Přejít na obsah

Cvrlikání při plném plynu a strašné dunění při ACT


Znedlob

Doporučené příspěvky

Ahoj, neřešil někdo na 1.5TSi, že při plném plynu je slyšet od motoru takové divné cvrlikání, jako když lopatky turba o něco brnkají nebo jak to popsat. Nědělá to vždy, většinou na dvojku a trojku. Dále mi přijde, že auto šíleně duní když je aktivní ACT. Oproti O4 se stejným motorem, kde to je taky slyšet, ale ACT se vypne dřív, než by došlo k nárustu toho zvuku. KDyž koukám na zatížení/růst spotřeby, tak to roste třeba na 7l/100km než auto ACT vypne.

 

Je to rok staré auto, neřešil se to dřív nějakou aktualizací/změnou FW?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám také Scalu 1.5 TSI, sice krátce, ale žádné cvrlikání neslyším a to jsem dost přes tyhle "rušivé" zvuky. Dunění při ACT slyším, to je jedna z věcí, která mi zatím na Scale trochu vadí a také mi překvapuje, jak často se ty dva válce odpojují. Vím, že už existují chiptuningové firmy, které to za celkem velké peníze (já našel za 10k) dokážou vypnout, ale zatím to neřeším, třeba je to o zvyku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl v servisu. Dunění je prý normální (super u auta za půl míče). Co se týče cvrlikání, tak je těžké to nasimulovat, když je motor teplý. Nejvíce se to ale ozývá, když je auto studené, tak jim to zkusím nahrát. Každopádně je to trochu slyšet i u teplého motoru. Slyšiny nemám, protože je to vidět i na křivce zvukového záznamu. Ten sem dám - je lepší to poslouchat ve sluchátkách. Začíná to cca u 2 sekundy,

 

1778518719_IMG_6433(1).thumb.jpg.d1ca3ed4318b3e273a4c79ed95b2a43c.jpg

 

 

Nový záznam.m4a

Editováno: , autor: Znedlob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Písal si, že pri plnom plyne. Teraz píšeš pri studenom motore.

Nejak sa to logicky nespája. Keďže so studeným motorom asi nebudeš jazdiť s plným plynom.

To že to cvrliká pri štarte pár sekund ešte beriem, to počujem každú zimu u TDI pár sekund, kým neprejde olej okruhom.

Ale ak to robí už potom, to už ok nie je. A jazdiť so studeným motorom na plný plyn tiež nie je ok.

A dusenie motora tiež nie. To je blbosť aby 1,5 tsi bola dusená citeľne klímou. Možná po pár rokoch, keď bude motor zakarbónovaný.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to tedy upřesnil. Při teplém motoru to dělá jen při plném plynu. Dneska jsem zpozoroval, že pokud je motor studený, tak to dělá i při normálním jízdě s lehčím plynem, například při rozjezdu. To znamená, že zahřátí má souvislost s uklidněním toho zvuku.

 

S klimou jsem nic nepsal, ne? Tohle je vyloženě reakce na plyn, jinak to neudělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Rušivý zvuk při odpojení válců je bohužel normální. Jen záleží, jak je řidič k těmto projevům citlivý. Někdo necítí "volné kolo", někomu to smrtelně vadí. U deaktivace bych neřešil cenu, ale problém je pravděpodobná ztráta záruky. Já osobně hodně lituji, že jsem ten motor koupil.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-mozna-zkousi-resit-problemy-s-1-5-tsi-nove-by-nemusely-tolik-vypinat-valce/

Editováno: , autor: thejohndoe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono taky co vybírat jiného. Litr má pro někoho malý výkon a 2.0 TSi ve Scale nekoupíš. Každopádně dunění jsem vyřešil dvěma způsoby, bud radiem nebo držím otáčky mezi 2500 a 3000. Dunění je pak neznatelné. Cvrlikání dělá palivové čerpadlo vysokotlaké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
V 16. 3. 2022 na 6:15, Znedlob napsal:

Když se vám auto přepíná na ACT a zpět slýcháváte při tom taky takové šustnutí/posunutí? Je to slyšet jen při plně zahřátého motoru/oleji. Když vypnu rádio i vetrak, tak je to lépe slyšet. 

 

Mám rovnaký motor a rovnaký problém. Po zahriatí motor duto duní pri aktivovanom ACT, občas aj citeľne vibruje. Pri zapnutí a vypnutí ACT režimu z motorového priestoru niečo zachrastí, ako keby sa niečo mechanicky preplo. Najhoršie je to do mierneho stúpania, vtedy to duní najviac.

 

Podarilo sa Vám to nejako vyriešiť? Plánujem si nechať nanovo nahrať SW riadiacej jednotky motora. Inak netuším, čo s tým. Ale je to naozaj otravné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tady kdysi psal k 1.2 TSI, ze kterého jsem byl ze začátku nervozní, protože vydává spoustu různých zvuků (a to i oproti letitému 1.4 16V s 220 tis.km).

Nicméně po 85 tis. km s ním, a 110 tis. km s 1.0 TSI, musím konstatovat, že většina je skutečně vlastností, neb žádné zásadní problémy se neprojevily, i přes nemalé zatížení.

Z hlediska toho drnčení bych se ještě podíval na různá hadicová vedení, případně kryt motoru, protože zejména to první bylo příčinou vibrací/pazvuků třeba u 1.2 TSI E111 (první generace).

I u 2.0 TDI mi dost výrazně drnčel kryt motoru, přičemž to znělo "motorově".

Je-li prodloužená záruka, tak hodně jezdit, ať se případně stihne projevit zásadní vada motoru. Autorizáky stejně málokdy preventivně něco vymění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...