam dokuď nevyjedeš. Nabíječka je v udržovacím režimu, baterka dobitá. Když chceš vyjet, odpojíš a frčíš. https://www.battery-import.cz/prislusenstvi-2/konektor-cig-plug--do-8a--12-21mm/ Editováno: 7. Únor 2021, autor: Sudetak 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 8. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 8. Únor 2021 Ještě jednou děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 12. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2021 Procházel jsem nabídku nabíječek CTEK, je jich tam docela dost. Konkrétně typ CTEK CT5 Start/Stop. Máte někdo zkušenosti i s jinými typy CTEK ? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 12. Únor 2021 Sdílet Vloženo 12. Únor 2021 Myslím, že většina má CTEK MXS 5.0. Mám taky a mohu doporučit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 19. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 19. Únor 2021 Zakoupil jsem CTEK CT 5 Start/Stop. Jak dlouho může trvat dobíjení baterie? Předpokládám, že dobíjení je ukončeno, když se rozsvítí kontrolka Care. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 19. Únor 2021 Sdílet Vloženo 19. Únor 2021 Me to do zelene kontrolky trva okolo 8 hodin. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adarko Vloženo 20. Únor 2021 Sdílet Vloženo 20. Únor 2021 Ahojte, mal som obavy , keď som sa dozadu hádam dva roky rozhodoval, čo spraviť s batériou v aute, ktoré stálo v garáži ako u Aleša. Vtedy to bol Renault Fluence. Či ju vytiahnuť z auta dať dobiť a ,,riskovať,, že budem musieť niečo riešiť s napríklad rádiom /kód/. Pýtal som sa mechanika a ten bez mihnutia okom konštatoval - dobíjať priamo v aute /bez odpájania káblov z batérie/. Ešte bol problém s čím dobíjať. Po štúdiu na webe som sa rozhodol pre CTEK mxs 5.0 . Nabíjačku som zapojil a na druhý deň som prišiel do garáže s otáznikom čo bude. Nuž svietili všetky letky vrátane zelenej a batéria bola dobitá. Auto nezhorelo a všetko funguje ako má. Takto som dobíjal akumulátor i v Passate a bez problémov. Asi toľko. Možno ešte z praxe - ak stojí auto viac ako 2 mesiace, radšej ho idem prebehnúť, aby nezlenivelo i ja . Pekný večer. ivča Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
l79 Vloženo 22. Únor 2021 Sdílet Vloženo 22. Únor 2021 Mám Ctek CT5 S/S už rok, když má aku méně jak 12,6 V nabíjím. Tato nabíječka není oproti jiným Ctek tak výkonná, což nevadí, baterie je nabíjena pozvolna a následně udržována. @Aleš SlukaAno ukončení nabíjení je jak svítí Care - to je udržovací mód, je to popsané v návodu. Doba dobíjení záleží na okolní teplotě a na stavu baterie-obnova kapacity, desulfatace. Vše si nabíječka vyhodnocuje a řídí sama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 22. leden 2022 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2022 Ve vozidle Škoda Kamiq 1.0 TSI 85 kW mám podle předpokladu baterii EFB. Pravidelně ji nabíjím nabíječkou CTEK. Nyní jsem zakoupil i tester CTEK E6001 pro kontrolu úrovně nabití. Zjistil jsem, že baterie ve vozidle mám hodnotu 540 EN. Na testeru lze nastavit hodnotu 525 EN nebo 550 EN (rozlišení po 25 EN). Prosím o názor, kterou hodnotu mám na testeru nastavit - 525 EN nebo 550 EN. Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 23. leden 2022 Sdílet Vloženo 23. leden 2022 (editace) Osobně si myslím, že je to skoro jedno, ten tester znám, párkrát mi ho půjčil švagr, je to opravdu jen orientační tester ( o tom svědčí i to nastavení jmenovitého výkonu po 25 A), navíc je to tzv. bezzátěžový, který měří jen napětí a nějaký ten současně možný výkon baterie. Skutečný stav baterie z něj stejně těžko poznáme, na to jsou určeny profesionální přístroje, které měří více veličin. Pokud se chceme trochu více dozvědět jak si opravdu baterie na tom stojí (ale pořád tak nějak laicky), tak bychom museli baterii testovat na zátěžových testerech, ale u toho dochází k rychlému poklesu napětí baterie a tak se musí baterie po tomto testu ihned zase přiměřeně dobít. Pro dobrý pocit, že baterii tak nějak kontroluji a možná lépe udržuji co se týče životnosti, je i ten tester CTEK dobrý. Bohužel výdrž dnešních akumulátorů je spíše více odvislá od spoustu těžko ovlivnitelných faktorů, tj. třeba tzv. inteligentní dobíjecí systémy a jejich nastavení, potom a to dle mne hlavní, je kvalita výroby a dodávky současných akumulátorů, což není v různých fórech ani zmiňováno ( zde se spíše přeme o tom jestli ten systém S/S a inteligentní dobíjení je to, co nám většinově odrovnává baterie). Ale jak tak sám delší dobu sleduji, tak to není žádná malichernost, ale problém výrobců baterií, kteří asi ani sami nechtějí tohle řešit a spíše jim vyhovuje ten všeobecně rozšířený názor, že za dnešní, často nižší životnost baterií může jen opatření v zavádění S/S systémů a taky spousty přidaných tzv. komfortních prvků automobilu, které jsou náročnější na životnost a výkon baterií. Laik se relevantní informace o kvalitě dnešních nových akumulátorů moc nedozví, při případné návštěvě prodejny s bateriemi, nebo v servisu Vám nic moc nepoví (pokud se s nimi dobře neznáte), tlak výrobců baterií na ně je enormní a výrobci si tento lukrativní kšeft hodně chrání..... Editováno: 23. leden 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 23. leden 2022 Autor Sdílet Vloženo 23. leden 2022 Díky za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 12. Únor 2023 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2023 Zdravím, po 2 letech provozu, kdy pravidelně jednou týdně dobíjím baterii EFB, je situace následující: i když jezdím nebo auto stojí v garáži, je stav baterie před nabíjením 12,1 V, někdy i 11,9 V (měřeno na bezzátěžovém testeru CTEK), po nabíjení 12,8 V. Nemáte někdo zkušenost, jestli již baterie není zralá na výměnu ? Systém S/S vypínám, ovšem auto má inteligentní dobíjení. Zatím jsem vždy nastartoval, ale obávám se o výdrž baterie. V různých článcích se píše o životnosti baterie 2 roky u aut s inteligentním dobíjením a systém S/S. Děkuji Sluka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. Únor 2023 Sdílet Vloženo 12. Únor 2023 @Aleš SlukaPrávě, že máš zapnuté tzv. inteligentní nabíjení a tak nabíjet můžeš třeba každý druhý den a stejně ti to moc nepomůže. Nějaké zkušenosti druhých ti v tom moc taktéž nepomohou, s baterií bych se nenervoval, až odejde, tak odejde, může vydržet třeba i více než ty 2 roky, prostě je to případ od případu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 12. Únor 2023 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2023 Díky za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Sluka Vloženo 24. Října Autor Sdílet Vloženo 24. Října Zdravím, po 4 letech provozu jsem vyměnil baterii. Vše je v pořadku, jenom se mi podařilo ztratit krytku kladného pólu baterie. Nevíte, dá se někde sehnat. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 25. Října Sdílet Vloženo 25. Října (editace) @Aleš Sluka a co třeba přímo ve škodovce ? stačí jen zavolat na náhradní díly do nějakého AS a tam objednat dle čísla dílu a druhý den to máte k vyzvednutí bez poštovného...číslo dílu : 2Q0971813, cena cca 160,- Kč... Editováno: 25. Října, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.