Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

S rostoucími cenami benzínu se nabízí otázka jestli by TSI motory zvládly spalovat E85 místo N95/N100 😀 testovali to inženýři ve škoda auto nebo se s tím nepočítá?

Upraveno od Zetoxus

To už tam můžeš nalít skoro všechno, co hoří, když uvažuješ i nad E85! Neblázni, nějaké stovky kilometrů, možná tisíce km by to snad najelo, ale stálo by těch pár ušetřených korun za časem zničený moderní přímovstřikový motor Tsi? 

Dnešní moderní motory, vstřikovače, emisní, aj.  systémy auta nejsou stavěny na dlouhodobější spalování nějaké E85, možná nějaké " americké kovadliny" z 60. a 70. let minulého století by to utáhly bez zásadních potíží , dnes si tím jen postupně zničíš motor. Stálo by to vůbec za to???

Zkus si  najít na webu třeba nějaké zahraniční diskuse ohledně potíží s nově zavedeným benzínem E10 (třeba v Anglii mu nemůžou mnozí přijít na chuť) a to   i u motorů co to mají továrně povoleno, no a co potom by pak dělala E85! 

Upraveno od DušanV

Chtělo by to si udělat studii. V principu spalování E85 nic nebrání (třeba VW Nivus se v Brazílii prodává s 1.0 TSI Flex Fuel EA211 naladěným na 94kW a je schopný spalovat čistý E100). Samozřejmě naše motory na spalování E85 nejpíš testovány nejsou a proto by bylo nutné porovnat třeba s tím Nivusem, v čem se jednotlivé části palivové soustavy liší. Následně se bude určitě lišit SW v řídící jednotce. Tedy po nějakých úpravách to určitě možné bude, ale u 1.0 TSI se asi ta přestavba a riskovat možné problémy nevyplatí... (Nehledě na to, že E85 má méně energie v litru, tedy spotřeba půjde nahoru)

  • Autor

Jo kdyby o tom byla studie, rád bych se o to něco málo dozvěděl. Určitě by to bylo zajímavé čtení. Přestavbu na E85 neplánuji ale napadlo mě to hlavně kvůli rostoucím cenám paliv jak jsem už psal. :) Chlapi dík za odpovědi.

s 1.2 TSi jezdím normálně na E85... nicméně je to čtyřválec. Vyšší spotřebu to nemá.

Upraveno od 15degren

  • Autor

A jak je to s dynamikou? Auto jezdí normálně jak na klasický benzín nebo došlo ke zhoršení? A jak dlouho na E85 jezdíš? 

Za studena se motor chová hůř cuká, kucká, ale nejsou s tím problémy, po ohřátí je rozdíl minimální. Míchá se tam E85 a N95 podle dostupnosti je to pracovní vůz OIII 77kW netankuje se tam E85 striktně ale upřednostňuje se. Ten motor nemá žádný dynamický projev ani na benzín, tak nedokážu říct jestli na E85 má horší, ale nemyslím si to, jede to dobře já nepoznám rozdíl.

Koupeno v roce 2014 s 40K km nyní má auto 210K km. E85 se tam pumpuje asi poslední tři roky, ale jak říkám je to často namíchané s N95, nádrž je malá a ne vždy má řidič potřebu nutně hledat stojan s E85.

 

TSi motory si dokáží při špatném spalování sami prodloužit vstřik, takže si nemyslím že je úprava SW nutná, ale asi by byla vhodná... SW u nás neřešíme jak jsem řekl je to pracovní auto a úspora na palivu není taková aby mi to za to stálo řešit nějaký SW když auto jede i tak dobře...

Upraveno od 15degren

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.