Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, neřešil někdo na 1.5TSi, že při plném plynu je slyšet od motoru takové divné cvrlikání, jako když lopatky turba o něco brnkají nebo jak to popsat. Nědělá to vždy, většinou na dvojku a trojku. Dále mi přijde, že auto šíleně duní když je aktivní ACT. Oproti O4 se stejným motorem, kde to je taky slyšet, ale ACT se vypne dřív, než by došlo k nárustu toho zvuku. KDyž koukám na zatížení/růst spotřeby, tak to roste třeba na 7l/100km než auto ACT vypne.

 

Je to rok staré auto, neřešil se to dřív nějakou aktualizací/změnou FW?

 

Díky

Vloženo

Mám také Scalu 1.5 TSI, sice krátce, ale žádné cvrlikání neslyším a to jsem dost přes tyhle "rušivé" zvuky. Dunění při ACT slyším, to je jedna z věcí, která mi zatím na Scale trochu vadí a také mi překvapuje, jak často se ty dva válce odpojují. Vím, že už existují chiptuningové firmy, které to za celkem velké peníze (já našel za 10k) dokážou vypnout, ale zatím to neřeším, třeba je to o zvyku...

Vloženo

Určitě to nebude běžný jev. Uvidíme, co mi řeknou v servisu. Zítra tam zajedu s docela pěkným seznamem. 

 

Ještě jsem odpozoroval, že intenzita nejspíš souvisí s otáčkami - možná převodovka?

 

Vloženo

Máme 1.5 TSI v jiném modelu, ale ani jeden z projevů jsem nikdy nepozoroval. Jinak lopatky turba asi škrtat nebudou, při těch otáčkách by to jednak nebylo rozpoznatelné, druhak by to turbo bylo už dávno KO :)

Vloženo (editace)

Tak jsem byl v servisu. Dunění je prý normální (super u auta za půl míče). Co se týče cvrlikání, tak je těžké to nasimulovat, když je motor teplý. Nejvíce se to ale ozývá, když je auto studené, tak jim to zkusím nahrát. Každopádně je to trochu slyšet i u teplého motoru. Slyšiny nemám, protože je to vidět i na křivce zvukového záznamu. Ten sem dám - je lepší to poslouchat ve sluchátkách. Začíná to cca u 2 sekundy,

 

1778518719_IMG_6433(1).thumb.jpg.d1ca3ed4318b3e273a4c79ed95b2a43c.jpg

 

 

Nový záznam.m4a

Editováno: , autor: Znedlob
Vloženo

Písal si, že pri plnom plyne. Teraz píšeš pri studenom motore.

Nejak sa to logicky nespája. Keďže so studeným motorom asi nebudeš jazdiť s plným plynom.

To že to cvrliká pri štarte pár sekund ešte beriem, to počujem každú zimu u TDI pár sekund, kým neprejde olej okruhom.

Ale ak to robí už potom, to už ok nie je. A jazdiť so studeným motorom na plný plyn tiež nie je ok.

A dusenie motora tiež nie. To je blbosť aby 1,5 tsi bola dusená citeľne klímou. Možná po pár rokoch, keď bude motor zakarbónovaný.

 

Vloženo

Abych to tedy upřesnil. Při teplém motoru to dělá jen při plném plynu. Dneska jsem zpozoroval, že pokud je motor studený, tak to dělá i při normálním jízdě s lehčím plynem, například při rozjezdu. To znamená, že zahřátí má souvislost s uklidněním toho zvuku.

 

S klimou jsem nic nepsal, ne? Tohle je vyloženě reakce na plyn, jinak to neudělá.

Vloženo

Těžko soudit, nic moc tam poznat nejde. 

Ale já osobně bych tipl, že to dělá vysokotlaké palivové cerpadlo. 

Je tam cca 120 barů a čerpadlo se ozve... 

Vloženo

Nevím no, už druhy servisak mi řekl, ze nic neslyší. Nejhorší na tom je, že když s nim jedu, tak to jak naschvál nedělá. Nezbývá než čekat, co to bude dělat dál. 
 

Neví někdo jak se zeptat přímo Skodovky a poslat jim ty záznamy? Díky 

Test.m4a

Vloženo

Stejný zvuk jako je na posledním videu jde slyšet u mé 1.2 TSI EA211 pod zátěží, ale jen když je vypnuté rádio. Myslím že se to v sekci Fabie i někde řešilo, že je to vysokotlaké čerpadlo, nebo něco.

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Rušivý zvuk při odpojení válců je bohužel normální. Jen záleží, jak je řidič k těmto projevům citlivý. Někdo necítí "volné kolo", někomu to smrtelně vadí. U deaktivace bych neřešil cenu, ale problém je pravděpodobná ztráta záruky. Já osobně hodně lituji, že jsem ten motor koupil.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-mozna-zkousi-resit-problemy-s-1-5-tsi-nove-by-nemusely-tolik-vypinat-valce/

Editováno: , autor: thejohndoe
Vloženo

Tak ono taky co vybírat jiného. Litr má pro někoho malý výkon a 2.0 TSi ve Scale nekoupíš. Každopádně dunění jsem vyřešil dvěma způsoby, bud radiem nebo držím otáčky mezi 2500 a 3000. Dunění je pak neznatelné. Cvrlikání dělá palivové čerpadlo vysokotlaké.

Vloženo

Mám náitano už 62tis. A neřekl bych ze slyším nějaké dunění v ATC režimu....  Ale cvakani čerpadla (asi) slyším když stojím vedle auta to je jak traktor.. 😂

Vloženo (editace)

Na volnoběh je auto úplně tiché. 
 

Ale nejspíš to zkusím časem ještě jednou reklamovat. Dneska to bylo o něco hlasitější, a když zabralo turbo, tak se to ozvalo ještě víc. 

Editováno: , autor: Znedlob
Vloženo

Když se vám auto přepíná na ACT a zpět slýcháváte při tom taky takové šustnutí/posunutí? Je to slyšet jen při plně zahřátého motoru/oleji. Když vypnu rádio i vetrak, tak je to lépe slyšet. 

  • o 6 měsíců později...
Vloženo
V 16. 3. 2022 na 6:15, Znedlob napsal:

Když se vám auto přepíná na ACT a zpět slýcháváte při tom taky takové šustnutí/posunutí? Je to slyšet jen při plně zahřátého motoru/oleji. Když vypnu rádio i vetrak, tak je to lépe slyšet. 

 

Mám rovnaký motor a rovnaký problém. Po zahriatí motor duto duní pri aktivovanom ACT, občas aj citeľne vibruje. Pri zapnutí a vypnutí ACT režimu z motorového priestoru niečo zachrastí, ako keby sa niečo mechanicky preplo. Najhoršie je to do mierneho stúpania, vtedy to duní najviac.

 

Podarilo sa Vám to nejako vyriešiť? Plánujem si nechať nanovo nahrať SW riadiacej jednotky motora. Inak netuším, čo s tým. Ale je to naozaj otravné. 

Vloženo

Dunění - vlastnost

Zvuk při přepnutí ACT - vlastnost

Cvakání - taky vlastnost - každopádně budu ještě řešit. Vezmu telefon pustím nahrávání a zkusím dát na různá místa, aby se zjistilo místo těch zvuků.

Vloženo

Už jsem to tady kdysi psal k 1.2 TSI, ze kterého jsem byl ze začátku nervozní, protože vydává spoustu různých zvuků (a to i oproti letitému 1.4 16V s 220 tis.km).

Nicméně po 85 tis. km s ním, a 110 tis. km s 1.0 TSI, musím konstatovat, že většina je skutečně vlastností, neb žádné zásadní problémy se neprojevily, i přes nemalé zatížení.

Z hlediska toho drnčení bych se ještě podíval na různá hadicová vedení, případně kryt motoru, protože zejména to první bylo příčinou vibrací/pazvuků třeba u 1.2 TSI E111 (první generace).

I u 2.0 TDI mi dost výrazně drnčel kryt motoru, přičemž to znělo "motorově".

Je-li prodloužená záruka, tak hodně jezdit, ať se případně stihne projevit zásadní vada motoru. Autorizáky stejně málokdy preventivně něco vymění.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...